W126 420SE ilmastoinnin kompurasta.
W126 420SE ilmastoinnin kompurasta.
Elikkäs kompuraa olisin vailla -86 420SE:hen. Kyselisinkin, sattuuko manuaalisen ilmastoinnin/automaattisen ilmastoinnin kompurat päikseen? Jenkeistä ajattelin kompuran laittaa tilaukseen. Sarjanumeroa en nyt vähään aikaan pääse tarkistamaan(auto toisella paikkakunnalla). Löytyyköhän keneltäkään tarkkaa kompuran mallia, esim taulukkoa minkälaisia kompuroita käytetty?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kiitos, eipä tuolla niin kiirettä ole. Juu, manuaalinen on vai kursutaanko sitä nyt peräti puoliautomaattiseksi.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... s-7hwt.jpg
Tuollaiset säätimet tosiaankin.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... s-7hwt.jpg
Tuollaiset säätimet tosiaankin.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nyt menikin tosi jännäksi! Jäi senverran vaivaamaan, että piti paikan päälle mennä viellä kompuraa kattomaan. Esinnäkin autossa tarra Combi Cool ja 413a. Eli sellaiset kylmäaineet ollu viimeeksi sisällä. Kompura itessään olikin aivan erillainen SS-121ds1 koodinen. Eli vissiin Seikon valmistama ja lähes samanlaisia löytyy VAG-konsernin tuotteista.
http://gebrauchteautoteile.com/images/u ... a32308.jpg
Samanlainen paitsi omassani kiilahihnalla, kun kuvassa näyttäisi olevan moniurahihnalla. Kukahan tähän on tällaisen kompuran laittanut... Kannattaiskos ettiä samanlainen kompura vaiko vaihtaa se samaan, mikä touhottajalla? Ilmeisesti alkuperäinen ollut juurikin tuo 1161310101.
http://gebrauchteautoteile.com/images/u ... a32308.jpg
Samanlainen paitsi omassani kiilahihnalla, kun kuvassa näyttäisi olevan moniurahihnalla. Kukahan tähän on tällaisen kompuran laittanut... Kannattaiskos ettiä samanlainen kompura vaiko vaihtaa se samaan, mikä touhottajalla? Ilmeisesti alkuperäinen ollut juurikin tuo 1161310101.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
katoppa tuota
http://translate.google.fi/translate?hl ... CDgQ7gEwAQ
onkos sulla muutkin moniurahihnalla
jos sää meinäät vaihtaa oman kompuran takasi, sitten pittää vaihtaa letkujen lähötkin ja onko siellä jo paikallaan tuolle kompuralle kiinnitys tellinki
tuo sun kompuras näky olevan volovosta tai autista
http://translate.google.fi/translate?hl ... CDgQ7gEwAQ
onkos sulla muutkin moniurahihnalla
jos sää meinäät vaihtaa oman kompuran takasi, sitten pittää vaihtaa letkujen lähötkin ja onko siellä jo paikallaan tuolle kompuralle kiinnitys tellinki
tuo sun kompuras näky olevan volovosta tai autista
Tuota kompuraa oonkin kattonut, jos tilaisi. Mulla on nykyinen kompura ja kaikki muutkin hihnat perinteisellä kiilahihnalla(hammastettu), ei moniuralla. Mulla on muuten samanlainen kompura, kuin linkittämässäni kuvassa paitsi, että tosiaankin kiilahihnalla. Tällä SS-121DS1 koodilla löytyvät kompurat on melkein kaikki moniurahihnalla. Ja mullahan lähtee noi putket kompuran takanta, ei päältä. Eli linkittämäsi kompura sopisi hihnan puolesta. Tässä nykyisessä kompurassa voi olla eri kiinnikkeet, kun eri valmistajakin. Vois olla mahollista, että orkkis kompura hajonnut ja sitten täällä suomessa vaidettu tuo Seikon tekele tilalle. Tossa mun Seikon kompurassa olis muuten kaksi paikkaa hihnalle.
