R129 500SL sähköhäikkää
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
R129 500SL sähköhäikkää
Olisko kellään kokemusta näistä vioista
-Cruise ei toimi
-Sähköistuimet ja ratinsäätö toimii ainoastaa ovi auki
-Muistitoiminto ei toimi istuimissa
Toi cruise näyttäisi olevan melkoinen vipuhässäkkä. Tankoa menee pitkin poikin moottoria. Kaikki tangot on paikallaan ja ne liikkuu (käsin).
Sähköpenkki liikkuu kun ovi on auki, mutta kun käsin painaa ovivalo katkasimesta (oven kiinni) niin sittenpä ei enää penkki eikä ratti liikukkaan.
Sulakkeet tarkastettu ja pyöritelty. Samoten releet kävi kädessä ja meni takasin paikalleen. Ei vaikutusta. Boschin kts testerilläkään ei taida tehdä mitään tämän auton kanssa
-Cruise ei toimi
-Sähköistuimet ja ratinsäätö toimii ainoastaa ovi auki
-Muistitoiminto ei toimi istuimissa
Toi cruise näyttäisi olevan melkoinen vipuhässäkkä. Tankoa menee pitkin poikin moottoria. Kaikki tangot on paikallaan ja ne liikkuu (käsin).
Sähköpenkki liikkuu kun ovi on auki, mutta kun käsin painaa ovivalo katkasimesta (oven kiinni) niin sittenpä ei enää penkki eikä ratti liikukkaan.
Sulakkeet tarkastettu ja pyöritelty. Samoten releet kävi kädessä ja meni takasin paikalleen. Ei vaikutusta. Boschin kts testerilläkään ei taida tehdä mitään tämän auton kanssa
Re: R129 500SL sähköhäikkää
vito500tkm kirjoitti:Boschin kts testerilläkään ei taida tehdä mitään tämän auton kanssa
Kyllähän tuo tosiaan sinne maapuolelle saattaa mennä, mutta takerrun tuohon testerihommaan-> kyllä boschin testeri ymmärtää tuon päälle!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: R129 500SL sähköhäikkää
Ymmärtää kyllä ja todella kattavasti, mutta ei kyllä tälläisiin vikoihin pääse käsiksi. Jos jännitteet häviää, niin testerin mielestä siinä ei suuria vikoja ole silloin, eli ei jää edes muistiin, jos esim penkeiltä häviää sähköt.piippu kirjoitti:vito500tkm kirjoitti:Boschin kts testerilläkään ei taida tehdä mitään tämän auton kanssa
Kyllähän tuo tosiaan sinne maapuolelle saattaa mennä, mutta takerrun tuohon testerihommaan-> kyllä boschin testeri ymmärtää tuon päälle!
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
ai-jaa, eikö tosiaan tuohon vak.nop.säätimeenkään saa kiinni testerillä jos laite on kerran toimintakyvytön, koska sillehän oli kuitenkin oma ohjelma testerissä, meinaan et senkautta kiinni koko ongelmapakettiin muutenhan joutuis kokeilla toimiiko cruise jos ajaa oviauki ei, tätä viimeistä ei suositella kokeiltavaksi
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Kerkesin jo . Ei auttanut.piippu kirjoitti: tätä viimeistä ei suositella kokeiltavaksi
Hieman aiheutti kummastusta kun kehällä menee SL kuskin ovi auki mut ei toimi ruise
Täytyy kokeilla sitä KTS-520, jos sais vakkariin jotain tolkkua.
W124 -93 ei tuolla kts:llä päässyt, ei ainakaan airbagiin.
Taas W202 -93 pääsi.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Nyt alkoi systeemit toimimaan. Releboxissa kosketus haikkää. Varokerasiassa keskellä pitkä musta relerasia. Auto poltti myös sulaketta 12 (8A) vika oli savukkeensytyttimen johtojen oikosulku ajottain. Hiuspinni oli tippunut keskikonsolin sisälle ja hitsaili savukkeensytyttimen johtoja yhteen.
