Mites tossa perusilmastoinnissa toimii tuo ilmanohjailusysteemi? Välillä ihmetellyt kun muualta puhaltaa lämpöstä ilmaa, mutta kojetaulun keskisuulakkeista (poppikoneen yläpuolella) tulee viileätä ilmaa. Joskus niistä on tullut myös lämpöistä, joten ei ne vissiin vaan raitisilmasuulakkeita ole niinkuin lankussa.
Starilla varmaan näkee jos ne ilmaläppämoottorit on jumissa, jotka keskisuulakkeiden ilmaa ohjaa?
Jos kyseiset moottorit on jumissa, niin kuinka paljon hommia on päästä niihin käsiksi?
Toivottavasti ei ollut liian epäselvä sepustus...
ilmaläppien moottorit
Valvoja: Kaapo
ilmaläppien moottorit
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
En suoraa osaa auttaa mutta tuossa on kuvatusta tuosta ilmastoinnin rakenteesta:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
Muutama slide mm. vesiventtiilistä lisätty tuohon
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
Muutama slide mm. vesiventtiilistä lisätty tuohon
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kiitokset linkeistä! Vesiventtiilistä olinkin lueskellut jo, mutta se vissiin sekottaa koko systeemin eikä pelkästään keskisuulakkeita. Venttiili löytyy jo varastosta, koska se vissiin hajoo joskus kuitenkin. Kaavioista oli sen verran apua, että ongelmana (jos ongelmaa edes on) lienee M2/22 - Center outlet actuator ( 2 zone system kaaviokuva).
Vissii pitäis jossain välis kun pääsee testeriin käsiksi koettaa ajella noita läppämoottoreita edestakas ja katsoa seuraako vikailmoituksia...
Vielä jos joltain löytyy infoa miten noihin palikkoihin pääsee tarvittaessa käsiksi, niin olisin kiitollinen.
Onneksi tämä ei niin paha vika ole, enkä edes ole varma onko vikaa ollenkaan.
Vissii pitäis jossain välis kun pääsee testeriin käsiksi koettaa ajella noita läppämoottoreita edestakas ja katsoa seuraako vikailmoituksia...
Vielä jos joltain löytyy infoa miten noihin palikkoihin pääsee tarvittaessa käsiksi, niin olisin kiitollinen.
Onneksi tämä ei niin paha vika ole, enkä edes ole varma onko vikaa ollenkaan.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07