-92 SEL 600 Esittely ja Kysymyksiä

Vastaa Viestiin
Kesis85
Viestit: 4
Liittynyt: 23.10.2013 17:13
Paikkakunta: Espoo

-92 SEL 600 Esittely ja Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kesis85 »

Moro!

Pakkohan se oli tänne liittyä, koska:

Pitkään olin Ooppeli mies, nyt käyttöautona Mazda ja "Kakkos" autona löytyy tuollanen Italian tuonti -92 600 SEL ja vieläpä Giorgio Armanin alunperin uutena omistama :lol: Hommasin auton Jouluna 2012 ja kilometrejä siinä oli silloin n.183tkm ajettu vuosittain alta kymppitonni ja ei muutenkaan ole ollut kiertopalkinto... Mutta auto on kuitenkin jo vanhaksi luokiteltava ja jotain vikoja löytyykin ja niistä ajattelin uutena klubilaisena teiltä kysellä :D

Ensiksi vähän taustoja autosta viime aikasista huolloista ymv.

Kevään, kesän ja nyt syksyn aikana olen vaihdattanut öljyt, peräöljyt, jarrulevyt ja jarrupalat joka nurkasta, lambdat vaikutti alkuperäisiltä, suositusvaihtoväli taitaa olla se n.160tkm vaihdoin ne pari viikkoa sitten molemmat, keskuslukon pumppu kärähti, uutta en raaskinut ostaa, niin hommasin käytettynä... Kestää sit taas jonkun aikaa :D ilmeisesti kosahtelevat juurikin tuossa 200tkm kohilla keskimäärin... Btw pumpun pystyy muuten korvaamaan ainakin vuosimallia -96 Volkswagen jetan pumpulla, menee heittämällä koteloon ja tinaa vain piuhat kiinni, kunhan ei ole piirilevy kärähtänyt pahasti, missä pumppu on kahdella piuhalla kiinni. Teetätin myös Eurostainlessillä autoon "3 RST putkiston hillityllä ja autoon sopivalla ulostulolla, KAT:it olivat molemmat vaihdettu jossain auton elämänvaiheessa ja ainakin toinen vaikutti "Tarvikkeelta" Virtaus parani merkittävästi ja luiston eston mukana pysyminen tarpeen vaaties tuntui hiukan vaikeutuvan :D Kone käy nätisti, laatikko ei kolise ja autotohtorillakin tuli kiitettävä arvosana

Paitsi yllättäen päästöjen suhteen... :? Ne ovat ajokiellon luokkaa

Odottelen tätä kirjottaessa uusia ilmamassamittareita, koska ainakin toinen on selkeästi jossain vaihees vaihdettu... Jos vaikka korjautuis sillä tuo päästöongelma, jos ei niin alkaa ahdistaa...

Viikko sitten huomasin että jäähdytinnesteen vika valo räpsyy ja palaa himmeästi välillä kirkkaammin ja siis koko ajan... Voisiko syynä olla anturi ja missä sijaitseva sellainen?? nestettä kyllä on

Kuskinpuoleisen oven kahva ei toimi kaukoohjaimella, valo kyllä vilkkuu siinäkin

Ohjaustehostin huutaa hieman auton ollessa kylmä, mutta rauhottuu kuhan kone lämpiää, öljyä näyttää olevan säiliössä

Myös öljynpaineen mittari alkoi elää omaa elämää kun faija päätti ilman kyselyä lisätä autoon öljyä niin että pois pumpatessa sitä oli melkein 3 litraa liikaa moottorissa :evil: imaisin toissa päivänä ylimääräset öljyt pois ja neula on ainakin toistaiseksi "Rauhoittunut" Lähinnä kokemuksia muilta haluisin tietää, miten jengi on ongelmia ratkonut, jos siis on näitä vastaavia ongelmia ollu vastaavas autossa.

Tää nyt meni vähän ylimääräseks kirjotteluks, mut enpä maha luonteelleni mitään :D Kiitos ja kuittaus

P.S. Anteeksi Jos tää ei nyt menny iha oikeelle osastolle

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8Kwj7_TemMc[/youtube]
petek95
Viestit: 19
Liittynyt: 17.3.2013 19:01
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja petek95 »

Komean näköinen ässä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”