Nykii ja pätkii

Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Nykii ja pätkii

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Eli -92 320S ja nykii ja pätkii kiihdyttäessä. Normaali ajossa toimii hyvin, lähtee käyntiin hyvin ja käy tasaisesti. Mutta kun painaa reilummin kaasua alkaa nykimään eikä kiihdy. Kun kaasua höllää taas kiihtyy. Myös paikallaan sama juttu. Kun painaa kaasua hiljalleen ottaa kierrokset rajoittimelle asti, mutta nopeasti kun painaa niin jää röpeltämään siihen 4000rpm tienoille? Eikö tietoa kellään :O
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kukaan ei tiedä, kellään ei ole ollut samanlaista oiretta :O
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista poltoaineen saanti(paine)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

+ virranjakaja, tulpat, katalysaattori...
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Jakajan kansi löytyi vanha paksista, ja tulpat vaihdettu. Bensanpaineita ei ole mitattu kun ei ole löytynyt paikkaa missä sellainen tehdään. Miten katalysaattori voi vaikuttaa pätkimiseen?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No avaa se jakaja ja tarkista ettei siellä ole kosteutta. Ihan tyyppiviaksi luettava vaiva M104/M119 koneissa tuo kosteuden kertyminen jakajan sisään.

Katti voi olla tukossa eikä läpäise enää suuria määriä pakokaasua.
Vetääkö kone esim kakkosella täyskaasulla sinne 6000rpm vittuilematta? Vai hyytyykö aikasemmin?
Entä hitaasti kaasua lisäämällä sama kakkosella tappiin?
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Vika löytyi ja korjattu. Ei ole edellinen omistaja vaihtanut tulppia vamaan vuosiin. Eli paikkojen puhdistus ja uudet tulpat niin toimii, ei nyi eikä pätki.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aika tuoreen näköset tulpat. :lol:
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mika.T kirjoitti:Aika tuoreen näköset tulpat. :lol:
😁
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Nyt on kyllä hapokkaan näköset tulpat :lol: Nää perusasiat kannattaa aina kattoo ennenku rupee isompia miettiin.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

simoks kirjoitti:Nyt on kyllä hapokkaan näköset tulpat :lol: Nää perusasiat kannattaa aina kattoo ennenku rupee isompia miettiin.
Joo jotkut vaan ajelee eika huolla. Pati tulppaa oli aika tiukassa, mutta onneksi lähti pikkuhiljaa liikuttamalla. Pari oli myös ihan löysällä, aika seppä oli ollut hommissa :)
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Oliskohan tuossa minun hoidossa olevassa SEL500:ssa sama vika. Seisonut muutamia talvia ulkona. Vaihdoin bensa suodattimen. Tuntui että parani hiukan, mutta 15 minuutin ajon jälkeen alkoi pätkimään röpeltämään ja muutaman kerran paukahti putkessa ja sammui. Kävi myös huonosti tyhjäkäyntiä ennekuin sammui lopullisesti.

Kun seisoo jonkun aikaa ja jäähtyy niin taas lähtee käyntiin ja toimii normaalisti. Lambda toimii sekä ilmamassa.

Siinä on se 5l M119 V8 kone jossa kaksi virranjakajaa molemmissa kansissa. Onko niissä ollut kosteusongelmia?
Kaksi bensa pumppua näytti olevan sarjassa.

PS ostakaa joku se pois
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Virranjakajat auki ja kuivaus/putsaus.

"tyyppiviaksi" laskettava juttu nuo w140:n jakajien kosteusvaivat.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Mika.T kirjoitti:Virranjakajat auki ja kuivaus/putsaus.

"tyyppiviaksi" laskettava juttu nuo w140:n jakajien kosteusvaivat.
Putsasin ja kuivasin nuot ja laitoin kasaan mutta sama homma noin puoli tuntia ajoa ja sama juttu. Pitänee hommata uudet. Tuolla pyörijän takana on jokin eristemuovista tehty kuppi. Sekihän periaatteessa voi lyödä läpi. Tuossa pyörijässä oli 1 kohmin vastus.
Jännä ilmiö on. Siihen asti toimii loistavasti mutta yhtäkkiä alkaa pätkimään ja sitten käy epätasaisesti ja sammuu. Sitä ennen ei niin mitään oiretta. On se kummallista tuo suurjännitesähkö. :shock: Pimeässä moottorin ympärillä ei näy missään kipinää. Pitää vielä katsoa tulpanhattuja ja tulppia, jospa se lyö läpi siellä.

https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/6z61NL
Kuva
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Teddy
Viestit: 759
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jaa'ah, kyllähän tuo kohtalaisen perinteiseltä puolavialta kuulostaa, kun lämmettyään kakoo ja jäähdyttelyn jälkeen taas pelaa. Joissain vehkeissä vastaavia kipuja kampuran anturista. Tämä nyt tietysti näin yleismaailmallisesti, minähän en Ässien päälle tajua mitään.

