
w211 moottoriäänet
w211 moottoriäänet
Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta 

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kopsaan tähän omia tekstejäni toisesta forumista parin viikon takaa.. yritin diiseli miehiä vähän herätellä keskusteluun 
Mulle ei kyllä W211 diisseli herättänyt mitään innostusta... bensakone toi sitten helpotuksen
"Ei ollu tähän kuumeeseen kuin yksi lääke.. eli E200 Kompressor -04 (Elegance, Vario Steering) 120tkm hommattu
Ja kyllä, olen lukenut täältä että nämä ruostuu puhki, sähköpuoli sekoaa, ketju paukahtaa....
Yritin kovasti diiseliin taas päätyä, mutta tämä tuntui niin hyvältä ja hiljaiselta ajossa ettei voinut vastustaa ( sekä 220CDI ja 270CDI kanssa koeajoin, mutta kyllä ne aika traktoreita oli tähän bensakoneeseen verrattuna
). Kilsoja tulee kuitenkin kohtuullisesti n. 20tkm/v.
Nyt sitten riimun vaihtoon ja nuo alustan suojaukset kuntoon!
"

Mulle ei kyllä W211 diisseli herättänyt mitään innostusta... bensakone toi sitten helpotuksen

"Ei ollu tähän kuumeeseen kuin yksi lääke.. eli E200 Kompressor -04 (Elegance, Vario Steering) 120tkm hommattu

Ja kyllä, olen lukenut täältä että nämä ruostuu puhki, sähköpuoli sekoaa, ketju paukahtaa....
Yritin kovasti diiseliin taas päätyä, mutta tämä tuntui niin hyvältä ja hiljaiselta ajossa ettei voinut vastustaa ( sekä 220CDI ja 270CDI kanssa koeajoin, mutta kyllä ne aika traktoreita oli tähän bensakoneeseen verrattuna

Nyt sitten riimun vaihtoon ja nuo alustan suojaukset kuntoon!

203:sta ei kyllä vissii tarvi harkita edes tulevaisuudessakaan jos ero tähän on sama ku C:llä ja E:llä yleensäEldorado kirjoitti:Juu minäkin vaihdoin väykyn 203:en ja ei olis pitänyt... alkaa tuntua että ruosteineenkin väykky on sentään aika hemmetin hyvä automalli.

Melkein 5v. tuli väykyllä ajeltua ja vähiten tuossa on mitään ongelmia ollu ku missää omassa tai perhepiirin autossa (CLK:ta ei lasketa ku sillä tulee ehkä se 5tkm ajettua yleensä vuodessa ja vain kesäisin

Eniten tässä noiden moottoriäänien lisäksi häiritsee halvat ikkunoiden, lämppärin ym. katkaisijat ja se niiden sijoittelu! Mitä h*lvettiä on liikkunu sen ihmisen päässä kenen idea on ollut siirtää ikkunoiden ja peilien namiskat omalta loogiselta paikaltaan keskikonsolista oveen, varsinki peilien säätö on melkoinen akrobaattisuoritus

No kai noihinkin sitten tottuu mutta väkisinkin tulee mieleen ajatus että onko tuo nyt kuitenkaan teknisesti sen suurehkon välirahan arvoinen mitä tuollaisesta joutuu väykän lisäksi pulittamaan... mutta toisaalta odotuksetkin oli melko korkealla kaikken maailman haippien jälkeen kun väyryseltä en taas odottanu mitää johtuen ainaisesta mollaamisesta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w211 moottoriäänet
Taitaapi olla ominaisuus. Onneksi rengasäänt peittävät osan moottorimelusta...sonikki kirjoitti:Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta

Re: w211 moottoriäänet
mese is best kirjoitti:Taitaapi olla ominaisuus. Onneksi rengasäänt peittävät osan moottorimelusta...sonikki kirjoitti:Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta




