W140 ostamassa

Vastaa Viestiin
LoCo
Viestit: 56
Liittynyt: 26.9.2006 2:19
Paikkakunta: Lappeenranta

W140 ostamassa

Viesti Kirjoittaja LoCo »

Olempas lähdössä suurella innolla saksanmaalta ässää ostamaan. Olisiko tietämättömämmälle pointteja joita tutkailla kun lippulaivan luo saavun...

Hakusessa etenkin S 600 L, mutta miksei vaikka 400-klasse, ikäluokasta 91-94. Korihan ei tietääkseni ole sinkattu että onkos siinä ruostealttiita kohtia, moottorista..., laitteista yleensäkkin infoa kaipaisin..., mistä huomaa viimeistään että nyt mättää. Ja mistäs minä sen tiedän onko mittaria ruuvattu jne...

Kiitos kaunis.
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: W140 ostamassa

Viesti Kirjoittaja markku »

LoCo kirjoitti:Hakusessa etenkin S 600 L, mutta miksei vaikka 400-klasse, ikäluokasta 91-94. Korihan ei tietääkseni ole sinkattu että onkos siinä ruostealttiita kohtia, moottorista..., laitteista yleensäkin infoa kaipaisin.
Onnea etsintään. W140-koppaiset alkavat käydä harvinaiseksi jo Saksassa. Rysät ja entisten pikkukaalimaiden mafiosot ovat vieneet autot kohti auringonnousua. Toisella merkkifoorumilla on parhaillaan keskustelua onnistuneesta tuoreesta W140 ostosreissusta http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=41988. Vaatii rekisteröitymisen. Ko. foorumilla on muutenkin paljon juttua ollut vuosien varrella Möhkön ominaisuuksista ja tarkistettavista kohdista. Hakusana W140 on kova sana, löytyy 466 osumaa.

Mutta tiivistettynä tarkastuskohteita: Ruosteet ( kyllä, Mersu ruostuu ), kaikki härpättimet, ilmastointi, imuovet, kattoluukku, lasinnostimet, elektroniikka, öljyvuodot, alustan kolinat, tuonikäisessä koneen johtosarjat. Jos mahdollista ota mukaan joku joka tuntee W140-mallin ja osaa hyvin saksaa.

Autot alkavat olemaan sen ikäisiä, että helmet ovat harvassa mutta ahkera etsintä voi tuottaa tulosta.

Kyllä kunnossa ollessaan W140-koppaisessa on sitä jotain mitä Mazda 6sta puuttuu.
Norsumersu
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Elä suotta saksaan asti, lähempääkin löytyy:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Meinasin kesäautoksi mutta kun ei ole kuin 4 penkkiä niin ei koko perhe mahdu... :nocando: :supersad:

Pitää ottaa joku vähäisempi :cry:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Minä oon tuota yksilöä tässä tovin jo kuolannut, mutta kyllä W140 sais olla musta. Ja mitenkähän ne sitten arpoo niitä veroja siihen päälle? Auto maksaa 8 tuhatta ja verot on 10 tuhatta?
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Marde2 kirjoitti:Minä oon tuota yksilöä tässä tovin jo kuolannut, mutta kyllä W140 sais olla musta. Ja mitenkähän ne sitten arpoo niitä veroja siihen päälle? Auto maksaa 8 tuhatta ja verot on 10 tuhatta?
Onhan tuo Virossa myynnissä oleva musta. Vai mitä tarkoitat, kun en muitakaan linkkejä löytänyt? :?

Vaikka tuolta voi katsella tänä vuonna maksettuja veroja:
http://www.yleisavain.com/cgi-bin/verot ... aatos=2006
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

3,5 turbodieselistä kannattanee pysyä erossa,jos ei ole remontti taitoinen :? kuten saatiin tänään todeta :cry:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Taitaa sekin V12 600 olla niitä ei-suositeltavia, (koneen) osat ovat _vain siihen_ tehtyjä.
Ja maksaa....
Viissatasta pataa on käytetty monessa muussakin mallissa, osat inhimillisemmän hintaisia.
Pro HVM
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Onhan tuo Virossa myynnissä oleva musta

Niinhän siinä ilmoituksessa lukee. Meikäläinen tykkää sellaisesta mustasta joka ei auringossa näytä HARMAALTA :) niinkuin siinä ilmoituksessa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

JALLERI kirjoitti:3,5 turbodieselistä kannattanee pysyä erossa,jos ei ole remontti taitoinen :? kuten saatiin tänään todeta :cry:
Kerro vaikka YV:llä mitä sattui. Tuollainen ois kiikarissa ja miel. konevikainen :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

XUX63 kirjoitti:Tuollainen ois kiikarissa ja miel. konevikainen :roll:
Tämän lausuman voi tulkita vain yhdellä tavalla, lykkyä pyttyyn :twisted:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kaapo kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tuollainen ois kiikarissa ja miel. konevikainen :roll:
Tämän lausuman voi tulkita vain yhdellä tavalla, lykkyä pyttyyn :twisted:
Taitaa olla vähän päässy likaa siihen kiikarin linssiin :shock: :lol:
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

S350

Viesti Kirjoittaja markku »

JALLERI kirjoitti:3,5 turbodieselistä kannattanee pysyä erossa,jos ei ole remontti taitoinen.
Eilen näin siistin S350 Turbodieselin samaisen ravintola Harmonian edessä, jossa Taxanan kanssa ilmettelimme Möhköjä pari viikkoa sitten. Kuvat ja tarina aiemmin mainitussa threadissa. Autoa ajoi ~50 v. nainen, juustokupu oli katolla ja pikaisen haastattelun perusteella auto on 24/7 ajossa Helsingin taksissa. Mittarissa oli yli 300 000 km. Kiire oli, en kerinnyt muuta kysymään, mutta kuitenkin jokapäiväisessä ansiotyössä, ei vara-autona.
Norsumersu
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