Vakionopeudensäädintä en saa toimimaan. Sillä kts:llä ei pääse koko autoon sisälle ollenkaan. Autossa sellainen 16 napainen diagnostiikkaliitin kuten esim W124 -93:ssa on. W124:n 16-napaseen ei päässyt kts:llä. Taitaa vaatia jonkun mersun oman testilaitteen. Mutta pääsekö silläkään tuohon cruiseen käsiksi niin sitä en tiijä. Mielenkiintoista tää korjaaminen kun ei ole mitään kytkentäkaavoja eikä tietoja autosta ja sen laitteista.
Ja sitten vähän asian vierestä: Pitäsikö kyseisessä masiinassa olla jokin lukko takapäässä. Vain toinen rengas rupeaa laulamaan kiihdyttäessä. Mitään sähköjä perämurikalle ei näyttäisi menevän (muuta kuin abs anturi). Kahta pyörää ei saa sutimaan samaan aikaan, ei mitenkään. Perhanan 90-luvun pommi. On tainnut jäädä aika monta huoltoa välistä. Joka paikka rempallaan. Moottorin kumityynyt , ohjaustehostin jne. . .
Vakionopeudensäädintä en saa toimimaan. Sillä kts:llä ei pääse koko autoon sisälle ollenkaan. Autossa sellainen 16 napainen diagnostiikkaliitin kuten esim W124 -93:ssa on. W124:n 16-napaseen ei päässyt kts:llä. Taitaa vaatia jonkun mersun oman testilaitteen. Mutta pääsekö silläkään tuohon cruiseen käsiksi niin sitä en tiijä. Mielenkiintoista tää korjaaminen kun ei ole mitään kytkentäkaavoja eikä tietoja autosta ja sen laitteista.
Ja sitten vähän asian vierestä: Pitäsikö kyseisessä masiinassa olla jokin lukko takapäässä. Vain toinen rengas rupeaa laulamaan kiihdyttäessä. Mitään sähköjä perämurikalle ei näyttäisi menevän (muuta kuin abs anturi). Kahta pyörää ei saa sutimaan samaan aikaan, ei mitenkään. Perhanan 90-luvun pommi. On tainnut jäädä aika monta huoltoa välistä. Joka paikka rempallaan. Moottorin kumityynyt , ohjaustehostin jne. . .
Ongelma; SL -89/90 kuskinpuolen penkin säätö ei toimi
Aluksi ei toiminut eteen /taakse säätö ja nyt ei toimi selkänoja/niskatuki säätökään. Toisinaan se on ruvennut toimimaan, mutta pääsääntöisesti ei.
Releboxia on yritetty putsata kuin myös ovessa oleva mekanismin kontaktit on putsattu. PS eilen piti käydä katastamassa, mutta jäi menemättä, kun jo viimevuonna huomauttivat ettei penkin säädöt toimi
a) vinkkejä ?
b) missä muissa malleissa kuin tuo R129 on vastaavat penkin säätö mekanismit (siltävaralta että pitää varaosia lähetä metästämään )
Aluksi ei toiminut eteen /taakse säätö ja nyt ei toimi selkänoja/niskatuki säätökään. Toisinaan se on ruvennut toimimaan, mutta pääsääntöisesti ei.
Releboxia on yritetty putsata kuin myös ovessa oleva mekanismin kontaktit on putsattu. PS eilen piti käydä katastamassa, mutta jäi menemättä, kun jo viimevuonna huomauttivat ettei penkin säädöt toimi
a) vinkkejä ?
b) missä muissa malleissa kuin tuo R129 on vastaavat penkin säätö mekanismit (siltävaralta että pitää varaosia lähetä metästämään )
a) oletko tsekannut että istuintyynyn alle moottoreille tulee virrat oikein kun oven nappeja käyttää? Jos tulee niin sitten vika on penkin suunnalla.tonyio kirjoitti:Ongelma; SL -89/90 kuskinpuolen penkin säätö ei toimi
Aluksi ei toiminut eteen /taakse säätö ja nyt ei toimi selkänoja/niskatuki säätökään. Toisinaan se on ruvennut toimimaan, mutta pääsääntöisesti ei.
