W211 iskareiden vaihto?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Mikkojk
Viestit: 1
Liittynyt: 19.11.2010 14:31

W211 iskareiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mikkojk »

Hei!
Onko millainen työmaa alkaa nuita ilman nosturia vaihtamaan? Entä kuinka monen tunnin työ korjaamolla? Autossa ei ilmajousia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29280
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etuiskarit vaihtuu korjaamolla alle tuntiin per puoli. Kotosalla homma on työläämpi kun ei kuitenkaan ole mallikohtaista puristinta, ja maajalassa etutolpan irrotus purattanee hieman enemmän kuin nosturilla.
Takaiskarien vaihto on mielestäni helpompaa.
votsi
Viestit: 12
Liittynyt: 25.10.2010 20:26

Viesti Kirjoittaja votsi »

Kyllä siinä useamman tunnin saa vierähtämään ensimmäisellä kerralla. Edessä tosiaan tuottaa ongelmaa jousen irroitus, jos ei ole oikeanlaisia puristimia, mutta muuten on helppo homma. Takaa pitää purkaa kontista verhoilut pois edestä, jotta pääsee käsiksi iskareiden yläpään muttereihin.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Takaisakrit vaihdoin eilen S211 -06 facelift farkkuun. Ei ollu ihan helppoa.
Pyöränpultit oli aivan h..in tiukassa.. Yksi voimahylsy hajosi 560Nm yama pulttipyssyllä. Eikä yksikään auki. Sitten auto alas, kässäri kiinni ja uusi voimahylsy 1/2 T-vääntimeen ja jatko väliin. 1M putkijatkovarrella ja 100kg omalla massalla päälle hyppäämällä aukesi 4kpl. 5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG. (TENG TOOLS). Uutta tilalle ja sitten aukesi sekin. Pitänee vissiin hommata 3/4 vääntimelle 17mm hylsä.

No sitten yläpään kimppuun. Ensi purettiin 7- hlö:n penkit pois sekä verhoilu ja pikkupenkkien turvavyön alapää irti. Eiköhän olllu kasaaja Gunther nahkahousu mylänny kierteen tai laittanu oikein äkästä kierrelukitetta. Ei puhettakaan, että pysyisi paikallaan lukkopihdeillä tai isoilla Bachon kukkopoika pihdeillä.

Ei muta kuin haarukka työkalua hitsaamaan. No MIG:stä oli hiilidioksidit loppunu. No onneksi on vanha KEMPIN tasasuuntaaja puikkokone. Sillä 8mm tapit vanahaan raktorin nivelakselin sisäputken ulkopintaan kiinni. No nyt päästiin asiaan. Niinpä luulin, mutta 2:n katkenneen 5mm kuusiokoloavaimen jälkeen luovutin ja otin pirran käteen ja hajotin iskarin pään ja sen ihme mutterin. No olis kait tuo onnistunu alapuoleltakin, jos olis rälläköiny iskarin varren sitäkautta poikki.

Alapään pultti lähti helposti irti. Sitten toiselle puolelle. Kaikki 5 pyöränpulttia sielläkin aivan hirmu tiukassa. Kuka lie ampunu noin kovasti ne kiinni. Aukesivat kumminkin viimein.
Siellä iskarin ylpään mutterin kimppuun ja nyt työkalu pääsi oikeuksiinsa, onneksi löytyi vielä pari ehjää 5mm kuusiokolo avainkärkeä.

Sitten verhoilut takasi, imuroinitia ja eikun koeajolle. 4 tuntia taisi mennä.

https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... D2901B3235
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... 57729FB11C
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... E1B1B3B270
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29280
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG
Hauskaa vappua, tai ainakin minua naurattaa :happy:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG
Hauskaa vappua, tai ainakin minua naurattaa :happy:
Kuin myös :lol: Kuullostaa siltä että taidan tulla käymään kylässä kun työkalutkin on jo valmiina :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

XUX63 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
5:nnen kohdalla jatkovarsi katkesi. Se sanoi katketessaan oman nimensä TENG
Hauskaa vappua, tai ainakin minua naurattaa :happy:
Kuin myös :lol: Kuullostaa siltä että taidan tulla käymään kylässä kun työkalutkin on jo valmiina :lol:
OK. tuu vaan. Olga kävi katsomassa miten homma edistyy tuossa kohtaa missä MIG hitsistä oli kaasu loppunu. Oli ollut kuulemma asentaja siinä kohtaa hieman "herkällä" tuulella....
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tuollainen kuin topautoosat.fi näyttää myyvän Magnum Technologyn iskaria 36,95€. Tekeeköhän noila mitään? Onko kukaan laittanu niitä? Olisivat kyllä halapoja. Vaikka ei kait noiden valmistuskustannukset montaakaan euroa voi olla nykyaikaisilla koneilla ja kasausroboteilla.
Tarjoavat myös KYB iskaria mersuun. KYB:t oli ainakin 2000 luvun taitteessa lujia iskareita, kun niitä passattiin asentelin. Tarviketori ei myynyt KYB:iä ollenkaan farkkuun. Sedaniin kyllä olis löytyny. örumin kataloogista ne katselivat.

http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ennin.html
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Muuta en tiedä kun että alkuperäisillä Bilsteineillä ja Sacheilla oli ajettavuudessa eroa kuin yöllä ja päivällä, Bilsteinien hyväksi. Mun mielestä oli niin kehnot ajettavat nuo Sachit että kusee omille sukille muutaman kympin takia jos joku tuollaiset sinne laittaa :D Mutta noista muista merkeistä ei niinkään tietoa, voihan ne olla ihan hyvätkin?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
tenzo
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2010 18:31
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja tenzo »

