W140 jousituksen korkeus
W140 jousituksen korkeus
Pari viikkoa nyt ajellu w140. En oo kyllä tyytyväinen tuohon jousitukseen.
S-sarjan auto ja kuopat tömähtää läpi aika ikävästi. Pidemmissä heitoissa menee ihan ok. Jotenkin hirveen pintakova jousitus.
Citikkaan verrattuna ei uskois, että edustusluokan autoksi noin kova jousitus, jotain vikaa kai tuossa on.
Onko kellään ässä kuskilla mittoja tuosta vanteen keskeltä lokasuojan kaareen?
Vois verrata onko tässä joku madallus sarja vai onko normi korkeudessa.
itellä mitat edessä 380mm ja takana 360mm.
Kait tuo kovuus jousista tulee.. vai voiko iskarit olla jäykät?
S-sarjan auto ja kuopat tömähtää läpi aika ikävästi. Pidemmissä heitoissa menee ihan ok. Jotenkin hirveen pintakova jousitus.
Citikkaan verrattuna ei uskois, että edustusluokan autoksi noin kova jousitus, jotain vikaa kai tuossa on.
Onko kellään ässä kuskilla mittoja tuosta vanteen keskeltä lokasuojan kaareen?
Vois verrata onko tässä joku madallus sarja vai onko normi korkeudessa.
itellä mitat edessä 380mm ja takana 360mm.
Kait tuo kovuus jousista tulee.. vai voiko iskarit olla jäykät?
Itellä ainakin oli pintakova jousitus möhkössä niin alkuperäisjousilla ja h&r madallusjousilla. Tuntuu että mersuissa on muutenkin ainakin niissä mitä ite omistanut. Laitappa kuvaa niin siitähän sen näkee aika pitkälti.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Etupyörät käytin irti ja jouset näyttäis olevan ainakin alkuperäis tyyliä siis tasaiset kierrokset jousta ja ei mitenkään progressiivisesti tiheämmin ja harvemmin niin kuin joissain madallus sarjoissa menee.
Ylä kumi edessä oli ehkä yhden tai kahden nasturan kumi sen verran vähän kumia näkyy.
Iskari oli Bilstein B36-1682 eli google kertoo olevan OEM laatua Bilstein B4.
Liekkö sitten kovat nämä bilstein b4, onko kokemuksia?
Mitä w210 on kokemuksia, se ei mielestäni ole niin pintakova ajaa kuin tuo w140.
Kuvassa 17" renkailla 215/60R17 halkaisija siis pitäis olla sama kun originaali 16"
https://aijaa.com/3x92mO
Ylä kumi edessä oli ehkä yhden tai kahden nasturan kumi sen verran vähän kumia näkyy.
Iskari oli Bilstein B36-1682 eli google kertoo olevan OEM laatua Bilstein B4.
Liekkö sitten kovat nämä bilstein b4, onko kokemuksia?
Mitä w210 on kokemuksia, se ei mielestäni ole niin pintakova ajaa kuin tuo w140.
Kuvassa 17" renkailla 215/60R17 halkaisija siis pitäis olla sama kun originaali 16"
https://aijaa.com/3x92mO
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Onhan sinulla kuitenkin näköjään kumia reilusti vanteen ympärillä. Moni auto pilataan kovax 45 ja 50 sarjalaisilla. Tänään just eräs kaveri kiros 80-Volvonsa plättyjä.
Minulla 16 tuumaisia 235/60 ja 215/65
Edessä 41 ja takana 40 cm vastaavat mitat.
Tosi mukava ylittää esim nuo 4 töyssyä tässä eka kilometrin matkalla, hyllähtää vain. Eekkoseen verrattuna ihan eri luokkaa, six tykkäänkin ajaa mieluummin Ässällä. No täytyy kyllä tunnustaa, että 3-4 jousta on katkennut just noissa paikoissa reilun 10 vuoden aikana. Ehkä kuitenkin se 40..50 km/h nopeus liikaa.
Minulla 16 tuumaisia 235/60 ja 215/65
Edessä 41 ja takana 40 cm vastaavat mitat.