Edit:
Nyt löytyi viellä kuva, eli täsmälleen samanlainen mulla paikallaan: http://www.ahesrl.it/catalog/DEU/teilen ... 01513.html
Edit:
Nyt löytyi viellä kuva, eli täsmälleen samanlainen mulla paikallaan: http://www.ahesrl.it/catalog/DEU/teilen ... 01513.html
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jos meinaat laittaa oman kompuran takasi, niin kysyppä jäsen ruikulta olisko hänellä tuollasta kompuraa sattumoisin myydä
profile.php?mode=viewprofile&u=6677
nyt kun se ilimastointi ollu nuinki kauan käyttämäti, kannattas varmaanki vaihtaa siihen kuivaaja ennen kun täytät systeemin
sit kun täytät sitä niin laita sinne freonia korvaava aine, nuo muut taitaa tulla letkuista läpi, elikkä pillaavat letkut
profile.php?mode=viewprofile&u=6677
nyt kun se ilimastointi ollu nuinki kauan käyttämäti, kannattas varmaanki vaihtaa siihen kuivaaja ennen kun täytät systeemin
sit kun täytät sitä niin laita sinne freonia korvaava aine, nuo muut taitaa tulla letkuista läpi, elikkä pillaavat letkut
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
touhottaja kirjoitti:onko sulla tietoo millaset ne alakuperäset letkut pitäs olla
Jos orkkis kompuran haluisi paikalleen, niin epäilen, että pitäisi letkujen päät uusia. Näyttäisi erillaisilta ainakin ne liittimet näin äkkiseltään katsottuna. Vähän selvittelin tästä kompurasta, eli vissiinkin tämä on ns standardi tarvikekompura ja tämä saatu sattumaan pienillä letkumuutoksilla orkkis kompuran paikalle. Eli vaihtoehtoja näyttäis olevan kaksi. Ensimmäinen, että hommaa tämän Seikon. Pääsee ilman mitään muutoksia, kun letkut ja mahdollisesti kiinnike muutettu jo valmiiksi. Vissiinkin senverran uuempi kompura, että toimisi uusien kylmäaineiden kanssa paremmin. Saatavuus vaan kiven takana. Käytettynä ei mistään ja pari firmaa(italiassa ja saksassa) kauppaa uusia hintahaitarilla 400-600e+postit ja tullit. Toinen, että hommaa ton alkuperäisen. Niitä ainakin saatavilla hyvin käytettynä sekä uutena. Hintakin on about puolet Seikosta käytettynä. Tosin voi joutua letkuliittimiä muokkaamaan tai kiinnikettä. Alan kallistumaan orkkis kompuraan.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eikös se ny kannattas kaikesta huolimatta (jos kaikki osat paikallaan) koeponnistaa ensin ja tutkia maholliset vuotopaikat ensin ja sitten alakaa kattelee ehjiä osia tilalle
ennen koeponnistusta kannattaa ottaa höyrystin näkyviin kuskinpuolen jalakatilasta aivan lämmittimen yläkulumasta ja sillon kun systeemi tyhjä kannattaa samalla vaihtaa koko höyrystin uuteen kun on aikas edullinenki varsinki jos tulee letkun vaihot samalla kertaa
ennen koeponnistusta kannattaa ottaa höyrystin näkyviin kuskinpuolen jalakatilasta aivan lämmittimen yläkulumasta ja sillon kun systeemi tyhjä kannattaa samalla vaihtaa koko höyrystin uuteen kun on aikas edullinenki varsinki jos tulee letkun vaihot samalla kertaa
Joo, keväälle on jo varattu aika koeponnistukseen, mahdollisten vuotojen hakuun ja korjaukseen alan ammattilaisella. Samalla muutetaan järjestelmä uusille kylmäaineille. Siellä suositeltiin, että hommaan sen kompuran+kuivaimen ensinnä ja sitten paineistukseen. Jos vuotoja on, niin niitten korjaus senjälkeen. Kaikki muut osat on paikallaan ja ainakin silmämääräisesti hyvän näköiset.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nonniin! Nyt sitten tilattu kompura suuren lätäkön toiselta puolen. Hintakin oli halpa ja säästin parikymppiä, kun jaksoin ootella päivän(myyjä alensi hintaa). Samalla tuli shoppailtua uudet lämmönsäätimen tarrat, kun edelliset on lähteny kävelemään . Olin sitten liian hätäinen ja kliksuttelin niitä tarroja vähän liikaakin ja tuloksena sitten muutama ylimääräinenkin tarra . Enpä ole ikinä yhtä kalliita tarroja hommaillutkaan. Hieman kuumottaa onko alkuperäinen ilmastoinnin kannatin/kiinnitys paikoillaan, kun tässä tämä ihme Seikon kompurahässäkkä kiinni. Koitin jo katellakkin, mutta hieman haastavaa, kun tilaa ei auton ja seinän välillä ole montaa senttiä+kompura peittää kaikki kriittiset paikat. Eli voin joutua hommaamaan sen kannattimen tai annan kaverin rakennella siihen jonkinmoisen tee-se-itse kannatin systeemin .
