M104 tyhjäkäynti epätasainen
M104 tyhjäkäynti epätasainen
Vaimon S320 siis kyseessä, epäillään nyt aluksi vaikka MAFfia,oisin sitä silimä käjessä katsonutkin tänään mutta onkos mokoma sellaisella erikoistorxeilla kiinni, sieltä piikki törröttää keskeltä eli pitäis vissiin olla vastaava reikä hylsässä? Pitääkö lähteä työkalun ostoon vai voiko piikin läjäyttää lyttyyn esim? Ja tietty voi esittää arveluja tuohon varsinaiseenkin ongelmaan. Tulpat vajaa 50 000 km vanhat...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Laitetaan nyt tähän lisätietoa, että taitaa ollakin kyseessä se perinteinen, eli johtosarjavika.
Möhkön kohtalo on nyt vaakalaudalla; alan metsästämään johtosarjaa ensin purkuautoista (uuden saisi 650 €:lla Saksasta) ja katsotaan tuleeko sillä kuntoon, vai menikö muutakin tuossa tolskatessa.
Saa siis tarjota jos löytyy nurkista ehjä M104-johtosarja (A1404409905), tai saa tarjoutua maksua vastaan tekemään uuden, jos jollakulla moiseen intoa olisi...itsellä ei ole intoa alkaa väkertämään, vaikka netissä ohjeita onkin.
Möhkön kohtalo on nyt vaakalaudalla; alan metsästämään johtosarjaa ensin purkuautoista (uuden saisi 650 €:lla Saksasta) ja katsotaan tuleeko sillä kuntoon, vai menikö muutakin tuossa tolskatessa.
Saa siis tarjota jos löytyy nurkista ehjä M104-johtosarja (A1404409905), tai saa tarjoutua maksua vastaan tekemään uuden, jos jollakulla moiseen intoa olisi...itsellä ei ole intoa alkaa väkertämään, vaikka netissä ohjeita onkin.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Enpä usko että kukaan rupeaa tekemään johtosarjaa alle puolella uuden hinnasta, siihen tarvii vielä sen vanhan korjaamiseen ne uudet johdot ja ainakin osan uusia liittimiä. Siis että pelkkä työ olisi n 300.Seppo kirjoitti:Laitetaan nyt tähän lisätietoa, että taitaa ollakin kyseessä se perinteinen, eli johtosarjavika.
Möhkön kohtalo on nyt vaakalaudalla; alan metsästämään johtosarjaa ensin purkuautoista (uuden saisi 650 €:lla Saksasta) ja katsotaan tuleeko sillä kuntoon, vai menikö muutakin tuossa tolskatessa.
Saa siis tarjota jos löytyy nurkista ehjä M104-johtosarja (A1404409905), tai saa tarjoutua maksua vastaan tekemään uuden, jos jollakulla moiseen intoa olisi...itsellä ei ole intoa alkaa väkertämään, vaikka netissä ohjeita onkin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Aivan totta, ajattelinkin, että taitaapi olla meleko turha heitto tuollainen ehdotus. Eipä olla onneksi jäniksen selässä tämän kotturan kanssa.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Auto makaa pihassa edelleen, johtosarja on vielä ostamatta. Ei näytä purkuautojakaan oikein olevan; saattaa joutua ostamaan tuon uuden joskus. Sitten vasta selviää tuliko kuntoon vai ei...infoa tulee kyllä sitten aikanaan.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
Noniin, tässähän aletaan olemaan jännän äärellä, kun korjattu johtosarja saapui Puolasta tällä viikolla ja asennusaskareita tehty. Vielä kun saisi sen takimmaisen nakutusanturin paikalleen, on ahdas paikka ja laiskottais niin kovasti purkaa tuota tavaraa eestä pois...vesipumppukin tuli laitettua samalla. Josko viikonloppuna käyntiin..jos lähtee
Miksi sitä pitää aina talvella tämmösiä, kylmässä elosuojassa...