Releboxia on yritetty putsata kuin myös ovessa oleva mekanismin kontaktit on putsattu. PS eilen piti käydä katastamassa, mutta jäi menemättä, kun jo viimevuonna huomauttivat ettei penkin säädöt toimi
a) vinkkejä ?
b) missä muissa malleissa kuin tuo R129 on vastaavat penkin säätö mekanismit (siltävaralta että pitää varaosia lähetä metästämään )
b) napit ovessa on samannäköiset kuin muissakin sen ajan Mersuissa mutta itse tuoli on SL-spesiaali. Penkin rakenteessa on yli 100 patentoitua keksintöä. Joitakin osia voi yrittää ottaa matkustajan penkistä. Sitä katsastusmies ei varmaankaan testaile.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
juuh,,,, ei toimi ollenkaan, oli ovi auki tai kiinni. (toki kuten kerroin, satunnaisesti saattaa pelittää päivän tai useammankin).
mites noihin penkin alla oleviin moottoreille /liitoksille pääsisi parhaiten käsiksi? penkin etupuolelta vaiko takajalkatilan kautta?. On meinaan sen verran ahtaat paikat hapuilla liitoksia.
mites noihin penkin alla oleviin moottoreille /liitoksille pääsisi parhaiten käsiksi? penkin etupuolelta vaiko takajalkatilan kautta?. On meinaan sen verran ahtaat paikat hapuilla liitoksia.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Pääsiskö vaikka tolleen
Istuintyyny pitää ottaa pois kokonaan, etureunassa on kaksi ruuvia kanta eteenpäin. Ne pois ja sitten etureunasta nostaen irti ja sitten penkinlämmittimien johdot irti. Jopa alkaa tavaraa näkymään.....tonyio kirjoitti:juuh,,,, ei toimi ollenkaan, oli ovi auki tai kiinni. (toki kuten kerroin, satunnaisesti saattaa pelittää päivän tai useammankin).
mites noihin penkin alla oleviin moottoreille /liitoksille pääsisi parhaiten käsiksi? penkin etupuolelta vaiko takajalkatilan kautta?. On meinaan sen verran ahtaat paikat hapuilla liitoksia.
Tähän 6v vanhaan ketjuun on hyvä jatkaa.
Eli nyt W129:n apukuskin penkki "kilahti" kun penkin alla oleva ohjausboxi sai vettä yöksi auki jääneestä ikkunasta.
Boxin numero 898120. Osaatteko suositella sopivia nettisivuja jotka kauppaa käytetyjä mm. penkin ohjausboxeja. (voisi kuvitella että sama ohjausboxi on muissakin ko aikakauden meseissä?).
Enshätään pitää jotenkin saada penkki inhimilliseen asentoon, eli ajattelin syöttää ulkoisesta powerista säätömoottoreille 12v (ja ilmeisesti toiseen suuntaan penkki liikkuu vain vaihtamalla polariteetin)
Eli nyt W129:n apukuskin penkki "kilahti" kun penkin alla oleva ohjausboxi sai vettä yöksi auki jääneestä ikkunasta.
Boxin numero 898120. Osaatteko suositella sopivia nettisivuja jotka kauppaa käytetyjä mm. penkin ohjausboxeja. (voisi kuvitella että sama ohjausboxi on muissakin ko aikakauden meseissä?).
Enshätään pitää jotenkin saada penkki inhimilliseen asentoon, eli ajattelin syöttää ulkoisesta powerista säätömoottoreille 12v (ja ilmeisesti toiseen suuntaan penkki liikkuu vain vaihtamalla polariteetin)