Webasto
Valvoja: Kaapo
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Webasto lakkas toimimasta ykskaks yllättäen. Ei edes yritä. Jos ajastaa ajotietokoneelta, vihreä valo sammuu, mitään muuta ei tapahdu. Webaston käynnistyspainike ei aukaise ajotietokoneelle sitä kellonäyttöä kun auto on käynnissä.
Missä webaston loput sulakkeet sijaitsee, kojelaudan kupeesta nro 25 on tsekattu.
Alkuperäinen weba telestartilla, s211 320cdi -03
Missä webaston loput sulakkeet sijaitsee, kojelaudan kupeesta nro 25 on tsekattu.
Alkuperäinen weba telestartilla, s211 320cdi -03
124.023
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos sulakeet on ok niin jonekin *:rin piuhan päähänHemingway kirjoitti:Webasto lakkas toimimasta ykskaks yllättäen. Ei edes yritä. Jos ajastaa ajotietokoneelta, vihreä valo sammuu, mitään muuta ei tapahdu. Webaston käynnistyspainike ei aukaise ajotietokoneelle sitä kellonäyttöä kun auto on käynnissä.
Missä webaston loput sulakkeet sijaitsee, kojelaudan kupeesta nro 25 on tsekattu.
Alkuperäinen weba telestartilla, s211 320cdi -03
saa suunta mikä sitä vaivaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jos kuitenkin ehtis ne loput sulakkeet ennen testerireissua.CDI203 kirjoitti:Jos sulakeet on ok niin jonekin *:rin piuhan päähänHemingway kirjoitti:Webasto lakkas toimimasta ykskaks yllättäen. Ei edes yritä. Jos ajastaa ajotietokoneelta, vihreä valo sammuu, mitään muuta ei tapahdu. Webaston käynnistyspainike ei aukaise ajotietokoneelle sitä kellonäyttöä kun auto on käynnissä.
Missä webaston loput sulakkeet sijaitsee, kojelaudan kupeesta nro 25 on tsekattu.
Alkuperäinen weba telestartilla, s211 320cdi -03
saa suunta mikä sitä vaivaa
Konehuoneen sulakepoksissa on kovasti sulakkeita, muttei sulakekaaviota. Peräkontin ja kojetaulun sulakekaavio tuntuu olevan monella eri kielellä kirjoitettu, siis yks ja sama kaavio ja kieli vaihtuu välillä
Siksi kyselin vinkkiä, missä webaston loput sulakkeet. Ja kysyn edelleen. -36 asteen pakkasessa ei kehtaa alkaa kaikkia sulakkeita irti riipimään, autossa kun on myös lohkolämmitin.
124.023
Jaahas, samaa oiretta omassa W211ssä orggisweballa kun monella muullakin tässä... Starin koodit nuo edellä mainitut 9800 ja 9802 eli liekki sammunut, ei syttynyt yrityksestä huolimatta, ja liekki ei syttynyt. Testejä menin läpi, kaikkia en vielä ehtinyt koluta kun en löytänyt kiertopumpulle mitään vaikka tongin vähän joka paikasta. Viittaa siksi siihen että käyttötesti kuolee parin minuutin kohdalla kun lämpö nousee yli 85. Ja lisäksi kone käynnissä äkkipäätään tuntuisi pysyvän päällä. Sulake 25 ehjä. Polttoainepumppu puksuttaa. Tankki täynnä. Akkujännite ok. Mutta eikä viallisestä kiertovesipumpusta pitäis koodi tulla? Missä sen testi löytyy starista?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tuo liekki ei syttynyt vikakoodi taikka liekki sammui on korttiviasta merkki. Hehku mittaa palotapahtuman lämpötilaa sen jälkeen kun hehkutus on loppunut ja siihen mittaukseen tulee ajan myötä joku häikkä. Sillon se alkaa näyttämään 100-200c liian vähän liekin lämpötilaksi.
Korttikorjaajia löytyy pitkin suomea.
Korttikorjaajia löytyy pitkin suomea.
Tähdellisen parantola
No voihan perhana. Vesipumppu olis vaan ollu niin helppo. Ei huvita alkaa kaivaan koko vempainta autokatoksessa ja pakkasessa esille.
Tänä aamuna kokeilin taas empiirisiä testejä, weba käyntiin ja auto het perään. Kymmenen minuutta ajoa ja auto sammuksiin - webasto pysyi päällä ainakin 5 min kunnes sen sammutin. Eli nyt vesi ei kuumennut liikaa joten pumppu varmaankin toimi.
