vm.2003 SBC jarrut ja niiden "laahaaminen"
vm.2003 SBC jarrut ja niiden "laahaaminen"
Huomasin, että takajarrupala, siis kuskinpuolelta oli kulahtanut täysin sileeksi.. Apukuskin puolelta pala oli vielä kuin uusi....
Vaihdatin nuo palat korjaamolla (sbc:n takia) mutta aamulla kun ajeli töihin, niin vanne ihan kuuma ja pala laahaa jälleen kuskin puolelta. Nyt sitten kotia ajellessa sama homma.
Satula hiukan "heiluu" tai liikkuu sivuttain, joten olisiko pelkät liukutapit kulahtaneet? Vai meneekö koko satula vaihtoon? Vai onko tuossa mahdollisesti opetus hiukan vaiheessa...?
Ei viitsis pitkää matkaa ajella ja viikonloppukin edessä...
Juuri vaihdettiin eräs v*t*n kallis osakin pirssiin, joten kirraa ihan kivasti. Tähän mennessä ei ole ollut valittamista, mutta nämä parikin juttua tuntuu olevan ihan liikaa........
Vaihdatin nuo palat korjaamolla (sbc:n takia) mutta aamulla kun ajeli töihin, niin vanne ihan kuuma ja pala laahaa jälleen kuskin puolelta. Nyt sitten kotia ajellessa sama homma.
Satula hiukan "heiluu" tai liikkuu sivuttain, joten olisiko pelkät liukutapit kulahtaneet? Vai meneekö koko satula vaihtoon? Vai onko tuossa mahdollisesti opetus hiukan vaiheessa...?
Ei viitsis pitkää matkaa ajella ja viikonloppukin edessä...
Juuri vaihdettiin eräs v*t*n kallis osakin pirssiin, joten kirraa ihan kivasti. Tähän mennessä ei ole ollut valittamista, mutta nämä parikin juttua tuntuu olevan ihan liikaa........
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Nyt on ainakin uudet liukutapit hommattu, joten lähetään kattomaan meneekö munille vai ihan vituiks...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mentiin ja tehtiin... Ja sormetkin vielä jäi.
Mielestäni tuon SBC yksikön toiminta on ehkä liian "yliammuttua", koska mäntiä pystyi huiluttelemaan miten tahtoi. Varo vain avaamasta ovea ja koskemasta kaukosäätimeen, niin hyvin huito. Mutta kyllä se nasakasti nappaa kiinni, jos siellä sormet välissä sattuisi olemaan. Oikein slämmähtää....
MUTTA Miksi ihmeessä sen pitää jäädä laahaamaan. Vaihdoin liukutapit ja uudet suojakumit ylös ja alas... Ehkä pieni helpotus.. mutta ihan kuin se mäntä ei vetäisi tarpeeksi takaisinpäin. Puhutaan siis ihan olemattomista milleistä. 2 milliä kun vetäsis takaisin, niin pyöris ilman kahnauksia...
Eli voiko levy olla menny hiukan kieroon, koska palakaan ei ota tasaisesti, vaan ulkoreunalta..?
Huomenna pitäisi tai olisi ainakin kova halu saada tuo biili ihan normiajoon....
Semmoinen olisi tieten vielä, että mites toi ilmaus SBC jarruissa? Meneekö samoin kuin normaalistikin. Kun käskin vaimon painelemaan jarrua ja päästelin hiukan nesteitäkin, jottei ilmaa ole männässä... mutta siis sekään ei auttanut.
Mitä vielä tehdä tai onko vika kierossa jarrulevyssä vai satulan uusiminen vai nesteiden vaihto?
Mielestäni tuon SBC yksikön toiminta on ehkä liian "yliammuttua", koska mäntiä pystyi huiluttelemaan miten tahtoi. Varo vain avaamasta ovea ja koskemasta kaukosäätimeen, niin hyvin huito. Mutta kyllä se nasakasti nappaa kiinni, jos siellä sormet välissä sattuisi olemaan. Oikein slämmähtää....
MUTTA Miksi ihmeessä sen pitää jäädä laahaamaan. Vaihdoin liukutapit ja uudet suojakumit ylös ja alas... Ehkä pieni helpotus.. mutta ihan kuin se mäntä ei vetäisi tarpeeksi takaisinpäin. Puhutaan siis ihan olemattomista milleistä. 2 milliä kun vetäsis takaisin, niin pyöris ilman kahnauksia...
Eli voiko levy olla menny hiukan kieroon, koska palakaan ei ota tasaisesti, vaan ulkoreunalta..?
