Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia
Oma ässä se potee edelleenkin p*skahalavausta, eli ei syty avaimesta tuleen.
Olen tässä yrittänyt houkutella erästä neroa ja seksikästä ja joviaalia kaveriani käymään rottelon kimppuun, jos tekis tässä samalla semmosen kevyen 2000-3000e:n b-huollon moottoriin.
Kuulostellaan nyt, vähissä on ne rohkeat sepät jotka "uskaltaa" mersun kasiin koskea - ainakin täällä universumin pyllyreiässä.
Olen tässä yrittänyt houkutella erästä neroa ja seksikästä ja joviaalia kaveriani käymään rottelon kimppuun, jos tekis tässä samalla semmosen kevyen 2000-3000e:n b-huollon moottoriin.
Kuulostellaan nyt, vähissä on ne rohkeat sepät jotka "uskaltaa" mersun kasiin koskea - ainakin täällä universumin pyllyreiässä.
Mitäs jos koittaisit tuolta sitä boxia? Ja jos ei löydy hyllystä niin lähetä oma sinne, saavat varmaan kyllä kuntoon
http://beckmanntechnologies.com/products.html
ps. Ihan ois mielenkiinostakin kiva tietää noiden hinnoista yms. mutta löysin tuon paikan vasta sitten kun omaani olin jo uuden boxin saksasta keriinny tilata
http://beckmanntechnologies.com/products.html
ps. Ihan ois mielenkiinostakin kiva tietää noiden hinnoista yms. mutta löysin tuon paikan vasta sitten kun omaani olin jo uuden boxin saksasta keriinny tilata
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aika kallista lystiä. 700-800 taalaa noi KE-boksit eikä ainakaan listalta löytynyt mulle oikeaa.. Toisaalta tuo eBayn laatikko maksaa vain 49€+toimituskulut.. sitten kun vielä osaisi Saksaa ja eBay:kin suostuis lähettämään rekisteröitymiskoodin joku päivä, niin kaikki olisi hyvin (ehkä).piippu kirjoitti:Mitäs jos koittaisit tuolta sitä boxia? Ja jos ei löydy hyllystä niin lähetä oma sinne, saavat varmaan kyllä kuntoon
http://beckmanntechnologies.com/products.html
ps. Ihan ois mielenkiinostakin kiva tietää noiden hinnoista yms. mutta löysin tuon paikan vasta sitten kun omaani olin jo uuden boxin saksasta keriinny tilata
Eipä natsannut ainakaan mersun ja possin varaosanumeroilla. Boksia ei voi korjata, sehän on lähinnä pikimöntti.piippu kirjoitti:Mitäs jos koittaisit tuolta sitä boxia? Ja jos ei löydy hyllystä niin lähetä oma sinne, saavat varmaan kyllä kuntoon
http://beckmanntechnologies.com/products.html
ps. Ihan ois mielenkiinostakin kiva tietää noiden hinnoista yms. mutta löysin tuon paikan vasta sitten kun omaani olin jo uuden boxin saksasta keriinny tilata
Niin tuota jotta onkos se nyt varmaa että vika on sen kalliin mustan laatikon sisällä?
Tuleeko sitä bensaa varmasti suuttimille asti? Jos määränjakaja on rikki/jumissa, bensa kyllä kulkee putkissa komiasti kohisten mutta ei ilman painetta ejakuloidu imukanavistoon. Saattaa kuulemma tuntua kovinkin sähköiseltä vialta, koska jumittunut kara lähteekin ykskaks liikkumaan kun vähän nurkkia kopistelee. Menee muuten jumiin yllättävän helpolla jos jää bensafiltteri vaihtamatta ja ajelee "itäsuomalaisella" bensalla.
Tuliko kipunaa tulpille asti? Kokeile ensin ehjäksi tietämälläsi irtotulpalla. Jos ei säkenöi niin puolasta johdot irti ja ensinnä mittailemaan vastukset + ja -napojen väliltä. Jos näyttää nollaa tai ääretöntä niin puola vaihtoon. Samoin vastus korkeajännitenavasta molempiin ensiönapoihin tarvis osua em. välille. Jos nämä ok niin puolaan johdot takaisin niinkuin olivatkin.
