Smuge kirjoitti:Elikkä olisi etupusun saanut ässä tarjolla ja kyselenkin onkos kuinka vaikeaa osia hommata ja hintavia?
Yleensä oletuksenani on että ässät kalliita pitää ja osat hintavia ja ei-oota.
Olisi puskin+etulokari+?napa?+alatukivarsi solmussa+umpio kans muute pellit suorat.
Mitäs kannattaa tarkistaa ässää ostaessa ?
Pitkäksi projektiksi ajattelin mutta on muitakin ehdokkaita tarjolla.

Kaikkia osia saa sekä uutena että käytettynä. Hinnat ei kovin korkeita mielestäni ole, vaikka joissain tietyissä on vähän ässä-lisää. Tietenkin harvinaiset osat kuten esim. jalopuulistat on tonnin uutena mutta perus jarruosat yms. alapallot ja tukivarret on aika lailla samoissa hinnoissa kuin w124 sun muissa. Kannattaa vähän katsoa mistä ostaa.
Ostaessa kannattaa tarkistaa auto niin kuin mitä tahansa autoa ostaessa. Erityisiä kohteita voisi olla esim. sähkölaitteet ja niiden toimivuus, moottorin johtosarja ja ylätukivarsien kiinnitys koriin (usein ruosteessa). Jos autossa on nahkasisusta niin penkeissä ei pitäisi hyvällä pidolla olla minkäänlaista kulumisen merkkiä vielä 300tkm kohdalla. Vaalea nahka voi toki olla likainen jos ei ole putsailtu.
Itse ostin pari vuotta sitten ylätukivarren KL-varaosista 270€ hintaan. Nyt ostin saman valmistajan (Lemförder) varren motonetistä 160€ hintaan.
Ja jos osille on tarvetta, niin mulla on kaikki nuo luettelemasi paitsi puskuri. Voisin myydä vaikka koko etukelkan halvalla niin saat rakentaa sen viimeisen päälle kuntoon.
