J-P K:n 400 SE myyntiin???

Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Kyllä

Ovat olleet yllättävän laadukkaan oloisia.

Linkkuveitsi avainkaan ei aito häpeä.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

"Itseasiassa tästä on veropäätöskin jo tullut joka ei todellakaan ollut mieleinen :x Tullin mielestä tällaisesta autosta joutuu maksamaan veroja 2800 € ja saivat päätöksenkin aikaan reilussa viikossa."


Sain veropäätöksen Mb-s 320 1994 ajettu 190tkm. Uudempi facelift malli.
Veroa tuli 1880€.

Kaiken lisäksi oma autoni on vuosimallia 1994, mutta ensimmäinen käyttöön ottopäivä on 6/1996.

Jännä että teillä päin nämä autot ovat raskaammin verotettuja :?
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Päivitetäänpä tätäkin välillä.

Eli tässähän oli vähän käyntiongelmia välillä joita käsiteltiin tuolla: viewtopic.php?t=36888

Pikku hiljaa käpistellyt sieltä täältä. Etu jouset olivat molemmat poikki joten vaihdoin ne. Takaa oli ylempi poikittais tukivarsi väljänä jonka otin vironpotusta, koska siinä näytti olevan melko tuoreet tukivarret. Ajatuksena olisi ottaa siitä koko taka-akselisto irti ja laittaa vimpan päälle iskuun ja sitten pultata se tähän kiinni. Saattaa mennä tovi jos toinenkin ennen kuin tämä on tehtynä.

ASR ja ABS merkkivalot kummitelivat siten, että välillä meni pitkän matkaa ennen kuin sytty tai ei syttynyt ollenkaan. Yleensä syttyi varmemmin kun lähti peruuttamaan.Tämä vaiva on ollut kokoajan. Nyt kun tämän kans on temunnut jousi jumppaa ym. niin nehän rupesivat palaamaa melkei kokoajan. Minulla oli hommattuna tuohon vironpottuun uudet absi johdot eteen joten aloitin vian selvittämisen vaihtamalla ne tähän. Ensin kuskin puolelle ja ei vaikutusta. Sitten vänkärin puolelle ja kas! Sinne häipyi ylimääräiset merkkivalot.

Sitten oli vuorossa kadonneen keskuslukituksen etsiminen. Siispä takaistuin pois ja pumpun surinaa kuuntelemaan. MYKKÄ. Ei muuta kuin taas vironpotusta varaosia. Näissä olikin sitten letku liitännät vähän erinlaiset joten ei passannut ihan tuosta vaan vaihtamalla joten meni teurastus hommiksi. Moottori oli pukannut toiminta savut pihalle oikein huolella. Siispä moottori vaihtoon joka tuli väliaikaisesti tehtyä "purkka patentilla" kun ei ollut kolvia. Kolvataan kun päästään kolvin viereen. Suurin toivein romut nippuun ja testaamaan. Pumppu rupesi surisemaan niin kuin pitääkin ja kadoksissa olevat toiminnot rupesi pelittämään. Toimii keskuslukko, peruutustikut ja takaluukun kahva joten onnistunut remontti.

Tässäpä näitä tapahtumia tällä erää. Joitakin kuvatuksia tuli otettua. Laitan niitä joskus kun saan siirrettyä konelle ja jos ne joitain kiinnostaa.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

No nyt se myrkyn lykkäs. :x Kävin yrittämässä kilpien väliin tätä, mutta eihän se läpi mennyt. Vaihdoin toiselle puolelle sen ylätukivarren ja puistelin toistakin puolta mutta en mielestäni löytänyt siitä välyksiä. Kuitenkin vastaava tukivarsi minkä vaihdoin toiselle puolelle oli väljä myös toisella puolella. No ei tämä mitään mutta toinen hylkäyksen syy oli päästöt.

Milläs nämä saatas kohdalleen :?:

Lambda 0,74
CO 2 7,9/8,6
CO% 8 / 9
HC ppm 418 / 408

Auttakkee :cry:
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

uudet katit ja lambdat.
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

No niinpä tietenkin. Alkuperäiset katit tässä näkyy olevankin. Minullahan on tuossa vironpotussa ne bilteman katit kun siinä ei ollut katteja ollenkaan. Uuden lamdankin siihen kerkesin hommata. Täytyy ruveta taas osien siirtoon kunhan kerkiää. Mitä mieltä Mika T. ja muutkin olette nuista bilteman kateista. Kait ne asiansa ajaa?
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kylläpä ne asiansa ajaa. Varsinkin kun ylimitoittaa ne reippaasti.