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jahas, vai annat kaverin tehä siihen kannattimen älä vaan tehe sitä, kyllä niitä alakuperäsiä ehjiä käytettyjä aina jostakin löytyy ja sillon kompura oikeessa asennossa ja tismalleen linjassa muitten hihnapyörien kanssaKeemikko kirjoitti:Nonniin! Nyt sitten tilattu kompura suuren lätäkön toiselta puolen. Hintakin oli halpa ja säästin parikymppiä, kun jaksoin ootella päivän(myyjä alensi hintaa). Samalla tuli shoppailtua uudet lämmönsäätimen tarrat, kun edelliset on lähteny kävelemään . Olin sitten liian hätäinen ja kliksuttelin niitä tarroja vähän liikaakin ja tuloksena sitten muutama ylimääräinenkin tarra . Enpä ole ikinä yhtä kalliita tarroja hommaillutkaan. Hieman kuumottaa onko alkuperäinen ilmastoinnin kannatin/kiinnitys paikoillaan, kun tässä tämä ihme Seikon kompurahässäkkä kiinni. Koitin jo katellakkin, mutta hieman haastavaa, kun tilaa ei auton ja seinän välillä ole montaa senttiä+kompura peittää kaikki kriittiset paikat. Eli voin joutua hommaamaan sen kannattimen tai annan kaverin rakennella siihen jonkinmoisen tee-se-itse kannatin systeemin .
mitäs muuten tälle rojektille kuuluu
Tuollahan tuo tallissa makaa blokattuna puolentoista metrisen lumikinoksen johdosta Kompura on tällähetkellä odottamassa tullausta tullissa. Ilmastointirojekti jatkuu näillänäkymin lumien sulettua, jolloin varmaan päivittelen tuota korjausoperaatiota. Silloin, kun saan kiesin roudattua montulliseen halliin. Pari osaa olisi tilattava kyllä ennen sitä.touhottaja kirjoitti:jahas, vai annat kaverin tehä siihen kannattimen älä vaan tehe sitä, kyllä niitä alakuperäsiä ehjiä käytettyjä aina jostakin löytyy ja sillon kompura oikeessa asennossa ja tismalleen linjassa muitten hihnapyörien kanssaKeemikko kirjoitti:Nonniin! Nyt sitten tilattu kompura suuren lätäkön toiselta puolen. Hintakin oli halpa ja säästin parikymppiä, kun jaksoin ootella päivän(myyjä alensi hintaa). Samalla tuli shoppailtua uudet lämmönsäätimen tarrat, kun edelliset on lähteny kävelemään . Olin sitten liian hätäinen ja kliksuttelin niitä tarroja vähän liikaakin ja tuloksena sitten muutama ylimääräinenkin tarra . Enpä ole ikinä yhtä kalliita tarroja hommaillutkaan. Hieman kuumottaa onko alkuperäinen ilmastoinnin kannatin/kiinnitys paikoillaan, kun tässä tämä ihme Seikon kompurahässäkkä kiinni. Koitin jo katellakkin, mutta hieman haastavaa, kun tilaa ei auton ja seinän välillä ole montaa senttiä+kompura peittää kaikki kriittiset paikat. Eli voin joutua hommaamaan sen kannattimen tai annan kaverin rakennella siihen jonkinmoisen tee-se-itse kannatin systeemin .
