W211 kompressorin magneettikytkin silppuna
Valvoja: Kaapo
- sammyrazer
- Viestit: 40
- Liittynyt: 17.11.2012 14:56
- Paikkakunta: Nummela
W211 kompressorin magneettikytkin silppuna
Tietenkin nyt helteillä ilmastointi sanoi sopimuksen irti. Konehuoneesta pohjan suojamuovin päältä löytyi mitä ilmeisemmin ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen osia.
Uskaltaakohan autolla ajaa vaikka kytkin ei toimikkaan vai onko vaarana että lentää kohta hiihnakin mäelle.
Mistähän tuota kytkintä kannattaisi metsästää ja toivottavasti on vaihdettavissa erikseen, ettei tarvii koko kompuraa uusia..
Uskaltaakohan autolla ajaa vaikka kytkin ei toimikkaan vai onko vaarana että lentää kohta hiihnakin mäelle.
Mistähän tuota kytkintä kannattaisi metsästää ja toivottavasti on vaihdettavissa erikseen, ettei tarvii koko kompuraa uusia..
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Minä ajoin 2 vuotta vaikka tuo osa oli irti... Ei omasta mielestä aja kuin pölysuojan virkaa... Magneettikytkintähän näissä ei ole vaan muuttuva tilavuuksinen kompura vai mite se oli, no kuitenki, pyörii koko ajan matkassa... Jos huolettaa, käytä remmi irti ja kokeile kuinka iso välys pyörässä on... Eli toisin sanoen, jos ilmastointi ei toimi, niin letkujen nokkaan ja testata tekeekö kompura enää painetta...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kuten yllä kirjoitettu, ei ole magneettikytkintä. Erinomainen kuva sulakkeena toimivasta kevennetystä hihnapyörän rungosta joka toimii sulakkeena ja nyt siis poksahtanut. Eli toisinsanottuna kompura on jumissa. Uutta tilalle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- sammyrazer
- Viestit: 40
- Liittynyt: 17.11.2012 14:56
- Paikkakunta: Nummela
Kompressorihan sieltä on kappaleina. Uusi tilattu KL-varaosista.
Mitenkäs tuo vaihto onnistuu kotikonstein? Olikos niin että kompuran vaihdon jälkeen on auto saatava välittömästi letkunpäihin vai voiko esim ajella rauhassa huoltoon?
Mitenkäs tuo vaihto onnistuu kotikonstein? Olikos niin että kompuran vaihdon jälkeen on auto saatava välittömästi letkunpäihin vai voiko esim ajella rauhassa huoltoon?
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Täällä samoja oireita, leipoi kompura jumiin ja hihna poikki.
Huomenna postista uus ja paikalleen ...
Mikä on todennäkösyys että kompurasta on sisältä jotain lähtenyt kiertoon, eli huuhtelun tarve ???
Ja kylmäaineet läks kiinnileikatessa, ei kerinnyt kuin puhallella ekokemiiin päin
Huomenna postista uus ja paikalleen ...
Mikä on todennäkösyys että kompurasta on sisältä jotain lähtenyt kiertoon, eli huuhtelun tarve ???
Ja kylmäaineet läks kiinnileikatessa, ei kerinnyt kuin puhallella ekokemiiin päin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kylmäaine on jännä asia. Vähän kuin ane. Jos maksoi kirkolle niin sai tehdä syntiä ja sai anteeksidealer kirjoitti:Voi ajella, mutta mahdollisimman pian kannattaa huollattaa.
Huomioitavaa:
- kylmäaine pitää ottaa talteen, EI päästää ilmakehään
- järjestelmässä saattaa nyt olla epäpuhtauksia --> huuhtelu ?
- täytön jälkeen vikakoodien poisto
r134 kylmälaitteessa on laitonta päästää harakoille, mutta samassa korjaamossa missä kierrätetään autojen kylmäaineet suhuutellaan samaa r134 purkista taivaalle kylmäspräynä kun tutkitaan lämpöantureita tai sähkövikoja kylmäspräyllä. Ennen oli r134 airsoftaseissa ajoaineena ja paineilmatorvissa sitä puhallettiin jalkapallo-otteluissa kymmeniä kiloja taivaalle.
Vieläkin saa r134 kylmäspräytä käyttää ja meillä töissä menee sitä vuodessa purkkikaupalla.
Autoilija maksaa aina.
Olikos se niin että politikko saa rötöstellä ja kähmiä miljoonia ja pääsee ministeriksi - mutta jos tavallinen tollo ryöstää pankista tonnin lukee tiilinpäitä vuosia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jees
Täällä sama juttu, kompura leikkas kiinni.