Tosi mukava ylittää esim nuo 4 töyssyä tässä eka kilometrin matkalla, hyllähtää vain. Eekkoseen verrattuna ihan eri luokkaa, six tykkäänkin ajaa mieluummin Ässällä. No täytyy kyllä tunnustaa, että 3-4 jousta on katkennut just noissa paikoissa reilun 10 vuoden aikana. Ehkä kuitenkin se 40..50 km/h nopeus liikaa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
No joo.. eihän nuo "makkarat" mitenkään näyttävät ole, mutta ajattelin että mennään mukavuus ennenkaikkea.650000tuttavuus kirjoitti:Onhan sinulla kuitenkin näköjään kumia reilusti vanteen ympärillä. Moni auto pilataan kovax 45 ja 50 sarjalaisilla. Tänään just eräs kaveri kiros 80-Volvonsa plättyjä.
Minulla 16 tuumaisia 235/60 ja 215/65
Edessä 41 ja takana 40 cm vastaavat mitat.
Kiitoksia mitoista.. onhan siinä se 3-4 cm eroa.. onko se sitten ratkaiseva ero tuohon pintakovuuteen, voihan se olla.
Etuiskarit voisi ensin kokeilla vaihtaa uusiin.. hieman nuo pölysuojan kohdalta kosteat oli.
paljonkos on ilmanpaineita? tankin luukussahan suositellaan jopa jotain 2.0barin luokkaa, varmaan pehmenee kyyti isoilla renkailla aikalailla verrattuna johonkin lähemmäs 3bariin. ainakin niillä 235/60R16 orkkisrenkailla.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ilmanpaineet renkaissa noin n 2.5 bar.
Pitää kokeilla laskea paineita. Mutta en usko että rengaspaineilla tuota kovuutta tasoitetaan.
Ite epäilen että tässä on tehty rälläkkä madallus.
Katsoo nyt innostunko vaihtamaan jouset. Eipä nuo kalliita näytä olevan.
Liekkö jenkki versiossa löysemmät. Semmoiset kun löytäisi. Tai siis sen jousen koodi numeron.
Itellä on ne lautasmallin jousipuristimet. Mutta melko tuhdin näköinen on tuo jousi vahvuudeltaan. Hieman hirvittää puristella tuo kasaan asti.
Pitää kokeilla laskea paineita. Mutta en usko että rengaspaineilla tuota kovuutta tasoitetaan.
Ite epäilen että tässä on tehty rälläkkä madallus.
Katsoo nyt innostunko vaihtamaan jouset. Eipä nuo kalliita näytä olevan.
Liekkö jenkki versiossa löysemmät. Semmoiset kun löytäisi. Tai siis sen jousen koodi numeron.
Itellä on ne lautasmallin jousipuristimet. Mutta melko tuhdin näköinen on tuo jousi vahvuudeltaan. Hieman hirvittää puristella tuo kasaan asti.
Millä perusteella jenkkiin viedyn ässän jouset olisi löllömmät?Tomppa kirjoitti:Ilmanpaineet renkaissa noin n 2.5 bar.
Pitää kokeilla laskea paineita. Mutta en usko että rengaspaineilla tuota kovuutta tasoitetaan.
Ite epäilen että tässä on tehty rälläkkä madallus.
Katsoo nyt innostunko vaihtamaan jouset. Eipä nuo kalliita näytä olevan.
Liekkö jenkki versiossa löysemmät. Semmoiset kun löytäisi. Tai siis sen jousen koodi numeron.
Itellä on ne lautasmallin jousipuristimet. Mutta melko tuhdin näköinen on tuo jousi vahvuudeltaan. Hieman hirvittää puristella tuo kasaan asti.
Renkaisiin se paine mitä rengasvalmistaja suosittaa, ei ohuimpia jousikumeja eikä kovia tarvike ja vanhoja alkuperäisiä vaan uudet ja vähintään kakkoset Normialustalla ihan kiva alusta. Bilsteinissä en näkisi mitään vikaa mutta jos autoa aikoo pitää niin laittaa sinne alkuperäiset jouset. Tilaa runkonumerolla Saksasta jos haluaa välttää ettei v€ho ryöstä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
On aika tarkkaa edessä se jousenvaihto, tai siinä joutuu muistaakseni kallistuksen vakaajan päätytangon irrottamaan ja iskarin samalla että mahtuu juuri ja juuri sen jousen saamaan ulos.. taaksehan helpompi senkun avaa alatukivarren ja tunkilla avittaa sen hallitusti alas. siinäkin tosin ainakin itellä oli työmaa saada tunkilla pultinreiät osumaan kohalleen kun pyörännapa yrittää karata jousen voimasta niin ettei ollu ihan helppo saada osumaan reikiä kohdilleen voi olla että oli tekijässä vika.Tomppa kirjoitti:Ilmanpaineet renkaissa noin n 2.5 bar.
