W140 350TD loputon ongelmien kierre
W140 350TD loputon ongelmien kierre
Tervehdys arvon mersumiehet
ongelmathan alkoi kun laitoin kansivikaisen 350TD. Tekniikkapuoli alkaisi oleen kunnossa pienten johtosarja ongelmienki jälkeen mutta nyt tarttis tietäjien apua/ratkaisua alla oleviin ongelmiin
-jalat jäätyy!! voisiko vaikuttaa kun penkin alla oleva alipainemoottori palanu?
-ahtopaine ongelmat. menee vikatilaan kun ajaa tasaisesti tällä hetkellä hukkaportille pistin jatkuvan alipaineen ja nyt puhaltaa 1.6bar ahtoja minkähänlaisia ongelmia tämä tulee aiheuttaan ja onko naftapumpun puolesta kaikki pelissä tällä ohituksella?
-lämpömittari kilahti lievän johtosarja käryn yhteydessä nyt on joko kylmä tai lämmöt tapissa myös poltoainemittari tippuilee välillä nollille mutta hellä nyrkin istu kojelautaan korjaa tilanteen
eli jos jotain ratkaisuja näihin ongelmiin olisi tarjota niin ilolla niitä kuuntelisin nämä jatkuvat sähkö/alipaine ongelmat alkavat käydä mielenterveyden päälle
ongelmathan alkoi kun laitoin kansivikaisen 350TD. Tekniikkapuoli alkaisi oleen kunnossa pienten johtosarja ongelmienki jälkeen mutta nyt tarttis tietäjien apua/ratkaisua alla oleviin ongelmiin
-jalat jäätyy!! voisiko vaikuttaa kun penkin alla oleva alipainemoottori palanu?
-ahtopaine ongelmat. menee vikatilaan kun ajaa tasaisesti tällä hetkellä hukkaportille pistin jatkuvan alipaineen ja nyt puhaltaa 1.6bar ahtoja minkähänlaisia ongelmia tämä tulee aiheuttaan ja onko naftapumpun puolesta kaikki pelissä tällä ohituksella?
-lämpömittari kilahti lievän johtosarja käryn yhteydessä nyt on joko kylmä tai lämmöt tapissa myös poltoainemittari tippuilee välillä nollille mutta hellä nyrkin istu kojelautaan korjaa tilanteen
eli jos jotain ratkaisuja näihin ongelmiin olisi tarjota niin ilolla niitä kuuntelisin nämä jatkuvat sähkö/alipaine ongelmat alkavat käydä mielenterveyden päälle
Jalkojen jäätymisongelmaan kannattaa katsoa jalkatilan läppiä ohjaavat alipainekellot. Aika yleinen ongelma.
Omasta kokemuksesta sanoisin noista ahto-ongelmista että kannattaa vaihtaa ne sähkötoimiset alipaineventtiilit, tuossa 300:ssa on ainakin omansa EGR:lle ja omansa hukkaportille. Liekö samansuuntainen konstruktio 350:ssa...
Omasta kokemuksesta sanoisin noista ahto-ongelmista että kannattaa vaihtaa ne sähkötoimiset alipaineventtiilit, tuossa 300:ssa on ainakin omansa EGR:lle ja omansa hukkaportille. Liekö samansuuntainen konstruktio 350:ssa...
® Mesen Porkkana-klubi
Muistaakseni tuo takapenkin alla oleva alipainepumppu kehittää myös lämmityslaitteen vaatiman alipaineen, joten ilman sitä ei puhallus suunnat muutu.
Lämppärin alipaineventtiilistö on het siinä hanskalokeron takana jos joskus pitää sitä päästä rappaamaan.
Moottoriohjauksen sulakkeet kannattaa tarkistaa sieltä konehuoneesta pelkääjänpuolella olevasta muovilaatikosta. Siellä on yksi poksi jossa sulakkeita päällä.
Lämppärin alipaineventtiilistö on het siinä hanskalokeron takana jos joskus pitää sitä päästä rappaamaan.
Moottoriohjauksen sulakkeet kannattaa tarkistaa sieltä konehuoneesta pelkääjänpuolella olevasta muovilaatikosta. Siellä on yksi poksi jossa sulakkeita päällä.
Juu ahtopainemittarin asennusvaiheessa löysin hanskalokeron takaa sen alipaine hommelin mutta meni sormisuuhun ku mietin että mikä sitä ohjaa ja miten saisin jalkatilaan esim. jatkuvan puhalluksen
Toivoa sopisi että löytyisi käytetty suhteellisen edullinen alipainemoottori kun on uponnut rahaa jo melkoinen summa tuohon kansi remottiin, moottorin johtosarjaan ja muuhun perus remonttiin.
Toivoa sopisi että löytyisi käytetty suhteellisen edullinen alipainemoottori kun on uponnut rahaa jo melkoinen summa tuohon kansi remottiin, moottorin johtosarjaan ja muuhun perus remonttiin.
Millainen se venttiilihässäkkä on? Onko saman tyyppinen kuin ilmastoidussa W124:ssa?Mika.T kirjoitti:Muistaakseni tuo takapenkin alla oleva alipainepumppu kehittää myös lämmityslaitteen vaatiman alipaineen, joten ilman sitä ei puhallus suunnat muutu.
Lämppärin alipaineventtiilistö on het siinä hanskalokeron takana jos joskus pitää sitä päästä rappaamaan.
Moottoriohjauksen sulakkeet kannattaa tarkistaa sieltä konehuoneesta pelkääjänpuolella olevasta muovilaatikosta. Siellä on yksi poksi jossa sulakkeita päällä.
Mulla oli vanhassa E280:ssa ongelmia läppäohjauksien kanssa, alipaineventtiiliboksissa oli jääny ranskan pojalla vähän juotokset huonoiksi, ihan silmällä havaiten ei parissa kohtaa ollut kuin tippa tinaa. Uudelleenjuotoksen jälkeen alkoi pelittää ja pelittää tänäkin päivänä. Liekö kauankin ollut tuo vika autossa, tiedä häntä vaikka uudesta asti. Puhalsi siis keskisuuttimista vain kylmää kun ei läppä toiminut.
® Mesen Porkkana-klubi
Omassa möhkössä samantyyppinen ahto ongelma ratkesi vaihtamalla koko hukkaportin kello ylipainetyypiseen kelloon eräästä ranskalaisesta TDI moottorista.ohjaus suoraan imusarjasta. Tukin sen alipaine virityksen sekä hukkaportin venttiililtä että egr:ltä. Vetoja tuli ihan komiasti ja ahdot pysyy tasaisesti 0.9 bar.
Toimiiko kaikilla muilla nämä alipainemoottorit? vai onko teillä jo jalat niin kuoliossa että ette tunne niitä? täällä ainaki meinaa olla aika viileät jalkatilat ku -25 raitaa pakkasta mittarissa
Eli jos tulee jotain konsteja millä sais jalkatilaan jatkuvan puhalluksen niin olisin todella kiitollinen ku tuossa kyllä lämpöä riittää ja puhallustehoki saa karvalakin pyöriin päässä
HYVÄÄ JOULUA! ja kaikille sitten tasapuolisesti.
Eli jos tulee jotain konsteja millä sais jalkatilaan jatkuvan puhalluksen niin olisin todella kiitollinen ku tuossa kyllä lämpöä riittää ja puhallustehoki saa karvalakin pyöriin päässä
HYVÄÄ JOULUA! ja kaikille sitten tasapuolisesti.