Roisto kirjoitti:Terve,
mersuTimo kirjoitti:Vika löytyi, se oli peräluukun sähköinen aukaisukytkin joka jäi jumiin. Purin kytkimen ja puhdistin. peräluukun sain purkaa ennenkuin kytkimen sai sieltä pois, mutta nyt toimii ja eikä pura akkua.

Kiitos kaikille jotka olivat hengessä mukana

Mielenkiintoista. Onko sinulla vielä se "mekaanisen tuntuinen" avauskytkin / -vipu? Eli ei mikään nykytyylinen "mikrokytkin kumin sisällä"?
Omankin auton kahva nimittäin jumittaa. Purkamista olen suunnitellut, kun pitäisi käyttää kilven alla oleva paneeli irti. Paneelin ja pellin väliin kertyy vettä, joska se sieni on tukossa. Samalla voisi tappaa kaksi pyytä yhdellä iskulla.
Oliko työläs homma?
t.
Risto
Joo, itseasiassa se kytkin on mekaaninen, siinä on mikrokytkin joka ohjaa lukon aukaisu solenoidia.
Purkamisesta sen verran, että tosiaan rekisterikilven alla oleva paneeli pitää irroittaa. Siinä on 3 ruuvvia ja kromisen listan alla on muovisia kiinnikkeitä, ruuvit ja kiinnikeet ensin irti ja sitten paneeli lähtee alaspäin vetämällä. Sen jälkeen pitää iroittaa takaluukkun sisusverhoilu ja sen jälkee saa aukasu kahvan irroitettua, siihen tulee yksi sähköliitin joka pitää irroittaa.
Työ vien noin pari tuntia. Samalla on helppo puhdistaa panelin ja pellin väliin jääneet liat ja kosteudet. Postin suodatinsienen kokonaan, koska isoimmat liat ei sitä läpäise.
Jos jäi jotain epäselväksi niin yritän selventää paremmin.
- T