sisätilat ei lämpene
Valvoja: Kaapo
sisätilat ei lämpene
Ongelma on se kun auto (W211 korinen) lakkasi lämpenemästa sisätiloista, eli puhaltaa kylmää vaikka moottori on normaalilämpöinen. Autoon vaihdettiin vesiventtiili ja lämmitys pelasi muutamanpäivän, mutta nyt taas sama juttu. Onko näissä ollut samoja säätövipujen halkeamisia kun C-malleissa? Missä vika onko kokemusta!
Vesiventtiilin vaihto ei auttanut, ja vikaa etsittiin monta kertaa, loppujenlopuksi, vika oli auton sähköpääkeskuksessa, joita autossa on kaksi, toinen hoitaa auton etupään sähköjä ja toinen takapään sähköjä. Vaihdettiin etupään yksikkö ja vika korjaantui. Hinta himpun alle 500€, eikä ainakaan vielä saatu takuun piikkiin.
Valitettavan tuttua...
Mutta kärsiipä siitä myyjätkin, paljon sitä on aikojen saatossa höpisty, että Mersut katoaa taksista, varmaan kultaiselta "kuuskyt" luvulta kun uudet "ei ole enää Mersuja kuin ne vanhat," nytpä saatamma uskoa itsekin jo tuon. Ellei suunta muutu, Mersu lopettaa taksimainoksensa tämän vuoden sisällä... Ainakin nykymuotoisena.
Ne on muuten muuttuneet jo: Ennemmin mainostettiin vuosivertailulla E-sarjan olevan Suomen myydyin taksi, nyt ei enää voida kun V70 on mennyt ohi. Sensijaan (vielä) koitetaan mainostaa parin alkukuukauden otannalla, että Mercedes on Suomen eniten myyty taksi, (eli kaikki mallisarjat yhdessä) harmi vaan, että Volvo tulee pian kokonaistilastoissakin ohi... Ja muut.
Mutta kärsiipä siitä myyjätkin, paljon sitä on aikojen saatossa höpisty, että Mersut katoaa taksista, varmaan kultaiselta "kuuskyt" luvulta kun uudet "ei ole enää Mersuja kuin ne vanhat," nytpä saatamma uskoa itsekin jo tuon. Ellei suunta muutu, Mersu lopettaa taksimainoksensa tämän vuoden sisällä... Ainakin nykymuotoisena.
Ne on muuten muuttuneet jo: Ennemmin mainostettiin vuosivertailulla E-sarjan olevan Suomen myydyin taksi, nyt ei enää voida kun V70 on mennyt ohi. Sensijaan (vielä) koitetaan mainostaa parin alkukuukauden otannalla, että Mercedes on Suomen eniten myyty taksi, (eli kaikki mallisarjat yhdessä) harmi vaan, että Volvo tulee pian kokonaistilastoissakin ohi... Ja muut.
taitaapi
mersu olla taas pienen notkahduksen jälkeen halutuin taksi merkki,ainakin mitä on tullut kentältä kyseltyä.
ei ole skodista ammattikäyttöön ja huollot ja takuut ei pelaa ja kun vielä "autossa" vikoja liikaa niin eipä ihme että tähteen palataan nopeasti takaisin.
no tuo oli nyt vain yksi esimerkki tuo loota.
ei ole skodista ammattikäyttöön ja huollot ja takuut ei pelaa ja kun vielä "autossa" vikoja liikaa niin eipä ihme että tähteen palataan nopeasti takaisin.
no tuo oli nyt vain yksi esimerkki tuo loota.
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
no jaa ei voinu olla puuttumatta asiaan kun volvosta oli puh
Ajoin Nurmijärvellä taksilla kyselin kun oli E200cdi mitä mieltä.Näytti keskikulutus 6,5l 100km.huom.30000km ajosta.Sanoi et Volvoon joka oli edellinen,pääsee joka vuosi polttoaineen erotus rahoilla vaimon kanssa ulkomaan matkalle.Lisäksi kertoi huollot harvemmassa ja halvemmat,
et Volvomiehestä tuli Mesemies mittarissa näytti olee 180000km eikä mitään ongelmia.
et Volvomiehestä tuli Mesemies mittarissa näytti olee 180000km eikä mitään ongelmia.
