w211 ilmajousien tilalle teräsjouset
Onkos se totta että tuo pussin vaihto tarkoittaa takasillan laskemista alas ja pakoputkiston irroittamista, kuten tuolla arnottin ohjeessa sanotaan?
https://www.arnottindustries.com/ftpManual/A-2536RR.pdf
Aika hankalasti on rakennettu jos ei muuten onnistu.
https://www.arnottindustries.com/ftpManual/A-2536RR.pdf
Aika hankalasti on rakennettu jos ei muuten onnistu.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei ole välttämättä pahasta, mutta takuuta on sitten lisäsäiliön irrotuksen jälkeen tasan 0 päivää 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Huomasin tuossa, että Arnottille on ilmestynyt kunnon vaihtosarja eli sisältää kaikki tarvittavat hilppeet, mitä ilmajousituksen vaihtoon tarvitsee. Tuotenro: C-2278. Mahtaakohan kukaan kotimaan puljuista viitsiä hankkia kyseistä sarjaa? Oikeastaan se elektroniikan ohituspalikkakin riittäisi, loput roippeet saa kyllä muualtakin. Asennusohjeetkin löytyy kuvien kera, mutta liekö tuo taka-apurungon alaslasku välttämätöntä?
Uusi ilmapussi on nyt paikoillaan ja ainakin yhden pakkas yön jälkeen perä pysyy ylhäällä. Tutkin pois otettua ilmapussia, mutta en kyllä mitään näkyvää vikaa siitä löytänyt. Ainut mikä ehkä saattoi olla vuotopaikka, oli lisäsäiliön putkenlähdössä olleet alumiinin runsaat hapettumat. Siinäkään ei varsinaista reikää näkynyt. Toki ilmapussin sähköventtiilikin on saattanut temppuilla. Paljekumi on täysin ehjän näköinen ja puhdas. Näin jälkikäteen olisi ensin kannattanut tutkia tuo lisäilmasäiliön ja putken liitoskohta.
Minä oon ihmetellytkin että miksi tuollaista ei ole vaan ompas kuitenkinAki P kirjoitti:Meillä on muuten uutta "billet osaa" niihin lisäsäiliön lähtöihin.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Hyvin usein vuotaa juuri se lisäsäiliön lähtö, todennäköisesti myös toisella puolen kuplisi jos suihkauttasit sinne saippuavettä.
Suosittelen tarkistamaan, suihkupullo on must näissä vehkeissä.
Olen korjaillut noita vuotavia lähtöjä liimalla ja klemmareilla, jos natsa ei ole hapettunut puhki, ja jos on, niin sorvilla pyöryttää uuet natsat ja ticcaa kii, nii ei tarvi olla koko pakettia uusimassa.
Tuon rempan ois voinu sunki autoon muutamalla eurolla tehä. Pukkaa sinne vanhaan pussiin ilmaa ja anna olla kylmässä, saippuavettä siihen liitokseen niin näät.
Suosittelen tarkistamaan, suihkupullo on must näissä vehkeissä.
Olen korjaillut noita vuotavia lähtöjä liimalla ja klemmareilla, jos natsa ei ole hapettunut puhki, ja jos on, niin sorvilla pyöryttää uuet natsat ja ticcaa kii, nii ei tarvi olla koko pakettia uusimassa.
Tuon rempan ois voinu sunki autoon muutamalla eurolla tehä. Pukkaa sinne vanhaan pussiin ilmaa ja anna olla kylmässä, saippuavettä siihen liitokseen niin näät.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
No eipä ollut puhki tuo lisäsäiliön nasta, eikä itse paljekaan ollut puhki tai murtunut mistään. Täytyy seuraavalla kertaa, kun ajaa montunpäälle, niin tutkia tuo toinenkin puoli. On ainakin yksi nurkka uusittu, joten ei enää montaa jäljellä
Tuo irrallinen pussi täytyy kyllä tutkia ja laittaa talteen, jos osoittautuu ehjäksi.