HannuS kirjoitti:Tuollainen kuin topautoosat.fi näyttää myyvän Magnum Technologyn iskaria 36,95€. Tekeeköhän noila mitään? Onko kukaan laittanu niitä? Olisivat kyllä halapoja. Vaikka ei kait noiden valmistuskustannukset montaakaan euroa voi olla nykyaikaisilla koneilla ja kasausroboteilla.
Tarjoavat myös KYB iskaria mersuun. KYB:t oli ainakin 2000 luvun taitteessa lujia iskareita, kun niitä passattiin asentelin. Tarviketori ei myynyt KYB:iä ollenkaan farkkuun. Sedaniin kyllä olis löytyny. örumin kataloogista ne katselivat.

http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... ennin.html
En ainakaan itse alkais laittamaan tommosia halppis iskareita jos kyseessä on käyttö auto jolla ajetaan! Itse suosin Bilstein-iskareita. mielestäni kestävät hyvin S211 alla.

esim tosta: http://www.ebay.de/itm/Stossdampfer-Bil ... 4ad4348353
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Se tässä Gloppaalisaatiossa sylettää kun ei enään voi luottaa mihinkään. Febi on iso kansainvälinen toimija joka osti Bilsteinin. Valmistuttavat osat siellä missä milloinkin on halvinta. Mieluummin ostaisin aidon vaikka sitten jenkeissä valmistetun osan kuin kiinassa kasattua paskaa. Tiukan vartionnin kanssa kiinalaiset kyllä tekevät kunnollista, mutta heti kun silmä välttää niin tehdään sutta ja sekundaa.

Ei silti ei se Jenkkienkään laatu aina kovin hääppöistä ole, mutta hintapolitiikka niillä on merkittävästi ystävällisempää näissä auton osissa, ainakin jos asuu siellä, eikä tarvi tulleja sun muita hirmuisia rahtimaksuja maksaa.

Monroen kaasu iskarit erehdyin kerran 90-luvulla laittaan Passattiin, mutta ne jäätyi kivikovaksi heti ensimmäisillä pakkasilla. Naapurifoorumilla japanilainen KYB ei paljoa kehuja saa, vaikka mulla toisaan 90-luvulla kestivätkin. Laatuhan voi muuttua, mutta jos firmassa on laadin valvontakultttuuri kohallaan niin kyllä se keskimäärin toimii.

KONI on kanssa yksi merkki, jota joskus tarjotaan. Siitä ei oo mitään käsitystä.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Petri1
Viestit: 30
Liittynyt: 29.6.2012 19:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Konit itsellä alla ja ei mitään pahaa sanottavaa. Kolmas auto jo, missä konit.
juti7
Viestit: 47
Liittynyt: 24.6.2006 10:11

Viesti Kirjoittaja juti7 »

Kybit on farkun peräpäässä hytkytelly reilun 100 tkm, ei voi moittia.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Meneekö tuo Tenzon linkin Bilstein meikän w211 e malliin ?
Siinä kun sanotaan s211? Olis iskarin vaihto edessä. On noissa hinnoissa eroa.
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

Jackpot kirjoitti:Meneekö tuo Tenzon linkin Bilstein meikän w211 e malliin ?
Siinä kun sanotaan s211? Olis iskarin vaihto edessä. On noissa hinnoissa eroa.
Jos tarkoitat, sopiiko linkin iskari sedaniin niin vastaus on ei.
Ainakin yläpään kiinnitys on aivan erilainen ja farmarissahan on aina ilmajouset.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Joo tosiaan Sedaniin olen uusia iskareita haeskellu. Pitää koittaa löytää.
Viimeksi muokannut Jackpot, 02.7.2014 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersu.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Mersu.
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

Äkkiseltään näyttäisi sopivilta. Kysessä on etuiskari, taakse sopisi varmaankin http://www.ebay.de/itm/Stosdampfer-hint ... 5d3567c68b
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Sori, etu päähän iskarit pitää vaihtaa.
Harpala oli edullinen paikka tiedossa,mutta taka pumput.Kts.
Mersu.
Avatar
tenzo
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2010 18:31
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Jackpot kirjoitti:Sori, etu päähän iskarit pitää vaihtaa.
Harpala oli edullinen paikka tiedossa,mutta taka pumput.Kts.
http://www.ebay.de/itm/Stosdampfer-Orig ... 3f26c92d7f

tosta Bilsteinit 99,00€/kpl
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Check,and order..
Mersu.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Miten muuten etu iskarit ko vaihtaa niin muuttuuko kulmat? Eli pitääkö pyörät suunnata uudelleen?
Mersu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29280
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei muutu, ei tartte.
wiimax.fi
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

No hyvä. Alkaa olla osat valmiina niin saa pajottaa kerralla kaikki kuntoon... Toivottavasti....
Mersu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29280
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muista että iskarissa on korkeuden säätö sokalla.
wiimax.fi
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Etupäähän iskarit ja jouset vaihdettu. Kuskin puolen vaihto vähä värkkäytti ko iskarin alapulttia alettiin aukaseen niin hajos alatukivarren pusla. Noh,uusi alatukivarsi tilaukseen. Sinne sitte vaihdettiin samalla koiranluu vakaajalle. Tulipas hiljanen,kaikki kolinat poissa...
Nyt sitte alkavaa kolinaa pitää oikea puoli...
Mersu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”