Historia:
Toimi mulla 5 vuotta 2012-2017 S211 V6- mesessä. Hommasin kylmäainetta v 2017 ja tarvittavan puntarin. Päästelin vanhat aineet tietysti mäjelle,
kun ei mistään tiedä paljonko sitä siellä oli. Tämän tein kylläkin vasta 30.6.2018. En lisännyt öljyä,
koska päättelin että sitä on oikea määrä kompurassa koska järjestelmää ei tietääkseni ole koskaan avattu. Ehkä tässä olis se minun virhe en tiedä.
Ja laitoin sitä uutta ainetta oikean määrän sisään 950g.
Lähti heti toimimaan ja toimi 2 viikkoa kunnes 33 asteen helteessä lähdin pihalta niin pääsin 2 km kunnes moniuraremmi katkesi ja akun kuva syttyi.
Ohjaus raskaantui kanssa ja sitten hinaus Hartikaisen kyytillä merssu pihaan ja kompura tilaukseen.
Uudessa kompurassa on kuvan alareunassa näkyvän propun alla oli täynnä öljyä. Vanhasta kompurasta ei tullut propun alta tipan tippaa.
Joku sanoi facebookin palstalla että tämän propun alus tila olisi eri tilaa
kuin kaasupää, mutta sama öljy. Olisko ollut siis syytä käyttää aikanaan tuo pikku ruuvi auki ja tarkistaa öljyn määrä sieltä? Ihan helppo nakki
sen ruuvin aukaiseminen ei V6 moottorissa ole mutta tehtävissä kyllä jos haluaa ja varmaan jollakin peilillä näkee onko öljyä vai ei. Kaasut varmaan tulee pihalle tai sitten ei...
Uuden Denso kompuran ohjeessa sanottiin että kompuraan ei pidä lisätä öljyä vaan lisäöljy laitetaan muualle järjestelmään. Päätin laittaa ASRA:n määräämän 10ml kuivaimeen, jonka siis uusin senkin,.
Vanhassa kuivaimessa oli lusikallinen öljyä myös. Samoin vanhan kompuran kaasupäässä oli kirkkaan vihreää öljyä reilu ruokalusikallinen.
Uusi kompura alkoi heti toimimaan kun laitoin 950g tavaraa sisään, laitoin uudet tiivisteet joka paikkaan jotka käytin auki.
Mikähän on tämän mun remontin ennuste?
Onko kukaan aukonu noita kompuroita? tekis mieli katsoa mikä siellä etupäässä on leikannut kiinni. Vetopyörä ei ainakaan käsivoimin liiku kuin muutaman millin edestakaisin
Täällä sama juttu, kompura leikkas kiinni.
Historia:
Toimi mulla 5 vuotta 2012-2017 S211 V6- mesessä. Hommasin kylmäainetta v 2017 ja tarvittavan puntarin. Päästelin vanhat aineet tietysti mäjelle,
kun ei mistään tiedä paljonko sitä siellä oli. Tämän tein kylläkin vasta 30.6.2018. En lisännyt öljyä,
koska päättelin että sitä on oikea määrä kompurassa koska järjestelmää ei tietääkseni ole koskaan avattu. Ehkä tässä olis se minun virhe en tiedä.
Ja laitoin sitä uutta ainetta oikean määrän sisään 950g.
Lähti heti toimimaan ja toimi 2 viikkoa kunnes 33 asteen helteessä lähdin pihalta niin pääsin 2 km kunnes moniuraremmi katkesi ja akun kuva syttyi.
Ohjaus raskaantui kanssa ja sitten hinaus Hartikaisen kyytillä merssu pihaan ja kompura tilaukseen.
Uudessa kompurassa on kuvan alareunassa näkyvän propun alla oli täynnä öljyä. Vanhasta kompurasta ei tullut propun alta tipan tippaa.
Joku sanoi facebookin palstalla että tämän propun alus tila olisi eri tilaa
kuin kaasupää, mutta sama öljy. Olisko ollut siis syytä käyttää aikanaan tuo pikku ruuvi auki ja tarkistaa öljyn määrä sieltä? Ihan helppo nakki
sen ruuvin aukaiseminen ei V6 moottorissa ole mutta tehtävissä kyllä jos haluaa ja varmaan jollakin peilillä näkee onko öljyä vai ei. Kaasut varmaan tulee pihalle tai sitten ei...
Uuden Denso kompuran ohjeessa sanottiin että kompuraan ei pidä lisätä öljyä vaan lisäöljy laitetaan muualle järjestelmään. Päätin laittaa ASRA:n määräämän 10ml kuivaimeen, jonka siis uusin senkin,.