Ja autoihin joissa pelkkä takapää pusseilla löytyy myös ja ne ei tatte edes mitään ohituspalikkaa,vaan liitin irti tasosäädön ohjausmodulilta.Toimii valonsäädöt ym. Ohje löytyy ihan arnottsin sivuilta. Siinä farkkuun setti: https://www.arnottindustries.com/part_M ... d1031.htmltähtireki kirjoitti:Huomasin tuossa, että Arnottille on ilmestynyt kunnon vaihtosarja eli sisältää kaikki tarvittavat hilppeet, mitä ilmajousituksen vaihtoon tarvitsee. Tuotenro: C-2278. Mahtaakohan kukaan kotimaan puljuista viitsiä hankkia kyseistä sarjaa? Oikeastaan se elektroniikan ohituspalikkakin riittäisi, loput roippeet saa kyllä muualtakin. Asennusohjeetkin löytyy kuvien kera, mutta liekö tuo taka-apurungon alaslasku välttämätöntä?
Omani kun muutin rautajousille,niin en apurunkoa avannut,tosin ilmapussit oli tyhjät kun rupesin purkamaan.
Laitoin tommosen Arnottin sarjan...
Moro.
Tilasin Arnottin euroopan edustajalta tuon sarjan Hollanista kesällä normi ilmaperäiseen mersuun.
Vaihdoin kalikat paikalleen, ihan bolt on hommaa. Jousien saaminen paikalleen oli pientä kikkailua mutta kun navan sai väännettyä tarpeeksi alas, meni jousi sitten paikalleen. Auto oli nosturilla ja siinä sai kätevästi käytettyä painovoimaa avuksi kun laittoi kasaan päin, eli parrua lattian ja alatukivarren väliin ja autoa laskettiin alas. Näin sai tukivarret ym pultit paikalleen. Muuten ok homma, mutta minusta perä jäi liian alas. Tai korkeus olisi ok mutta sitten jouset saisi siis olla jäykemmät. Nyt jos on 3 ihmistä takapenkillä perä on turhan lintassa. Tuota pakettia etsiessä en löytänyt vaihtoehtoisia jäykkyyksiä/mittoja jousille. Vain siis tuo 1 sarja siis oli tarjolla. Onko muilla samoja huomioita?
Tilasin Arnottin euroopan edustajalta tuon sarjan Hollanista kesällä normi ilmaperäiseen mersuun.
Vaihdoin kalikat paikalleen, ihan bolt on hommaa. Jousien saaminen paikalleen oli pientä kikkailua mutta kun navan sai väännettyä tarpeeksi alas, meni jousi sitten paikalleen. Auto oli nosturilla ja siinä sai kätevästi käytettyä painovoimaa avuksi kun laittoi kasaan päin, eli parrua lattian ja alatukivarren väliin ja autoa laskettiin alas. Näin sai tukivarret ym pultit paikalleen. Muuten ok homma, mutta minusta perä jäi liian alas. Tai korkeus olisi ok mutta sitten jouset saisi siis olla jäykemmät. Nyt jos on 3 ihmistä takapenkillä perä on turhan lintassa. Tuota pakettia etsiessä en löytänyt vaihtoehtoisia jäykkyyksiä/mittoja jousille. Vain siis tuo 1 sarja siis oli tarjolla. Onko muilla samoja huomioita?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 17.6.2008 0:12
Tarviiko airmaticin poistamiseen ostaa tuo kallis sarja? Saako iskareiksi / jousiksi laitettua jotkut tarvikkeet vai pitääkö olla juuri tuo arnott setti? Lähinnä tarkoitan et onko koko iskaritorni rakenne aivan erilainen. Valojen korkeudensäätöpotikkahan tuossa tulee mukana ja jotain muuta mut hinta 1600$ oli köyhän mielestä silti aika kova kertapommina.
Eli käykö airmatic autoon perus rautamallin iskarit ja jouset? Joku ilmeisesti on laittanut muitakin kun tuota settiä ymmärsin. Olis 211 hankinta edessä ja juuri kyseinen yksilö sattuu olla ilma-alustalla ja muut ei tällä hetkellä ole oikein vaihtoehtoja. En oo vielä varma onko matic molemmissa päissä vai ainoastaan takana. Auto on -02 sedani.
