Tietoo 600 V-12

Vastaa Viestiin
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Tietoo 600 V-12

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Olisko kokemuksia tosta V-12 koneesta vuosilta 93-97 ?
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Tietoo 600 V-12

Viesti Kirjoittaja markku »

aaltone1 kirjoitti:Olisko kokemuksia tosta V-12 koneesta vuosilta 93-97 ?
Eipä taida tälläkään foorumilla olla yhtään S600 omistajaa, jolla olisi live-kokemuksia. Tietoa löytyy ylläpitämästäni linkkokokoelmasta, tosin englanninkielisinä. Kokoelma löytyy: Tiedote: W140 linkit ja tietolähteet upd. 16.11.2006 otsikon alta
Viimeksi muokannut markku, 27.7.2007 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Norsumersu
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ei muita kuin ajokokemuksia - yllättävää kyllä, älytön kierroskone. Tuntuu että mitään ei tapahdu alle 2500 kierroksen :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
panshovel
Viestit: 2
Liittynyt: 08.11.2007 23:40

Viesti Kirjoittaja panshovel »

Joo, mulla olis SEC 600 -93, minkälaisia käyttökokemuksia haluaisit tietää?
Komeetahan sillä on päästellä, vääntöä just sillai mukavasti... talviautona vähän heikko, itsellä talviautona 124 -92. Kuussatasessa käyttökustannukset melko korkeat; renkaita ja jarruja kuluu.... jos teettää huollot ulkopuolisilla, niin melko kalliita...
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

8)

No, onko Mika.T:llä tähän kolme vuotta vanhaan topikkiin jotain lisättävää 8) :lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole :D

Siinähän ne tärkeimmät :lol:

Odotellaan sitä kadonnutta parinkymmenen sivun möhkö topiksia takasin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kone huoneen johto sarjoja niihin vaihdelut(kummalisesti hapristuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ne rapistuu kaikista -93-95 mersuista.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika.T kirjoitti:Ne rapistuu kaikista -93-95 mersuista.
Juu, ekotietoisena valmistajana MB alkoi käyttämään luontoystävällisiä maatuvia johtoja, mutta tuskinpa viisainkaan gyntteri-dipl.-ing. tuli ajatelleeksi että ainakin soomipöljät ajelee niillä mersuilla vielä 2000-luvullakin... :shock:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eldorado kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ne rapistuu kaikista -93-95 mersuista.
Juu, ekotietoisena valmistajana MB alkoi käyttämään luontoystävällisiä maatuvia johtoja, mutta tuskinpa viisainkaan gyntteri-dipl.-ing. tuli ajatelleeksi että ainakin soomipöljät ajelee niillä mersuilla vielä 2000-luvullakin... :shock:
eikä tarvinut edes niin pitkään odottaa 99 jo vaihdettin 93 malissen kasa kaupalla piuhaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

CDI203 kirjoitti:eikä tarvinut edes niin pitkään odottaa 99 jo vaihdettin 93 malissen kasa kaupalla piuhaa...
Ja siinä vaiheessa Günther paalaa auton jos ei se mene pizzanpaistajan häkkiin myyntiin tai se ei ehdi mennä itä-blokkiin tai Suomeen suoraan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Joo, Günther saattaa tarkoittaa "Suomi-autolla" eri asiaa kuin suomalainen.

12-pyttysissä voi kuulemma katketa kampiakseli, jos pyttyjä on pois pelistä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jarkko N kirjoitti:Joo, Günther saattaa tarkoittaa "Suomi-autolla" eri asiaa kuin suomalainen.

12-pyttysissä voi kuulemma katketa kampiakseli, jos pyttyjä on pois pelistä.
Tuotaaa.... saattaa olla ihan pölijä kysymys mutta ko en tekniikasta paljoakaan tiedä niin kysyn. Eikö jo tuonaikaisella elektroniikalla olisi pystynyt tekemään varoitusjärjestelmän joka kertoo jos jossain pytyssä ei kynttilä tuiki? Eikös ainakin uudemmissa joku moottorin vikavalo syty jos pytty pätkii? Vai onko se teknisesti liian vaikea juttu? :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eldorado kirjoitti:Tuotaaa.... saattaa olla ihan pölijä kysymys mutta ko en tekniikasta paljoakaan tiedä niin kysyn. Eikö jo tuonaikaisella elektroniikalla olisi pystynyt tekemään varoitusjärjestelmän joka kertoo jos jossain pytyssä ei kynttilä tuiki? Eikös ainakin uudemmissa joku moottorin vikavalo syty jos pytty pätkii? Vai onko se teknisesti liian vaikea juttu? :roll:
Ei onnistu vielä ainakaan niissä, joissa on virranjakajat.