-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: w211 moottoriäänet
Moro. Aika myöhässä tulee tämä mutta tulkoon. Mulla on e200 cdi -09, ja mun mielestä todellä hiljainen verrattuna vanhaan väyryseen joka kylläkin ilman linkoa. 2vuotta ollu ja todella tyytyväinen. (koputtaa samalla puupäätä)sonikki kirjoitti:Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta
Re: w211 moottoriäänet
-09 täälläkin eikä tuo metelöi sen enempää ku väykkykäänMessersmith kirjoitti:Mulla on e200 cdi -09, ja mun mielestä todellä hiljainen verrattuna vanhaan väyryseen joka kylläkin ilman linkoa.sonikki kirjoitti:Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa w210:ssa


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Todnäk. Mulla oli väykyssä tuo gummi rikki ja kun sen vaihdoin niin hiljeni niin että aivan kuin eri auto olis ollut.sonikki kirjoitti:Tuossa aikaisemmassa pressä kuului tosin myös jotain narinaa sieltä rattiakselin suunnalta kun rattia käänsi, joten olisko tuolla joku (läpivienti)kumi tms. ollut kulahtanut ja päästi ääniä läpi?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kuuluiko narinaa? Kosteana aamuna ääntä ei kuulunut mutta hetken ajon jälkeen se taas ilmestyi ja samoiten ohjaus oli hivenen tahmeampi kuin tuossa nykyisessä.XUX63 kirjoitti: Todnäk. Mulla oli väykyssä tuo gummi rikki ja kun sen vaihdoin niin hiljeni niin että aivan kuin eri auto olis ollut.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kyllä tuo ekan polven 211 on selkeästi äänekkäämpi konemelultaan kuin facelift.ja muutenkin uudempi ajolleen yllättävän paljon parempi.
no onhan siinä muistaakseni yli tuhat parannusta edeltäjään vai miten se oli..
ite oon tuota väykkyä vältelly kun ruttoa, mutta kai se pitää kokeilla jossain vaiheessa sitäkin, kun työ autoa taas uusii.
bensafarkkua en hävitä(s124) ikänä.
sukulaismiesten jutut ei ole vain rohkaisseet väykkyä hommaamaan ja se ulkonäkö ei oikein käy itselle silmään.mutta jos halavalla niin..
no onhan siinä muistaakseni yli tuhat parannusta edeltäjään vai miten se oli..
ite oon tuota väykkyä vältelly kun ruttoa, mutta kai se pitää kokeilla jossain vaiheessa sitäkin, kun työ autoa taas uusii.
bensafarkkua en hävitä(s124) ikänä.
sukulaismiesten jutut ei ole vain rohkaisseet väykkyä hommaamaan ja se ulkonäkö ei oikein käy itselle silmään.mutta jos halavalla niin..
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Mulla narinat oli yläpallot... no se kyllä kuulu kun avas ikkunan ja käänteli rattia, lopuks kuulu ihan kabiiniin asti. Mutta pienestä narinasta lähti liikkeelle.
Ei kait näissä sitä rattiakselin tiivistysongelmaa enää ole?
Ja onhan se konemelu eri vrt suoran kutosen 'oikee' ääni ja V:n hyrskytys
Ei kait näissä sitä rattiakselin tiivistysongelmaa enää ole?
Ja onhan se konemelu eri vrt suoran kutosen 'oikee' ääni ja V:n hyrskytys