Huomenna pitäisi tai olisi ainakin kova halu saada tuo biili ihan normiajoon....
Semmoinen olisi tieten vielä, että mites toi ilmaus SBC jarruissa? Meneekö samoin kuin normaalistikin. Kun käskin vaimon painelemaan jarrua ja päästelin hiukan nesteitäkin, jottei ilmaa ole männässä... mutta siis sekään ei auttanut.
Mitä vielä tehdä tai onko vika kierossa jarrulevyssä vai satulan uusiminen vai nesteiden vaihto?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
pitääkohän sille sbc:lle kertoa että palat on vaihdettu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No nämä on juurikin näitä, jotka kiinnostas. Kun korjaamo vaihtoi nuo palat, mutta laahaaminen jatkui. Ja jarrupalojen vaihto johtui juurikin siitä, että oli laahannut ihan sileeksi kuskipuolen palan. Apukuskin puolella olisi vielä ollut palat ok. Ja ei siellä laahaa, vaikka sinnekin nyt apalat vaihdettu.Multiviri kirjoitti:pitääkohän sille sbc:lle kertoa että palat on vaihdettu?
Jos olisin uskaltanut, niin olisin alunperin vaihtanut nuo palatkin itse... Mutta kun päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan ok......
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Eli otan koko satulan irti ja putsaan männän? Näin vissiin....
Ainakaan satulan paikallaan ollessa mäntä antoi itseään liikuteltavan... Kaippa tuo sama pätee sitten vaikka satula olisikin irti...? Tuolloin nuo sormet toki voi olla enemmän vaarassa, mutta tuskin se sieltä omia aikojaan itseään ulos ajaa... kun on koskematta kahvoihin ja avaimeen..?
Tokihan insaneme vois tulla testerin kanssa kaiken varalta....
Ainakaan satulan paikallaan ollessa mäntä antoi itseään liikuteltavan... Kaippa tuo sama pätee sitten vaikka satula olisikin irti...? Tuolloin nuo sormet toki voi olla enemmän vaarassa, mutta tuskin se sieltä omia aikojaan itseään ulos ajaa... kun on koskematta kahvoihin ja avaimeen..?
Tokihan insaneme vois tulla testerin kanssa kaiken varalta....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Nyt olis tarkastettu mäntäkin ja auottu takasatula kokonaan... Toki palikka oli varalta välissä, mutta eipä tuo sbc tuumanna mitään...
Mutta levy oli takapuolelta ihan urilla ja melko sivublee... johtuisko silti laahaaminen tuosta? Vai pitäskö tuo satula ottaa ja vaihtaa..?
Miten olis arvon korjaajat?
Ja jos tuon satulan vaihtaa, niin pitääkö sbc silloin ajaa testerillä auki?
Mutta levy oli takapuolelta ihan urilla ja melko sivublee... johtuisko silti laahaaminen tuosta? Vai pitäskö tuo satula ottaa ja vaihtaa..?
Miten olis arvon korjaajat?
Ja jos tuon satulan vaihtaa, niin pitääkö sbc silloin ajaa testerillä auki?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Noh.. lähetääs sitten vaihtamaan tuo jarrulevy... Ohan sekin ihan kulahtanut, joten ei sekään nyt ns. turha vaihdos ole. Ja sen huomas, ettei ihan niin kuumana enää käynyt liukutappien ja kunnon putsauksien jälkeen. Mutta laahaa silti... Jos levyjenkään vaihto ei auta, niin sitten jää tuo satula viimeiseksi hommaksi. Onneksi ei ole enää sillä hintaa kuin 70€. Reilu vuosi sitten maksoi vielä vajaa 300€ tai hiukan päälle.. riippuen paikasta, josta sen hommasi...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Tuommoinen oli purku osa...
http://s1280.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=3
Ja tämän kautta....
http://s1280.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=2
...päädyttiin tähän
http://s1280.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
MUTTA... laahaaminen ei loppunut.
Joten jäljelle jää siis tuo satula, joita on juttujen mukaan mennyt silloin toinen tällöin.
Joten, pystyykö tuota satulaa kotitallissa vaihtamaan, ilman paineistustyökaluja tai stareja???
Koska satulaanhan menee samanlainen jarruputki, kuin normaalistikin. Joten putki pois. Tulppa siksi aikaa päähän. Ja uuteen satulaan kiinni. Tämän jälkeen ns. normaali ilmaus jarrulle.
Eli onnistuuko noissa sbc jarruissa nuin?
Koska jos tuo ei onnistu, niin pitänee viedä pajalle satulan vaihtoon.
