Nykii ja pätkii
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Nykii ja pätkii
Eli -92 320S ja nykii ja pätkii kiihdyttäessä. Normaali ajossa toimii hyvin, lähtee käyntiin hyvin ja käy tasaisesti. Mutta kun painaa reilummin kaasua alkaa nykimään eikä kiihdy. Kun kaasua höllää taas kiihtyy. Myös paikallaan sama juttu. Kun painaa kaasua hiljalleen ottaa kierrokset rajoittimelle asti, mutta nopeasti kun painaa niin jää röpeltämään siihen 4000rpm tienoille? Eikö tietoa kellään :O
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
No avaa se jakaja ja tarkista ettei siellä ole kosteutta. Ihan tyyppiviaksi luettava vaiva M104/M119 koneissa tuo kosteuden kertyminen jakajan sisään.
Katti voi olla tukossa eikä läpäise enää suuria määriä pakokaasua.
Vetääkö kone esim kakkosella täyskaasulla sinne 6000rpm vittuilematta? Vai hyytyykö aikasemmin?
Entä hitaasti kaasua lisäämällä sama kakkosella tappiin?
Katti voi olla tukossa eikä läpäise enää suuria määriä pakokaasua.
Vetääkö kone esim kakkosella täyskaasulla sinne 6000rpm vittuilematta? Vai hyytyykö aikasemmin?
Entä hitaasti kaasua lisäämällä sama kakkosella tappiin?
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Oliskohan tuossa minun hoidossa olevassa SEL500:ssa sama vika. Seisonut muutamia talvia ulkona. Vaihdoin bensa suodattimen. Tuntui että parani hiukan, mutta 15 minuutin ajon jälkeen alkoi pätkimään röpeltämään ja muutaman kerran paukahti putkessa ja sammui. Kävi myös huonosti tyhjäkäyntiä ennekuin sammui lopullisesti.
Kun seisoo jonkun aikaa ja jäähtyy niin taas lähtee käyntiin ja toimii normaalisti. Lambda toimii sekä ilmamassa.
Siinä on se 5l M119 V8 kone jossa kaksi virranjakajaa molemmissa kansissa. Onko niissä ollut kosteusongelmia?
Kaksi bensa pumppua näytti olevan sarjassa.
PS ostakaa joku se pois
Kun seisoo jonkun aikaa ja jäähtyy niin taas lähtee käyntiin ja toimii normaalisti. Lambda toimii sekä ilmamassa.
Siinä on se 5l M119 V8 kone jossa kaksi virranjakajaa molemmissa kansissa. Onko niissä ollut kosteusongelmia?
Kaksi bensa pumppua näytti olevan sarjassa.
PS ostakaa joku se pois
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Putsasin ja kuivasin nuot ja laitoin kasaan mutta sama homma noin puoli tuntia ajoa ja sama juttu. Pitänee hommata uudet. Tuolla pyörijän takana on jokin eristemuovista tehty kuppi. Sekihän periaatteessa voi lyödä läpi. Tuossa pyörijässä oli 1 kohmin vastus.Mika.T kirjoitti:Virranjakajat auki ja kuivaus/putsaus.
"tyyppiviaksi" laskettava juttu nuo w140:n jakajien kosteusvaivat.
Jännä ilmiö on. Siihen asti toimii loistavasti mutta yhtäkkiä alkaa pätkimään ja sitten käy epätasaisesti ja sammuu. Sitä ennen ei niin mitään oiretta. On se kummallista tuo suurjännitesähkö. Pimeässä moottorin ympärillä ei näy missään kipinää. Pitää vielä katsoa tulpanhattuja ja tulppia, jospa se lyö läpi siellä.
https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/6z61NL
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Jaa'ah, kyllähän tuo kohtalaisen perinteiseltä puolavialta kuulostaa, kun lämmettyään kakoo ja jäähdyttelyn jälkeen taas pelaa. Joissain vehkeissä vastaavia kipuja kampuran anturista. Tämä nyt tietysti näin yleismaailmallisesti, minähän en Ässien päälle tajua mitään.
Paljonkos siitä muuten sais köyhtyä, jos se kerran pitää pois ostaa?