Oliko puolan kyljessä esivastus vai onko se Fordmaisesti johdoissa tai Japsimaisesti boksissa? Tuleeko sytytys virrat päällä jännitettä puolan plussanapaan? Muuttuuko tilanne startatessa? Entä miinusnavan jännite? Plussanapaanhan pitäisi virran tulla virtalukolta (mahdollisesti boksin kautta) etuvastuksen läpi, startatessa virta tuleekin suoraan herätevirtanavasta etuvastuksen ohittaen. Miinusnavalta pitäisi lähteä johdon boksille.
Seuraavaksi jakajan kimppuun. Edellä olikin tuohon jo hyvät ohjeet annettu. Mutta ota selvää millainen anturi kyseessä. Induktioanturi ei helpolla rikki mene, hall-anturin toiminta lienee jonniin verran herkempi liitoksien pitävyydelle. Osta se anturi sinne jakajaan kaiken varalta uusiksi, ei ole kallis ja joskus se hajoaa kuitenkin. Se "kierroslukuanturi" taitaa noissa vehkeissä antaa ainoastaan sytytyksen ajoitukseen tarvittua tietoa. Jos ei tietoa tule, pitäisi auton silti toimia pelkällä perusennakolla jonkunlaisessa "konttaa kotiin"-moodissa. Näin on tiettävästi ainakin ollut muunlaisissa K-jet pohjaisissa sydeemeissä.
Meilläpäin on muuten niitä etuseteleitä joilla hyvittävät näistä vanhoista romuista sen 500€ kun menee ostamaan sen uuden Kian.
Tuleeko sitä bensaa varmasti suuttimille asti? Jos määränjakaja on rikki/jumissa, bensa kyllä kulkee putkissa komiasti kohisten mutta ei ilman painetta ejakuloidu imukanavistoon. Saattaa kuulemma tuntua kovinkin sähköiseltä vialta, koska jumittunut kara lähteekin ykskaks liikkumaan kun vähän nurkkia kopistelee. Menee muuten jumiin yllättävän helpolla jos jää bensafiltteri vaihtamatta ja ajelee "itäsuomalaisella" bensalla.
Tuliko kipunaa tulpille asti? Kokeile ensin ehjäksi tietämälläsi irtotulpalla. Jos ei säkenöi niin puolasta johdot irti ja ensinnä mittailemaan vastukset + ja -napojen väliltä. Jos näyttää nollaa tai ääretöntä niin puola vaihtoon. Samoin vastus korkeajännitenavasta molempiin ensiönapoihin tarvis osua em. välille. Jos nämä ok niin puolaan johdot takaisin niinkuin olivatkin.
Oliko puolan kyljessä esivastus vai onko se Fordmaisesti johdoissa tai Japsimaisesti boksissa? Tuleeko sytytys virrat päällä jännitettä puolan plussanapaan? Muuttuuko tilanne startatessa? Entä miinusnavan jännite? Plussanapaanhan pitäisi virran tulla virtalukolta (mahdollisesti boksin kautta) etuvastuksen läpi, startatessa virta tuleekin suoraan herätevirtanavasta etuvastuksen ohittaen. Miinusnavalta pitäisi lähteä johdon boksille.
Seuraavaksi jakajan kimppuun. Edellä olikin tuohon jo hyvät ohjeet annettu. Mutta ota selvää millainen anturi kyseessä. Induktioanturi ei helpolla rikki mene, hall-anturin toiminta lienee jonniin verran herkempi liitoksien pitävyydelle. Osta se anturi sinne jakajaan kaiken varalta uusiksi, ei ole kallis ja joskus se hajoaa kuitenkin. Se "kierroslukuanturi" taitaa noissa vehkeissä antaa ainoastaan sytytyksen ajoitukseen tarvittua tietoa. Jos ei tietoa tule, pitäisi auton silti toimia pelkällä perusennakolla jonkunlaisessa "konttaa kotiin"-moodissa. Näin on tiettävästi ainakin ollut muunlaisissa K-jet pohjaisissa sydeemeissä.
