J-P K:n 400 SE myyntiin???
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Kyllä
Ovat olleet yllättävän laadukkaan oloisia.
Linkkuveitsi avainkaan ei aito häpeä.
Ovat olleet yllättävän laadukkaan oloisia.
Linkkuveitsi avainkaan ei aito häpeä.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
"Itseasiassa tästä on veropäätöskin jo tullut joka ei todellakaan ollut mieleinen Tullin mielestä tällaisesta autosta joutuu maksamaan veroja 2800 € ja saivat päätöksenkin aikaan reilussa viikossa."
Sain veropäätöksen Mb-s 320 1994 ajettu 190tkm. Uudempi facelift malli.
Veroa tuli 1880€.
Kaiken lisäksi oma autoni on vuosimallia 1994, mutta ensimmäinen käyttöön ottopäivä on 6/1996.
Jännä että teillä päin nämä autot ovat raskaammin verotettuja
Sain veropäätöksen Mb-s 320 1994 ajettu 190tkm. Uudempi facelift malli.
Veroa tuli 1880€.
Kaiken lisäksi oma autoni on vuosimallia 1994, mutta ensimmäinen käyttöön ottopäivä on 6/1996.
Jännä että teillä päin nämä autot ovat raskaammin verotettuja
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Päivitetäänpä tätäkin välillä.
Eli tässähän oli vähän käyntiongelmia välillä joita käsiteltiin tuolla: viewtopic.php?t=36888
Pikku hiljaa käpistellyt sieltä täältä. Etu jouset olivat molemmat poikki joten vaihdoin ne. Takaa oli ylempi poikittais tukivarsi väljänä jonka otin vironpotusta, koska siinä näytti olevan melko tuoreet tukivarret. Ajatuksena olisi ottaa siitä koko taka-akselisto irti ja laittaa vimpan päälle iskuun ja sitten pultata se tähän kiinni. Saattaa mennä tovi jos toinenkin ennen kuin tämä on tehtynä.
ASR ja ABS merkkivalot kummitelivat siten, että välillä meni pitkän matkaa ennen kuin sytty tai ei syttynyt ollenkaan. Yleensä syttyi varmemmin kun lähti peruuttamaan.Tämä vaiva on ollut kokoajan. Nyt kun tämän kans on temunnut jousi jumppaa ym. niin nehän rupesivat palaamaa melkei kokoajan. Minulla oli hommattuna tuohon vironpottuun uudet absi johdot eteen joten aloitin vian selvittämisen vaihtamalla ne tähän. Ensin kuskin puolelle ja ei vaikutusta. Sitten vänkärin puolelle ja kas! Sinne häipyi ylimääräiset merkkivalot.
Sitten oli vuorossa kadonneen keskuslukituksen etsiminen. Siispä takaistuin pois ja pumpun surinaa kuuntelemaan. MYKKÄ. Ei muuta kuin taas vironpotusta varaosia. Näissä olikin sitten letku liitännät vähän erinlaiset joten ei passannut ihan tuosta vaan vaihtamalla joten meni teurastus hommiksi. Moottori oli pukannut toiminta savut pihalle oikein huolella. Siispä moottori vaihtoon joka tuli väliaikaisesti tehtyä "purkka patentilla" kun ei ollut kolvia. Kolvataan kun päästään kolvin viereen. Suurin toivein romut nippuun ja testaamaan. Pumppu rupesi surisemaan niin kuin pitääkin ja kadoksissa olevat toiminnot rupesi pelittämään. Toimii keskuslukko, peruutustikut ja takaluukun kahva joten onnistunut remontti.
Tässäpä näitä tapahtumia tällä erää. Joitakin kuvatuksia tuli otettua. Laitan niitä joskus kun saan siirrettyä konelle ja jos ne joitain kiinnostaa.
Eli tässähän oli vähän käyntiongelmia välillä joita käsiteltiin tuolla: viewtopic.php?t=36888
Pikku hiljaa käpistellyt sieltä täältä. Etu jouset olivat molemmat poikki joten vaihdoin ne. Takaa oli ylempi poikittais tukivarsi väljänä jonka otin vironpotusta, koska siinä näytti olevan melko tuoreet tukivarret. Ajatuksena olisi ottaa siitä koko taka-akselisto irti ja laittaa vimpan päälle iskuun ja sitten pultata se tähän kiinni. Saattaa mennä tovi jos toinenkin ennen kuin tämä on tehtynä.
ASR ja ABS merkkivalot kummitelivat siten, että välillä meni pitkän matkaa ennen kuin sytty tai ei syttynyt ollenkaan. Yleensä syttyi varmemmin kun lähti peruuttamaan.Tämä vaiva on ollut kokoajan. Nyt kun tämän kans on temunnut jousi jumppaa ym. niin nehän rupesivat palaamaa melkei kokoajan. Minulla oli hommattuna tuohon vironpottuun uudet absi johdot eteen joten aloitin vian selvittämisen vaihtamalla ne tähän. Ensin kuskin puolelle ja ei vaikutusta. Sitten vänkärin puolelle ja kas! Sinne häipyi ylimääräiset merkkivalot.