XUX63 kirjoitti:
JALLERI kirjoitti:3,5 turbodieselistä kannattanee pysyä erossa,jos ei ole remontti taitoinen :? kuten saatiin tänään todeta :cry:
Kerro vaikka YV:llä mitä sattui. Tuollainen ois kiikarissa ja miel. konevikainen :roll:
paikallisen raksa sedän 350td leipas kiinni eilen ja siihen laitetaan 300 motti ei aikonu myydä :cry: tosin kerkesinjö ekstaasiin kun kun se soitti ja sano että tämä porsi,hetken luulin saavani hyvän möhkön ok hintaan :wink:
täytyy pyyhkästä sillä ens tupos miittiin :?:
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
LoCo
Viestit: 56
Liittynyt: 26.9.2006 2:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Ostettu W140 SEL 420 1995

Viesti Kirjoittaja LoCo »

Kiitos, oli hyviä vinkkejä.

Antti
Avatar
m123456
Viestit: 21
Liittynyt: 27.2.2006 21:49

350

Viesti Kirjoittaja m123456 »

Kaapo kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tuollainen ois kiikarissa ja miel. konevikainen :roll:
Tämän lausuman voi tulkita vain yhdellä tavalla, lykkyä pyttyyn :twisted:
En ole vielä ikuista mersua nähnyt mutta itellä ei 350td.n koneessa ole mitään vikaa ollut ja olen niitä kolme yksilöä omistanut.... hajoohan ne 200d.kin joskus!! mutta kulutus on aika kova mikä taas on tässä nykyisessäni 300td.ssä huikeasti pienempi!!! ja suorituskyky myös pikkusen eri planeetalta!
torppari
Viestit: 184
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Viesti Kirjoittaja torppari »

itsellä kova möhkö kuume.mut arveluttaa hypätä luotettavasta 124 mallista möhkö maailmaan .olenko ymmärtänyt oikeen ,että sähkö vikaa on ja puslia iskareita saa vaihtaa ihan joka vuosi . kilometrejä tulee meikäläisellä kuitenkin 40000km/vuosi.olisko viisaampi unohtaa koko möhkö?ja tietysti kun möhkö on hyvä ajaa kilometrejä voi tulla enämpikin .jos se verstaalla olon puolesta on mahdollista .valistakaa vähän.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä tuo sen kummempi ole ylläpidettävä kuin lankkukaan.

Mulla on ollut kolme möhköä ja yhteen vaihdoin takaiskarit. Narinanivelet myös yhteen. Samoten etu ylätukivarret meni uusiksi yhteen.

Moottorin päällä kulkevan johtosarjan kun tarkistaa/korjaa niin siinäpä ne sähköviatkin on.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Möhkö on paras auto joka minulla on ikinä ollut, ja varmasti paras joka tulee ikinä olemaankaan. Tuollaisia ei tehdä enää milloinkaan.
® Mesen Porkkana-klubi
Nissanassuni
Viestit: 4
Liittynyt: 19.11.2015 8:01

Viesti Kirjoittaja Nissanassuni »

Lainaanpa vanhaa topikkia,kun möhkö kuume kovimillaan.

Onko ketään käynyt katsomassa tätä;

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/7633967

AKE Historia tietojen mukaan maannut Paronin pellolla 4.11.2013 alkaen,
joten ehkäpä tuossa ajassa joku käynyt toteamassa yksilön kunnon?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverin entinen auto. Siistipeli mutta sininen nahkasisusta on vähä karun värinen
Nissanassuni
Viestit: 4
Liittynyt: 19.11.2015 8:01

Viesti Kirjoittaja Nissanassuni »

No juu,vaalea sisusta olisi meikäläiselle mieluisin,mutta
kyllä noita mieluummin katselen kuin sinistä kangas-sisustaa,puhumattakaan
punaisista nahoista jota C140 on näkynyt.

Ulkoväri mielyttää,facelift,oikea moottori, ja ilmoituksen maaginen
lause "kaikki varusteet toimii" niin voisi olla tutkimisen arvoinen yksilö

Mietityttää vaan kun pari vuotta auto ollut myynnissä niin mikä lie vika.
Ruoste?
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Jonkin sortin kiertopalkinto tämä yksilö taitaa olla...vähän väliä ollut myynnissä. Itsekkin aikanaan kattelin sillä silmällä, mutten uskaltanut sekaantua :nocando:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W140 ostamassa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

LoCo kirjoitti:Olempas lähdössä suurella innolla saksanmaalta ässää ostamaan. Olisiko tietämättömämmälle pointteja joita tutkailla kun lippulaivan luo saavun...

Hakusessa etenkin S 600 L, mutta miksei vaikka 400-klasse, ikäluokasta 91-94. Korihan ei tietääkseni ole sinkattu että onkos siinä ruostealttiita kohtia, moottorista..., laitteista yleensäkkin infoa kaipaisin..., mistä huomaa viimeistään että nyt mättää. Ja mistäs minä sen tiedän onko mittaria ruuvattu jne...

Kiitos kaunis.
Kaverilla on W140 S600C ja puheli myynnistä aiemmin.

Jos kiinnostaa niin voin kysellä onko vielä myynnissä. Tais olla ajettu jotain 150tkm, hopee. Ei oo ajettu talvella.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”