Vaihdan toiselle puolelle sitten vaikka ensi viikolla, kuhan tämä ongelma on pois.
Miksi edellinen omistaja on laistanut ihan normaalihuollot... vaikka huoltokirja nopealla vilkasulla toista voisi näyttääkin. No, kiritään sitten itse kiinni nuo huollot.
http://s1280.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=3
Ja tämän kautta....
http://s1280.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=2
...päädyttiin tähän
http://s1280.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
MUTTA... laahaaminen ei loppunut.
Joten jäljelle jää siis tuo satula, joita on juttujen mukaan mennyt silloin toinen tällöin.
Joten, pystyykö tuota satulaa kotitallissa vaihtamaan, ilman paineistustyökaluja tai stareja???
Koska satulaanhan menee samanlainen jarruputki, kuin normaalistikin. Joten putki pois. Tulppa siksi aikaa päähän. Ja uuteen satulaan kiinni. Tämän jälkeen ns. normaali ilmaus jarrulle.
Eli onnistuuko noissa sbc jarruissa nuin?
Koska jos tuo ei onnistu, niin pitänee viedä pajalle satulan vaihtoon.
Vaihdan toiselle puolelle sitten vaikka ensi viikolla, kuhan tämä ongelma on pois.
Miksi edellinen omistaja on laistanut ihan normaalihuollot... vaikka huoltokirja nopealla vilkasulla toista voisi näyttääkin. No, kiritään sitten itse kiinni nuo huollot.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Joo, tuossa jo aikasemmin, kun vaihdoin liukutapit, niin käskin vaimon painelemaan jarrupoljinta ja katselin, että tulee tasaisesti nestettä ilmausruuvista ja sitten hanat kiinni. Kyllä se tuntui onnistuvan niin, mutta ajattelin, etten tule rikkomaan tuota sbc yksikköä tai ettei siihen tule mahdollisia haittoja... Sittenhän se mahtavaa on, kun lyödään 1000€ ylimäärästä kulua kehiin....Roisto kirjoitti:Moro,
Tuo "normaali" ilmaus voi olla se tiukka paikka. Tässähän ei ole takajarruille mitään hydraulista yhteyttä polkimelta. Jotenkin se pumppu pitänee laittaa pumppaamaan nestettä ko. jarrulle.
t.
Risto
Tuo kampiakselin hihnapyörä yllätti jo ihan tarpeeksi...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ahaa. Sieltä sitten vissiin on jotkut pienet poraukset tms. Tuossa hätätilamoodissa pitäisi lähinnä etujarrujen toimia.meze1 kirjoitti:Joo, tuossa jo aikasemmin, kun vaihdoin liukutapit, niin käskin vaimon painelemaan jarrupoljinta ja katselin, että tulee tasaisesti nestettä ilmausruuvista ja sitten hanat kiinni. Kyllä se tuntui onnistuvan niin, mutta ajattelin, etten tule rikkomaan tuota sbc yksikköä tai ettei siihen tule mahdollisia haittoja... Sittenhän se mahtavaa on, kun lyödään 1000€ ylimäärästä kulua kehiin....
Vai oliko virrat päällä? Sittenhän se pumppu tosiaan pumppailee lientä putkeen kuin putkeen. Pitää vaan toivoa, ettei se imaise takaisin päin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Samanlainen vika oli omassa keväällä. Satulan vaihdoksi meni molemmin puolin, mikään muu ei auttanut. Vikana oli ilmeisesti se, että männät oli kokeneet jostain syystä muodonmuutoksen, asentaja kertoi että pöydällä mäntää liikutellessa satulassa tuntui pientä kahnausta. Silminhavaittavaa vikaa ei kuulemma ollut. Pikkasen kyllä harmitti kun ei tullut omin silmin/sormin ihmeteltyä asiaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos tonnila selvä tästä "säästöstä" niin halvalla selviää,AM kirjoitti:Ei taida ihan riittää touhutonni Vaihtoosana Saksasta 1600€ ja ilman vaihdokkia parisen tonnia... Vaihdettuna sitten vielä vähän lisää. Minä en uskaltaisi tuollaisella jarrutella ollenkaanmeze1 kirjoitti:Sittenhän se mahtavaa on, kun lyödään 1000€ ylimäärästä kulua kehiin....
