S211 perä pysyy alhaalla
S211 perä pysyy alhaalla
Elikkäs potilaan perä ei suostu nousemaan ylös. Aluksi oireili visit workshop tekstillä. Starilla luettu auto ja herjasi tasonsäädön signaali ei ole uskottava. Autoon vaihdettu uusi tasonsäädön anturi mallia oem ja tanko. Lisäksi keulalta vaihdettu suodattimelta pätkä letkua kun oli halki. Vieläkin herjaa samasta asiasta, eikä suostu nostamaan perää ylös. Perän saa nousemaan ylös kun tunkkaa kokonaan ylös ja sitten käynnistää auton.
Voiko pussivuoto tehdä tuota? Ainut vikakoodi on tuo anturin signaali ei ole uskottava, mikä nyt ihmetyttää. Onko seuraava kohde katsoa ohjainyksikön liittimet läpi repsikan jalkatilasta?
Voiko pussivuoto tehdä tuota? Ainut vikakoodi on tuo anturin signaali ei ole uskottava, mikä nyt ihmetyttää. Onko seuraava kohde katsoa ohjainyksikön liittimet läpi repsikan jalkatilasta?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Sen että avaimen laittaa laittaa virtalukkoon ja kääntää virrat päälle tulee saman tien teksti visit workshop ja kompura ei edes käynnisty. Mutta jos tunkkaat perän kokonaan ilmaan ja käynnistät auton, kompura käynnistyy myös.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Villi veikkaus....voiko se tasoanturi olla yli rajan? Eli auto ei edes käsitä missä korkeudessa perä on, kun anturilta tulee uskomatonta- tai ei ollenkaan tietoa, eikä siksi tee yhtään mitään, ei edes käynnistä kompuraa, mutta kun tunkkaa ylemmäs, pääsee anturi jälleen "kartalle"
Ja jatkoveikkaus...että alunperin oli pussivuoto ja autolla on rytkäisty perä ihan tontissa johonkin monttuun niin, että alkuperäinenkin tasoanturi on vääntynyt, kääntynyt tai ihan mitä vaan, mutta pois oikeasta ja nyt uusi laitettu samoille hollille....eli väärin ja ei siksi tee edellenkään mitään.
Ja jatkoveikkaus...että alunperin oli pussivuoto ja autolla on rytkäisty perä ihan tontissa johonkin monttuun niin, että alkuperäinenkin tasoanturi on vääntynyt, kääntynyt tai ihan mitä vaan, mutta pois oikeasta ja nyt uusi laitettu samoille hollille....eli väärin ja ei siksi tee edellenkään mitään.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kyllä, jos tunkkaat eka perän renkaita myöten ilmaan ja käynnistät auton, ei tule visit workshoppia.Jube kirjoitti:Käsitinkö oikein että jos perä on ilmassa niin visit workshoppia ei tule ollenkaan?
Starilla kun pystyt katsomaan jännitteen ja se on ohjearvojen sisällä. Seuraavana päivänä se ei olekkaan enään. Säätötankohan kiinnittyy käsittääkekseni kahdella pienellä pultilla kallistuksen vakaajaan. Missä asennossa sen kiinnityksen pitäisi siellä olla? Vaakasuorassa auton pohjan kanssa vai hieman alaviistossa?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tietenkään se ei ole, kun persaus on siinä vaiheessa tontissa.nix0n kirjoitti:Starilla kun pystyt katsomaan jännitteen ja se on ohjearvojen sisällä. Seuraavana päivänä se ei olekkaan enään.
Auto ei tiedä mihin asentoon se anturi on asennettu, se vain säätää peräntason sokeasti kohdearvoon, ihan kuten puhuttiinnix0n kirjoitti:Säätötankohan kiinnittyy käsittääkekseni kahdella pienellä pultilla kallistuksen vakaajaan. Missä asennossa sen kiinnityksen pitäisi siellä olla? Vaakasuorassa auton pohjan kanssa vai hieman alaviistossa?
Lisätään vielä viankuvaukseen että kompura tottelee kyllä starin käskytystä moitteitta, mutta jostain syystä auto ei anna käskyä käynnistää kompuraa, vaikka perä on tontissa ja tasoanturikin antaa tämän tiedon?
Omistaja muistaakseni sanoin myös vaihtaneensa kompuran releen?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Joo sitten se tangon kiinnitys saa olla silleen kuin se siellä on. Tosiaan kompuran relekin on vaihdettu uuteen. Mesenaatti on nyt viikon seisonut himassa, kun sillä ei uskalla lähtä työmatkoille. Lisätään sen verran, että vkl se taas pelasi normaalisti. Menneellä viikolla se teki tenät ja takamus jäi alas. Kompuran pakko-ohjauksella eli relepohjasta pinnit 30 ja 87 kiinni, niin sai perän ylös.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Joo, niin se tuolla starilla käskyttämälläkin nousi, sillon kun tuossa naapurissa ihmeteltiin ja tasoanturilta tuli tosiaan koko ajan signaalia, mutta ei vaan auto älynnyt nostaa persausta itsenix0n kirjoitti:Kompuran pakko-ohjauksella eli relepohjasta pinnit 30 ja 87 kiinni, niin sai perän ylös.