Auto on käyttöä varten
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: no jaa ei voinu olla puuttumatta asiaan kun volvosta oli
Volvomieskin arvioi tilannetta seuraavan kerran kun vie mersuansa vaihdokiksi. Väliraha seuraajaan on sen verran merkittävä seikka että monesti siinä vaiheessa, kun arvonalennus on ynnätty, alkaa ne kiinan vehkeetkin tuntumaan hyviltä vaihtoehtdoilta.mesemies49 kirjoitti:Ajoin Nurmijärvellä taksilla kyselin kun oli E200cdi mitä mieltä.Näytti keskikulutus 6,5l 100km.huom.30000km ajosta.Sanoi et Volvoon joka oli edellinen,pääsee joka vuosi polttoaineen erotus rahoilla vaimon kanssa ulkomaan matkalle.Lisäksi kertoi huollot harvemmassa ja halvemmat,
et Volvomiehestä tuli Mesemies mittarissa näytti olee 180000km eikä mitään ongelmia.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tämä nyt oli vähän liian asiallinen kysymys tähän threadiin. Kyllä se venttiili konehuoneen puolelta löytyy kun ottaa vähän muovia pois edestä.57pannu kirjoitti:Missä kohti W211:ssa on ne "pässinmunat" eli ne säätöventtiilit. Konehuoneen puolella niitä ei näy, niinkuin aikaisemmissa malleissa.
http://www.mbworld.org/forums/e-class-w ... valve.html
Joo oli pikkasen kylmä ajella töistä ku kylmää vaan pukkas..
pihalla -25 ja sisällä varmaa sama.. ainut apu oli penkinlämmitin.
Kaupassa käväsin ja lähdin sieltä nii hyvin toimi taas.
Ei kai sitä oikeasti joudu uusimaan nuita kalliita bokseja vai temppuileeko pakkasella?
pihalla -25 ja sisällä varmaa sama.. ainut apu oli penkinlämmitin.
Kaupassa käväsin ja lähdin sieltä nii hyvin toimi taas.
Ei kai sitä oikeasti joudu uusimaan nuita kalliita bokseja vai temppuileeko pakkasella?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Katoppas tuosta ylempää nimim. tähtikuljettajan vastaus
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: no jaa ei voinu olla puuttumatta asiaan kun volvosta oli
Eipä taida enää pitää paikkaansa, kun uusien Volvojen kulutukset alkaa nelosella. Omassa 200cdi mesessä keskikulutus ollut yli 8 l/100km(todellinen ei tietokoneen mukaan)mesemies49 kirjoitti:Ajoin Nurmijärvellä taksilla kyselin kun oli E200cdi mitä mieltä.Näytti keskikulutus 6,5l 100km.huom.30000km ajosta.Sanoi et Volvoon joka oli edellinen,pääsee joka vuosi polttoaineen erotus rahoilla vaimon kanssa ulkomaan matkalle.Lisäksi kertoi huollot harvemmassa ja halvemmat,
et Volvomiehestä tuli Mesemies mittarissa näytti olee 180000km eikä mitään ongelmia.
Tuli vaihdettua myös tuo vesiventtiili, pirtissä yhtä kylmä kuin ulkonakin..
Ensiapuna voi kokeilla napauttaa venttiiliä, tämäkin heräsi eloon sillä. Yksi vesihaara näkyy konetilan puolella, joten napsua siihen. Tässä tapauksessa SAM oli ok, joten päästiin pienellä.
Uusi vesivena on edullinen, joten näiden kanssa ei kannata kauheesti leikkiä.
Pyyhkijän mekanismin otti pois, tilaa tuli kivasti.
Vanhasta kikkareesta löytyi vikakin, moottori ui vedessä? Tuo muovinen mekanismi oli ok, moottori takkusi.
