320:n 211 farkun ilmapussit
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
320:n 211 farkun ilmapussit
Yhdestä 2000 luvun farkusta nyt varmaan ilmapussit lopullisesti sökönä, kun perä laahailee melkein tiessä.
Aiemmin kuulemma nostanut vielä ylös, muttei enää.
Monenkohan tonnin remppa kyseessä ( mennee ammattilaispajan hommix), ja onko edullisempaa vaihdattaa peräpää jousille.
Onnex ei Avensixissä tollasia.
Aiemmin kuulemma nostanut vielä ylös, muttei enää.
Monenkohan tonnin remppa kyseessä ( mennee ammattilaispajan hommix), ja onko edullisempaa vaihdattaa peräpää jousille.
Onnex ei Avensixissä tollasia.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Arnott pussit ja ehkä pari tuntia työtä. Pussit taitaa maksaa nyt 300+€/kpl.
Jos ei tarvitse olla kestävät jouset niin saanee sataseen kappale tai allekin.
Jos on ajettu viikkokausia niin että aina lähtiessä kompura joutunut nostamaan perän ylös on tarvetta kuivata tai vaihtaa kompuraan kuivausryynit, samalla uusi suodatin ja imuletkut jotka maksaa viitisen kymppiä.
Halvimmillaan uusi kompura + pussit (siis malliin jossa vain takana ilmajouset) näyttää maksavan nyt vähän päälle 300€, mitään tietoa ei minulla ole miten toimii pakkasissa ja kauanko kestää.
Jos ei tarvitse olla kestävät jouset niin saanee sataseen kappale tai allekin.
Jos on ajettu viikkokausia niin että aina lähtiessä kompura joutunut nostamaan perän ylös on tarvetta kuivata tai vaihtaa kompuraan kuivausryynit, samalla uusi suodatin ja imuletkut jotka maksaa viitisen kymppiä.
Halvimmillaan uusi kompura + pussit (siis malliin jossa vain takana ilmajouset) näyttää maksavan nyt vähän päälle 300€, mitään tietoa ei minulla ole miten toimii pakkasissa ja kauanko kestää.
wiimax.fi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Kiitos !
Minäpä välitän tietoa.
Meneekös homma sitten kuntoon pelkillä jousienlaitollakin
Eikö tartte uusia muuta, no iskarit kai myös ainakin ?
Minäpä välitän tietoa.
Meneekös homma sitten kuntoon pelkillä jousienlaitollakin
Eikö tartte uusia muuta, no iskarit kai myös ainakin ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Moi viel !
Tuttavaani avustaakseni kysäisen vielä, onko fiksumpaa/edullisempaa vaihtaa jouset kuuluisien ilmapussien tilalle hieman ajomukavuudesta kärsienkin ? Opiskelijalle merkitystä palaako 500 vai 1500 €
Mika T:llä ainakin lienee tietoa asiasta. Tarviiko vanhat iskarit uusia rakennemuutoksen yhteydessä. I*m ummikko here
Tuttavaani avustaakseni kysäisen vielä, onko fiksumpaa/edullisempaa vaihtaa jouset kuuluisien ilmapussien tilalle hieman ajomukavuudesta kärsienkin ? Opiskelijalle merkitystä palaako 500 vai 1500 €
Mika T:llä ainakin lienee tietoa asiasta. Tarviiko vanhat iskarit uusia rakennemuutoksen yhteydessä. I*m ummikko here
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Aikanaan laitettiin -03 vuotiseen rautajouset tilalle ja siinä ei ainakaan ajettavuus kärsinyt yhtään.
Muuta ei tehty kuin vaihdettiin alatukivarret ja jouset pussien tilalle.
Jousista vaan en kykene muistamaan mitkä mahtoi olla, tavan sedanin jousilla ei varmasti tule hyvä
Muuta ei tehty kuin vaihdettiin alatukivarret ja jouset pussien tilalle.
Jousista vaan en kykene muistamaan mitkä mahtoi olla, tavan sedanin jousilla ei varmasti tule hyvä
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Voihan ne rautajousetkin laittaa, jos siltä tuntuu. Ei vaadi muita muutoksia ja varmaan ihan OK auto jää kun ei yritä lastailla tavaraa enempäänsä kyytiin tai vetää kärryä.
Arnott on ainoa rautajousisetti josta on saatavana valmistajan todistus jousien soveltuvuudesta kyseiseen malliin eli ainoa jonka saa muutoskatsastettua.