Meilläpäin on muuten niitä etuseteleitä joilla hyvittävät näistä vanhoista romuista sen 500€ kun menee ostamaan sen uuden Kian.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Terve,
Aloitetaanpa arvailu sitten tosissaan.
Joko tarkistit sen ylijännitereleen. Diileri sitä jo epäili mutta en huomannut tarkkaa vastausta. Olit kyllä sitä r*nkannut jo aiemminkin mutta liekö pimahtanut lopullisesti. Ainakin -87 mallissa tulee virtaska puolalle ja syttyboksille sitä kautta. Eli jos ei puolan navalla ole virtaa, niin sitten lie ylijänniterele tiensä päässä.
Ässässä ei pitäisi olla mitään etuvastusta puolan virtajohdoissa. Eikä myöskään mitään anturia virranjakajalla vaan jonkinmoinen induktioanturi vauhtipyörällä, tulee siihen pyöreään koaksiaaliliittimeen. Jani taisi jo neuvoakin sen testauksen, kipuna ei iske, jos boksi ei saa pyörimistietoa.
t.
Risto
Aloitetaanpa arvailu sitten tosissaan.
Joko tarkistit sen ylijännitereleen. Diileri sitä jo epäili mutta en huomannut tarkkaa vastausta. Olit kyllä sitä r*nkannut jo aiemminkin mutta liekö pimahtanut lopullisesti. Ainakin -87 mallissa tulee virtaska puolalle ja syttyboksille sitä kautta. Eli jos ei puolan navalla ole virtaa, niin sitten lie ylijänniterele tiensä päässä.
Ässässä ei pitäisi olla mitään etuvastusta puolan virtajohdoissa. Eikä myöskään mitään anturia virranjakajalla vaan jonkinmoinen induktioanturi vauhtipyörällä, tulee siihen pyöreään koaksiaaliliittimeen. Jani taisi jo neuvoakin sen testauksen, kipuna ei iske, jos boksi ei saa pyörimistietoa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jaa että sellainen anturi... Eli jakaja onkin siis vaan pyörijän suojakotelona. Kuulostaa ihan fiksulta, jotenkin Mersumaisen viimeistellympäähän tuo on keskitetysti yhdellä hammaskehä-anturilla hoitaa kuin kahdella. Eli samasta anturista menee boksille tieto vauhtipyörän asennosta ja lisäksi pyörimisnopeudesta. Useimmat muut systeemit tarvii tuohon sen 2 anturia eikä kaikille riitä sekään.
Mutta inttäisin silti ilman parempaa tietämystä järjestelmästä jonniinlaisen etuvastuksen löytyvän. Tosin jos ei moisesta resistorista mistään kuukelittamallakaan tietoa löydy, niin tuskinpa on kovin herkkä vikaantumaan.
Täytyypäs ehtoommalla kaivaa hyllyjen kätköistä taas Boschin autoteknillinen opus, ja käännellä tärisevin sormin kellertyneitä sivuja kynttilän valossa, ehkä se totuus sieltä valkenee.
Mutta inttäisin silti ilman parempaa tietämystä järjestelmästä jonniinlaisen etuvastuksen löytyvän. Tosin jos ei moisesta resistorista mistään kuukelittamallakaan tietoa löydy, niin tuskinpa on kovin herkkä vikaantumaan.
Täytyypäs ehtoommalla kaivaa hyllyjen kätköistä taas Boschin autoteknillinen opus, ja käännellä tärisevin sormin kellertyneitä sivuja kynttilän valossa, ehkä se totuus sieltä valkenee.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitoksia hidalgot arvailuista ja tiedoista. Nyt on talli raivattu, seuraava epidodi on koettaa saada ässä talliin. Ei onnistu yksin, pitää suorittaa huomenissa liikekannallepano, eli panna kaikkea mikä liikkuu ja on paikallaan, että ässä saataisiin talliin.
