Nau, nau, nau, nikonikonikoniko honk, honk prööööööt (OM606)

Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Nau, nau, nau, nikonikonikoniko honk, honk prööööööt (OM606)

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lyhyt ja ytimekäs kysely. Mausin myllyllä olen nyt ajellut sellaiset 8.000 km sen jälkeen, kun LD:n paja vaihtoi naftapumppuun ja sen ympäristöön kaikki tiivisteet ja pa-letkut. Tuolloin kone oli verkkainen lähtemään käyntin nokka ylöspäin paikoitettuna.
Vaan tämä aamuna sain hinkata konetta liki minuutin verran (kymmenen sekunnin sykleissä, ettei paitkat kyrvähdä), ja yskimällä lupaili. Laskin pirssin tasaiselle ja sitten lähti yksin tein. Tähän asti mylly on lähtenyt kun startti vähän kierähtää.
Vai onko +5 asteen aamulämpö niin hankala, että hehkutus jää puoliheijariin, kovemmalla pakkasella lähtee tosi notkeasti.

Vai oliko opiskelija-asennossa oleva pa-mittari ja syy tätä kautta ilmeinen? Siis tyhjähkö tankki ja keula 20 asteen kulmassa ylös, ettei pannu saanut lientä? Vai ovatko tiivisteteet alkaneet horia ilmaa kitusiinsa? Nafta ei auton ympärillä haise.
Nyt on tässä muutaman kerra stoppailtu edelleen vajaa tankilla taas lähtee kuin palmun alta (kuten myös T. Jylhä pruukkasi tehdä).
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Auringonpilkut tiettävästi aiheuttavat negatiivisia fiboja etenkin möhkömersujen tiisseliversioihin :pope:

En tiijä, kyllähän se viimesillään oleva tankki joskus aiheuttaa kummia oireita, vaikka se ei kovin loogiselta tunnukaan.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu, 20 astetta vaikuttaa aika kovalta kulmalta. Tosin kyllähän opiskelijavalolla pitäisi päästä vielä noin 100 km ~ noin 10 litraa dieseliä.

Oliko ihan ensimmäinen kerta kun nikotteli tyhjähköllä tankilla? Siis ei ole vielä kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Tällöinhän syy voisi hyvinkin olla naftan vähyydessä.
Kein siknatuur
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sampo N. kirjoitti:Juu, 20 astetta vaikuttaa aika kovalta kulmalta. Tosin kyllähän opiskelijavalolla pitäisi päästä vielä noin 100 km ~ noin 10 litraa dieseliä.

Oliko ihan ensimmäinen kerta kun nikotteli tyhjähköllä tankilla? Siis ei ole vielä kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Tällöinhän syy voisi hyvinkin olla naftan vähyydessä.
No ei ole aikaisemmin päästetty varovalolle asti ja ajettu sen jälkeen vielä 50 km. Laiton tankin täyteen ehtoolla, tänä aamuna lähti nikottelematta samasta asennosta. Tänään ei ole myöskään auringonpilkkuja, kun on niin pilvistä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

selvästi henkimaailman juttuja, ootko viime aikoina eritoten kehunu autoas tai muuten ajatellut että tää on ikuinen ja täysin ongelmaton? Koska sillon on melkeen varmaa että joku shamaani heittää paska-tuuri loitsun päälles ja kaikki menee päin seiniä :lol:
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Siellä on kontakti haerio! Se ei hehkuta kaikkia hehkuja tai ei ollenkaan :roll: Sehän ei johdu auringonpilkuista vaan ihan kosteudesta! . :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”