kylmää ilmaa w126 hyttiin
kylmää ilmaa w126 hyttiin
ja autohan oli mb w126 300sel
vaihdoin siihen noin 2viikkoa sitten jäähdytin nesteet
sen jälkeen tuli vika että ei tule maantie nopeudessa lämmintä ollenkaan
ilmaa järjestelmässä ei ole pumppailin ylä vesi letkuja pariinkin otteeseen mut ei auta joku puhu jostain närhenmunista lämmönsäätö rullista ja kiertovesi pumpusta muttakun ei noi kyseiset osat voi mennä paskaks yht äkkiä koska auto toimi ja lämpeni täydellisesti ennen nesteitten vaihtoa en tiedä enää missä vika!
vaihdoin siihen noin 2viikkoa sitten jäähdytin nesteet
sen jälkeen tuli vika että ei tule maantie nopeudessa lämmintä ollenkaan
ilmaa järjestelmässä ei ole pumppailin ylä vesi letkuja pariinkin otteeseen mut ei auta joku puhu jostain närhenmunista lämmönsäätö rullista ja kiertovesi pumpusta muttakun ei noi kyseiset osat voi mennä paskaks yht äkkiä koska auto toimi ja lämpeni täydellisesti ennen nesteitten vaihtoa en tiedä enää missä vika!
Re: kylmää ilmaa w126 hyttiin
Onkos tää automatig vai manuaalien viritys ?Mersumiäs kirjoitti:ja autohan oli mb w126 300sel
vaihdoin siihen noin 2viikkoa sitten jäähdytin nesteet
sen jälkeen tuli vika että ei tule maantie nopeudessa lämmintä ollenkaan
ilmaa järjestelmässä ei ole pumppailin ylä vesi letkuja pariinkin otteeseen mut ei auta joku puhu jostain närhenmunista lämmönsäätö rullista ja kiertovesi pumpusta muttakun ei noi kyseiset osat voi mennä paskaks yht äkkiä koska auto toimi ja lämpeni täydellisesti ennen nesteitten vaihtoa en tiedä enää missä vika!
auto on automaatti ja ilmastointi manuaali :d
no joo eli paisari on täynnä hetken aikaa tien sivussa kierroksilla käyttäminen korjaa tilanteen eli lämmintä rupeaa tulemaan mutta jos jatkaa matkaa niin heti tulee kylmää siis maantiellä
ettei vaan se kenno olis tukossa ? miten sit ilmaan sitä kun ei toi letkujen puristelu auta ja proppua en ole löytänyt
no joo eli paisari on täynnä hetken aikaa tien sivussa kierroksilla käyttäminen korjaa tilanteen eli lämmintä rupeaa tulemaan mutta jos jatkaa matkaa niin heti tulee kylmää siis maantiellä
ettei vaan se kenno olis tukossa ? miten sit ilmaan sitä kun ei toi letkujen puristelu auta ja proppua en ole löytänyt
eli nyt nyppäsin sieltä pumpulta johodn irti en tiedä lähtikö siinä närhenmunat mukana mutta tuntui että moottori tiellä tulee jo haaleaa tai sitten vain kuvittelin mutta oiskohan se kenno menny tukkoon koska ennen kun vaihdoin nesteitä löin sinne sellasen forte puhditus aineen
? auttakaa nyt pakko saada lämpöä! en tiedä oisko sen aineen irrottama paska tukkinu järjestelmän käytin konetta hallissa sillon joku 20min
? auttakaa nyt pakko saada lämpöä! en tiedä oisko sen aineen irrottama paska tukkinu järjestelmän käytin konetta hallissa sillon joku 20min
Taisi tuo lämmitys vika korjaantua kaadoin crc jäähdytin puhdistajan ennen reissuun lähtöä paisariin ajelin tunnin talleille ja laskin nesteet pois huuhtelin ja vaihdoin uuden 92 asteisen termarin ja nesteet niin johan rupesi pelaamaan tulee niin perhanan kuumaa ettei autossa voi olla lämppäri täysillä no kuitenkin kiitos teille...
me300se:n lämmitys
-Olen kuullut että ao. autossa on niin sanotut munuaiset tai närhenmunat joita säädellään niillä pyöreillä rullilla hytistä käsin,-näiden tiivisteet kuulemma hapertuvat ja alkavat fuskaamaan paineita väärälle puolelle ja nesteen virtaus estyy lämppärin kennoon jne...puhdistaminen ja tiivisteiden uusiminen kuulemma auttaa ja esim . KL, varaosista saa korjaus-sarjan noin 50 € hintaan...
