Jarruputken vaihto, vaihde ei lähde pois P asennosta
Jarruputken vaihto, vaihde ei lähde pois P asennosta
Auton vasen taka jarruputki alkoi vuotaa, kyselin lähipajalta onnistuuko korjaus. Ilmoittivat että onnistuu. Ajoin auton pajalle ja matkalla jarrut hävisivät täysin mutta seisontajarrun avulla pystyi jarruttamaan. Nyt ovat vaihtaneet ehjät putket ja täyttäneet järjestelmän. Juuri soittivat etteivät saa auton vaihdetta pois P asennosta mitä tehdään? Pirustako minä tiedän. Onko vinkkejä miten saa vaihteen päälle ja ajettua auton paikkaan missä Boshin vehkeet että pääsee ilmaamaan järjestelmän?
Joko ottavat sen vaihdekepin kehyksen irti ("tuhkakuppi" auki ja nosto etupäästä) ja painavat lukituksen löysäysnappia, joka on kepin takapuolella. Taikka sitten avaavat kepin takana olevan luukun ja ujuttavat esmes pitkän kuusiokoloavaimen sille tarkoitetusta reiästä ja painavat samaa nappia. Luukun kansi n. 45 asteen kulmassa.
Tästä näkee suurin piirtein systeemin, vaikka kuva taitaa olla 209:stä.
Varmaankin niillä on virta päällä ja jarru pohjassa? Liekö se jarrun solenoidi rikki. Voiko muuten jarruvalon katkaisija aiheuttaa moista? Tai sitten ne nollaamattomat vikakoodit. Enivei, noilla opeilla pitäisi keppi lähteä liikkeelle.
t.
Risto
Tästä näkee suurin piirtein systeemin, vaikka kuva taitaa olla 209:stä.
Varmaankin niillä on virta päällä ja jarru pohjassa? Liekö se jarrun solenoidi rikki. Voiko muuten jarruvalon katkaisija aiheuttaa moista? Tai sitten ne nollaamattomat vikakoodit. Enivei, noilla opeilla pitäisi keppi lähteä liikkeelle.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Korjaamo sai auton hallista ulos vapauttamalla P-lukituksen. Autoa hakiessani vaihde meni hienosti P asennosta muille jarrua painettaessa. Olisiko ollut noita tallentuneita vikakoodeja ja kun autoa oli muutaman kerran startattu niin poistuivat. Nyt auto viety Boshin laitteet omaavaan paikkaan jossa varmuuden vuoksi ilmaavat jarrut oikeaoppisesti.