Eli käykö airmatic autoon perus rautamallin iskarit ja jouset? Joku ilmeisesti on laittanut muitakin kun tuota settiä ymmärsin. Olis 211 hankinta edessä ja juuri kyseinen yksilö sattuu olla ilma-alustalla ja muut ei tällä hetkellä ole oikein vaihtoehtoja. En oo vielä varma onko matic molemmissa päissä vai ainoastaan takana. Auto on -02 sedani.
Jos en ihan väärin muista niin nykyään alustasarjat ei tarvitse olla TUV- hyväksyttyjä, voin kyllä olla väärässäkin. Itse asensin tänään W211 farkkuun rautajouset ilmapussien tilalle ( toinen puoli rötkötti kentässä ja toinen yläasennossa jumissa) täytyy laitella sitten kesällä ilmat kuntoon, huoltaa samalla myös kompuran jne. Tuolla koivukorjaamossa kun näillä pakkasilla viitsi olla yhtään pakollista pidempään. Muutossarjan tilasin täältäJube kirjoitti:Oliko näihin saatavana jotain hyväksyttyjä muutos sarjoja?
Jos, niin mistä ja mihin hintaan?
http://www.topparts.fi/mod_shop_a4f2367 ... ension_fin
tulevat parissa päivässä postikuluitta ja ihan Arnott:sin paketissa

Niin ja tasonsäätöherjat eliminoin sillä, että purin venttiilit irti pusseista ja tein pussin sisään menevään osaan 5 mm kierteen ja kiersin sinne 5 mm pidätinruuvin. Sitten vaan ilmaputki ja sähköpistoke kiinni ja venttiili jemmaan.

- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
En ole vielä kokeillu isommalla kuormalla, voihan siinä kyllä tulla tietokoneelle pieni pulma kun tasonsäätö pyytää nostoa ja putkissa onkin jo paine.... Aika näyttää miten käy.tähtikuljettaja kirjoitti:Eikö mitään herjaa tule vaikka takapaksin pakkaa täyteen? Kai ne rautajouset sen verran menee kasaan että tasonsäädön ohjainlaite pyytää alustan nostoa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Sinultako ei oltu tehty muuta kuin napattu jouset pois? Ettei vaan joku osaaja ollut koodannut Airmaticia pois?Leemu kirjoitti:
Ei ainakaan minun kokemukseni mukaan tule. Ajeltu viiden hengen kuormalla ja joku kassikin takapaksissa lisäksi.
Jos pelkästään anturiherjat poistetaan vastuksilla niin ei ihan maalaisjärkeen mene se että auto vastuksista tunnistaa jousien olevan poissa eikä toimi kuten rikkinäisillä jousilla: jousituksen vaatiessa tasonsäätöä pumpataan ilmaa ja jos ei auto nouse tulee ruutuun vikailmoitus (eri asia haittaako se ilmoitus menoa).
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei ollut airmatic vaan pelkkä takajousitus ilmalla. Ei purettu muuta kuin jousiin liittyvät komponentit pois. Johdot auki liittimistä ja putket tukkoon.tähtikuljettaja kirjoitti:
Sinultako ei oltu tehty muuta kuin napattu jouset pois? Ettei vaan joku osaaja ollut koodannut Airmaticia pois?
Jos pelkästään anturiherjat poistetaan vastuksilla niin ei ihan maalaisjärkeen mene se että auto vastuksista tunnistaa jousien olevan poissa eikä toimi kuten rikkinäisillä jousilla: jousituksen vaatiessa tasonsäätöä pumpataan ilmaa ja jos ei auto nouse tulee ruutuun vikailmoitus (eri asia haittaako se ilmoitus menoa).
Osaaja koitti koodata systeemiä pois, mutta ei onnistunut ihan pikkuvaivalla. Annettiin olla kun ei tullut mittaristoon häiriöilmoituksia, starilla toki näkyi että ilmajousitus on rikki

Mitään huijausvastuksia tms. ei siis asennettu. Simppelisti liittimet irti, rautaa alle ja on the road