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tuo kaikista suurin ero autojen välillä C ja E tulee kyllä oman pään sisästä mielikuvina ja siitä että E on ollut uutena kalliimpi,sonikki kirjoitti:203:sta ei kyllä vissii tarvi harkita edes tulevaisuudessakaan jos ero tähän on sama ku C:llä ja E:llä yleensäEldorado kirjoitti:Juu minäkin vaihdoin väykyn 203:en ja ei olis pitänyt... alkaa tuntua että ruosteineenkin väykky on sentään aika hemmetin hyvä automalli.
Melkein 5v. tuli väykyllä ajeltua ja vähiten tuossa on mitään ongelmia ollu ku missää omassa tai perhepiirin autossa (CLK:ta ei lasketa ku sillä tulee ehkä se 5tkm ajettua yleensä vuodessa ja vain kesäisin) ja ruosteetkin pysyy pienellä vaivannäöllä poissa.
Eniten tässä noiden moottoriäänien lisäksi häiritsee halvat ikkunoiden, lämppärin ym. katkaisijat ja se niiden sijoittelu! Mitä h*lvettiä on liikkunu sen ihmisen päässä kenen idea on ollut siirtää ikkunoiden ja peilien namiskat omalta loogiselta paikaltaan keskikonsolista oveen, varsinki peilien säätö on melkoinen akrobaattisuoritus
No kai noihinkin sitten tottuu mutta väkisinkin tulee mieleen ajatus että onko tuo nyt kuitenkaan teknisesti sen suurehkon välirahan arvoinen mitä tuollaisesta joutuu väykän lisäksi pulittamaan... mutta toisaalta odotuksetkin oli melko korkealla kaikken maailman haippien jälkeen kun väyryseltä en taas odottanu mitää johtuen ainaisesta mollaamisesta.
C ei ole edes pikkuauto E:hen verrattuna


Mersuja
Kyllä ne jotkut ainakin väittävät isomman akseli- ja raidevälin parantavan ajo-ominaisuuksiamcee kirjoitti: Tuo kaikista suurin ero autojen välillä C ja E tulee kyllä oman pään sisästä mielikuvina ja siitä että E on ollut uutena kalliimpi,
C ei ole edes pikkuauto E:hen verrattunaomasta mielestä Ceellä ja Eellä ei mullistavia eroavaisuuksia ole, ainut että E:ssä hiukan suurempi takajalkatila ja joissakin pikku yksityiskohdissa enempi "luxusta", ajoiltaan ei juurikaan eroa


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Kävin koeajaa c mallin vm.2010
No jaa luin keskustelua,niin päätin tehdä koeajon c mallilla.Oma kokemukseni on kun hyppäsin E vm,2006 kyseiseen c malliin,ihan niinkuin ois corollaan mennyt 