Mulla on 600ssa kans tuollaiset tarvikekatit. Hyvin on olleet päästöt kohdillaan.
Tosin tuskin ne niin pitkään kestävät kuin nuo orkkikset. Eli kannattanee tutkia usein etteivät pääse tukkeutumaan.

Itte tein tuohon möhköön vielä pulttilaipat molemminpuolin katteja ja lambdat siirsin sinne etuputkiin ennen noita laippoja niin saa helposti vaihdettua tilalle suorat putket eikä tarvi lambdoihin samalla kajota ollenkaan.
Tosin äänistä tulee kyllä melkoiset rallipärinät. :evil:
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Vaihdoin tuosta vironpotusta putken tähän. Siinähä on melkein uudet katit ja lamda anturi. Ollut paikallaan korkeintaan 1000 km.

P..... mitään auttanut. Kaikki arvot suunnilleen samat kuin katsastuksessakin. :x

Mitäs tälle seuraavaksi tekisi???
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Taitaa olla dieselöinti edessä... :lol:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Toimiihan moottorin lämpöanturi(t)?
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Korkea HC johtuu monesti sytytyspuolen ongelmista. Tulpat, johdot, jakaja (jos on) ym tarkastukseen.
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Tulpat, virranjakajan kansi ja pyörrin vaihdettu kevät talvella. Tulpanjohtoja ei ole vaihdettu.

Missä sijaitsee lämpötila anturit ja voiko niitä kotikonstein testata?
Taitaa olla dieselöinti edessä... Laughing
Mistähän löytyisi sopiva kone edullisesti :twisted: :lol:
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Mika.T kirjoitti:Toimiihan moottorin lämpöanturi(t)?
Tätä asiaa rupesin tutkimaan.
Kuva
Eikös se lämpöanturi ole tuo keskimmäinen jossa on kaikista paksuin johto?

Varovasti aloin tutkimaan kun olen lukenut juttuja haperoista johtosarjoista ja sitähän ne ovat tässäkin. Ilmeisesti turha selvitellä korkeiden päästöjen syytä ennen kuin piuhat ovat kunnossa?

Vironpottu jälleen koe kaniiniksi ja melko muusina on johtosarja.
Kuva
Kuva
Kuva

Kuka se alkaisi tekemään minulle johtosarjan???
Kuva
Siinä se olisi irrallaan. Kenelle lähetetään ja paljonko maksaa??? Mika T?
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Eipä ole halukkaita johtosarjan tekijöitä ilmottautunut. :roll:
Koitimme Autocomin testerillä päästä käsiksi, että mitä tietoja se antaisi. Kovin oli laiha tulos. Ei päästänyt peremmälle.

Vilkku testillä koitimme, että mitä sillä löytyy. Antoi vikakoodia sytytys puolelle jotka ovat ilmeisesti jääneet kummittelemaan tuon puolan rikkoutumisen seurauksesta? Nollasimme koodit ja sen jälkeen ei saatu vikakoodeja tulemaan.

Voiko olla niin, että kun tuon puolan hajoamisen seurauksesta on tullut nuo vikakoodit ja se sotkisi tuota järjestelmää siten että antaisi liikaa soppaa ja sotkisi nuo päästöt? Titen se selviää, kun uhraa taas 10 € ja käy hakemassa päästölapun. Alkaa vaan tulla taas kiire tämän kans kun perjantaihin asti on tuo katsastus voimassa ja meinaa vähän työt haitata harrastuksia.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Taitaa olla dieselöinti edessä... Laughing
Mistähän löytyisi sopiva kone edullisesti :twisted: :lol:
Täältä löytyisi kones.. :twisted:
J-P K kirjoitti:Kuka se alkaisi tekemään minulle johtosarjan???
No siihen riisseliin löytyisi johtosarja :D Eipä tuo kai niin hankala ole tehdä itsekkään?
® Mesen V8 Klubi
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

LiQQe kirjoitti:No siihen riisseliin löytyisi johtosarja :D Eipä tuo kai niin hankala ole tehdä itsekkään?
Ei se hankala varmasti ole tehdä, mutta tuo ajan puute kun perjantaina pitäisi käydä konttorilla ettei mene koko rekisteröintikatsastus uusiksi.