Pitää kokeilla laskea paineita. Mutta en usko että rengaspaineilla tuota kovuutta tasoitetaan.
Ite epäilen että tässä on tehty rälläkkä madallus.
Katsoo nyt innostunko vaihtamaan jouset. Eipä nuo kalliita näytä olevan.
Liekkö jenkki versiossa löysemmät. Semmoiset kun löytäisi. Tai siis sen jousen koodi numeron.
Itellä on ne lautasmallin jousipuristimet. Mutta melko tuhdin näköinen on tuo jousi vahvuudeltaan. Hieman hirvittää puristella tuo kasaan asti.
mutta itellä oli aikoinaan melkein 3bar paineita renkaissa ja auto oli aivan hirveä ajaa, kunnes laskin ne sinne johonkin 2.2bariin mikä kyllä itteä epäilytti että voiko olla niin alhaset paineet sopivat.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kiitos vinkistä.. itellä oli väykässä takajousten kans samaa ähräämistä että sai reiät kohdalleen ja pultin läpi.simoks kirjoitti:On aika tarkkaa edessä se jousenvaihto, tai siinä joutuu muistaakseni kallistuksen vakaajan päätytangon irrottamaan ja iskarin samalla että mahtuu juuri ja juuri sen jousen saamaan ulos.. taaksehan helpompi senkun avaa alatukivarren ja tunkilla avittaa sen hallitusti alas. siinäkin tosin ainakin itellä oli työmaa saada tunkilla pultinreiät osumaan kohalleen kun pyörännapa yrittää karata jousen voimasta niin ettei ollu ihan helppo saada osumaan reikiä kohdilleen voi olla että oli tekijässä vika.
No googlella löyty semmonen laskuri joka vertaa renkaan ilmanpainetta jos rengaskokoa muutetaan.simoks kirjoitti: mutta itellä oli aikoinaan melkein 3bar paineita renkaissa ja auto oli aivan hirveä ajaa, kunnes laskin ne sinne johonkin 2.2bariin mikä kyllä itteä epäilytti että voiko olla niin alhaset paineet sopivat.
esim tuolle 235/60R16 esim 2.2bar ois meikäläisen rengaskoollle 215/60R17 2.6bar laskeekohan se laskuri jotenkin että tulee sama kantavuus renkaalle tai jotain ... suhteessa ilmanpaineeseen.
Värikoodi oli aiemmin valmistuksessa annettu koodi jousien ominaisuuksiin liittyen. Nykyään valmistustarkkuus parantunut ja värikoodit ei meinaa sillälailla enää mitään. Saat autoosi oikeat jouset kun tilaat v€holta tai kl-varaosista tms tai Saksasta. Jos jousimyyjä ei kysele runkonumeroa niin sitten se myy summassa jouset ja sitä et todennäköisesti halua. Varustustaso nimittäin vaikuttaa akselipainoihin ja sitä kautta jousitukseen.Tomppa kirjoitti:Joo en ole varma jenkki version löysyydestä. Jäi mieleen taannoin joku Amerikan foorumin keskustelu siellä oli että alempi väri jousessa punainen maali täplä oli softer ja sininen täplä harder malli.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Minulla tallissa muistaakseni takapään lkäyttämättömät jouset. Oli mimulle liian matalat joten eipä juurikaan kuin koeajo suoritettu. Mutta sinunkaan tap. ei näistä ehkä mitään apua.
Minä nyt tietysti rakensinkin itselleni ihan erikoiskorkean paksuimmilla kumeilla ym. kikoilla ihan käyttötarkoituksieni takia.
Minä nyt tietysti rakensinkin itselleni ihan erikoiskorkean paksuimmilla kumeilla ym. kikoilla ihan käyttötarkoituksieni takia.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tässä näkyy ainakin tuo etupään korkeushirviö.
Taitaa kyllä maaston muhkurat nyt korostaa vähän liikaa just tuota keulapuolta
Ja tässä takapään, minulle matalat jouset.
Numero voi sanoa jollekin enemmän, mikäli "väistän muurin" <= =>
Taitaa kyllä maaston muhkurat nyt korostaa vähän liikaa just tuota keulapuolta
Ja tässä takapään, minulle matalat jouset.
Numero voi sanoa jollekin enemmän, mikäli "väistän muurin" <= =>
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37