Mitä ainetta wanhaan ilmastointikojeeseen ?
Mitä ainetta wanhaan ilmastointikojeeseen ?
1989 mallin ässä kyseessä, ilmastointilaite kuulemma vuotaa jostain. Talven aikana päästänyt kylmäaineet pihalle. Sitä kun ei talvella niin huomaa...
Mutta huollossa sanoivat, että ei sovi joku liitin, kun on niin vanha auto, seuraavassa paikassa sanoivat, ettei ota vastaan, kun vuotaapi jostain.
Joten nyt ilmeisesti vuotoaineella selvittelemään, että mikä vialla, vai onko jotain vakiopaikkaa, mistä katsoa ?
Entäs se aine ? Mitä laittaa ? Jääkaappimiestä hihasta nykimään navetan takana ? Oikeaa freonia ? R134 ?
Mutta huollossa sanoivat, että ei sovi joku liitin, kun on niin vanha auto, seuraavassa paikassa sanoivat, ettei ota vastaan, kun vuotaapi jostain.
Joten nyt ilmeisesti vuotoaineella selvittelemään, että mikä vialla, vai onko jotain vakiopaikkaa, mistä katsoa ?
Entäs se aine ? Mitä laittaa ? Jääkaappimiestä hihasta nykimään navetan takana ? Oikeaa freonia ? R134 ?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Juu
Kaverilla on joku alipainepumppu, sanoi, että josko sillä eka koitetaan, jos jostain enempi suhisis.
R12 taitaa olla se aine, kun sitä oikeaa ei näköjään saa enää myydä. Eli pitänee etsiä vuoto ja alkaa vaihtamaan osia, joista ei itse tiedä mitään.
R12 taitaa olla se aine, kun sitä oikeaa ei näköjään saa enää myydä. Eli pitänee etsiä vuoto ja alkaa vaihtamaan osia, joista ei itse tiedä mitään.
Koeponnistus tehdään liikkeessä 15 barilla. Järjestelmässä on sitten n.8 bar (eli saman verran kuin kuorma-auton renkaassa). Kalliit aineet on aika nopeasti pihalla jos on vähäinenkin vuoto.
Jos sulla on asiantunteva liike lähellä niin käytä autoa siellä. Diagnosointi ja koeponnistus ei paljoa maksa ja kertovat mitä pitää uusia ja tarvittaessa tilaavat osat sinulle. Ei tartte itse arvailla.
Jos sulla on asiantunteva liike lähellä niin käytä autoa siellä. Diagnosointi ja koeponnistus ei paljoa maksa ja kertovat mitä pitää uusia ja tarvittaessa tilaavat osat sinulle. Ei tartte itse arvailla.
Mulle laitettiin isecon49 hyvin pelittää. Alkaa olla noi vanhojen järjestelmien huollot vähissä. vois tehdä listaa missä kaikkialla noita saa huollettua. Missään tapauksessa ei mitään uudenmpaa ainetta saa laittaa vanhaan R12 Laitteistoon (r134)
Helsingissä
- Tattarisuolla joku AD korjaamo
- Pellenpaja Oy
Helsingissä
- Tattarisuolla joku AD korjaamo
- Pellenpaja Oy
W126 V8