Vanhassa kuivaimessa oli lusikallinen öljyä myös. Samoin vanhan kompuran kaasupäässä oli kirkkaan vihreää öljyä reilu ruokalusikallinen.
Uusi kompura alkoi heti toimimaan kun laitoin 950g tavaraa sisään, laitoin uudet tiivisteet joka paikkaan jotka käytin auki.
Mikähän on tämän mun remontin ennuste?
Onko kukaan aukonu noita kompuroita? tekis mieli katsoa mikä siellä etupäässä on leikannut kiinni. Vetopyörä ei ainakaan käsivoimin liiku kuin muutaman millin edestakaisin
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Mulla on kans tilanne vähän patissa:
En oo noihin perehtynyt, ja sipaisin uuden paikallleen, onneks oli remmin kuumentuessa mennyt kaks välipyörääkin siihen kuntoon, ettei tarvinnut remmiä päälle laittaa, eli ei oo kompura vielä pyörinyt.
Nyt en tiedä, onko uudessa öljyä vai ei, ja myyjän vastausta odotellessa (Saksa / atp-autoteile) auto mekaanisesti kasassa, mutta ilman remmiä.
Pajalle jossa täyttövehkeet on 6 km, mutten tiedä uskallanko ajaa, enkä tiedä miten öljyn määrän tarkistais kun kompura paikallaan (OM646)
En oo noihin perehtynyt, ja sipaisin uuden paikallleen, onneks oli remmin kuumentuessa mennyt kaks välipyörääkin siihen kuntoon, ettei tarvinnut remmiä päälle laittaa, eli ei oo kompura vielä pyörinyt.
Nyt en tiedä, onko uudessa öljyä vai ei, ja myyjän vastausta odotellessa (Saksa / atp-autoteile) auto mekaanisesti kasassa, mutta ilman remmiä.
Pajalle jossa täyttövehkeet on 6 km, mutten tiedä uskallanko ajaa, enkä tiedä miten öljyn määrän tarkistais kun kompura paikallaan (OM646)
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tuossa joku venäjän poika korjaa Denson kompuraa. Urakkatahtia tekee...
Ilmeisesti noihin saa jostakin ainakin tiivisteitä ja vaimentimen kumeja. Laakerin hän sanoi olevan standardi tavaraa.
https://www.youtube.com/watch?v=aLiXDr043Yk
Ilmeisesti noihin saa jostakin ainakin tiivisteitä ja vaimentimen kumeja. Laakerin hän sanoi olevan standardi tavaraa.
https://www.youtube.com/watch?v=aLiXDr043Yk
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Millä kilometreillä teillä on noi leiponut kiinni? Ja mikä auto? Lähinnä kiinnostaa nämä uudetyyppiset muuttuvatilavuuksiset pumput, joissa siis ei ole tuota magneetti kytkintä.
SLK:ssa kompura piti ihme rohinaa ostettaessa, mutta teetin siihen huollon jossa lisättiin reilu 100g kylmäainetta ja myös erikseen käsipumpulla jonkin verran öljyä. Nyt ei ole rohissut yhtään.
SLK:ssa kompura piti ihme rohinaa ostettaessa, mutta teetin siihen huollon jossa lisättiin reilu 100g kylmäainetta ja myös erikseen käsipumpulla jonkin verran öljyä. Nyt ei ole rohissut yhtään.
Viimeksi muokannut Mou, 03.8.2018 7:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
505 tkm jos oli alkuperäinen.
Hassua oli, etten saanut vanhasta kiinnileiponeesta kompurasta tippaakaan öljyä ulos
Nyt tarkemmin ajateltuna, pari vuotta ja viimeiset 45 tkm tuo on jo oireillut ja ääntänytkin, nyt uudella huomaa eron hyvin.
Oireina ollut jurina pienillä kierroksilla, toisinaan ilmastoinnin tahaton toiminta hetken aikaa vaikkei ac ole kytkettynä, ja loppuvaiheessa kuskin puolelle vähempi kylmän tuotto kuin apparin puolelle.
Hassua oli, etten saanut vanhasta kiinnileiponeesta kompurasta tippaakaan öljyä ulos
Nyt tarkemmin ajateltuna, pari vuotta ja viimeiset 45 tkm tuo on jo oireillut ja ääntänytkin, nyt uudella huomaa eron hyvin.
Oireina ollut jurina pienillä kierroksilla, toisinaan ilmastoinnin tahaton toiminta hetken aikaa vaikkei ac ole kytkettynä, ja loppuvaiheessa kuskin puolelle vähempi kylmän tuotto kuin apparin puolelle.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17