600SE kiikarissa - mitä huomioida?
600SE kiikarissa - mitä huomioida?
Eli tuohon paikalliseen on ilmaantunut 600SE ja ollut 5 vuotta herrasmiehellä pohjoisessa ja ajettu hyvin vähän tuona aikana.
http://crf.autovista.eu/carFinderFi/det ... eId=442359
Myyjän mukaan kilometrit pitävät paikkansa (kuten aina), Vehon oman tietokannan mukaan mutta siltikään huoltokirjaa ei autoon löydy. Autosta vuoti öljyä ja moottorissa eivät olleet tehot tallessa. Siihen tehtiin moottorinhuolto 2500€ edestä. Myyjän mukaan jakopää oli käytetty auki ja tiivisteet vaihdettu. Tarkempaa tietoa en vielä saanut.
Tämän jälkeen ajelulle. Kylmänä käyntiin pikku pakkasessa ilman ongelmia, mutta flekti huusi kovinkin suuresti. Onko normaalia 600ssa?
Ajaessa alusta ei pitänyt ääntä, tehoa koneessa tuntui olevan ja muutenkaan mikään muu ei pistänyt silmiin kuin bensamittarin merkkivalo
Koppa on ruosteeton mutta toisen takalokasuojan muovinen sisäkaari on mennyt puhki. Eli siitä kohtaa mihin rengas nakkaa tavaraa joten siellä lienee putsaamisen paikka.
Ajattelin tuota vielä käydä kokeilemassa lähiaikoina ja tehdä käteistarjouksen.
Arvoisa raati voisi antaa vinkkiä, että mihin autossa kannattaa kiinnittää huomiota ajaessa. Siis tekniikkan? Tuon 600 koneen kanssa lähinnä epäilyttää se, että käykö kaikki pytyt ja miten tuon tasonsäädön kanssa? Eikös 600 ole vakiona vähän erilainen alusta? Mistä napista ko. toimintaa voi testata?
http://crf.autovista.eu/carFinderFi/det ... eId=442359
Myyjän mukaan kilometrit pitävät paikkansa (kuten aina), Vehon oman tietokannan mukaan mutta siltikään huoltokirjaa ei autoon löydy. Autosta vuoti öljyä ja moottorissa eivät olleet tehot tallessa. Siihen tehtiin moottorinhuolto 2500€ edestä. Myyjän mukaan jakopää oli käytetty auki ja tiivisteet vaihdettu. Tarkempaa tietoa en vielä saanut.
Tämän jälkeen ajelulle. Kylmänä käyntiin pikku pakkasessa ilman ongelmia, mutta flekti huusi kovinkin suuresti. Onko normaalia 600ssa?
Ajaessa alusta ei pitänyt ääntä, tehoa koneessa tuntui olevan ja muutenkaan mikään muu ei pistänyt silmiin kuin bensamittarin merkkivalo
Koppa on ruosteeton mutta toisen takalokasuojan muovinen sisäkaari on mennyt puhki. Eli siitä kohtaa mihin rengas nakkaa tavaraa joten siellä lienee putsaamisen paikka.
Ajattelin tuota vielä käydä kokeilemassa lähiaikoina ja tehdä käteistarjouksen.
Arvoisa raati voisi antaa vinkkiä, että mihin autossa kannattaa kiinnittää huomiota ajaessa. Siis tekniikkan? Tuon 600 koneen kanssa lähinnä epäilyttää se, että käykö kaikki pytyt ja miten tuon tasonsäädön kanssa? Eikös 600 ole vakiona vähän erilainen alusta? Mistä napista ko. toimintaa voi testata?
w126 300SE 1986
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?
Ihan normaali alusta taka-akselin tasonsäädöllä.Erew126 kirjoitti:Eikös 600 ole vakiona vähän erilainen alusta? Mistä napista ko. toimintaa voi testata?
= Samanlainen tasonsäätö kuin esim W123/W124/W210 farmareissa.
Siis ihan sama kuin lisävarusteena pienempi koneisiin saatavana oleva.
Käytännössä kolisevat vitun kalliit takaiskarit.
Hieroin eräästä toisesta yksilöstä ja asiat jäi hiukka kesken. Toisaalta soitto Niemelälle karkoitti ostohalut kun eivät kuulemma autoa enää laita mitenkään. Pyysin pari viikkoa sitten tutkimaan kun toisen lokasuojan takaosa oli rikki. Reikä siis siellä muovissa, ilmeisesti polettaessa heittänyt jotain raskasta siihen ja nyrkin kokoisen reiän tehnyt. Siitähän on sitten mennyt kaikki paska ja kura sisälle. Annetaan ajan kulua, josko se hintakin alkaisi löytymään...ilipo kirjoitti:Mitens tämän asian kävi? Tuliko kauppoja....???
w126 300SE 1986
No se muovi on puhki varmaan kaikista, kun toimittaa tavallaan roiskeläpänkin virkaa. Ei ole kallis osa Saksasta tilattuna se sisälokasuoja. Itelläkin tarkoitus uusia ne tässä.Erew126 kirjoitti:Hieroin eräästä toisesta yksilöstä ja asiat jäi hiukka kesken. Toisaalta soitto Niemelälle karkoitti ostohalut kun eivät kuulemma autoa enää laita mitenkään. Pyysin pari viikkoa sitten tutkimaan kun toisen lokasuojan takaosa oli rikki. Reikä siis siellä muovissa, ilmeisesti polettaessa heittänyt jotain raskasta siihen ja nyrkin kokoisen reiän tehnyt. Siitähän on sitten mennyt kaikki paska ja kura sisälle. Annetaan ajan kulua, josko se hintakin alkaisi löytymään...ilipo kirjoitti:Mitens tämän asian kävi? Tuliko kauppoja....???
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kuinka halvalla Saksasta, kun ei mielestäni olleet kovin kalliit KL:kään muutama vuosi sitten. Ihan repaleet olivat minullakin.Wikke kirjoitti: No se muovi on puhki varmaan kaikista, kun toimittaa tavallaan roiskeläpänkin virkaa. Ei ole kallis osa Saksasta tilattuna se sisälokasuoja. Itelläkin tarkoitus uusia ne tässä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
A1406980530 44,35 EUR650000tuttavuus kirjoitti:Kuinka halvalla Saksasta, kun ei mielestäni olleet kovin kalliit KL:kään muutama vuosi sitten. Ihan repaleet olivat minullakin.Wikke kirjoitti: No se muovi on puhki varmaan kaikista, kun toimittaa tavallaan roiskeläpänkin virkaa. Ei ole kallis osa Saksasta tilattuna se sisälokasuoja. Itelläkin tarkoitus uusia ne tässä.
A1406980630 44,35 EUR
® Mesen Porkkana-klubi
to Erew126:
Johtosarjat olivat valmistettu liian heikoista (ympäristöystävällisistä) materiaaleista 1991-1995 malleissa.
FACELIFT eli 1996-1998 malleissa ne on jo kestävämmistä materiaaleista.
Siis kannattaa ostaessa valita aina 1996-1998 malli kun johtosarjat saatavana vain A-osana n 3000-4000eur ja niistä voi tulla kaikenlaisia vikahälytyksiä.
Johtosarjat olivat valmistettu liian heikoista (ympäristöystävällisistä) materiaaleista 1991-1995 malleissa.
FACELIFT eli 1996-1998 malleissa ne on jo kestävämmistä materiaaleista.
Siis kannattaa ostaessa valita aina 1996-1998 malli kun johtosarjat saatavana vain A-osana n 3000-4000eur ja niistä voi tulla kaikenlaisia vikahälytyksiä.