Nastarenkaat
Nastarenkaat
Onko kellään käynyt samanlailla? Sattuipa niin, että jokusen vuoden ikäisessä Nokialaisessa nastarenkaassa alkoi paineet vajeta. Syyksi selvisi, että jokuset nastan kannat olivat ajan kuluessa vaurioittaneet renkaan kudoksia. Minulle sattui ensimmäistä kertaa tällainen tapaus. Vuosikausia sitten olen ajellut talvisin pienemmillä = kevyemmillä autoilla nastarenkailla, eikä moista ole aikaisemmin sattunut. Edellisellä Mersulla (124 230 CE) minulla olikin jatkuvasti kitkarenkaat käytössä, ei siis tällaisia ongelmia. Onkohan Nokian Renkaat tarkoituksella tehnyt tällaisia rakenteita, ettei niillä voi ajaa kuin korkeintaan pari-kolme talvea, vaikka kulutuspintaa olisikin vielä reilusti jäljellä?
- Meissenkeri
Ei ole sattunut. Nokian nastarenkailla olen ajellut mersujenkin kanssa nyt seitsemän vuotta ja ei ole ollut ongelmia. 50 000 km sarjalla ja sitten uudet alle.
Jotakin poikkeavaa tuossa sinun tapauksessa on ollut.
Olisi hyvä, tulevaisuutta silmällä pitäen laittaa näkyville ainakin seuraavat tiedot: Renkaan kokomerkinnät, valmistus viikko ja vuosi sekä tarkka mallimerkintä. Lisäksi mahdollisimman tarkka arvio renkaiden ajomäärästä, jossa ongelma tuli. Ja tietenkin auton tiedot.
Jotakin poikkeavaa tuossa sinun tapauksessa on ollut.
Olisi hyvä, tulevaisuutta silmällä pitäen laittaa näkyville ainakin seuraavat tiedot: Renkaan kokomerkinnät, valmistus viikko ja vuosi sekä tarkka mallimerkintä. Lisäksi mahdollisimman tarkka arvio renkaiden ajomäärästä, jossa ongelma tuli. Ja tietenkin auton tiedot.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
Kai tuossa on jotain muutakin täytynyt sattua kuin nastan vaurioittama kudos. Eihän sieltä ilmat tule pihalle vielä vaikka kudos olisi kuluneesta renkaasta tullut näkyville. Nastan pitäisi olla mennyt paitsi kudoksesta läpi, myös siitä sisäpinnasta.
Oliskohan sittenkin joku naula tai ruuvi tms. vaikka olisikin mennyt juuri nastan kohdalta sisään.
Joku huono nastaerähän oli joskus Nokian renkaissa, taisivat katkeilla mutta kyllä nuo kaikin puolin kärkirenkaita on (ehkä ei melun suhteen) joten niin kauan kuin niissä on jotain kotimaistakin niin ihan hyvä noita olisi suosia.
Oliskohan sittenkin joku naula tai ruuvi tms. vaikka olisikin mennyt juuri nastan kohdalta sisään.
Joku huono nastaerähän oli joskus Nokian renkaissa, taisivat katkeilla mutta kyllä nuo kaikin puolin kärkirenkaita on (ehkä ei melun suhteen) joten niin kauan kuin niissä on jotain kotimaistakin niin ihan hyvä noita olisi suosia.