Sitten oli vuorossa kadonneen keskuslukituksen etsiminen. Siispä takaistuin pois ja pumpun surinaa kuuntelemaan. MYKKÄ. Ei muuta kuin taas vironpotusta varaosia. Näissä olikin sitten letku liitännät vähän erinlaiset joten ei passannut ihan tuosta vaan vaihtamalla joten meni teurastus hommiksi. Moottori oli pukannut toiminta savut pihalle oikein huolella. Siispä moottori vaihtoon joka tuli väliaikaisesti tehtyä "purkka patentilla" kun ei ollut kolvia. Kolvataan kun päästään kolvin viereen. Suurin toivein romut nippuun ja testaamaan. Pumppu rupesi surisemaan niin kuin pitääkin ja kadoksissa olevat toiminnot rupesi pelittämään. Toimii keskuslukko, peruutustikut ja takaluukun kahva joten onnistunut remontti.
Tässäpä näitä tapahtumia tällä erää. Joitakin kuvatuksia tuli otettua. Laitan niitä joskus kun saan siirrettyä konelle ja jos ne joitain kiinnostaa.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
No nyt se myrkyn lykkäs. Kävin yrittämässä kilpien väliin tätä, mutta eihän se läpi mennyt. Vaihdoin toiselle puolelle sen ylätukivarren ja puistelin toistakin puolta mutta en mielestäni löytänyt siitä välyksiä. Kuitenkin vastaava tukivarsi minkä vaihdoin toiselle puolelle oli väljä myös toisella puolella. No ei tämä mitään mutta toinen hylkäyksen syy oli päästöt.
Milläs nämä saatas kohdalleen
Lambda 0,74
CO 2 7,9/8,6
CO% 8 / 9
HC ppm 418 / 408
Auttakkee
Milläs nämä saatas kohdalleen
Lambda 0,74
CO 2 7,9/8,6
CO% 8 / 9
HC ppm 418 / 408
Auttakkee
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
No niinpä tietenkin. Alkuperäiset katit tässä näkyy olevankin. Minullahan on tuossa vironpotussa ne bilteman katit kun siinä ei ollut katteja ollenkaan. Uuden lamdankin siihen kerkesin hommata. Täytyy ruveta taas osien siirtoon kunhan kerkiää. Mitä mieltä Mika T. ja muutkin olette nuista bilteman kateista. Kait ne asiansa ajaa?
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Kylläpä ne asiansa ajaa. Varsinkin kun ylimitoittaa ne reippaasti.
Mulla on 600ssa kans tuollaiset tarvikekatit. Hyvin on olleet päästöt kohdillaan.
Tosin tuskin ne niin pitkään kestävät kuin nuo orkkikset. Eli kannattanee tutkia usein etteivät pääse tukkeutumaan.
Itte tein tuohon möhköön vielä pulttilaipat molemminpuolin katteja ja lambdat siirsin sinne etuputkiin ennen noita laippoja niin saa helposti vaihdettua tilalle suorat putket eikä tarvi lambdoihin samalla kajota ollenkaan.
Tosin äänistä tulee kyllä melkoiset rallipärinät.
Mulla on 600ssa kans tuollaiset tarvikekatit. Hyvin on olleet päästöt kohdillaan.
Tosin tuskin ne niin pitkään kestävät kuin nuo orkkikset. Eli kannattanee tutkia usein etteivät pääse tukkeutumaan.
Itte tein tuohon möhköön vielä pulttilaipat molemminpuolin katteja ja lambdat siirsin sinne etuputkiin ennen noita laippoja niin saa helposti vaihdettua tilalle suorat putket eikä tarvi lambdoihin samalla kajota ollenkaan.
Tosin äänistä tulee kyllä melkoiset rallipärinät.
Tulpat, virranjakajan kansi ja pyörrin vaihdettu kevät talvella. Tulpanjohtoja ei ole vaihdettu.
Missä sijaitsee lämpötila anturit ja voiko niitä kotikonstein testata?
Missä sijaitsee lämpötila anturit ja voiko niitä kotikonstein testata?
Mistähän löytyisi sopiva kone edullisestiTaitaa olla dieselöinti edessä... Laughing
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Tätä asiaa rupesin tutkimaan.Mika.T kirjoitti:Toimiihan moottorin lämpöanturi(t)?
Eikös se lämpöanturi ole tuo keskimmäinen jossa on kaikista paksuin johto?
Varovasti aloin tutkimaan kun olen lukenut juttuja haperoista johtosarjoista ja sitähän ne ovat tässäkin. Ilmeisesti turha selvitellä korkeiden päästöjen syytä ennen kuin piuhat ovat kunnossa?
Vironpottu jälleen koe kaniiniksi ja melko muusina on johtosarja.
Kuka se alkaisi tekemään minulle johtosarjan???
