W140 300TD tärisee huippukierroksilla?
W140 300TD tärisee huippukierroksilla?
Elillä ÄSSÄ tärisee voimakkaasti huippukierroksilla eli juuri ennen isommalle vaihtoa 1, 2 ja 3 vaihteella kiihdytettäessä täydellä voimalla täsinä tuntuu keskellä autoa eli tuossa kyynernojan kohdalla mistähän mahtaa johtua?
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
Kardaani on kaksiosainen. Keskellä on liitoskohta, jossa on booritus takakardaanin päässä ja hahlotus etukardaanin päässä. Tuo kohta kuluu vuosien saatossa väljäksi joissakin yksilöissä, jos liitoskohtaa ei ole kiritty. Näin se menee. Eli tuo kohta pitäisi tarkistaa ja kenties koittaa ensin kiristää se keskimutteri, jolloin liitoksen väljyys voidaan saada pois. Eli tuo olisi hyvä lähtökohta tutkimuksille. Syy voi olla toki muuallakin, mutta tuo kannattaa ensin tsekata. Lieneekö noissa samanlainen kardaani kuin W210 300 turbodieselissä?Henkka kirjoitti:Kannatin laakeri ja kumi vaihdettu. Kerroppa lisää tästä liuku oli loppu?
Elikkä siis tämä kiristyskohta pitäis löytyä oheisen linkin kuvasta.
http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/ ... /subgr/015
http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/ ... /subgr/015
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
Jos oikein muistan että kaikissa w140:ssä ei ole kardaanin liussa kiristysmutteria kuten esim.sprintterissä. Ei ainakaan omassani ollut.
Lähetin kardaanin Kometille Liun ja ristikon vaihtoon sekä tasapainotukseen, kardaaniin vaihdettiin spritterin liuku kuluneen tilalle.
Nykyään kardaani ei aiheuta mitää tärinöitä/värinöitä. Hintaa tuli muistaakseni jotain 300€.
Lähetin kardaanin Kometille Liun ja ristikon vaihtoon sekä tasapainotukseen, kardaaniin vaihdettiin spritterin liuku kuluneen tilalle.
Nykyään kardaani ei aiheuta mitää tärinöitä/värinöitä. Hintaa tuli muistaakseni jotain 300€.