Paljonkos siitä muuten sais köyhtyä, jos se kerran pitää pois ostaa?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Teddy kirjoitti:Jaa'ah, kyllähän tuo kohtalaisen perinteiseltä puolavialta kuulostaa, kun lämmettyään kakoo ja jäähdyttelyn jälkeen taas pelaa. Joissain vehkeissä vastaavia kipuja kampuran anturista. Tämä nyt tietysti näin yleismaailmallisesti, minähän en Ässien päälle tajua mitään.

Paljonkos siitä muuten sais köyhtyä, jos se kerran pitää pois ostaa?
Joo. Samaa tuossa yksi kolleega arvuutteli kanssa. Ne puolat tosiaan näyttääkin päällepäin aika hapokkailta. Siellä etulampun takana kun ovat.

Hinnasta en oikein varmaa osaa sanoa, kun tuo ei ole mun auto, mutta kuvittelisin neljän ja viiden tonnin välillä olevan.... :roll: tai sitten tarjousten perusteella.


Uutta mm
pakoputki, jäähdytin, umpiot kanssa tuoreet.

Tuolta pitäis löytyä lisääkin kuvia. Laitan sen ensin kuntoon. Takajarrulevyt vaihdan.

https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/Q30Y90
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Puolissa voi tosiaan olla myös tuo vika.

Mutta kai putsasit nuo vihreät hapettumat pois noista jakajan kansista?
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Mika.T kirjoitti:Puolissa voi tosiaan olla myös tuo vika.

Mutta kai putsasit nuo vihreät hapettumat pois noista jakajan kansista?
Juu, laitoin mini drilliin pienen teräsharjan ja sillä vedin nastat kirkkaaksi. putsasin myös pyörijän sisänastan kosketinpinnat. Siellä oli myös ruostetta.
Eilen laitoin käymään ja seurasin strobo -ajoituslampulla puolan johtojen kipinää. Se näytti hyvältä kunnes noin 10 minuutin kohdalla kone yskäisi pari kertaa ja sammui. Sen jälkeen startatessa vain toinen puola antoi kipinää silloin tällöin kumean paukahtelun säestäessä toimitusta. Laitoin tytöt (12 ja 9v) starttaamaan niin oli heilläkin pimeässä jännää...
Onkohan nuot puolat jotkut diodisilta-kaskadi tyyppiset? Niin keveät ettei noissa paljon rautaa ole sisässä, niinkuin vanhanaikaisissa auton puolissa oli.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaskadi_(elektroniikka)
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo kone pitäs kyllä pysyä käynnissä ja auto olla ajettavissa yhdelläkin puolalla. (4pytyllä)
Olen nimittäin ajanut sellaisella 500:lla jossa toinen puoli oli täysin mykkä.

Onkohan siellä nyt kampiakselin asentotunnistin sökö joka sotkee molempien puoliskoiden sytkät.
Kampuran asentotunnistin on kuskinpuolen sylinterikannen takapäässä.

Sytkän ohjainpoksikin voi sekoilla, ja sotkea molempien puoliskoiden käynnin.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Mika.T kirjoitti:Tuo kone pitäs kyllä pysyä käynnissä ja auto olla ajettavissa yhdelläkin puolalla. (4pytyllä)
Olen nimittäin ajanut sellaisella 500:lla jossa toinen puoli oli täysin mykkä.

Onkohan siellä nyt kampiakselin asentotunnistin sökö joka sotkee molempien puoliskoiden sytkät.
Kampuran asentotunnistin on kuskinpuolen sylinterikannen takapäässä.

Sytkän ohjainpoksikin voi sekoilla, ja sotkea molempien puoliskoiden käynnin.
Sekin on mahollista. Käytin sitä kampura anturin pistoketta irti ja mittasin vastuksen, 855 Ohmia oli. Aika moni on pyörijään tämän tyyppisen vian metsästänyt. Varsinkn tällä Kapkaupungin picoauto Andylla näyttäis olevan hyvät kuvat asiasta. Pyörijä alkaa lyödä lämmetessään läpi runkoon.

https://www.picoauto.com/library/case-s ... nt-misfire
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”