Takalasille ei tosiaan tule vettä,vaikka moottori surraakin ja pyyhin huiskii.Lisäsin vettä tuonne konetilassa olevaan säiliöön ja lorautin lasoliakin joukkoon.Sisällä lasoli haisee kyllä,mutta lasille sitä ei päädy.
Onkohan jostain letku irti/poikki tms,kun lasolin hajut tulee sisään?Mitäs kautta tuo letku kulkee säiliöltä suuttimelle?
Kun ei vaan sisälle olis ruikkinut litratolkulla...
Löytyneekö räjäytyskuvaa moisesta systeemistä?
takalasille ei tule vettä !
No nyt se vika on paikallistettu... ja korjattu...
Irrotin takaikkunan ympärysverhoilun,(farkkumalli),katto spoilerin,jonka alla pissa pojan suutin majaili,ja suutin irti.Letku pikalukittuna suuttimeen sellaisella halkaistulla muovi holkilla.
Poikani paineli pissapojan nappia ja vettä tuli heikolla paineella letkun päästä.
Pukkasin paineilmaa letkuun ja kuuntelimme kohinaa,mistä kuuluu.Ei kuulunut edestä säiliöstä vaan oikean takapyörän päältä...
Verhoilu irti ja alta paljastui takapyörän kotelon yläpuolella oleva letkuliitos ,jossa liitin huulilla,mutta ei pohjassa.
Sieltä vuotanut vesi lirisi pyörän koteloa pitkin alemmas,päätyen aina vararengas kotelon pohjalle.
Onneksi veden poistoreikä oli auki,ja liika vesi pääsi pihalle.
Vettä kuitenkin lätäkköinä pohjalla ja pyöräkotelon takapuolella.
Verhoilut purettu kontista pois ja akku irroitettu ja 9 kw kuivuri päällä koko viime yön.
Huuhtelin kuumalla vedellä varapyöräverhoilut ja kaikki metallipinnat joissa tuota lasolivettä oli ollut.
Samalla "bitumimatot nostelin liimauksista irti ja huuhtelin nekin.Pesuainevesi oli irrottanut liima-aineen pellistä,ja kaikki irtosi ehjänä.Sai samalla pestyä ja kuivattua pellit kunnolla.
Vesi imuri on tuossa yliveto,sillä saa alipainetta tarpeeksi,jotta peltien koloista saa kaiken pois.
Kuivuri saa vielä päivän tehdä töitä ja iltasella kasaillaan.
Gyntteri osaa muuten tehdä helposti purettavat kiinnikkeet,jotka myös voi asentaa uudelleenkin,ilman reissua veholle.(Samoin volvo)Useissa muissa merkeissä nuo kiinnikkeet tuppaa olemaan kertakäyttökamaa.
Ilmeisesti tuossakin liitoksessa pitäisi olla sellainen halkaist holkki varmistuksena...
Laitoin tuon irti olleen liitoksen päälle kutistesukkaa,vaikka kokeiltiin ilmankin, ja tuntui pitävän.Mutta ei vara venettä kaada,korkeintaan vähän suojaa kastumiselta...
Irrotin takaikkunan ympärysverhoilun,(farkkumalli),katto spoilerin,jonka alla pissa pojan suutin majaili,ja suutin irti.Letku pikalukittuna suuttimeen sellaisella halkaistulla muovi holkilla.
Poikani paineli pissapojan nappia ja vettä tuli heikolla paineella letkun päästä.
Pukkasin paineilmaa letkuun ja kuuntelimme kohinaa,mistä kuuluu.Ei kuulunut edestä säiliöstä vaan oikean takapyörän päältä...
Verhoilu irti ja alta paljastui takapyörän kotelon yläpuolella oleva letkuliitos ,jossa liitin huulilla,mutta ei pohjassa.
Sieltä vuotanut vesi lirisi pyörän koteloa pitkin alemmas,päätyen aina vararengas kotelon pohjalle.
Onneksi veden poistoreikä oli auki,ja liika vesi pääsi pihalle.
Vettä kuitenkin lätäkköinä pohjalla ja pyöräkotelon takapuolella.
Verhoilut purettu kontista pois ja akku irroitettu ja 9 kw kuivuri päällä koko viime yön.
Huuhtelin kuumalla vedellä varapyöräverhoilut ja kaikki metallipinnat joissa tuota lasolivettä oli ollut.
Samalla "bitumimatot nostelin liimauksista irti ja huuhtelin nekin.Pesuainevesi oli irrottanut liima-aineen pellistä,ja kaikki irtosi ehjänä.Sai samalla pestyä ja kuivattua pellit kunnolla.
Vesi imuri on tuossa yliveto,sillä saa alipainetta tarpeeksi,jotta peltien koloista saa kaiken pois.
Kuivuri saa vielä päivän tehdä töitä ja iltasella kasaillaan.
Gyntteri osaa muuten tehdä helposti purettavat kiinnikkeet,jotka myös voi asentaa uudelleenkin,ilman reissua veholle.(Samoin volvo)Useissa muissa merkeissä nuo kiinnikkeet tuppaa olemaan kertakäyttökamaa.
Ilmeisesti tuossakin liitoksessa pitäisi olla sellainen halkaist holkki varmistuksena...
Laitoin tuon irti olleen liitoksen päälle kutistesukkaa,vaikka kokeiltiin ilmankin, ja tuntui pitävän.Mutta ei vara venettä kaada,korkeintaan vähän suojaa kastumiselta...
sama homma
Ihmettelin kans aikani missä vika mut sitte luin tämän viestiketjun ja tempasin auki Peräkontista sen apparin puoleisen sivuverhoilun kans ja sille ne letkun päät törrötti irto toisistaan. Keksin loistavan selityksenkin tuolle mielestäni. Pakkasilla tuo takalasin suutin meni jäähän/tukkoon ja sit anto tuolta liitoksesta periksi kun yritti ruutata vettä . Tiedä tuota mutta vika just sama liitos kuin tuossa ylemmäs viestis. Säästy vaivaa ja aikaa kun tiesi mistä aloittaa.... Hienoa