W219 yläpallonivel?
W219 yläpallonivel?
Kertoivat, että autoni vaatisi etuoikean yläpallonivelen vaihtoa väljyyden takia. No, Veho kertoi, että osa maksaa satasen ja vaihtotyö toisen.
Aloin kartoittamaan, mitä tuo osa mahtaisi maksaa muualla ja aikamoinen suo sitten olikin vastassa. Autodoc:illa hinnat vaihtelee n. 15-80€. Motonet kertoo myyvänsä OEM laatuista 37€ ja KL-varaosat pyytää reilun satasen (vrt. Vehon hinta).
Mitä eroa noilla on laadullisesti eli onko Motonetin myymä oikeasti OEM laatuinen ja mitä vaaditaan vaihtotyöltä (Vehon satanen lienee tunti työtä?). Mulle melko uutta tämä, niin pakko kysyä, ettei turhasta maksele.
Auto vm. 2009, jossa Airmatic alusta, jos vaikuttaa asiaan jollakin tavalla.
Aloin kartoittamaan, mitä tuo osa mahtaisi maksaa muualla ja aikamoinen suo sitten olikin vastassa. Autodoc:illa hinnat vaihtelee n. 15-80€. Motonet kertoo myyvänsä OEM laatuista 37€ ja KL-varaosat pyytää reilun satasen (vrt. Vehon hinta).
Mitä eroa noilla on laadullisesti eli onko Motonetin myymä oikeasti OEM laatuinen ja mitä vaaditaan vaihtotyöltä (Vehon satanen lienee tunti työtä?). Mulle melko uutta tämä, niin pakko kysyä, ettei turhasta maksele.
Auto vm. 2009, jossa Airmatic alusta, jos vaikuttaa asiaan jollakin tavalla.
Ei ole OEM-laatuinen motonetin nivel.
Se on toinen juttu onko alkuperäislaatu aina paras. Meillä asennetaan tarvikeosia niin että niille saa takuuta 3 vuotta / 100000 kilometriä, jolloin nivelet täytyy olla hyvälaatuisia. Ei ne silti alkuperäisosien hinnoissa ole.
Alusta taisi olla samaa kuin W211 jolloin nivelen vaihto on alle puolen tunnin homma.
Se on toinen juttu onko alkuperäislaatu aina paras. Meillä asennetaan tarvikeosia niin että niille saa takuuta 3 vuotta / 100000 kilometriä, jolloin nivelet täytyy olla hyvälaatuisia. Ei ne silti alkuperäisosien hinnoissa ole.
Alusta taisi olla samaa kuin W211 jolloin nivelen vaihto on alle puolen tunnin homma.
wiimax.fi
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Tottakai minuakin kiinnostaa se laatu, jolle uskaltaa 3 vuoden ja 100 tkm:n takuun antaa. Ei tartte heti palata samaan asiaan parin kuukauden päästä.
Motonet myy halvempaa ja sitten tuota ns. OEM -laatuista. Kusetusta siis??
Saako kysyä, minkä merkkinen osa kannattaa hankkia ja asennuttaa? Eipä näköjään omat taidot riitä sen enempää ostamiseen kuin asentamiseen, heh.
Mua on jo pitkään ihmetyttänyt tämä varaosamerkkien paljous; Mapco, Delphi, Monroe, Febi Bilstein, JP, Kamoka, Lemförder, Meyle jne jne. ??????????
Tottakai minuakin kiinnostaa se laatu, jolle uskaltaa 3 vuoden ja 100 tkm:n takuun antaa. Ei tartte heti palata samaan asiaan parin kuukauden päästä.
Motonet myy halvempaa ja sitten tuota ns. OEM -laatuista. Kusetusta siis??
Saako kysyä, minkä merkkinen osa kannattaa hankkia ja asennuttaa? Eipä näköjään omat taidot riitä sen enempää ostamiseen kuin asentamiseen, heh.
Mua on jo pitkään ihmetyttänyt tämä varaosamerkkien paljous; Mapco, Delphi, Monroe, Febi Bilstein, JP, Kamoka, Lemförder, Meyle jne jne. ??????????
Ei voi sanoa että olisi kusetusta, mutten itse "OEM-laatu" mainintaa pidä minkäänlaisena takeena laadukkaasta osasta kun sitä näkee niin monessa...
Lemförderiä ainakin on asennettu em. pitkällä takuulla.
http://www.kahaviesti.fi/kysy-varaosill ... n-takuuta/
Lemförderiä ainakin on asennettu em. pitkällä takuulla.
http://www.kahaviesti.fi/kysy-varaosill ... n-takuuta/
wiimax.fi
Tuli vielä mieleen, että selviäisköhän tuosta vaihtotyöstä itse? Mitä erikoistyökaluja tarvitaan?
Normaalityökalut ja pari tunkkia löytyy ja W208:n etuvakaajankumit vaihdoin itse ilman ongelmaa. Kaverin W210:n raidetangon pää jäikin sitten vaihtamatta. Tietty säästömielessä tekisi mieli vaihtaa itse, mutta jos homma kusee, niin mitäs sitten kun auto tallissa palasina, heh???
P.S. Tyhymä kysyy...
Normaalityökalut ja pari tunkkia löytyy ja W208:n etuvakaajankumit vaihdoin itse ilman ongelmaa. Kaverin W210:n raidetangon pää jäikin sitten vaihtamatta. Tietty säästömielessä tekisi mieli vaihtaa itse, mutta jos homma kusee, niin mitäs sitten kun auto tallissa palasina, heh???
P.S. Tyhymä kysyy...
Ei se kannustaminen siinä kohti auta jos sulta loppuiskin tietotaito keskenkaiken, suosittelin vain viemään pajalle jos kerta raidepäänkin vaihto jäi tekemättä liiallisen haastavuuden vuoksi, itsehän kysyit että kannattaako yrittää kunnei edes raidepään vaihto onnistunut. Kaikenlaisilla korjausvirityksillä varmaan liikenteessä muutenkin autoja jotka vaaraksi kun kokemattomat ihmiset niitä yrittävät korjata, lähinnä tällä tarkoitan esim.pulttien momentteja kunnei kiristetä tarpeeksi kovaa kiinni tai muuten kasataan väärin ja jossain pyöräntuennan osassa se on erittäin tärkeää. Aina sillointällöin näkee autoja joista renkaat tms irronneet kun huolimattomasti korjattu, sattuu sitä tietysti ammattilaisillekin huolimattomuusvirheitä.
Mukava kuulla että kuitenkin sait remontin vaivatta tehtyä itse, toivottavasti osa kestää eikä autoon tule muita murheita. Hyvää talvenjatkoa
Mukava kuulla että kuitenkin sait remontin vaivatta tehtyä itse, toivottavasti osa kestää eikä autoon tule muita murheita. Hyvää talvenjatkoa
