Lyhyt ja ytimekäs kysely. Mausin myllyllä olen nyt ajellut sellaiset 8.000 km sen jälkeen, kun LD:n paja vaihtoi naftapumppuun ja sen ympäristöön kaikki tiivisteet ja pa-letkut. Tuolloin kone oli verkkainen lähtemään käyntin nokka ylöspäin paikoitettuna.
Vaan tämä aamuna sain hinkata konetta liki minuutin verran (kymmenen sekunnin sykleissä, ettei paitkat kyrvähdä), ja yskimällä lupaili. Laskin pirssin tasaiselle ja sitten lähti yksin tein. Tähän asti mylly on lähtenyt kun startti vähän kierähtää.
Vai onko +5 asteen aamulämpö niin hankala, että hehkutus jää puoliheijariin, kovemmalla pakkasella lähtee tosi notkeasti.
Vai oliko opiskelija-asennossa oleva pa-mittari ja syy tätä kautta ilmeinen? Siis tyhjähkö tankki ja keula 20 asteen kulmassa ylös, ettei pannu saanut lientä? Vai ovatko tiivisteteet alkaneet horia ilmaa kitusiinsa? Nafta ei auton ympärillä haise.
Nyt on tässä muutaman kerra stoppailtu edelleen vajaa tankilla taas lähtee kuin palmun alta (kuten myös T. Jylhä pruukkasi tehdä).
Nau, nau, nau, nikonikonikoniko honk, honk prööööööt (OM606)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Nau, nau, nau, nikonikonikoniko honk, honk prööööööt (OM606)
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Juu, 20 astetta vaikuttaa aika kovalta kulmalta. Tosin kyllähän opiskelijavalolla pitäisi päästä vielä noin 100 km ~ noin 10 litraa dieseliä.
Oliko ihan ensimmäinen kerta kun nikotteli tyhjähköllä tankilla? Siis ei ole vielä kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Tällöinhän syy voisi hyvinkin olla naftan vähyydessä.
Oliko ihan ensimmäinen kerta kun nikotteli tyhjähköllä tankilla? Siis ei ole vielä kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Tällöinhän syy voisi hyvinkin olla naftan vähyydessä.
Kein siknatuur
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No ei ole aikaisemmin päästetty varovalolle asti ja ajettu sen jälkeen vielä 50 km. Laiton tankin täyteen ehtoolla, tänä aamuna lähti nikottelematta samasta asennosta. Tänään ei ole myöskään auringonpilkkuja, kun on niin pilvistä.Sampo N. kirjoitti:Juu, 20 astetta vaikuttaa aika kovalta kulmalta. Tosin kyllähän opiskelijavalolla pitäisi päästä vielä noin 100 km ~ noin 10 litraa dieseliä.
Oliko ihan ensimmäinen kerta kun nikotteli tyhjähköllä tankilla? Siis ei ole vielä kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Tällöinhän syy voisi hyvinkin olla naftan vähyydessä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
selvästi henkimaailman juttuja, ootko viime aikoina eritoten kehunu autoas tai muuten ajatellut että tää on ikuinen ja täysin ongelmaton? Koska sillon on melkeen varmaa että joku shamaani heittää paska-tuuri loitsun päälles ja kaikki menee päin seiniä 

e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90