Laturi vai hiilet?
Laturi vai hiilet?
Eli tossa ässällä käytiin mökilla mutka ja takasin tullessa auto lähti vähän hitaasti startaten käyntiin.
Kun päästiin päätielle, näytin kavereille, miten 2.vaihe toimii ja teinkin kunnon kiihdytyksen´. Kun sitten pysähdyin ja vaihdoin takaisin D:lle, kiihdytin 60 vauhdin, niin alkoi pätkimään. Siitä sitten tien sivuun ja vilkut ei toiminu ja sammutin, niin ei lähteny käyntiin, akku tyhjä.
Kaapeleilla käyntiin ja valot himmeänä ja akku ei varaa yhtään. Ja pätkii ajettaessa.
Periaatteessahan voisi olla virranjakaja, mutta on niin kuivat kelit, ettei sielä kosteutta ainakaan voi olla ja kun kerran akun syö, niin oisko laturi vai hiilet? Molemmat on alkuperäisiä 300 000 ajettu.
Kokeiltiin sitten testerillä tupakansytyttmine kautta, niin näytti 8.3 lukemaa, ja pitäisi olla 13
Kun päästiin päätielle, näytin kavereille, miten 2.vaihe toimii ja teinkin kunnon kiihdytyksen´. Kun sitten pysähdyin ja vaihdoin takaisin D:lle, kiihdytin 60 vauhdin, niin alkoi pätkimään. Siitä sitten tien sivuun ja vilkut ei toiminu ja sammutin, niin ei lähteny käyntiin, akku tyhjä.
Kaapeleilla käyntiin ja valot himmeänä ja akku ei varaa yhtään. Ja pätkii ajettaessa.
Periaatteessahan voisi olla virranjakaja, mutta on niin kuivat kelit, ettei sielä kosteutta ainakaan voi olla ja kun kerran akun syö, niin oisko laturi vai hiilet? Molemmat on alkuperäisiä 300 000 ajettu.
Kokeiltiin sitten testerillä tupakansytyttmine kautta, niin näytti 8.3 lukemaa, ja pitäisi olla 13
w126 300SE 1986
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Re: Laturi vai hiilet?
No eiköhän se noilla kilometreillä ole jo hiilet loppu(ja varmaan joskus vaihdettukin) ja laturista laakeritErew126 kirjoitti: niin oisko laturi vai hiilet? Molemmat on alkuperäisiä 300 000 ajettu.
Kokeiltiin sitten testerillä tupakansytyttmine kautta, niin näytti 8.3 lukemaa, ja pitäisi olla 13

Että koko paketin joutaa vaihtamaan.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Kannattaa aloittaa hiilistä,ostat koko hiilisillan,n.8€,ei tarvi alkaa tinaamaan.
Katot siitä laturin takaa,kahella ristipääruuvilla kiinni.
Ainakin w201 ja 124 hyvin tilaa vaihtaa ilman muita toimenpiteitä.
Ruuvit saattaa olla "kiinni",otat heti hyvän meisselin,ettei pyöristy kannat.
Katot siitä laturin takaa,kahella ristipääruuvilla kiinni.
Ainakin w201 ja 124 hyvin tilaa vaihtaa ilman muita toimenpiteitä.
Ruuvit saattaa olla "kiinni",otat heti hyvän meisselin,ettei pyöristy kannat.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tais vika löytyä. Otin kamman irti, niin toinen hiili ja vieteri ponkas pois ja tippui auton alle. Pienen kaivun jälkeen sai ne sieltä pois, eli toinen hiili oli lähtenyt juotoksistaan irti, luultavasti kiihdytyksessä pongannu pois juotoksista.

Pitää kokeilla ensin vaihtamalla kampa, jos laturi onkin kunnossa, tuohan sen vian tietenki aiheutti

Pitää kokeilla ensin vaihtamalla kampa, jos laturi onkin kunnossa, tuohan sen vian tietenki aiheutti
w126 300SE 1986
Niinpä, siinähän se vika on.
Kun laturilla on ajettu jo ihan kivat määrät, pysyvää korjausta hiilien vaihdolla ei tahdo tulla. Liukurenkaat ovat yleensä noilla kilometreillä jo aika kuluneet,
uudet hiilet kuluvat myös aika rivakasti.
Jos budjetti ei salli enempää, ilmanmuuta homma toimii. Lataus toimii taas jonkin kymppitonnin.(ehkä..)
Kun laturilla on ajettu jo ihan kivat määrät, pysyvää korjausta hiilien vaihdolla ei tahdo tulla. Liukurenkaat ovat yleensä noilla kilometreillä jo aika kuluneet,

Jos budjetti ei salli enempää, ilmanmuuta homma toimii. Lataus toimii taas jonkin kymppitonnin.(ehkä..)

Joo, ja alkaahan ne laakeritkin yleensä kypsyä noilla metreillä. Boschi kestää yleensä 300000 Km, sitten alkaa tämä ralli. Vaihtolaturia peliin.romu kirjoitti:Niinpä, siinähän se vika on.
Kun laturilla on ajettu jo ihan kivat määrät, pysyvää korjausta hiilien vaihdolla ei tahdo tulla. Liukurenkaat ovat yleensä noilla kilometreillä jo aika kuluneet,uudet hiilet kuluvat myös aika rivakasti.
Jos budjetti ei salli enempää, ilmanmuuta homma toimii. Lataus toimii taas jonkin kymppitonnin.(ehkä..)