ABS kehän vaihto taakse W211

Vastaa Viestiin
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

ABS kehän vaihto taakse W211

Viesti Kirjoittaja koyama »

Paikantui tod.näköiseksi viaksi.Edellisen omistajan toimesta vaihdettu kuskin puolelle taakse pari vuotta sitten.Nyt hanttipuolen vuoro.Star ilmoitti anturia tai johdotusta.Vaihdoin(ehjän ?) anturin ja sehän oli tietysti lujassa .Lähtee irti poraamalla 5mm reikä 20 mm syväksi.6x120 puuruuvi kierretään kiinni ja sitten vetoja ja naputusta.
Onko abs kehän irroitus tällaiselle harrastelijalle hankala homma :?: Mitä kaikkea puretaan ja onko olemassa erikoistyökalu uuden asentamiseen? Merteilin sivuilla oli tuollaisesta maininta.Lämmittämisestä ja osan paikalleen laittamisesta naputtelemalla oli puhetta ammattilaisen kanssa,mutta ei oikeen vielä homma auennut.Onko korjaamolle vietynä minkä hintanen juttu?
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

menee noin 2 tuntii korjaamolla kun on asennus työkalu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo :roll:
Lämmittämisestä ja osan paikalleen laittamisesta naputtelemalla oli puhetta ammattilaisen kanssa,mutta ei oikeen vielä homma auennut.
Lämmittää ei tarvitse mitään, ellei joku mutteri jumita. Kehä on hento, naputtelu ei kuulosta hyvältä.
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Selvä homma.Itse en ala jos korjaamollekkin 2 tuntia.
minkähänlainen as.työkalu on kyseessä ?
Olisiko linkkiä ?
Merkkiliikkeeseen en hevillä vie.Sieltä kun ei könttähintaa anneta.
ennemmin ostan vaikka itse ja lainaan tuttuun korjaamon.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /59978/969

siitä tietoa osanumero vaihtuu kun soitat liikkeesees ja halpenee melkeen puoleen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

hotari kirjoitti:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /59978/969

siitä tietoa osanumero vaihtuu kun soitat liikkeesees ja halpenee melkeen puoleen
Niinpä halpenee.Asennustyökalu löytyy suomenmaalta.13 euroa maksaa kehä.Ensi viikolla tulee roin liikkeeseen.Kehiä menee kuin leipää.Johtuu ilmeisesti pakkasesta kun jarrutkin hieman jäätyy :?:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Se mageettikehä mätänee vetoakselista irti
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Nonniin ja nyt on kehä vaihdettu erikoistyökalun avulla.Se oli entinen.Mangeetti oli irronnut pinnasta.
Ja ettei liian helpolla päästä niin edelleen vika päällä :evil:
vika koodi vasen taka anturi väärä osa,,,auto com tai bosc testeri.Anturi on tarvike KL-varaosa.Tarvikeanturi meni paikalleen liian helposti.Tapin halkaisija oli mielestäni ohuempi kuin orkkisosassa.Voiko johtua tuosta?vai onko noissa kehärinkuloissa jotain häikkää?
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Muistelen lukeneeni että se on aika tarkka sille anturin oikeelle etäisyydelle. Esim väärä/löysä laakerivälys aiheutti saman virheen.

Sitä en kyllä asoaa sanoa mitä tuolle pitäis tehdä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

MHe kirjoitti:Muistelen lukeneeni että se on aika tarkka sille anturin oikeelle etäisyydelle. Esim väärä/löysä laakerivälys aiheutti saman virheen.

Sitä en kyllä asoaa sanoa mitä tuolle pitäis tehdä.
Ei välyksiä
Löytyi käytettynä suomesta orkkis antura.Voikohan tuota testata mitenkään irtona ?Käytetty sähköosa on arvoitus vaikka luottotoimittajalta tilattu.
Huomenna osat vertailuun ja sittenhän tuon näkee.Johtotestaus onnistuu ilmeisesti laittamalla takaantureiden johdot ristiin ja testeriin kiinni.Jos herja pysyy vasemmalla takaanturissa niin yhteys pelaa sbc yksikölle. Vararengaskotelon sivussa vasemmalla sisäpuolella molempien antureiden liitos
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

koyama kirjoitti:
MHe kirjoitti:Muistelen lukeneeni että se on aika tarkka sille anturin oikeelle etäisyydelle. Esim väärä/löysä laakerivälys aiheutti saman virheen.