kannatta varutua siihen että 2 tai jopa 3 on niistä neljästä numerosta se ensimäinen
viimeistän nyt kannattais hakeutua jonnekin missä on tarvitava kalusto
sbc jaruihin niin tuurila voi vielä selvitä 3 numeoisela
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo, satula vaihdetaan huomenna ihan liikkeessä. Varasin sinne ajan. Satulan hinta 70€ ja siihen työnosuus 65€, joten noilla selviää nyt.CDI203 kirjoitti:Jos tonnila selvä tästä "säästöstä" niin halvalla selviää,AM kirjoitti:Ei taida ihan riittää touhutonni Vaihtoosana Saksasta 1600€ ja ilman vaihdokkia parisen tonnia... Vaihdettuna sitten vielä vähän lisää. Minä en uskaltaisi tuollaisella jarrutella ollenkaanmeze1 kirjoitti:Sittenhän se mahtavaa on, kun lyödään 1000€ ylimäärästä kulua kehiin....
kannatta varutua siihen että 2 tai jopa 3 on niistä neljästä numerosta se ensimäinen
viimeistän nyt kannattais hakeutua jonnekin missä on tarvitava kalusto
sbc jaruihin niin tuurila voi vielä selvitä 3 numeoisela
Vaihdan itse sitten toiselle puolelle levyn viikonloppuna.
Pitänee raportoida, että hävisikö laahaus nyt tuolla toimenpiteellä.
Jos ei häviä satulan vaihdolla, niin
Jotta sitte.....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Satulan vaihto onnistui olosuhteisiin nähden hyvin... MUTTA olisihan tuon voinut siis tehdä itsekin....
Ilmaus tehtiin täysin samoin, eli kaveri painelemaan jarrua ja kun nestettä tulee tasaisena, niin luukut kiinni....
Joten ainakin taakse onnistuu jokaisen jarruosan vaihto sbc jarrullisiin mebbeihin.... Palat, satula, liukutapit, levyt.... Ja uskoisin, että jopa jarrunesteidenkin vaihto tulisi onnistumaan.....
Toki en vähättele noissa ilmenneitä ongelmia... ja eihän sitä tiedä vaikka omakin yksikkö ottaa ja hajoaa... mutta mitään vikatiloja ei jäänyt päälle, ei kurnuta liikoja, jarrut ottavat oikein ja eivät jumita... joten...
Ilmaus tehtiin täysin samoin, eli kaveri painelemaan jarrua ja kun nestettä tulee tasaisena, niin luukut kiinni....
Joten ainakin taakse onnistuu jokaisen jarruosan vaihto sbc jarrullisiin mebbeihin.... Palat, satula, liukutapit, levyt.... Ja uskoisin, että jopa jarrunesteidenkin vaihto tulisi onnistumaan.....
Toki en vähättele noissa ilmenneitä ongelmia... ja eihän sitä tiedä vaikka omakin yksikkö ottaa ja hajoaa... mutta mitään vikatiloja ei jäänyt päälle, ei kurnuta liikoja, jarrut ottavat oikein ja eivät jumita... joten...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Joo, tuossakin jäi vikakoodi muistiin, mutta kuitattiin pois. Ja ei tullut enää ilmauksen jälkeen mitään vikakoodeja.... Joten toimi tai toimii ... ainakin toistaiseksi...tapio89 kirjoitti:Onnistuu ilmaus myös silleen että päästää auton nukkumaan, aukaisee oven ja joku on ilmausruuvilla kärkkymässä. Jää toki vikakoodi muistiin mutta ei vaikuta toimintaan.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
1. Kertokaas te kokeneet SBC maestrot mitä tämä "sleep mode" oikein tekee... ts. kun oven kahvasta nykäisee niin pumppu surisee ja pumppaa paineen järjestelmään'kö??tapio89 kirjoitti:Onnistuu ilmaus myös silleen että päästää auton nukkumaan, aukaisee oven ja joku on ilmausruuvilla kärkkymässä. Jää toki vikakoodi muistiin mutta ei vaikuta toimintaan.
2. Eikö tuon saman paineen saa järjestelmään jos on auto käynnissä ja silloin painaa poljinta ??
3. ...entä jos auto ei ole käynnissä ja painaa poljinta, mitä pumppu silloin tekee toisin vrt. kun auto olisi käynnissä ???
Varmaan aika vaikeita, mutta jos jonkin alueen tiedät niin tieto otetaan kiitollisena vastaan, kiitos. :read:
- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Juuri näin, männät ovat pakeliittia ja takajarruissa tuo ongelma esiintyy useimmiten, eli kun vaihtaa palat ja levyt niin jarrusatulat samalla vaihtoon!jassukata kirjoitti:Näissähän on keraamiset männät jotka sitten alkavat littaantua ja uusilla paloilla sitten ei palaudu normaalisti ja tarpeeksi eli alkaa laahaamaan. Ja näitä mäntiä ei voi hioa että toimisi.