Sehän oli vissiin myös oireena edelleen, että se oikea nurkka tahtoo olla inan alempana kuin vasen, jos tämä kertoo jollekin jotain?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ei kai tuossa juuri muuta vaihtoehtoa jää kuin ohjainlaite, sitä en kyllä osaa selittää miksi kompura käynnistyy tunkin avulla!
Minun farkussa on toinen puoli hieman alempana koska on eripari pussit...
Minun farkussa on toinen puoli hieman alempana koska on eripari pussit...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Starilla ei ainakaan anna mitään vikaa ohjainlaitteelle. Käytetty ohjainlaitteen boksi on tilattu. Sonikki osaa selittää minua paremmin, kun autoa taas tutkittiin. Mitään vikaa se ei herjaa, mutta ei vaan käynnistä kompuraa. Nyt auto levähti Loviisaan. Jos vika ei korjaannu ohjainlaitteen vaihdolla, niin minne tuo kannattaa viedä huoltoon esim. pääkaupunkiseutu?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kaikki ehdot/vaatimukset perän nostoon täyttyy auton ollessa tontissa, mutta auto ei vaan itse suostu joka kerta sitä persausta nostamaan. Starilla käskytystä tottelee aina moitteitta. Vikakoodia tarjoaa satunnaisesti epäuskottavasta peränasennosta, vaikka perä ei olisi tontissa ja tunnistimelta tulee koko ajan loogista signaalia. Uusi ohjainlaite siis tilattu, kun ei ollut hinnalla pilattu, mutta jos ei sekään auta, niin alkaa konstit loppumaan...
Ohjainlaitteen ja anturin välisen johdon mittauskaan ei oikein kerro mitään, kun vika on satunnainen, jos ei sitten pysyvästi liitä yleismittaria ja seuraa 0-1000km matkalla ajossa jos pätkäisee välillä
Ainut selkeä ongelma mitä autosta löytyy on, että EGS:n liittimeen päässyt vähän, mutta haivaittavasti öljyä, mitkä omistaja kerkeää vasta viikonloppuna putsaamaan. Tämän tuskin pitäisi kuitenkaan tähän tasonsäätöön vaikuttaa?
Ohjainlaitteen ja anturin välisen johdon mittauskaan ei oikein kerro mitään, kun vika on satunnainen, jos ei sitten pysyvästi liitä yleismittaria ja seuraa 0-1000km matkalla ajossa jos pätkäisee välillä
Ainut selkeä ongelma mitä autosta löytyy on, että EGS:n liittimeen päässyt vähän, mutta haivaittavasti öljyä, mitkä omistaja kerkeää vasta viikonloppuna putsaamaan. Tämän tuskin pitäisi kuitenkaan tähän tasonsäätöön vaikuttaa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ratkesiko tämä arvoitus koskaan? Mutsin s211 autossa täysin samavika lukuunottamatta, että siinä ei ainkaan vielä koskaan ole ollut perä maassa.. Nuoli ylös tulee tauluun ja visit workshop.. Sama epäuskottava signaali vikakoodi tulee ja kun säätää staarilla perän korkeuden jännitteen ohjearvoihin niin seuravaksi kun koodi taas tulee niin jännite ei enää ole arvojen sisällä.. Eli aivan niin kuin edellä on kerrottu...
Tason säätö kyllä toimii ihan ok.. Eli kun hyppää seisomaan vetokoukun päälle niin hetkenpäästä auto korjaa itsensä oikealle korkaudelle.
Tason säätö kyllä toimii ihan ok.. Eli kun hyppää seisomaan vetokoukun päälle niin hetkenpäästä auto korjaa itsensä oikealle korkaudelle.
Joo tosiaan ainakin toistaiseksi ratkesi. Tilalle vaihdettiin ebayn kautta tilattu käytetty ohjainlaite. Säädeettiin perä starilla haluttuun korkeuteen. Sen jälkeen ei ole kertaakaan temppuillut.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
En muista nimeä. Löytyy repsikan jalkatilasta. Lattiaverhoilu pois jalkatilasta, ylettyy hanskalokeron alle. On siellä peltisessä telineessä kiinni takapuolella. Joku voisi heittää varaosanumeron, niin löydät niistä oikean boxin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
ENR ja löytyy tuolta nix0nin kertomasta sijainnista. Älä sekoita EGS:ään, mikä siis automaattivaihteiston ohjainlaite, mikäli auto on semmoisella varustettu. Samalla kannattaa toki senkin liittimet kurkata, ettei ole öljyssä.
Varaosanumero kannattaa vielä tarkistaa VIN:llä EPC:stä, tai boxin kyljestä, niin toimii ilman säätämistä, jos meinaa tuon askin tilata. Mikään kallishan tuo ei edes ollut
Varaosanumero kannattaa vielä tarkistaa VIN:llä EPC:stä, tai boxin kyljestä, niin toimii ilman säätämistä, jos meinaa tuon askin tilata. Mikään kallishan tuo ei edes ollut
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11