Siinä se olisi irrallaan. Kenelle lähetetään ja paljonko maksaa??? Mika T?
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Eipä ole halukkaita johtosarjan tekijöitä ilmottautunut.
Koitimme Autocomin testerillä päästä käsiksi, että mitä tietoja se antaisi. Kovin oli laiha tulos. Ei päästänyt peremmälle.
Vilkku testillä koitimme, että mitä sillä löytyy. Antoi vikakoodia sytytys puolelle jotka ovat ilmeisesti jääneet kummittelemaan tuon puolan rikkoutumisen seurauksesta? Nollasimme koodit ja sen jälkeen ei saatu vikakoodeja tulemaan.
Voiko olla niin, että kun tuon puolan hajoamisen seurauksesta on tullut nuo vikakoodit ja se sotkisi tuota järjestelmää siten että antaisi liikaa soppaa ja sotkisi nuo päästöt? Titen se selviää, kun uhraa taas 10 € ja käy hakemassa päästölapun. Alkaa vaan tulla taas kiire tämän kans kun perjantaihin asti on tuo katsastus voimassa ja meinaa vähän työt haitata harrastuksia.
Koitimme Autocomin testerillä päästä käsiksi, että mitä tietoja se antaisi. Kovin oli laiha tulos. Ei päästänyt peremmälle.
Vilkku testillä koitimme, että mitä sillä löytyy. Antoi vikakoodia sytytys puolelle jotka ovat ilmeisesti jääneet kummittelemaan tuon puolan rikkoutumisen seurauksesta? Nollasimme koodit ja sen jälkeen ei saatu vikakoodeja tulemaan.
Voiko olla niin, että kun tuon puolan hajoamisen seurauksesta on tullut nuo vikakoodit ja se sotkisi tuota järjestelmää siten että antaisi liikaa soppaa ja sotkisi nuo päästöt? Titen se selviää, kun uhraa taas 10 € ja käy hakemassa päästölapun. Alkaa vaan tulla taas kiire tämän kans kun perjantaihin asti on tuo katsastus voimassa ja meinaa vähän työt haitata harrastuksia.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Ei se hankala varmasti ole tehdä, mutta tuo ajan puute kun perjantaina pitäisi käydä konttorilla ettei mene koko rekisteröintikatsastus uusiksi.LiQQe kirjoitti:No siihen riisseliin löytyisi johtosarja Eipä tuo kai niin hankala ole tehdä itsekkään?
Se nyt on ainakin kokeiltu, ettei tuo vikakoodien nollaaminen mitään auttanut. Koitetaan vaihtaa lämpötila anturi vaikkei siitä ainakaan tuolla ledi testillä mitään vikakoodia tullut. Vaihdetaan osa kerrallaan kunnes huomataan, että on vaihdettu koko moottori.
Kenellä niitä * testeritä oli? löytyisköhän niillä mitään?
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Juu tuo keskimmäinen on juuri ruiskun lämpötila-anturi. Siellä on sisässä kaksi identtistä anturia. Ne voi mitata ihan tavis yleismittarilla että antavat järkeviä lukemia.J-P K kirjoitti:Tätä asiaa rupesin tutkimaan.Mika.T kirjoitti:Toimiihan moottorin lämpöanturi(t)?
Eikös se lämpöanturi ole tuo keskimmäinen jossa on kaikista paksuin johto?
Vasemmanpuoleinen on moottorin lämpömittarille ja oikeanpuoleinen ilmastoinnille.
Se ledi vilkkukoodi ei annan kuin jotain ehkä vähän sinnepäin olevia vikakoodeja.
Staarilla pääsee aikalailla tarkemmin ja syvemmälle tutkimaan.
Ei auta. Pakko se on ottaa härkää sarvista ja ruveta taikinoimaan tuon johtosarjan kans. Kuvathan on kivoja niin laitetaan nitä.
Kukahan tuosta jatkaisi? En saanut johtoa tällepäivää mistään, niin jatketaan sitten kun on piuhaa mitä silppoa. Liittimiä tarvii kans. Maanantaina SP elektroniikkaan ostoksille. Jospa sieltä löytyisi kaikki tarvittava.
Kukahan tuosta jatkaisi? En saanut johtoa tällepäivää mistään, niin jatketaan sitten kun on piuhaa mitä silppoa. Liittimiä tarvii kans. Maanantaina SP elektroniikkaan ostoksille. Jospa sieltä löytyisi kaikki tarvittava.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei millään muotoa moitteeksi, jos on joku visio tuossa hommassa, mutta eikös olisi helpompaa katkoa/juottaa irti vain yksi johto kerrallaan, mitata pituus ja tällätä samaan syssyyn uus takasi ennen seuraavan irrotusta? Ei varmasti ainakaan sekoa järjestys. No, tuosta on ainakin jonkun muun mielenkiintoista jatkaa hommaa.
Saman näkönen tuon 320:sen spagettiannos oli.
Saman näkönen tuon 320:sen spagettiannos oli.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.