Katselin vähän ebayta tuohon korttiin liittyen mutta pitäsi vissiin kaivaa oikea ohjainkortin tyyppi kun en ainakaan heti löytänyt 'MB original'-versiota. Vai mitähän korjaus näillä pajoilla kustantaa, onko jollain heittää korjaajaa pirkanmaalta?
Edit:
Starin testit menty läpi, yksitäiset komponentit sekä toimintatesti. Kaikki läpi. Täysteho saavutettiin n. 3 minuutissa. Olisko kuitenkin ollut jotain ongelmaa polttoaineen saannissa, jos AaBeeCeen diesel ei ollut vielä ihan talviplaatua... no nyt läpiää kelit joten taitaa mennä kenttäkokeet myöhempään ajankohtaan
Tänä aamuna kokeilin taas empiirisiä testejä, weba käyntiin ja auto het perään. Kymmenen minuutta ajoa ja auto sammuksiin - webasto pysyi päällä ainakin 5 min kunnes sen sammutin. Eli nyt vesi ei kuumennut liikaa joten pumppu varmaankin toimi.
Katselin vähän ebayta tuohon korttiin liittyen mutta pitäsi vissiin kaivaa oikea ohjainkortin tyyppi kun en ainakaan heti löytänyt 'MB original'-versiota. Vai mitähän korjaus näillä pajoilla kustantaa, onko jollain heittää korjaajaa pirkanmaalta?
Edit:
Starin testit menty läpi, yksitäiset komponentit sekä toimintatesti. Kaikki läpi. Täysteho saavutettiin n. 3 minuutissa. Olisko kuitenkin ollut jotain ongelmaa polttoaineen saannissa, jos AaBeeCeen diesel ei ollut vielä ihan talviplaatua... no nyt läpiää kelit joten taitaa mennä kenttäkokeet myöhempään ajankohtaan
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos on kesä laatua tai ollut pitkään käyttämättäMHe kirjoitti:No voihan perhana. Vesipumppu olis vaan ollu niin helppo. Ei huvita alkaa kaivaan koko vempainta autokatoksessa ja pakkasessa esille.
Tänä aamuna kokeilin taas empiirisiä testejä, weba käyntiin ja auto het perään. Kymmenen minuutta ajoa ja auto sammuksiin - webasto pysyi päällä ainakin 5 min kunnes sen sammutin. Eli nyt vesi ei kuumennut liikaa joten pumppu varmaankin toimi.
Katselin vähän ebayta tuohon korttiin liittyen mutta pitäsi vissiin kaivaa oikea ohjainkortin tyyppi kun en ainakaan heti löytänyt 'MB original'-versiota. Vai mitähän korjaus näillä pajoilla kustantaa, onko jollain heittää korjaajaa pirkanmaalta?
Edit:
Starin testit menty läpi, yksitäiset komponentit sekä toimintatesti. Kaikki läpi. Täysteho saavutettiin n. 3 minuutissa. Olisko kuitenkin ollut jotain ongelmaa polttoaineen saannissa, jos AaBeeCeen diesel ei ollut vielä ihan talviplaatua... no nyt läpiää kelit joten taitaa mennä kenttäkokeet myöhempään ajankohtaan
(siitähän ei voi olla kyse koska sitähän käytetään vähintään kerran kuussa kesät talvet samoin kuin ilmastointia ) voi olla aineensaanist kiinni (siitäkin pitäis tallentu tieto mikä näkyy *:rila samoin jos on vesipumppu vika tai joku muu vika mikä ylikuumentaa sen niin että sammu kuumenemisen takia)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 01.11.2015 14:14
Moro,peltsipuskuri kirjoitti:Jos se käynnistyy mutta sammu parin minuutin päästä, vika on yleensä ohjainkortilla. Jos hehku ei toimi liekkivahtina oikein, webasto ei edes yritä käynnistyä.
Niin se uusi hehku multa kyllä löytyy, epäilen vaan ettei se auta. Pitäiskö mun sen sijaan korjata se ohjainkortti?
Vieläkö korjailet ohjainkortteja?
Tehdasasenteinen webasto ei toimi.
Star ilmoitti polttoainepumpun maadoitushäiriö.
Pumppu toimii kun antaa suoraan nastoihin 12V.
Liittimestä antaa webaston ollessä päällä vain 0.2V.
Ilmeisesti ohjainkortti ohjaa suoraan tuota pumppua.
Tästä voisi päätellä että korti on sökö?
Ei tosin lähtenyt käyntiin vaikka yritti pumppua pitää päällä syöttämällä 12V suoraan liittimiin.