Venttiili auki ja kiinni:
Ensiapuna voi kokeilla napauttaa venttiiliä, tämäkin heräsi eloon sillä. Yksi vesihaara näkyy konetilan puolella, joten napsua siihen. Tässä tapauksessa SAM oli ok, joten päästiin pienellä.
Uusi vesivena on edullinen, joten näiden kanssa ei kannata kauheesti leikkiä.
Pyyhkijän mekanismin otti pois, tilaa tuli kivasti.
Vanhasta kikkareesta löytyi vikakin, moottori ui vedessä? Tuo muovinen mekanismi oli ok, moottori takkusi.
Venttiili auki ja kiinni:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
^ Ei kauan toiminut.., nyt vika jossain muualla.
Koputtelut ei auta, kokeilin ehjällä venalla, kylmää tulee vain.
Purin yhden venan ja siirsin käsin venan auki, mutta auto käskee sen heti kiinni ja loppu tulos taas sama.
Kerran vielä manuaalisesti vena auki ja jätin piuhan siitä irti, nyt toimii normaalisti.
Vikakoodeja ei ole luettu. SAM-yksikkö sökö? Muuten kaikki tuntuu toimivan.
Mikä tämän venttiilin tosiasiallinen tarkoitus on?
Lämpötilan säätöhän sisälle hoidetaan ihan muualta.
Koputtelut ei auta, kokeilin ehjällä venalla, kylmää tulee vain.
Purin yhden venan ja siirsin käsin venan auki, mutta auto käskee sen heti kiinni ja loppu tulos taas sama.
Kerran vielä manuaalisesti vena auki ja jätin piuhan siitä irti, nyt toimii normaalisti.
Vikakoodeja ei ole luettu. SAM-yksikkö sökö? Muuten kaikki tuntuu toimivan.
Mikä tämän venttiilin tosiasiallinen tarkoitus on?
Lämpötilan säätöhän sisälle hoidetaan ihan muualta.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
kysellääpä ennen kun hutkitaan.
ELikkä ei tule enään kun kylmää ilmaa autoon.
w211 on vesikierrolla? Ei millään sähkösellä vastuksella?
Pystynkö olemaan varma että ongelma on tossa vesiventtilissä? ettei jossain muualla? pystynkö kotikonstein jotain testejä tekee varmistuakseni asiasta?
vai tilaan suoraan venttilin ja vaihdan toivomalla parasta.
ELikkä ei tule enään kun kylmää ilmaa autoon.
w211 on vesikierrolla? Ei millään sähkösellä vastuksella?
Pystynkö olemaan varma että ongelma on tossa vesiventtilissä? ettei jossain muualla? pystynkö kotikonstein jotain testejä tekee varmistuakseni asiasta?
vai tilaan suoraan venttilin ja vaihdan toivomalla parasta.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä ne kaikki tavallisten autojen lämmityslaitteet toimii lämminvesikierrolla. 211:ssä on kyllä sähköinen lisälämmitin lämmityslaitteen kennon yhteydessä mutta se toimii vain kylmällä kelillä.Torme kirjoitti:kysellääpä ennen kun hutkitaan.
ELikkä ei tule enään kun kylmää ilmaa autoon.
w211 on vesikierrolla? Ei millään sähkösellä vastuksella?
Pystynkö olemaan varma että ongelma on tossa vesiventtilissä? ettei jossain muualla? pystynkö kotikonstein jotain testejä tekee varmistuakseni asiasta?
vai tilaan suoraan venttilin ja vaihdan toivomalla parasta.
Vesikiertoisissa lämmittimissä on kaksi perustyyppiä, toisessa kenno on normaalisti täydessä lämmössä ja ilmaläpillä ohjataan sopivassa suhteessa kylmää ilmaa ja lämmintä kennolta. Toisissa säädetään vesikierron määrää jotta lämminvesikenno olisi sopivan lämmin. 211 on periaatteessa ekaa mallia mutta tietyissä tilanteissa lämmityslaitteen kenno suljetaan sillä vesiventtiilillä.
