W211 Sedan: Vettä peräkontin kannen sisällä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
W211 Sedan: Vettä peräkontin kannen sisällä
Onko kenelläkään ollut tämmöistä tapausta?
Mistä tuonne peräkontin kannen sisälle voi mennä vettä?
Tänään on satananut reilunlaisesti ja autolla on päivällä ajettu vähän, muuten seisonut vesisateessa. Nyt kävin tarvikkeita hakemassa peräkontista ja huomasin että peräkontin kannen sisässä on vettä niin että loiske kuuluu, kun kantta heiluttaa ylös-/alas. Kontin kannen sauma näyttää olevan jollakin lailla vaurioitunut noin viiden sentin matkalta puskurin yläpuolelta ja siitä näyttää tihkuavan vettä ulos, mutta miten sitä vettä voi olla niin paljon ja miten se on sinne mennyt?
Olen kyllä aiemminkin huomannut että siellä kannen sisällä on kosteutta, ja se valuu siitä puskurin yläpuolen saumasta. Olen luullut että siinä on tarkoituksella semmoinen kohta josta kondessivesi pääsee valumaan pois, mutta nyt alkoi epäilyttämään että jotakin on pielessä.
Saattasin huomenna ottaa kuvia siitä peräkontin kannen alasaumasta, että voitte katsoa, kuuluuko sen olla sen näköinen.
Mistä tuonne peräkontin kannen sisälle voi mennä vettä?
Tänään on satananut reilunlaisesti ja autolla on päivällä ajettu vähän, muuten seisonut vesisateessa. Nyt kävin tarvikkeita hakemassa peräkontista ja huomasin että peräkontin kannen sisässä on vettä niin että loiske kuuluu, kun kantta heiluttaa ylös-/alas. Kontin kannen sauma näyttää olevan jollakin lailla vaurioitunut noin viiden sentin matkalta puskurin yläpuolelta ja siitä näyttää tihkuavan vettä ulos, mutta miten sitä vettä voi olla niin paljon ja miten se on sinne mennyt?
Olen kyllä aiemminkin huomannut että siellä kannen sisällä on kosteutta, ja se valuu siitä puskurin yläpuolen saumasta. Olen luullut että siinä on tarkoituksella semmoinen kohta josta kondessivesi pääsee valumaan pois, mutta nyt alkoi epäilyttämään että jotakin on pielessä.
Saattasin huomenna ottaa kuvia siitä peräkontin kannen alasaumasta, että voitte katsoa, kuuluuko sen olla sen näköinen.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Pintamuovin ja pellin välissä on alalaidassa pieni aukko jossa jostain syystä palanen sellaista karkean pesusienen tapaista, se tukkeutuu kurasta eikä vesi pääse pois.
Konttiin vesi menee ainakin varkaussuojaruuvista.
Pura muovi irti ja ota aukosta "suodatin" pois, niin minä olen noille tehnyt eikä ole omistajat sen jälkeen valitelleet.
Konttiin vesi menee ainakin varkaussuojaruuvista.
Pura muovi irti ja ota aukosta "suodatin" pois, niin minä olen noille tehnyt eikä ole omistajat sen jälkeen valitelleet.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kiitoksia vinkeistä, jäi turhat ihmettelyt vähiin kun oikeilla lähtötiedoilla oli liikkeellä
Tuo lipan rakenne on semmoinen että sen ei ole tarkoituskaan olla aivan tiiviis. Ainakin muovin yläreinan sauma on semmoinen että sieltä pääsee vesisumu sisään ja alareunan poistoreiän kautta sen pitäisi poistua. Vesisumun matkassa menee jonkin verran kuraa mukana ja alareunan suodattimella varustettu poistoaukko tukkeutuu ja vettä kertyy muovin ja pellin väliin runsaasti, kuten minulla kävi.
Poistin suodattimen dealerin ohjeiden mukaan. Sillä ei liene kovin suurta toiminnallista merkistystä vaikka sitä ei olekkaan.
Tuolta sen poistoveden pitäisi pois valua:
Kuvassa pois rapsuteltava, tukkeutunut suodatin. Suodattimen poiston jälkeen pesin muovilipan ja peräkonti pellin. Pellin maalipinta oli onneksi säilynyt vielä ehyenä vaikka ryönää oli kertynyt melkoisesti:
Rekisterikilven takan on piilossa yksi ruuvin kanta, joka pitää avata verhoilun sisäpuolelta, että muovilippa irtoaa. Lisäksi kaksi mutteria on näkyvillä peräkontin lipan sisäpuolella, laidoilla:
Tuo lipan rakenne on semmoinen että sen ei ole tarkoituskaan olla aivan tiiviis. Ainakin muovin yläreinan sauma on semmoinen että sieltä pääsee vesisumu sisään ja alareunan poistoreiän kautta sen pitäisi poistua. Vesisumun matkassa menee jonkin verran kuraa mukana ja alareunan suodattimella varustettu poistoaukko tukkeutuu ja vettä kertyy muovin ja pellin väliin runsaasti, kuten minulla kävi.
Poistin suodattimen dealerin ohjeiden mukaan. Sillä ei liene kovin suurta toiminnallista merkistystä vaikka sitä ei olekkaan.