Kaikki muut rautajousiviritykset hylätään katsastuksessa, jos katsastushenkilö on valveutunut ja hoksaa asian. Jousitustyypin muuton kun vaatii aina muutoskatsastuksen eikä farkku 211 ole tehty rautajousilla. Jos siis päätyy vaikka sedanin jousia ja alatukivarsia ym. sinne laittamaan, niin ei kannata paskoa ilmajousituksen osia vaan varautua siihen että saattaa joutua laittamaan sen kuntoon.
Facebookissa joku kauppaakin nyt Avantgarden rautajousisarjaa 350 eurolla kun sai vaihdettua ilmajouset takaisin.
Kuvat myynti-ilmoituksesta. Hänellä ei ole em. todistusta mutta minulta saa sellaisen tarvittaessa.
Tilaa vaikka tästä pussit, korjaamolla menee tunti maksimissaan puolitoista kun asentaa paikalleen. Laadusta ja kestävyydestä en tiedä yhtään mutta asia on myös niin päin, että saattaahan nuo kestää pitkäänkin. Aina on otettava riskejä jos ajattelee vain minimoida korjauskulut.
Iskareita tms. ei tarvitse vaihtaa.
Arnott on ainoa rautajousisetti josta on saatavana valmistajan todistus jousien soveltuvuudesta kyseiseen malliin eli ainoa jonka saa muutoskatsastettua.
Kaikki muut rautajousiviritykset hylätään katsastuksessa, jos katsastushenkilö on valveutunut ja hoksaa asian. Jousitustyypin muuton kun vaatii aina muutoskatsastuksen eikä farkku 211 ole tehty rautajousilla. Jos siis päätyy vaikka sedanin jousia ja alatukivarsia ym. sinne laittamaan, niin ei kannata paskoa ilmajousituksen osia vaan varautua siihen että saattaa joutua laittamaan sen kuntoon.
Facebookissa joku kauppaakin nyt Avantgarden rautajousisarjaa 350 eurolla kun sai vaihdettua ilmajouset takaisin.
Kuvat myynti-ilmoituksesta. Hänellä ei ole em. todistusta mutta minulta saa sellaisen tarvittaessa.
Tuskin niin kauaa menee rautajousienkaan asennuksessa korjaamolla, että 1500 euroa menisi rahaa. Varmaan tarkoitit että tuo 500 euroa olisi ne edulliset ilmajouset + kompura vaihdettuna.Opiskelijalle merkitystä palaako 500 vai 1500 €
Tilaa vaikka tästä pussit, korjaamolla menee tunti maksimissaan puolitoista kun asentaa paikalleen. Laadusta ja kestävyydestä en tiedä yhtään mutta asia on myös niin päin, että saattaahan nuo kestää pitkäänkin. Aina on otettava riskejä jos ajattelee vain minimoida korjauskulut.
Iskareita tms. ei tarvitse vaihtaa.
wiimax.fi
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Noh. Omasta mielestä sinne ei kannata laittaa kuin ne ilmajouset, nyt kun ne uusii niin menee taas 100-200tkm
Toki, nyt kun sillä on ajeltu vuotavilla säkeillä niin kompurakin on todennäköisesti åaskana.
Mites katsastus jos sattuu oikein virkaintonen setä? 211 farkun takapäätä ei ole tyyppihyväksytty rautajousille, en tiä aiheuttaako toimenpiteitä.
Edit: dealeri kertoilikin samasta asiasta.
Toki, nyt kun sillä on ajeltu vuotavilla säkeillä niin kompurakin on todennäköisesti åaskana.
Mites katsastus jos sattuu oikein virkaintonen setä? 211 farkun takapäätä ei ole tyyppihyväksytty rautajousille, en tiä aiheuttaako toimenpiteitä.
Edit: dealeri kertoilikin samasta asiasta.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: 320:n 211 farkun ilmapussit
Suurkiitos kaikille aiheen selventämisestä minulle.
Nyt lähettävä hyttysten kaverix karhunkierrospätkälle, kun ei sada vettäkään. Toissailtana ihan älyttömiä kuuroja ja eilen kastelua ip asti
Kattelen näitä vielä paremmalla ajalla, ja jatkan tietoa kaverille.
Nyt lähettävä hyttysten kaverix karhunkierrospätkälle, kun ei sada vettäkään. Toissailtana ihan älyttömiä kuuroja ja eilen kastelua ip asti
Kattelen näitä vielä paremmalla ajalla, ja jatkan tietoa kaverille.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05