Auto on käyttöä varten
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 19.6.2008 13:26
- Paikkakunta: Naantali
Moottorin äänet
Mulla on siis W211 vuodelta 2004. 220 cdi kone.
Osa moottorin äänistä tyhjäkäynnillä johtuu siitä, että ilmanpusarin kotelo resonoi. Kiinnityskumien uusinta auttoi hieman, mutta lissä tukea sille koetan keksiä.
Asiaa olen testannut laittamalla vaahtomuovin palan putsarin ja moottorin muovikuoren väliin. Hiljenee.
Osa moottorin äänistä tyhjäkäynnillä johtuu siitä, että ilmanpusarin kotelo resonoi. Kiinnityskumien uusinta auttoi hieman, mutta lissä tukea sille koetan keksiä.
Asiaa olen testannut laittamalla vaahtomuovin palan putsarin ja moottorin muovikuoren väliin. Hiljenee.
Vaihdelaatikon tukikumikin voi aiheuttaa turhaa resonointia. Omaan -03 w211 200cdi vaihdettiin se, niin tuli ihan eri auto taas. Maksaa n.30€ eikä ole paha vaihtaa.
Viimeksi muokannut Mikko>, 10.10.2013 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maucca kirjoitti:Ainakin -02 → -04 w/s211 on rattiakselin yläpuolella nyrkin mentävä reikä joka on tukittu vanupussilla. Etusamia kun nostaa niin sieltä sen löytää.
ok, mutta onko sillä tapana kadota tai vastaavaa jotta aiheuttaa ääntä ?
tuo resonointi ei nyt hyttiin asti kovin mahottomia tuo vaikka resonoisi. Kumi tosiaan siihen moottorin ja putsarin väliin, omassa parhaiten auttoi kun laittoi lukkopellin päästä kumin siihen putsarin torven ja lukkopellin väliin.naatiskelija kirjoitti:Mulla on siis W211 vuodelta 2004. 220 cdi kone.
Osa moottorin äänistä tyhjäkäynnillä johtuu siitä, että ilmanpusarin kotelo resonoi. Kiinnityskumien uusinta auttoi hieman, mutta lissä tukea sille koetan keksiä.
Asiaa olen testannut laittamalla vaahtomuovin palan putsarin ja moottorin muovikuoren väliin. Hiljenee.
no kyllä se koneen ääni vaan on paljon vaimeampi noissa v keulaisissa kun ei v keulaisissa.
ihan omaa kokemusta kun aikanaan vaihdoin autoa.ja muutenkin tuntui tuo v keula uudemmalta mitä se toki olikin.
mutta silti..
ihan omaa kokemusta kun aikanaan vaihdoin autoa.ja muutenkin tuntui tuo v keula uudemmalta mitä se toki olikin.
mutta silti..
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Tuli faceliftillä työn puolesta ajettua semmone 180tkm ja tykkäsin autosta erittäin paljon, siitä sitten syntyikin tämä mese-kuume. No mersuhan oli saatava ja lähdin koeajeskelemaan budjettiin sopivia 211 ei-faceliftejä. Ero oli aivan käsittämätön. Ulkonäöllisestihän muutokset on pieniä, mutta kaikessa muussa aivan järkyttävän suuria. 2 aivan eri autoa kyseessä.
Kyllä toi meidänkin perheen s203 vaihtuu jossain kohtaa (toivottavasti pian) s211 faceliftiin. Se on vaan niiiin kiva ajaa!
Kyllä toi meidänkin perheen s203 vaihtuu jossain kohtaa (toivottavasti pian) s211 faceliftiin. Se on vaan niiiin kiva ajaa!
Alle puolta miljoonaa kilometriä ei lasketa.
Tässä on taas tullut ajeltua useita parinsadan kilometrin matkoja viimeaikoina, ja joka kerta korvissa soi vielä monta tuntia reissun jälkeen. Rengasäänet nousee vallitsevaksi jyrinäksi n. 30km/h nopeudessa.
Mutta ehkäpä tuo vian lähde löytyi. Lauantaina siivosin autoa vähän perusteellisemmpin, ja kurkkasin sitten takakontin sivumuovien alle. Vaimennusvillat oli nätisti paikoillaan, mutta villan alla olevat vaimennusmatot oli täysin kovettuneet ja hapristuneet, ja liimauksistaan irronneet. Kurkin sitten vähän muuallekin, niin esimerkiksi takapenkkien alla oleva vaimennusmatto oli niin hapristunutta, että kevyt kosketus sai (pellistä irronneen) levyn murenemaan. Pitääpä ottaa tuo työn alle kevään mittaan, laitellaan joka paikkaan uudet vaimennusmatot.
Mutta ehkäpä tuo vian lähde löytyi. Lauantaina siivosin autoa vähän perusteellisemmpin, ja kurkkasin sitten takakontin sivumuovien alle. Vaimennusvillat oli nätisti paikoillaan, mutta villan alla olevat vaimennusmatot oli täysin kovettuneet ja hapristuneet, ja liimauksistaan irronneet. Kurkin sitten vähän muuallekin, niin esimerkiksi takapenkkien alla oleva vaimennusmatto oli niin hapristunutta, että kevyt kosketus sai (pellistä irronneen) levyn murenemaan. Pitääpä ottaa tuo työn alle kevään mittaan, laitellaan joka paikkaan uudet vaimennusmatot.
Minä olen kahdesta w211:stä - alkupään 220cdi ja facelift 280cdi - vaimentanut kaikki ovet tuplapeitolla standardplastia ja päälle 8mm spleen-solukumimatto, samoin takapenkin ja hattuhyllyn alunen on vuorattu samoilla aineilla.
Ajoäänien vähennykseen aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Nastarenkaiden rapina ei ehkä niin kuulu sisälle ja ovet eivät pärähdä suljettaessa.
Eipä tuo nytkään mikään maailman äänekkäin peli ole, mutta rengasääniä voisi olla vähemmänkin.
Ajoäänien vähennykseen aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Nastarenkaiden rapina ei ehkä niin kuulu sisälle ja ovet eivät pärähdä suljettaessa.
Eipä tuo nytkään mikään maailman äänekkäin peli ole, mutta rengasääniä voisi olla vähemmänkin.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81