Voit kyllä kokeilla onko lämmityslaitteelle menevä letku lämmin, tai paluuletku. Teoriassa vika voisi olla ilmanohjainläpissä mutta käytännössä aika varmasti se vesiventtiili. Pienellä todennäköisyydellä ohjainboxi.
Itsellä samanlaista ongelmaa mut lämmitys pelaa kesät/talvet mut ilmastoinnista tahdo oikein kylmää tulla kesällä.ollut ainaki vuoden yhtä onneton. nyt ilmastointi huollettu ja starilla käyty läpi ja silloin ilmoitti vesiventtiili ongelman ja se nyt vaihdettu ja vikakoodeja ei ole mut sama ongelma edellee.
itsellä käyttäyty pahilla helteillä niin et hellettä 30astetta ulkona ja lämpötilasäädin 22asteeseen säädetty ja automaatti päällä niin tuntu et puhallin puhaltaa maailman tappiin asti eikä saavuta oikeaa lämpötilaa/jäähdytä koppia ja varsinki tuolloin helteellä takana puhalsi niin kuumaa että tenavatki valittivat...nytkun 20asteessa ulkolämpötila niin säätelee puhallustoimintoa alemmas ja takanakin vähemmän tulee kuumaa..
tuli ebayst tilattua vko sitte pari uutta mikropiiriä varmuuden vuoksi ku venttiilin vaihto ei kummentanut tätä eihän tuo maksa vaivaa kokeilla tinata uus mikropiiri kun tulevat vaan jos se kumminkin antaa väärää tietoa venttiilille tai ei ohjaa mitenkään? vikakoodia ei kyllä ole edes viallisesta samista mut miten on olisko rikki?
tuommoisenki löysin missä mainitaan jos taakse puhaltaa lämmintä ilmaa jäähdytys tilassa tai ei lämmintä ilmaa lämmitys tilassa.
http://www.mersuforum.net/forum/downloa ... &mode=view
itsellä käyttäyty pahilla helteillä niin et hellettä 30astetta ulkona ja lämpötilasäädin 22asteeseen säädetty ja automaatti päällä niin tuntu et puhallin puhaltaa maailman tappiin asti eikä saavuta oikeaa lämpötilaa/jäähdytä koppia ja varsinki tuolloin helteellä takana puhalsi niin kuumaa että tenavatki valittivat...nytkun 20asteessa ulkolämpötila niin säätelee puhallustoimintoa alemmas ja takanakin vähemmän tulee kuumaa..
tuli ebayst tilattua vko sitte pari uutta mikropiiriä varmuuden vuoksi ku venttiilin vaihto ei kummentanut tätä eihän tuo maksa vaivaa kokeilla tinata uus mikropiiri kun tulevat vaan jos se kumminkin antaa väärää tietoa venttiilille tai ei ohjaa mitenkään? vikakoodia ei kyllä ole edes viallisesta samista mut miten on olisko rikki?
tuommoisenki löysin missä mainitaan jos taakse puhaltaa lämmintä ilmaa jäähdytys tilassa tai ei lämmintä ilmaa lämmitys tilassa.
http://www.mersuforum.net/forum/downloa ... &mode=view
Veikkaisin tarkemmin ko. mallisarjaa tuntematta, että vesiventtiilillä suljetaan vesikierto lämmityslaitteen kennolle kun pyydetään maksimijäähdytystä. Tällainen rakenne on esim. tuossa -75 SL:ssä, kun ilmastoinnin hantaakit on kaikki kylmällä, alipaine vetää vesiventtiilin kiinni. Tässä tapauksessa vikatilanteen sattuessa venttiili on oletuksena auki, eli autoon ei ainakaan jäädy missään tapauksessa. Tietysti tuollainen W211:n tapainen "servo-ohjattu" toimii eri tavalla vikatapauksessakin.
® Mesen Porkkana-klubi