Paljonkos siitä muuten sais köyhtyä, jos se kerran pitää pois ostaa?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Joo. Samaa tuossa yksi kolleega arvuutteli kanssa. Ne puolat tosiaan näyttääkin päällepäin aika hapokkailta. Siellä etulampun takana kun ovat.Teddy kirjoitti:Jaa'ah, kyllähän tuo kohtalaisen perinteiseltä puolavialta kuulostaa, kun lämmettyään kakoo ja jäähdyttelyn jälkeen taas pelaa. Joissain vehkeissä vastaavia kipuja kampuran anturista. Tämä nyt tietysti näin yleismaailmallisesti, minähän en Ässien päälle tajua mitään.
Paljonkos siitä muuten sais köyhtyä, jos se kerran pitää pois ostaa?
Hinnasta en oikein varmaa osaa sanoa, kun tuo ei ole mun auto, mutta kuvittelisin neljän ja viiden tonnin välillä olevan.... tai sitten tarjousten perusteella.
Uutta mm
pakoputki, jäähdytin, umpiot kanssa tuoreet.
Tuolta pitäis löytyä lisääkin kuvia. Laitan sen ensin kuntoon. Takajarrulevyt vaihdan.
https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/Q30Y90
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Juu, laitoin mini drilliin pienen teräsharjan ja sillä vedin nastat kirkkaaksi. putsasin myös pyörijän sisänastan kosketinpinnat. Siellä oli myös ruostetta.Mika.T kirjoitti:Puolissa voi tosiaan olla myös tuo vika.
Mutta kai putsasit nuo vihreät hapettumat pois noista jakajan kansista?
Eilen laitoin käymään ja seurasin strobo -ajoituslampulla puolan johtojen kipinää. Se näytti hyvältä kunnes noin 10 minuutin kohdalla kone yskäisi pari kertaa ja sammui. Sen jälkeen startatessa vain toinen puola antoi kipinää silloin tällöin kumean paukahtelun säestäessä toimitusta. Laitoin tytöt (12 ja 9v) starttaamaan niin oli heilläkin pimeässä jännää...
Onkohan nuot puolat jotkut diodisilta-kaskadi tyyppiset? Niin keveät ettei noissa paljon rautaa ole sisässä, niinkuin vanhanaikaisissa auton puolissa oli.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaskadi_(elektroniikka)
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tuo kone pitäs kyllä pysyä käynnissä ja auto olla ajettavissa yhdelläkin puolalla. (4pytyllä)
Olen nimittäin ajanut sellaisella 500:lla jossa toinen puoli oli täysin mykkä.
Onkohan siellä nyt kampiakselin asentotunnistin sökö joka sotkee molempien puoliskoiden sytkät.
Kampuran asentotunnistin on kuskinpuolen sylinterikannen takapäässä.
Sytkän ohjainpoksikin voi sekoilla, ja sotkea molempien puoliskoiden käynnin.
Olen nimittäin ajanut sellaisella 500:lla jossa toinen puoli oli täysin mykkä.
Onkohan siellä nyt kampiakselin asentotunnistin sökö joka sotkee molempien puoliskoiden sytkät.
Kampuran asentotunnistin on kuskinpuolen sylinterikannen takapäässä.
Sytkän ohjainpoksikin voi sekoilla, ja sotkea molempien puoliskoiden käynnin.
Sekin on mahollista. Käytin sitä kampura anturin pistoketta irti ja mittasin vastuksen, 855 Ohmia oli. Aika moni on pyörijään tämän tyyppisen vian metsästänyt. Varsinkn tällä Kapkaupungin picoauto Andylla näyttäis olevan hyvät kuvat asiasta. Pyörijä alkaa lyödä lämmetessään läpi runkoon.Mika.T kirjoitti:Tuo kone pitäs kyllä pysyä käynnissä ja auto olla ajettavissa yhdelläkin puolalla. (4pytyllä)
Olen nimittäin ajanut sellaisella 500:lla jossa toinen puoli oli täysin mykkä.
Onkohan siellä nyt kampiakselin asentotunnistin sökö joka sotkee molempien puoliskoiden sytkät.
Kampuran asentotunnistin on kuskinpuolen sylinterikannen takapäässä.
Sytkän ohjainpoksikin voi sekoilla, ja sotkea molempien puoliskoiden käynnin.
https://www.picoauto.com/library/case-s ... nt-misfire
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06