Se nyt on ainakin kokeiltu, ettei tuo vikakoodien nollaaminen mitään auttanut. Koitetaan vaihtaa lämpötila anturi vaikkei siitä ainakaan tuolla ledi testillä mitään vikakoodia tullut. Vaihdetaan osa kerrallaan kunnes huomataan, että on vaihdettu koko moottori. :cry:

Kenellä niitä * testeritä oli? löytyisköhän niillä mitään?
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

J-P K kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Toimiihan moottorin lämpöanturi(t)?
Tätä asiaa rupesin tutkimaan.
Kuva
Eikös se lämpöanturi ole tuo keskimmäinen jossa on kaikista paksuin johto?
Juu tuo keskimmäinen on juuri ruiskun lämpötila-anturi. Siellä on sisässä kaksi identtistä anturia. Ne voi mitata ihan tavis yleismittarilla että antavat järkeviä lukemia.

Vasemmanpuoleinen on moottorin lämpömittarille ja oikeanpuoleinen ilmastoinnille.

Se ledi vilkkukoodi ei annan kuin jotain ehkä vähän sinnepäin olevia vikakoodeja.
Staarilla pääsee aikalailla tarkemmin ja syvemmälle tutkimaan.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

J-P K kirjoitti:
LiQQe kirjoitti:
Kenellä niitä * testeritä oli? löytyisköhän niillä mitään?
InsaneMe ja Tapio89. Heillä on ainakin Oulussa testerit.
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Testerin omistajiin oltu yhteydessä. Koitetaan saada aikataulut passaamaan.

Vaihdoin tuon lämpöanturinkin ja edelleenkään mikään ei muuttunut miksikään. :x Tää o hävitty tää peli.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

kerran oli tollasest venttiileit palanu..
edit: se oliki 600
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Eikös sen pitisi kuulua ja vähän tuntuakkin käyntiäänessä jos olisi venttiili vikaa? Tämä kuitenkin käy tasaisesti ja vetää ihan hyvin.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

en siit tiiä..
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kuinka kävi leiman kanssa? :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Homma seisoo. Katsastus meni vanhaksi ja starillakaan ei päässyt sisään tekemään tutkimuksia. :( :arrow: Paaliin.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

J-P K kirjoitti: :arrow: Paaliin.


Myy mulle ensin kuskinpuolen sivupeilin lasin ja sisälokarit taakse...

:whistle: :whistle:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Ei nyt vielä kuitenkaan hötkyillä. :lol: Kyllä tähän joku roti löytyy ennemmin tai myöhemmin.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ilipo kirjoitti:
J-P K kirjoitti: :arrow: Paaliin.


Myy mulle ensin kuskinpuolen sivupeilin lasin ja sisälokarit taakse...

:whistle: :whistle:
Ei passaa peilinlasit facelift vs. vanhakorinen.
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Ei auta. Pakko se on ottaa härkää sarvista ja ruveta taikinoimaan tuon johtosarjan kans. Kuvathan on kivoja niin laitetaan nitä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kukahan tuosta jatkaisi? :D En saanut johtoa tällepäivää mistään, niin jatketaan sitten kun on piuhaa mitä silppoa. Liittimiä tarvii kans. Maanantaina SP elektroniikkaan ostoksille. Jospa sieltä löytyisi kaikki tarvittava.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Kyllä on masentavan näköisiä kuvia... :( :(
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei millään muotoa moitteeksi, jos on joku visio tuossa hommassa, mutta eikös olisi helpompaa katkoa/juottaa irti vain yksi johto kerrallaan, mitata pituus ja tällätä samaan syssyyn uus takasi ennen seuraavan irrotusta? Ei varmasti ainakaan sekoa järjestys. No, tuosta on ainakin jonkun muun mielenkiintoista jatkaa hommaa. :lol:

Saman näkönen tuon 320:sen spagettiannos oli. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”