W 126 MB300 SE

tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W 126 MB300 SE

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

EI mese käynnisty millään voisiko olla bensa pumpun rele tai virta ongelma , kipinä on mutta heikko.
Jos konehuoneesta irrottaisi bensan paluu letkun näkisi tuleeko mitään,
Voisiko olla vettä jossain.
HVM

Re: W 126 MB300 SE

Viesti Kirjoittaja HVM »

tasoileri kirjoitti:kipinä on mutta heikko.
Jos konehuoneesta irrottaisi bensan paluu letkun näkisi tuleeko mitään,
Voisiko olla vettä jossain.
Kokeile mieluummin irrottaa ilmanpuhdistaja ja antaa bensahuikat suoraan "lautaselle." Jos kipuna on heikko, se saattaa olla puristuksessa olematon. :(

Jottet vain olisi samassa jamassa kuin minä, sytkäboksi rikki. :x

Huriseeko bensapumput kun käännät virrat päälle?
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Kaadoin lautaselle ei käynnistynyt ,aikansa kaasupoljin pohjassa niin yrittelee mutta ei käynnisty.
Täällä hyvä remonttikeli -20 celsiusta pitänee katsoa bensapumpun rele,
en tiedä voisi olla sytkäpoksikin vaikka ajoin ennen suodattimen vaihtoa tosin tyhjäkäynti oli jo hävinnyt sekä kun painoi kaasun pohjaan katkaisi.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: W126

Viesti Kirjoittaja Harju »

Vikaan en sano mittään, eli tämä on OT:tä anteeks
tasoileri kirjoitti: Täällä hyvä remonttikeli -20 celsiusta.
Vaan eipä oo hyttysiä eikä mäkäräisiä :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkisapa että määräjakajan pohjassa on kaikki letkut tiiviisti kiinni...

Nimittäin jos vetelle ilmaa jostain muualta kuin määräjakajan lautasen kautta niin ei käy.
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Noniin Bensa nousee ja kiertää käytin meno ja paluu putkea irti.Kipinä on sellainen punaine heikko tulppa vähän höyryää eikä kipinä kärkivälissä jos ilmaa sais luulis kipinän olevan kuitenkin paremman.Kiitos vinkistä jos huomaat jotain niin kirjoita!!!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

virranjakaja auki ja putsaile pyörijän nokka ja kannen metallikäpälät.

noilla kipuna yleensä paranee.
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Lähden kokeilemaan!!
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Käpälät nokka puhdistettu ei kipinä parantunut?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mitäs sanoo puola? Onko yleismittaria? Kertokaa viisaat paremmat lukemat ja menetelmät, mutta täällä näyttää ehjä puola "pikku napojen välistä" 5-6Ohm, "Puolanjohdon ja pikkunapojen välillä" 9-10Kohm. Voiko noin tarkistaa puolan kunnon kovuutta, en tiedä, mutta ehjä anta tuollaisia lukemia. :roll:

Toivon edelleen, että vika ei ole sytkäboksissa. :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

En usko että vikaa löytyy puolasta tai boxista. KOSKA kipinä kuitenki tulee tulpille asti. :D

Nooh.. mulla on 300sen syttöpoksi.....
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Laturin hiilisiltasäätäjä :arrow: hiilet kaput. Uusi tilalle ja 50 tkm päästä uusi taas paikalleen. Ässä ei käy jos laturi temppuilee.

Heikki 8)
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

w126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Tarkastan laturin heti huomenna on muuten mahdollinen onko mahdollista että laturista johtuu kun tyhjä käynti katosi ensin ja kun painoin kaasun pohjaan myös sammui ajoinneljäpäivää välikaasulla oli muuten taitolaji,sitten teki täydellisen lakon,"kuten olen aiemmin kertonut"Yön kun roikassa niin aamulla kerran hörähtää sammuu!!!?
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Käytin hiilisiltaa pois oli sentin verran hiilenpäitä näkösillä painoin ruuvitaltalla noin millin lisää hiilisilta takaisin paikalleen Mese lähti käyntiin,Mutta käy vain kierrosluvuilla 1000-4000 rpm/min,ei siis joutokäyntiä .
Voisiko juuri olla lataus ongelma!!!????
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

En usko että on latauksesta kiinni tuo homma....