Tuolta sen poistoveden pitäisi pois valua:
Kuvassa pois rapsuteltava, tukkeutunut suodatin. Suodattimen poiston jälkeen pesin muovilipan ja peräkonti pellin. Pellin maalipinta oli onneksi säilynyt vielä ehyenä vaikka ryönää oli kertynyt melkoisesti:
Rekisterikilven takan on piilossa yksi ruuvin kanta, joka pitää avata verhoilun sisäpuolelta, että muovilippa irtoaa. Lisäksi kaksi mutteria on näkyvillä peräkontin lipan sisäpuolella, laidoilla:
On tuon kanssa (sedan) jenkeissäkin painittu, siellä ehdottavat reiän avausta luukun alaosan reinasta (postaus #15)
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... trunk.html
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... trunk.html
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
OK, hyvä tietää että ongelmat ovat moninaisetMeissenkeri kirjoitti:Siinä postauksessa 15. on nuoli siihen tulpaan, niin sen jos poistaa, avautuu tie sen varsinaisen peltisen peräkontinkannen sisään. Se ei auta tähän ongelmaan, kun vesi kertyy nimenomaan pellin ja muovisen lipan väliin. Muovilippa täytyy irroittaa ja suodatin poistaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Terve,
Kannatti katsella vanhat topikit läpi. Itselläkin lienee tuo sieni tukossa, kun peltin ja muovin välissä hölskyy vesi. Pitääpä jossain välissä kurkistaa. Kannen sisäverhoukset siis pitää purkaa pois, jotta yhteen pulttiin pääsee käsiksi?
Samalla voisi katsoa, josko avauskahvaan pääsisi käsiksi – ripa on tahmea ja pitää käsin vääntää takaisin perusasentoon. Onneksi aukeaa sähköisesti avaimesta ja kuskin ovesta.
t.
Risto
Kannatti katsella vanhat topikit läpi. Itselläkin lienee tuo sieni tukossa, kun peltin ja muovin välissä hölskyy vesi. Pitääpä jossain välissä kurkistaa. Kannen sisäverhoukset siis pitää purkaa pois, jotta yhteen pulttiin pääsee käsiksi?
Samalla voisi katsoa, josko avauskahvaan pääsisi käsiksi – ripa on tahmea ja pitää käsin vääntää takaisin perusasentoon. Onneksi aukeaa sähköisesti avaimesta ja kuskin ovesta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mulla alkoi kans tänä syksynä hölskymään... No raavin sitä sientä pois ulkokautta pienellä koukulla, tuntui auttavan.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 1282200845
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 1282200845
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei jaksa GooGlaa enempää, onko farkun luukun vuoropaikasta vihiä ??
Kesällä vaihtelin rekkarivalot Ledeiks, enkä kosteutta huomannut, ja nyt on vettä kontissa reilusti ...
Kesällä vaihtelin rekkarivalot Ledeiks, enkä kosteutta huomannut, ja nyt on vettä kontissa reilusti ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
" Mut mut, löytyi myös tosimielenkiintoista samalla. Kontinluukun alimmassa prässäyksessä oli vettä niin, että ihan loiskui (se kuva kyllä pitää joskus liittää tänne). Oletetttuun vesireikään lisää syvyyttä, ja useampi desi ulos Laughing. "
Täältähän löytyikin just täyttä asiaa, ja kun lupasin keväällä jossakin toises topicissa kuvankin liittää, niin tässäpä tulee.
Suojus poistettuna kuvassa. Lieköhän oikea paikka syvennetylle reiälle kuin muillakin vesiperäisillä ? Tuntui kyllä ihan kuin alkuperäiseltä reijittäjältä ois loppunu porasta virta kesken teon. Sen verran paljon siihen piti painaa poralla, tai sitten tehtiin ihan uus.
Täältähän löytyikin just täyttä asiaa, ja kun lupasin keväällä jossakin toises topicissa kuvankin liittää, niin tässäpä tulee.
Suojus poistettuna kuvassa. Lieköhän oikea paikka syvennetylle reiälle kuin muillakin vesiperäisillä ? Tuntui kyllä ihan kuin alkuperäiseltä reijittäjältä ois loppunu porasta virta kesken teon. Sen verran paljon siihen piti painaa poralla, tai sitten tehtiin ihan uus.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
" Mut mut, löytyi myös tosimielenkiintoista samalla. Kontinluukun alimmassa prässäyksessä oli vettä niin, että ihan loiskui (se kuva kyllä pitää joskus liittää tänne). Oletetttuun vesireikään lisää syvyyttä, ja useampi desi ulos Laughing. "
Täältähän löytyikin just täyttä asiaa, ja kun lupasin keväällä jossakin toises topicissa kuvankin liittää, niin tässäpä tulee.
Suojus poistettuna kuvassa. Lieköhän oikea paikka syvennetylle reiälle kuin muillakin vesiperäisillä ? Tuntui kyllä ihan kuin alkuperäiseltä reijittäjältä ois loppunu porasta virta kesken teon. Sen verran paljon siihen piti painaa poralla, tai sitten tehtiin ihan uus.
Täältähän löytyikin just täyttä asiaa, ja kun lupasin keväällä jossakin toises topicissa kuvankin liittää, niin tässäpä tulee.
Suojus poistettuna kuvassa. Lieköhän oikea paikka syvennetylle reiälle kuin muillakin vesiperäisillä ? Tuntui kyllä ihan kuin alkuperäiseltä reijittäjältä ois loppunu porasta virta kesken teon. Sen verran paljon siihen piti painaa poralla, tai sitten tehtiin ihan uus.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37