Vaatii melkoisen mittaus- / laskentasysteemin tuolle ja erikoistulpat. Varmaan rahalla olisi saanut mutta... :D

Missä vaiheessa noita palamisanalyysiin pystyviä bokseja / puolia on tullut? Saapillahan on se yhdenlainen sytty-yksikkö ollut jonkun aikaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Roisto kirjoitti: Ei onnistu vielä ainakaan niissä, joissa on virranjakajat.

Vaatii melkoisen mittaus- / laskentasysteemin tuolle ja erikoistulpat. Varmaan rahalla olisi saanut mutta... :D

Missä vaiheessa noita palamisanalyysiin pystyviä bokseja / puolia on tullut? Saapillahan on se yhdenlainen sytty-yksikkö ollut jonkun aikaa.

t.
Risto
Näin maalaisena tulis ensimmäisenä mieleen mitata uloshengityksen lämpötilaa ihan pakoreikäkohtaisesti. Jos joku kamina kylmenee niin se kai puhaltaa uloskin sitten viileämmin.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juhanit kirjoitti:Näin maalaisena tulis ensimmäisenä mieleen mitata uloshengityksen lämpötilaa ihan pakoreikäkohtaisesti. Jos joku kamina kylmenee niin se kai puhaltaa uloskin sitten viileämmin.
Sitten vikatilaan jos anturi antaa väärää tietoo tai ei tietoo ollenkaan :lol: Sitähän ois eletty nykyaikaa jo pari vuosikymmentä sitten :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niimpä :lol:

Kyllä tuosta V12 koneestakin vähänkään moottoreita kuunnellut henkilö hoksaa jos joku kammari ei sytytä.

Tuossa omassa ainakin on selvä ero putken päästä kuunnellessa kun tempasee yhden tulpanjohdon irti.
Ja kylläpä siinä koneessakin pieni tärinä tuntuu kun johto on irti. Varsinkin kaasua polkaistaessa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikös V12 koneessa pitäis 5centtisen pysyä pystyssä koneen käydessä mikäli kaikki on kuosissa?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM[/youtube]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No tuo nyt oli vähän huono esimerkki.

Kampiakseliin nähden poikittain ja kaikenlisäksi tuollaisten kohokuviointien välissä.
Pysyy vähän huonommassakin koneessa. :lol:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mun entisen M104:sen imusarjan välissä on varmaan vieläkin euron kolikko :oops:

Ja se kyllä pysy siinä nätisti pystyssä tyhjäkäynnillä, mutta rähmäkäpälä itse meni tönäsemään sen nurin :oops: :happy:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onkos sillä kolikon asennolla sitten jotain väliä? :ei_tajuu: tietty sillä oletuksella että on tasanen alusta :D
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

12 mukinen kyllä käy kivan tasaisesti, startissakaan ravistele turhia. Kaikinpuolin mukavan eleetön kone ennenko runttaa lapun lattiaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Pysyihän se kolikko pystyssä vanhan Totken 225 slantin katollakin.

Vaan volovon kuutostiisselin päällä ei :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
ville kinnunen
Viestit: 91
Liittynyt: 28.10.2010 23:18
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

kokeiltiin tuota kolikko juttua kanssa joskus cedricin koneen päällä,ja kyllä pysyi :D .(lämpimän koneen)ld28
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

pitäisköhän koittaa 350 dieselillä samaa? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

No mie kokeilin 20 senttisellä.

Kuva
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kuulin juttua että kolikko pysyy pystyssä vaikka ooppelin ovessa ,,joku oli kuunnellut tarpeeksi kauan kaverin leijumista,sitten ulos (tippa pikaliimaa kolikossa) ja töks opelin kylkeen kolikko pystyyn :lol:
kuulin myös että alkoholilla ei ollut osuutta asiaan :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”