Autooni vaihdettiin noin tuhat kilometriä sitten alustaan paljon niveliä, ne pitäis kaikki olla ok. Onko iskarin yläpään laakeri mahdollinen kolinapaikka näissä? Miten sen saisi tarkastettua? Jos se on syyllinen niin miten onnistuu vaihtaa?
Tuo oli "hauska" juttu kun ostin auton ja ed omistaja sanoi, että vas takapyöränlaakeri jurisee. No vein sen korjaukseen ja sanoin, että samalla kaikki alustan nivelet/puslat kuntoon.
No hain auton korjaamolta ja heti pisti korvaan , että jurina jatkuu. no takas korjaamolle. Korjaamon omistaja sanoi, että unohti mainita, että renkaasi ovat mutterinmuotoiset, käytettiin nosturilla ja pyöritti renkaita ja niinhän ne kuluneet ilmeisesti väljien nivelten vuoksi pilalle. No eikun ostamaan uudet kummet alle niin jo heitti jurisemasta. Oli se laakerikin kuulemma sökö muttei aiheuttanut tuota jurinaa.
W211 kolinaa edestä
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
etupään kolaus
Minulla ei löytynyt Mesestäni yhtään väljää niveltä,kolina vaan jatkui,uudet iskarit eteen,hävis kolaukset
Auto on käyttöä varten
Mulla sama kolina montuissa ajettaeesa. Poistin kallistuksenvakaajan käytöstä niin siihen loppui kolinat. Alatukivarren nivel, mihin kallistuksenvakaaja kiinnittyy on kuiteskin hyvä. Ei ainakaan käsin tunnu väljää nyt kun se on irti kallistuksen vakajasta.MHe kirjoitti:reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
Siellä ilmeisesti on nyt menny se kallistuksen vakaaja tangon ja korin välinen kumi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Korjaantuiko tämä vika vakaajan tangon ja korin välisten kumien vaihdolla? Ja oliko työläs vaihdettava?HannuS kirjoitti:Mulla sama kolina montuissa ajettaeesa. Poistin kallistuksenvakaajan käytöstä niin siihen loppui kolinat. Alatukivarren nivel, mihin kallistuksenvakaaja kiinnittyy on kuiteskin hyvä. Ei ainakaan käsin tunnu väljää nyt kun se on irti kallistuksen vakajasta.MHe kirjoitti:reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
Siellä ilmeisesti on nyt menny se kallistuksen vakaaja tangon ja korin välinen kumi.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Joo tähän olikin jäänyt vastaamatta. Sitä pikkunivelen väljyyttä ei käsin tunne. Käänsin sitä kuitenkin yhden kulman verran eteenpäin eri asentoon ja siihen loppui kolina noin 6 kuukaudeksi. Sitten vaihetin sen ja siihen loppuivat. Viime postaus vuodelta 2015 joten siitä lähtien on lemförderin pikkunivel kestäny.Jacka kirjoitti:Korjaantuiko tämä vika vakaajan tangon ja korin välisten kumien vaihdolla? Ja oliko työläs vaihdettava?HannuS kirjoitti:Mulla sama kolina montuissa ajettaeesa. Poistin kallistuksenvakaajan käytöstä niin siihen loppui kolinat. Alatukivarren nivel, mihin kallistuksenvakaaja kiinnittyy on kuiteskin hyvä. Ei ainakaan käsin tunnu väljää nyt kun se on irti kallistuksen vakajasta.MHe kirjoitti:reaktiotankohan noissa on yleinen ja tyypillinen vika, sen havaitseminen tosin oon niin helppoo että jopa minä löydän sen... monella on iskarin vaihdot auttaneet juu.
Siellä ilmeisesti on nyt menny se kallistuksen vakaaja tangon ja korin välinen kumi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06