No niin, neljä tuntia ja yksi narinanivel vaihdettu
Joka ikinen pultti niin jumissa kuin olla voi. En uskonut, että M14-kierre voi kestää niin paljon. Perstuntumalta reippaasti jotain 2-300Nm sai vääntää, ja kaverina vasaralla hakata, että kireimmät pultit aukesi.
Ja ihmettelin, kun palje tuntui painavan tukivartta, vaikka starilla päästin paineet pois. No siihenhän löytyi syy, kompuran poistoventtiili jumissa. Ei muuta kuin kompuran päästä letku irti, ja uudestaan starilla paineet pois.
Sitten hajosi tunkki. Mäntää liikuttava vivusto tuli tiensä päähän ja antautui -> tunkki työn alle. No, nyt on varmasti kestävämpi kuin alkuperäinen viritelmä.
Lopulta sain tukivarren irti, ja nivelen vaihto olikin nätti homma. Nitkuttamalla toinen puoli irti ja prässillä nivel irti toisesta puolesta. Ei muuten tasan jää väljäksi, kun huolella tekee.
Sitten kamat nippuun, tunkilla tukivarsi oikeaan asentoon ja pulttien loppukiristys.
Tulos: nyt jo hiljeni selkeästi, vaikka vanhakaan ei ollut juurikaan väljä ja rasvat oli vielä sisällä. Lisäksi huomasin, että takakelkan etukumi oli vänkärin puolelta kaput, auton paino päällä pusla tuli 1cm ulommas takakelkasta kuin muut. Joku päivä saan vaihdeltua tuon toisen nivelen, niin vaihdan samalla nuo etutyynyt.
Sellainen huomio tuli myös tehtyä, että jos takajarrupalat on kovin kuluneet, pitää jarrut deaktivoida ja painaa jarrusatulaa auki. Itse sain juuri ja juuri naputettua narinanivelen pultin pois, kun jarrupaloissa on pintaa vajaa sentti.