Valotehoa CLK:n keulalle

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Valotehoa CLK:n keulalle

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Millä olette lisänneet valotehoa CLK:n keulalle, xenonipäivitys vai mikä olisi järkevää?
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mulla oli entisessä CLK:ssa pitkissäkin xenon-sarja. Valotehoa oli huomattavasti halogeneja enemmän. Miinuksena kylmänä syttyminen kesti sekunnin kaksi, mutta sen varmasti xenoneista jo tiesitkin.

Auto oli orkkis bi-xenoneilla joten lähivaloissa oli xenonit joissa läppä aukesi pitkilläkin. Suunnitelmissa oli vaihtaa uudet projektorit umpion sisälle, mutta ehdin myydä auton ennen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Okei mulla on siis -02 uutta koppaa ja molemmissa H7. Eli jos päivittäisi xenoneiksi niin uudet umpiot ja ballastit ym. Mitähän mahtaa olla kustannus noin suunnilleen, vai pitäisikö kysellä ihan liikkeistä..?
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Jos alkuperäistä asennusta mielit niin se menee melko haastavaksi. Umpiot maksaa noin 550€ per kpl. Sen lisäksi tarviit johtosarjat, vakaimiin tason tunnistusanturit, korkeus-säätö moottorit, korkeus-säätö modulit ja lopuksi koodaus.

Helpoimmalla pääset kun hankit Ebaystä halvat Depon projektorivalot johon vaihdat sisälle kunnolliset projektorit, joissa optiikka on kunnollinen. Tai vaihtoehtoisesti käytetyt orkkis xenon-umpiot. Näihin hankit halpis-xenon sarjat ja ajelet menemään. Ei niistä laillisia saa, mutt jos on pesurit puskureissa niin voi hyvinkin mennä läpi. Varsinkin jos et hanki mitään tuning-umpioita vaan orkikksen näköiset. Jos ei mene läpi, niin H7 polttimosta tekee helposti ns. katsastus-polttimon joka sopii D2S polttimon tilalle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Tuleepa vääntö, ei niitä xenoneita ainakaan. Onko kokemuksia ledipolttimoista niitä joku kehuu kirkkaiksi. Tietysti uudet umpiot auttaa jo aika paljon näkyvyyteen, lisävalot on hankala saada hyvän näköisesti keulaan...

Edit:
Kävin paikallisessa liikkeesä kyselemässä ledejä, myyjä kertoi että oli itse tehnyt ledipäivityksen omaan autoon eli h7 tilalle ledipolttimot ja ballastit. Ei ollut kuulema kummoinen muutos valotehoiltaan, valoista tuli kuulema todella valkoiset mutta lumeneita ei hirveästi tullut lisää. Yleensä myyjät kehuu mutta nyt ei ainakaan vetänyt firmaan päin:) En tiedä minkälainen paneli olisi sopiva että ei rumentaisi keulaa, ei kai sellaista olekaan. Yksi mahis olisi kunnon projektiovalot ja niihin xenon muutos-sarja, mutta se leima onkin sitten eri juttu. Uudet alkuperäiset umpiot ja kunnon polttimot on yksi vaihtoehto, saksasta kaksi Hellan umpiota alle 400€.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 kori”