Jos kerran olet sillä useamman päivän ajellut ja käynnistellyt niin olisi akusta potku loppunt jo moneen kertaan. :D

Oletko tarkistanut ylijännitesuojareleen sulakkeita?
Rele löytyy ässästä rintapellistä siitä abs-boxin vierestä.
Kirkas rele jossa yksi tai kaksi sulaketta päällä läpinäkyvän kannen alla.
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

w126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Oli yksisulake ehjä on, kumma vika kone käy 700 rpm katkoo, kierrokset 1500 rpm kone käy tasaseen taas kun 3000 rpm ylöspäin niin katkoo ei siis edelleenkään tyhjä käyntiä!!
Kuinkaranttu rivikutonen tulpista.
Vai ilmavika K_jetronicissa?
PS:Antakaa arvioita joku tietää vian varmasti.
Käyntiin kummiskin lähti kun käytin hiilisiltaa irti!!
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Nyt on vaihdettu polttoainesuodatin Virranjakajankansi/pyörijä sekä Tulpat
ei tyhjä käyntiä mutta kierroksia rupes mylly ottamaan,
voisiko olla tulpanhatut sököt tai kosteutta virran jakajassa entinen kansi
oli kuin öljykostea pieniä hius halkeamia?
Jos joku osaisi sanoa jotain olisin kiitollinen vinkeistä![/i]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhdistin tasoilerin tuoreen viestin tähän. :roll:

Harmikseni en osaa auttaa ongelmassasi. :(
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

w126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

MITÄ RELEITÄ AKUN VIERESSÄ OLEVAT VIHREÄT OVAT
TÄNÄÄN EI KÄYNTIIN EI MITÄÄN MERKKIÄ?
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Käys Tasoileri kurkkaamassa yksityisviestikansiotasi , laitoin viestin sinulle 21.1.2007 20:21. Tulpanhattujakin tuli joskus vaihdeltua ässään,
muistaaksen orkkishattujen bakeliitit antoivat sisuksista periksi.


Heikki :D
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Nyt se vika alkaa häämöttää Bensa pumppu toimiisatunnaisesti,
löysin releen kun sitä liikuttaa pumppu pyörähtää joskus.
Katsoin yleismittarilla pumpulta virta tuli pumppu ei pyörinyt.sulakkeita en löytänyt.
Toivoisin tähän neuvoja ja kommentteja kiitos!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Polttoaine pumpun rele auki ja jouttaa ne tinaukset kaikki uudestaan.

Ne irtoilee vanhetessaan.
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Tinaukset olivat hyvät releellä mutta missähän on sulakkeet ei satu silmään.
Tämä on vm:1986 ei pumppuhurise /vaikkakin yksikaveri sanoi että startatessa hurisi.
HVM

Re: W126

Viesti Kirjoittaja HVM »

tasoileri kirjoitti:Tinaukset olivat hyvät releellä mutta missähän on sulakkeet ei satu silmään.
Tämä on vm:1986 ei pumppuhurise /vaikkakin yksikaveri sanoi että startatessa hurisi.

Sulakerasian kannen merkinnöissä ei mainita erikseen bensapumppua, joten olen taipuvinen olettamaan, että releen sulake on ylijännitesuojareleen sulake. :roll:
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Näin saattaa olla Löysin netistä täydellisen k-jetronicin ohjeen se tosin on ww golffille mutta saqmahan se on mesessäkin.
siinä neuvotaan jopa nastat releeltä kuinka rele ohitetaan!
Mutta kuka tietää mitkä nastat mesessä??
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Näin saattaa olla Löysin netistä täydellisen k-jetronicin ohjeen se tosin on ww golffille mutta saqmahan se on mesessäkin.
siinä neuvotaan jopa nastat releeltä kuinka rele ohitetaan!
Mutta kuka tietää mitkä nastat mesessä??
HVM

Re: W126

Viesti Kirjoittaja HVM »

tasoileri kirjoitti:Näin saattaa olla Löysin netistä täydellisen k-jetronicin ohjeen se tosin on ww golffille mutta saqmahan se on mesessäkin.
siinä neuvotaan jopa nastat releeltä kuinka rele ohitetaan!
Mutta kuka tietää mitkä nastat mesessä??
Sanoisin, että älä ohittele relettä, ei se siellä turhan takia ole. Melkein kehottaisin, että ala katselemaan bensapumppuja, ne ei maksa mahdottomia suhteessa releeseen. Muukin merkki kuin Bosch välttää. :idea:

Releen hommiin taitaa kuulua mm. polttoaineen syötön katkaiseminen vaara- ja ongelmatilanteissa, eli en suosittele sitä ohittamaan.

Rele 100-150e uutena - pumput 100e/ kpl - uutena?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sama rele hoitaa myös kierrosten rajoituksen.

REleen napa 30 on jatkuva virta. 87a on taas pumpulle lähtevä virta.
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Apua oli kovasti Heitin lankalla releellä nastat pumppu rupesi pyörimään,
rele takaisin paikalleen Mese hörähti käymään,
mutta tyhjäkäynti heikko tahtoo sammahdella näinköhän ennakko olis
muuttunut uusien osien laiton myötä.
Miten säätö tapahtuu Mesessä Karkeesti ??
Sitten vielä miten polttoainetankin sisäiseen siirto pumppuun pääsee käsiksi?
tasoileri
Viestit: 25
Liittynyt: 12.1.2007 21:48
Paikkakunta: Sodankylä

W126

Viesti Kirjoittaja tasoileri »

Noniin Mese Käy Vika oli luultavammin määräjakajassa seos suuttimessa
on näemmä erittäin herkkä ??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”