Sitä en kyllä asoaa sanoa mitä tuolle pitäis tehdä.
Ei välyksiä
Löytyi käytettynä suomesta orkkis antura.Voikohan tuota testata mitenkään irtona ?Käytetty sähköosa on arvoitus vaikka luottotoimittajalta tilattu.
Huomenna osat vertailuun ja sittenhän tuon näkee.Johtotestaus onnistuu ilmeisesti laittamalla takaantureiden johdot ristiin ja testeriin kiinni.Jos herja pysyy vasemmalla takaanturissa niin yhteys pelaa sbc yksikölle. Vararengaskotelon sivussa vasemmalla sisäpuolella molempien antureiden liitos
Ristiin kytkemällä voi testaila (kunhan kytkee oikeen väärin vaikea saada)
Ja muistaa palautaa kytkenenännä... (muuten tulee "hauskoja" liikeitä jarrutellessa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Onko w211 eroja antureissa eri vuosimalleissa? W639 vitossa mulla kävi kerran niin että kl toimitti väärän anturin (täysin saman näkönen) mutta osanumero eri, mitä en tieten huomannut asentaessa...
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

laineracing kirjoitti:Onko w211 eroja antureissa eri vuosimalleissa? W639 vitossa mulla kävi kerran niin että kl toimitti väärän anturin (täysin saman näkönen) mutta osanumero eri, mitä en tieten huomannut asentaessa...
Utelin kl:stä tarvikeantureiden sopivuudesta/toimivuudesta.Niissä on ollut ongelmia.
Alkuperäisosa maksaa tasan puolet enemmän -210 euroa.
Korvaavat/replaced osanumerot sotkee pakkaa.montakohan noitakin löytyy eri numerolla :?:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

koyama kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Onko w211 eroja antureissa eri vuosimalleissa? W639 vitossa mulla kävi kerran niin että kl toimitti väärän anturin (täysin saman näkönen) mutta osanumero eri, mitä en tieten huomannut asentaessa...
Utelin kl:stä tarvikeantureiden sopivuudesta/toimivuudesta.Niissä on ollut ongelmia.
Alkuperäisosa maksaa tasan puolet enemmän -210 euroa.
Korvaavat/replaced osanumerot sotkee pakkaa.montakohan noitakin löytyy eri numerolla :?:
Kannatta hakea EPC:netistä auton runko numerolla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Vaihdoin vanhan anturin

Viesti Kirjoittaja koyama »

Abs herjat häipyi ja auto on kunnossa.
Kiitokset Raptecille nopeasta toimituksesta.Käytetty alkuperäisosa toimii,mutta uusi tarvikeosa ei toiminut .Niitäkin on kahdenlaisia .Kunnollisessa lukee billstein johdossa ja tuossa epäonnen anturissa ei lue yhtään mitään
Tiedä sitten mikä tuossa osassa tökki.Olisiko liian väljä sovitus reikään vai poikkeava ohmiluku verrattuna alkuperäiseen 595 ja toisessa 575.
Järjestyksestä en ole ihan varma kun en ehtinyt tuota mittausta tarkemmin katsomaan .Asentaja oli sen verran näppäräsorminen
:D
Johdot voi laittaa ristiin sisälokasuojan takaa testausta varten.Siinä on liittimet vierekkäin.
Sen verran tuli opetusta,ettei suin päin kannata vaihtaa mitään vaan nukkua ainakin yön yli ja kirkkailla silmillä päivään uuteen kohti uusia sähkövikoja :D
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Mitä pitää purkaa että saa kehän vaihdettua?
Mb S211 220Cdi -07
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tapio.p kirjoitti:Mitä pitää purkaa että saa kehän vaihdettua?
Kaikki Tukivarret irti ulkopäästä että saa olka-akseli/napa pakettia ulospäin ja sivuun.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”