Etujarrupalojen vaihto
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei aja. SBC-yksikkössä itsessään on paineakku, joka ei purkaudu akunkegän irroituksella, vaan paine säilyy ilman sähköä.masterrontti kirjoitti: tuli mieleen ajaako sbc akun miinus kaapelin irroitus saman asian ja ei tarvi pelätä että testaa järjestelmää ?
Minä en osaa suositella muuta konstia jarrupalojen vaihtoon kuin järjestelmän deaktivointi testerillä tai vie auton semmoiselle korjaamolle, josta löytyy testeri ja osaaminen.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
No noinhan se kävi homma äsken.masterrontti kirjoitti: ovet lukkoon, avain piiloon ja
Avainta nyt ei vaan saa näköjään 211:sta irti N-asennossa, ja vaatiihan se vielä lisäksi jarrupolkimenkin painallusta (vaikka vänkärinpuolelta kädellä


Pikkasen köykäsemmin kasailtu kuin Ässä:
Tunnistimet vain oikealla puolella, niin takana kuin edessäkin.
Onko niin varmaa, että ojanpuoli kuluu ensin.
Mäntiä vain yksi. Olikohan Möhkössä edessä peräti neljä

Joku edellinen tumpelo oli sitten kytkenyt tunnistimen ulompaan palaan.
Männän puoleinen tietenkin kuluu aiemmin, ja rohina toimikin nyt ilmaisimena (kaikki jarruosat kyllä ostettuna jo viimekesältä, kuten koko koslakin).
Takapää uusittava jokuilta tässä keväänkorvalla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaisuuden varalle: kepin takana olevan lokeron etuseinässä on reikä, josta voi esmes pitkähkön kuusiokoloavaimen avulla tökätä P-lukon pois päältä, jolloin vaihteen saa N:lle.650000tuttavuus kirjoitti:Avainta nyt ei vaan saa näköjään 211:sta irti N-asennossa, ja vaatiihan se vielä lisäksi jarrupolkimenkin painallusta
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Eihän vaan suutu noista väkisinkäytöistä ja ala renkkaamaanRoisto kirjoitti: Vastaisuuden varalle: kepin takana olevan lokeron etuseinässä on reikä, josta voi esmes pitkähkön kuusiokoloavaimen avulla tökätä P-lukon pois päältä, jolloin vaihteen saa N:lle.
t.
Risto

Illalla vähän kattelin noita 211:n juttuja täältä:
Oisko tuo 07 malli enää tarvinnutkaan sitä varotoimenpidettä männän räppäämisestä sormille. Ymmärsin vähän niin, että sen edellisen ("sähköjarrut") mallin varotoimi. Mutta varmuuden vuoksi tein, kun muistelin joskus kuulleeni siitä.
Eikä minulla ainakaan näkynyt mitään häiriöitä taulussa vaihdon jälkeen.
Hetken aikaa vähän löysempi poljin, eikä muuta.
Tänään tulikin sitten polkaistua ekakerran "HOLDkin" mittartauluun. Ihan vaan kokeilin tuossa tasaisella Pohjolankadun valoissa, kun illalla lukaisin siitäkin. Nähny kyllä aiemmin ohjekirjassa sen, mutten ole käyttänyt.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
W211 -04 270CDI ESP -valot palaa etupalojen vaihdon jälkeen!
Mielenkiintoinen vian heitti päälle kun eilen vaihdon etupalat W211CDI -04 autotallissa. Eli akun +navan otin irti ja ruokatauon jälkeen palat irti ja uudet paikoilleen. Liimapuristimella piti työntää männät rauhallisesti sisään. No tietystu jarrunestesäiliöstä tuli ylimääräset yli sitten
Käynnistyksen jälkeen alkoi sitten herjaamaan visit work shop, ESP defective yms. jarruja oli kuitenkin mutta ei ihan 100% ehkä n. 70% kun tein pienen lenkin. Sitten sammutus ja annoin auton käydä pihalla, niin tuntui että viat herjat vähenivät ei niin paljoa herjannut, ainoastaan muutaman kerran sytytti ESP valon kun kovemmin polkaisin jarruja.
Onko tuossa menty ihan oikeaoppiseti vai pitääkö ESP käydä starin nokalla vielä opettamassa/kuittamaassa yms?
Huomenna su:na pitäsi käydä testaamassa onko viat vieä aktiiviset

Käynnistyksen jälkeen alkoi sitten herjaamaan visit work shop, ESP defective yms. jarruja oli kuitenkin mutta ei ihan 100% ehkä n. 70% kun tein pienen lenkin. Sitten sammutus ja annoin auton käydä pihalla, niin tuntui että viat herjat vähenivät ei niin paljoa herjannut, ainoastaan muutaman kerran sytytti ESP valon kun kovemmin polkaisin jarruja.
Onko tuossa menty ihan oikeaoppiseti vai pitääkö ESP käydä starin nokalla vielä opettamassa/kuittamaassa yms?
Huomenna su:na pitäsi käydä testaamassa onko viat vieä aktiiviset

- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: W211 -04 270CDI ESP -valot palaa etupalojen vaihdon jälk
"Vika" löytyi, laturi ei lataa kunnolla joten pikkuakkukin on kyykähtänyt.Vaneo W414 kirjoitti:Mielenkiintoinen vian heitti päälle kun eilen vaihdon etupalat W211CDI -04 autotallissa. Eli akun +navan otin irti ja ruokatauon jälkeen palat irti ja uudet paikoilleen. Liimapuristimella piti työntää männät rauhallisesti sisään. No tietystu jarrunestesäiliöstä tuli ylimääräset yli sitten![]()
Käynnistyksen jälkeen alkoi sitten herjaamaan visit work shop, ESP defective yms. jarruja oli kuitenkin mutta ei ihan 100% ehkä n. 70% kun tein pienen lenkin. Sitten sammutus ja annoin auton käydä pihalla, niin tuntui että viat herjat vähenivät ei niin paljoa herjannut, ainoastaan muutaman kerran sytytti ESP valon kun kovemmin polkaisin jarruja.
Onko tuossa menty ihan oikeaoppiseti vai pitääkö ESP käydä starin nokalla vielä opettamassa/kuittamaassa yms?
Huomenna su:na pitäsi käydä testaamassa onko viat vieä aktiiviset