Jos on varaosanumero (näkee saatavuuden ja hinnan) niin genuinepartsi on ollut vehoa noin 50% edukkaampi, mutta nyt nostaneet hintoja n 20% . Edelleen siis noin 60% osien hinnat vehon hinnoista siellä.Kaapo kirjoitti:Pientä koeporailua tuli tehtyä näistä lähimaaston iskarimyymälöistä.
Varaosamaailma kertoo Monroen hinnaksi 174 eteen ja 187 taakse.
KL kauppaa Sachsia tasarahaan 150 eeroa per nurkka
Motonet myyskentelee TRW-putkia 108 eteen ja 118 taakse
Bilteman iskarivalikoima ei tunne kuin 124- ja 201 sarjat
Monroen ja TRW:n setin hintaero on 270 eypoa, sillä saisi jo jonkun verran naftaa tai kesäjuomaa. Mutta toisaalta jos TWR:t ovat susia, niin hintaero on mitätön. Ovatko susia?
Vai noinkohan se olisi ajettava kultaista keskitietä keula KL:ää kohden .
Katsuri tylytti - mitkä iskarit möhköön, suosituksia?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No niin, nyt ovat uudet jouset ja iskarit paikoillaan. Kyllä muutos oli täydellisen totaalinen. Möhkön kallistelu ja lullamaisuus on kadonnut tyystin ja peli on nyt todella jämy ajettava, silti mukavuus on säilynyt. Enpäs oikein osannut edes kuvitella, millainen sen pitäisi olla, vaan nyt tiedän.
Keula nousi nelisen senttiä, ja on nyt aika lailla vaaterissa.
Kaikkein kummallisinta on, että tämän rempan seurauksena melutaso laski huomattavasti - olisiko alusta päästänyt jotain läpi....
Keula nousi nelisen senttiä, ja on nyt aika lailla vaaterissa.
Kaikkein kummallisinta on, että tämän rempan seurauksena melutaso laski huomattavasti - olisiko alusta päästänyt jotain läpi....
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Eikös noiden etuiskarien vaihto ole helppo toimenpide?
Kulma ylös, rengas pois, pullotunkki tms. pyörännavan alle ja ylä/alapään mutterit irti.
Nostetaan autoa(tai lasketaan eturipustusta) ja vanha iskari pois.
Uusi tilalle. Pultit ja mutteri kiinni. Auto alas.
Missä kohti em. työselitystä kotitarvemasentaja on saanut 500:n etujousen kaaliinsa
...kiihottaisi viikonloppuna puhdetöinä vaihtaa punput. Tuntuu etupiässä lievää hyllymistä
Kulma ylös, rengas pois, pullotunkki tms. pyörännavan alle ja ylä/alapään mutterit irti.
Nostetaan autoa(tai lasketaan eturipustusta) ja vanha iskari pois.
Uusi tilalle. Pultit ja mutteri kiinni. Auto alas.
Missä kohti em. työselitystä kotitarvemasentaja on saanut 500:n etujousen kaaliinsa
...kiihottaisi viikonloppuna puhdetöinä vaihtaa punput. Tuntuu etupiässä lievää hyllymistä
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Käyhän noinkin, mutta vain Strömsöössä eikä tule edes jousesta päähän.Haikara kirjoitti:Eikös noiden etuiskarien vaihto ole helppo toimenpide?
Kulma ylös, rengas pois, pullotunkki tms. pyörännavan alle ja ylä/alapään mutterit irti.
Nostetaan autoa(tai lasketaan eturipustusta) ja vanha iskari pois.
Uusi tilalle. Pultit ja mutteri kiinni. Auto alas.
Missä kohti em. työselitystä kotitarvemasentaja on saanut 500:n etujousen kaaliinsa
...kiihottaisi viikonloppuna puhdetöinä vaihtaa punput. Tuntuu etupiässä lievää hyllymistä
Mikäs avuksi, jos hyllymistä esiintyy takapäässä ja sekin eukolla
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Tänään tuli möhköön TRW:n etuiskarit. Viikonloppuna nähdään, muuttuuko etupää noilla tiukemmaksi
Edit: Enpä malttanut odotella huomiseen, vaan iltapäivällä etuiskarit vaihtuivat.
Kolmen tunnin homma, sisältäen parin grillimakkaran nauttimisen puolivälissä urakkaa. Järkevä rakenne iskarinvaihtajan kannalta
Niinhän tuo meni, kuin stjrömssöössä ikään. Mikään ei ollut juuttunut tms. joten homma sujui.
Ja se ajettavuus kyllä muuttui todella Etujousethan tuohon on vaihdettu kaksi vuotta sitten.
Ihmeellinen asia muuten sinällään: kun vajaa pari viikkoa sitten vaihdatin Euromasterilla uudet kumit vanteille, auto tutisi 80-90 vauhdissa, kuin renkaiden painotus olisi ollut pielessä. Tiistaille oli aika painotukseen, mutta iskarien vaihdon jälkeen tutina katosi
Edit: Enpä malttanut odotella huomiseen, vaan iltapäivällä etuiskarit vaihtuivat.
Kolmen tunnin homma, sisältäen parin grillimakkaran nauttimisen puolivälissä urakkaa. Järkevä rakenne iskarinvaihtajan kannalta
Niinhän tuo meni, kuin stjrömssöössä ikään. Mikään ei ollut juuttunut tms. joten homma sujui.
Ja se ajettavuus kyllä muuttui todella Etujousethan tuohon on vaihdettu kaksi vuotta sitten.
Ihmeellinen asia muuten sinällään: kun vajaa pari viikkoa sitten vaihdatin Euromasterilla uudet kumit vanteille, auto tutisi 80-90 vauhdissa, kuin renkaiden painotus olisi ollut pielessä. Tiistaille oli aika painotukseen, mutta iskarien vaihdon jälkeen tutina katosi
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Vaihtelin ohjausiskarin tänään puhdetöinä. Vanhasta oli kyllä vaimennusteho tipotiessään, mutta suurin yllätys minulle oli, että ainakaan reilun 10 km koeajo ei tuonut esiin mitään eroa vanhaan
Missä kohti tuon ohjausiskarin olemassa olon huomaa? Montuissa ei lyö näpeille, vai liekkö turha muinaisjäännös jostain 60-luvulta
Missä kohti tuon ohjausiskarin olemassa olon huomaa? Montuissa ei lyö näpeille, vai liekkö turha muinaisjäännös jostain 60-luvulta
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Nimenomaan just tämä ravistelu soratiellä nimismiehen kiharoissa loppui tyystin vaihdon myötä.Haikara kirjoitti: suurin yllätys minulle oli, että ainakaan reilun 10 km koeajo ei tuonut esiin mitään eroa vanhaan
Missä kohti tuon ohjausiskarin olemassa olon huomaa? Montuissa ei lyö näpeille,
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05