-olisko jollain räjäytyskuvaa asianomaisista munuaisista lähettää vaikka
e-mailiin ?!
Terv,Jorma
Re: me300se:n lämmitys
Tervetuloa Meselle.MESE300SE kirjoitti: -Olen kuullut että ao. autossa on niin sanotut munuaiset tai närhenmunat joita säädellään niillä pyöreillä rullilla hytistä käsin,-näiden tiivisteet kuulemma hapertuvat ja alkavat fuskaamaan paineita väärälle puolelle ja nesteen virtaus estyy lämppärin kennoon jne...puhdistaminen ja tiivisteiden uusiminen kuulemma auttaa ja esim . KL, varaosista saa korjaus-sarjan noin 50 € hintaan...
-olisko jollain räjäytyskuvaa asianomaisista munuaisista lähettää vaikka
e-mailiin ?!
Terv,Jorma
Totta töriset tuossa yllä, hintoineen päivineen. Ei hommassa juuri räjäytyskuvaa tarvitse - venttiilin kansi auki (varo ettet katkaise ohutta "henkilankaa") vanhat närhenmunat pois, puhdistus ja uudet paikalleen. Sinne ei siis vaihdeta pelkkiä tiivisteitä, vaan koko pallerot.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: me300se:n lämmitys
Juu, räjätyskuva ei paljoa selvennä juttua, rakenne on sen verran simppeli. Parhaan suojan henkilangoille saa, kun teippaa kannen läpi tulevat "munanpäät" kanteen kiinni, jolloin ne eivät pääse tipahtamaan kantta nostaessa alas. Jos pääsee, sillon lanka katkeaa. Sama temppu pätee paikalleen asentaessa.HVM kirjoitti: - venttiilin kansi auki (varo ettet katkaise ohutta "henkilankaa")
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No siinä vasta oliski puhdistusaine, jos se suorittais järjestelmän tukkimisen.. En oo kyllä koskaan kuullu jauhemaisista puhdistajista.. sen sijaan paikka-aineista kyllä.. mut jospa toi ois ollu "2in1" purkki..!Mika.T kirjoitti:
Jos se pesuaine oli jauhetta niin se on voinut paakkuuntua ja jäädä jumiin jonnekkin.
No sitten vähän asiaakin, oottekko harrastellu paljon noita puhdistajia/paikka-aineita ja millasin tuloksin..??
Laitoin mun kakkosautoon (opel) paikkauspurkin, en tiiä onko paikannu mut ainaki paisuntasäiliössä neste on muuttunu valkoseks..!!
Nii ja oiskohan pitäny puhistaa ennen paikkausta..
Paikkausaine saattaa kaikista lupauksista huolimatta tukkia jotain.
Muutamaan vanhaan mersuun olemme vaihtaneet lämmityslaitteen kennon koska auto on ollut kovalla pakkasella kylmä; vasta kovemmilla kierroksilla on tullut lämmintä sisälle.
Joissain näissä tapauksissa on selvinnyt että aiemmin on käytetty paikkausainetta jonkin vuodon korjaamiseen.
Pitää myös muistaa ettei paikkausaine ole lopullinen konsti, se on jokatapauksessa vain lisäajan hankkimista ja tekohengitystä.
Muutamaan vanhaan mersuun olemme vaihtaneet lämmityslaitteen kennon koska auto on ollut kovalla pakkasella kylmä; vasta kovemmilla kierroksilla on tullut lämmintä sisälle.
Joissain näissä tapauksissa on selvinnyt että aiemmin on käytetty paikkausainetta jonkin vuodon korjaamiseen.
Pitää myös muistaa ettei paikkausaine ole lopullinen konsti, se on jokatapauksessa vain lisäajan hankkimista ja tekohengitystä.