Työajo on sellaista muutaman sadan metrin siirtymista paikasta toiseen, auto ei ehdi lämmetä normaaliin käyttölämpöön missään vaiheessa.
Akulle tämä on rankkaa hommaa puhumattakaan muusta tekniikasta.
Ajattelin asentaa akulle kiinteän laturin konehuoneeseen, siitä moottorin lämppärin johtosta on helppo haarottaa.
kysymys: onko mitään haittaa/estettä etteikö laturin +johtoa voisi laittaa siihen apuvirta liittimeen, miinuksen laittas runkoon jonkun pultin alle.
W211 Kiinteän lisälaturin asentaminen
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuokin on oikea tapa tehdä, kun asennuspistorasian paikka ei ole alttiina kuralle ja vesisateelle kuten konehuoneessa on.Mikvei kirjoitti:Minulla vedettiin panssarikaapeli keulan töpseliltä auton läpi takaronkkiin akun lähelle. Siellä on sisälämppärin pistoke johon saa CTEK-laturin kiinni, voi tarvittaessa ottaa pikaliittimistä irti muuhun käyttöön.
Moottoritilaan pitää kaikki asennukset tehdä panssarikaapelilla katkeamattomana ketjuna. Ainoaksi mahdollisuudeksi taitaa jäädä Defan valmis sarja panssarikaapeleita ja Defan laturi joka kytkeytyy suoraan panssarikaapeliin.
Minähän laitoin Defa suoraan takakonttiin ja vedin pistokkeen takapuskurille parkkitutkan anturien kaapeleiden läpiviennistä. Auton lämmitys kun hoitui webastolla niin latauspitoke sai olla persiissä. Mutta siis takakonttiin sanee laittaa tavan kaapeliakin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01