mitäs muuten tälle rojektille kuuluu
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ainakin keskikonsolin puupaneeli siihen vaihdevivun ympärille(entisestä ilmeisesti kiinnikkeet katki, kun tökerösti ruuvattu kiinni ruuveilla). Vakionopeudensäätimen ohjausboksi pitäisi pitäisi irrotella ja tarkistaa, kun vakkari ei pelitä. Eli sen uusinta/korjaus. Pitäisi vaan saada kerättyä motivaatiota sen irroittelemiseen. Työpaikan sähkötekniikan labrassa työkaveri lupasi tarkistaa/korjata boksin jos mahdollista, kunhan sen irti saan. Onhan sitä tullut viellä ajatelleeksi, mikäli tilaisi nahkasisustan nykyisen kangas sisustan tilalle. Eipä tuossa kauheasti muuta tilattavaa olisi. Ilmastointihomma tulee varmastikkin kalleimmaksi.touhottaja kirjoitti:mistähän osista olis kyse
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mitäs puuta se kepin ympärys on ja onkos muut lahopuut kunnossaKeemikko kirjoitti:Ainakin keskikonsolin puupaneeli siihen vaihdevivun ympärille(entisestä ilmeisesti kiinnikkeet katki, kun tökerösti ruuvattu kiinni ruuveilla). Vakionopeudensäätimen ohjausboksi pitäisi pitäisi irrotella ja tarkistaa, kun vakkari ei pelitä. Eli sen uusinta/korjaus. Pitäisi vaan saada kerättyä motivaatiota sen irroittelemiseen. Työpaikan sähkötekniikan labrassa työkaveri lupasi tarkistaa/korjata boksin jos mahdollista, kunhan sen irti saan. Onhan sitä tullut viellä ajatelleeksi, mikäli tilaisi nahkasisustan nykyisen kangas sisustan tilalle. Eipä tuossa kauheasti muuta tilattavaa olisi. Ilmastointihomma tulee varmastikkin kalleimmaksi.touhottaja kirjoitti:mistähän osista olis kyse
Zebrano puuta puuta pitäisi olla muo osat. Muut puuosat on ihan ok kunnossa, ettei niikä kannata alkaa vaihtelemaan. Varsinkin kun tästä mitään näyttelyautoa koskaan tuletouhottaja kirjoitti:mitäs puuta se kepin ympärys on ja onkos muut lahopuut kunnossaKeemikko kirjoitti:Ainakin keskikonsolin puupaneeli siihen vaihdevivun ympärille(entisestä ilmeisesti kiinnikkeet katki, kun tökerösti ruuvattu kiinni ruuveilla). Vakionopeudensäätimen ohjausboksi pitäisi pitäisi irrotella ja tarkistaa, kun vakkari ei pelitä. Eli sen uusinta/korjaus. Pitäisi vaan saada kerättyä motivaatiota sen irroittelemiseen. Työpaikan sähkötekniikan labrassa työkaveri lupasi tarkistaa/korjata boksin jos mahdollista, kunhan sen irti saan. Onhan sitä tullut viellä ajatelleeksi, mikäli tilaisi nahkasisustan nykyisen kangas sisustan tilalle. Eipä tuossa kauheasti muuta tilattavaa olisi. Ilmastointihomma tulee varmastikkin kalleimmaksi.touhottaja kirjoitti:mistähän osista olis kyse
Huoltokylmäaineet sisällä kun alunperin ollu R12Keemikko kirjoitti: Esinnäkin autossa tarra Combi Cool ja 413a. Eli sellaiset kylmäaineet ollu viimeeksi sisällä.
http://personal.telefonica.terra.es/web ... /r413a.pdf
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55