Miksi sitä pitää aina talvella tämmösiä, kylmässä elosuojassa...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
Ja useiden pakkasiltaähräyksien palkinto:
Nyt on toodella hyvä fiiwis, jatketaan varmaakin tästä toisaalla...laitetaan nyt tähän kuitenkin vielä summa summarum:
- johtosarjan vaihto --> käynti ei hyvä vieläkään
- kaikki puolat ja bensapaineensäädin--> käynti jo lähes normaali, hieman rytkyttää ja heiluu tyhjäkäynnillä, maantiellä kulki jo hyvin
- tarvike-MAF pois, entinen vanha tilalle --> kaikki ok!
Nyt on toodella hyvä fiiwis, jatketaan varmaakin tästä toisaalla...laitetaan nyt tähän kuitenkin vielä summa summarum:
- johtosarjan vaihto --> käynti ei hyvä vieläkään
- kaikki puolat ja bensapaineensäädin--> käynti jo lähes normaali, hieman rytkyttää ja heiluu tyhjäkäynnillä, maantiellä kulki jo hyvin
- tarvike-MAF pois, entinen vanha tilalle --> kaikki ok!
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
Mitä korjattu johtosarja maksoi?Seppo kirjoitti: ↑10.2.2021 9:47 Ja useiden pakkasiltaähräyksien palkinto:
Hyväksytty S320.jpg
Nyt on toodella hyvä fiiwis, jatketaan varmaakin tästä toisaalla...laitetaan nyt tähän kuitenkin vielä summa summarum:
- johtosarjan vaihto --> käynti ei hyvä vieläkään
- kaikki puolat ja bensapaineensäädin--> käynti jo lähes normaali, hieman rytkyttää ja heiluu tyhjäkäynnillä, maantiellä kulki jo hyvin
- tarvike-MAF pois, entinen vanha tilalle --> kaikki ok!
Puoliahan nämä syö kuin ihminen leipää ja polttoainepainesäädin siinä jakotukin päässä on osassa ollut ihan viallinen tai ainakin vikaantuva alunperinkin. Osanumeroa en nyt pysty sanomaan missä oli se vika ja missä ei.
Tarvikemaffit kannattaisi jättää ostamatta, sehän tässä jälleen kerran tuli todistettua.
Mukava että tuli kuntoon. M104 on oikein hyvä moottori noin muuten.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
Ohoh, tuplapostaus mutta ei voi poistaa kokonaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
Jos tarvit "varaosa-MAFfin", niin mulla voisi olla vanhasta E320:stä jäänyt joutilas Boschilainen. Hommasin uuden, kun ihmettelin tyhjäkäynnin tärähtelyjä (Motonetistä sai tuolloin uusia Boscheja 88 eurolla, joten en voinut vastustaa kiusausta). Tilanne pysyi kuitenkin samana. Näyttäisi olevan samalla erikoisella pyöreällä liittimellä. Osanumeron voin katsoa siitä, jos kiinnostaa.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
Itsekin ostin c36 varten motonetin boschin maffin, halpa se oli mutta se oli paska. Takuuseen sai kyllä uuden, se pelasi. Että ei ne uudetkaan aina ole ehjiä. Kumma juttu, Bosch kuitenkin kyseessä.Roisto kirjoitti: ↑02.4.2021 10:14 Jos tarvit "varaosa-MAFfin", niin mulla voisi olla vanhasta E320:stä jäänyt joutilas Boschilainen. Hommasin uuden, kun ihmettelin tyhjäkäynnin tärähtelyjä (Motonetistä sai tuolloin uusia Boscheja 88 eurolla, joten en voinut vastustaa kiusausta). Tilanne pysyi kuitenkin samana. Näyttäisi olevan samalla erikoisella pyöreällä liittimellä. Osanumeron voin katsoa siitä, jos kiinnostaa.
t.
Risto
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: M104 tyhjäkäynti epätasainen
No hyväpä tuokin tietää, että MAFfit(kin) saattaa olla mitä sattuu...
Puolan kaveri korjasi johdot 350 €:lla. Tuplasti jos haluaa maksaa, niin löytyy ihan netistä paikkoja, joista saa homman tilattua.
Puolan kaveri korjasi johdot 350 €:lla. Tuplasti jos haluaa maksaa, niin löytyy ihan netistä paikkoja, joista saa homman tilattua.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)