Kaadoin sen pikkuhiljaa koneen käydessä suoraan vanhojen nesteiden sekaan ja ajelin vikkon verran.

Laskin nesteet pois ja vedellä huuhtelu pari kertaa. Ja uudet nesteet sisään.

Mika.T kirjoitti:Sen pumpun kuuluu pyöriä silloin kun kabiini kaipaa lämmitystä.. Pumppu sammuu kun tarpeellinen lämpö saavutetaan. Pumpun pyörimisen huomaa hyvin kun virrat päällä säätelee lämpörullia eestaas. hurrrrr.........hurrrrr........hurrrrr .......![]()
No mutta asiaan....
Tässä iltasella innostuin tutkimaan omasta lahnasta tuota vesikiertoa... (mm, lämppärin paluuletku oli kuumempi kuin menoletku) Aikani tongittuani hokasin (
)että kiertovesipumppu pyörii VÄÄRINPÄIN
![]()
![]()
![]()
Piuha irti pumpulta jakoppiin tunkee niin kuumaa ilmaa ettei kynsiä kestä suuttimien edessä pitää...
Ja jopa nelos nopeudellakin.
![]()
Ihmekkös se oli kun aikaisemmin ihmettelin että kierroksilla puhallus lämpö laskee radikaalisti lähelle ulkoilmaa.Nyt puhaltelee kuumaa sen minkä kerkeää...
Vesi ei aikaisemmin kiertänyt kun koneen vesipumppu pumppasi toiseen suuntaan ja lämppärin kiertovesipumpuu toiseen.
Aamusella selviää tämän neronleimauksen vaikutus kabiinin lämpenemiseen.