Service break! Visit workshop! W211 280 cdi 2004

Vastaa Viestiin
Avatar
Mersuja 3
Viestit: 92
Liittynyt: 10.11.2006 11:52
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Service break! Visit workshop! W211 280 cdi 2004

Viesti Kirjoittaja Mersuja 3 »

Etujarrupalat oli kuluneet loppuun joten luulin että anturi varoitti siitä. Vaihdoin eteen sekä levyt että palat ja anturit, näyttöön tulee vielä koko ajan "Service break! Visit workshop!"
Saako mitenkään kuitattua pois itse vai pitääkö mennä oikein korjaamolle?
W211 280 cdi
W111 220 SB
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

SBC kaput. / laskuri täynnä :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niin tai sitte ihan joku muu, vaikkapa jarruvalokatkaisija, virrat alhaalla tms. ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Harvoin muuta kuin laskuri täynnä tuolla ilmoituksella. Testeriin joka tapauksessa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dealer kirjoitti:Harvoin muuta kuin laskuri täynnä tuolla ilmoituksella. Testeriin joka tapauksessa.
Hjoo, muut yleensä poikii ESP/ABS herjan.
Jos ei oo kiljoonaa ajettu tai jätetty huoltoja väliin niin ei todennäköisesti muuta kun laskurin nollaus starilla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Vaihoitkos sen paloihin tulevan piuhan mikä ilmoittaa kuluneisuuden, eukon 203 seen vaiheessa sama homma kun en vaiihtanu anturia niin vikailmoitusta ei saa pois, mut jos ei uusi anturin johtoa niin tarvii laittaa joto lenkki anturin pistokkeelle
kokeilen ite huomena😩
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

nyt eri herja
tossa antaaki
bracke wear
:oops: :oops: :oops: :oops:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
Mersuja 3
Viestit: 92
Liittynyt: 10.11.2006 11:52
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Viesti Kirjoittaja Mersuja 3 »

Tyhmä kysymys..... Mikä laskuri??
W211 280 cdi
W111 220 SB
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

aadolf kirjoitti:Vaihoitkos sen paloihin tulevan piuhan mikä ilmoittaa kuluneisuuden, eukon 203 seen vaiheessa sama homma kun en vaiihtanu anturia niin vikailmoitusta ei saa pois, mut jos ei uusi anturin johtoa niin tarvii laittaa joto lenkki anturin pistokkeelle
kokeilen ite huomena😩
203 en tiedä mutta ainakin 211 mallissa on anurin sisällä joku sähkö komponentti varmaan vastus
että ei ihan pelkkä lenkki auta
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mersuja 3 kirjoitti:Tyhmä kysymys..... Mikä laskuri??
Autossasi on sähköohjatut jarrut, joista Mercedes käyttää nimitystä SBC.

SBC:n keskusyksikössä on jarrutusmäärälaskuri, joka yrittää arvailla, milloin yksikkö on niin sanotusti tiensä päässä, mutta myöhemmät kokemukset aiheesta ovat osoittaneet että laskurin lukema tulee täyteen liian aikaisin.

Laskurin lukumäärää pystyy jotkin tahot mainpuloimaan, jolloin käyttöä voidaan jatkaa laskurin täyteen tulemisesta huolimatta. Jos SBC:n laskurin lukemaa manipuloidaan, niin käyttö on luonnollisesti omalla vastuulla ja jälleenmyyntitilanteessa tieto pitää kertoa seuraavalla omistajalle.

Varmin tapa on tietenkin uusia SBC-yksikkö kun laskuri tulee täyteen, jolloin mitään turvallisuusriskiä jarrujen suhteen ei ole. Edellyttäen että on varmistettu että herjan aiheuttaja on juuri SBC-yksikön käyttömäärälaskuri.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Näitä laskurin nollauksiahan tehtiin ihan virallisesti Vehonkin puolesta...

Ja tosiaan tuo anturi taita näissä olla jo niinpäin että kun yhdistää niin tarkoittaa kulunutta palaa (W210 tais riittää että pisti johdot yhteen)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitten on myös semoissen törmätty että jarrupalt on vaihdettu männät painettu väkisin sisään ja sen jälkeen todettu että hupsis
yksiköön tuli ventiili vika...
mutta kuten edellä todettu niin testerin(ja kannatta käydä *:rin) piuhan päässä joutuu käymään että selviä mikä siellä on

se yksikön käyttö ajan loppumis ilmoitus tulee muistakin syistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”