Ei onnistu tämmöseltä rääpäleeltä yksin, etenkään kun vastassa on ylämäki ja korkeahko kynnys. Pihalla on vähän turhan pimiä käydä purkamaan ja mittailemaan.
Ei onnistu tämmöseltä rääpäleeltä yksin, etenkään kun vastassa on ylämäki ja korkeahko kynnys. Pihalla on vähän turhan pimiä käydä purkamaan ja mittailemaan.
Jees. Taisi tulla kattimalleihin ensimmäiset jakajat, jotka vain jakavat virtaa. Syttypuolellehan riittää pelkkä nopeustieto ja jonkinmoinen osviitta napsun ajankohdasta. Itse jakelu oikealle tulpallehan tapahtuu sitten virranjakajan toimesta. Nämä uudemmat yksikköpuolahässäkkäboksit (taimitänenyton), joissa on vielä bensansyöttö samassa ovat varmasti vaateliaampia.JuMu S kirjoitti:Jaa että sellainen anturi... Eli jakaja onkin siis vaan pyörijän suojakotelona. Kuulostaa ihan fiksulta, jotenkin Mersumaisen viimeistellympäähän tuo on keskitetysti yhdellä hammaskehä-anturilla hoitaa kuin kahdella. Eli samasta anturista menee boksille tieto vauhtipyörän asennosta ja lisäksi pyörimisnopeudesta. Useimmat muut systeemit tarvii tuohon sen 2 anturia eikä kaikille riitä sekään.
Voihan siellä boksissa olla joku säätelijä jännitteelle mutta ei siellä pitäisi mitään ulkopuolista mötikkää olla, jos eivät ole ottaneet sitä uudelleen käyttöön. Edellisen mallin boksiin ei kylläkään mene tietoa starttiasennosta, joten siellä ei välttämättä ole tuolla tavalla toimivaa vastusta tms.JuMu S kirjoitti:Mutta inttäisin silti ilman parempaa tietämystä järjestelmästä jonniinlaisen etuvastuksen löytyvän. Tosin jos ei moisesta resistorista mistään kuukelittamallakaan tietoa löydy, niin tuskinpa on kovin herkkä vikaantumaan.
Kyllä noista kirjoista aina jotain informaatiota tarttuu otsalumpion alle, joskin monesti se on jotain muuta, mitä alunperin ryhtyi hakemaan. Itse vakoilin ko. kaaviota itänaapurimme sivuilta. Jos jotain selviää, niin ilmoittanet?JuMu S kirjoitti:Täytyypäs ehtoommalla kaivaa hyllyjen kätköistä taas Boschin autoteknillinen opus, ja käännellä tärisevin sormin kellertyneitä sivuja kynttilän valossa, ehkä se totuus sieltä valkenee.
Anteeksi taas tyhjänpäiväinen höpötys.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No eihän se tietty varma ole, mutta aina hyvä alkaa kalleimmasta (kohtalotoveria lainatakseni)...JuMu S kirjoitti:Niin tuota jotta onkos se nyt varmaa että vika on sen kalliin mustan laatikon sisällä?
Hööh.. tuota. Eipä ole vielä tullut tuota bensapuolta kauheasti katseltua kun en näköjään ABS:n boksiakaan erota Jetin laatikosta... Bensansuodatin on ihkauusi ja lähinnä olen 98:ia noilta vihreiltä kylmäasemilta sinne tankkiin lirutellut.Tuleeko sitä bensaa varmasti suuttimille asti? Jos määränjakaja on rikki/jumissa, bensa kyllä kulkee putkissa komiasti kohisten mutta ei ilman painetta ejakuloidu imukanavistoon. Saattaa kuulemma tuntua kovinkin sähköiseltä vialta, koska jumittunut kara lähteekin ykskaks liikkumaan kun vähän nurkkia kopistelee. Menee muuten jumiin yllättävän helpolla jos jää bensafiltteri vaihtamatta ja ajelee "itäsuomalaisella" bensalla.
Tuliko kipunaa tulpille asti? Kokeile ensin ehjäksi tietämälläsi irtotulpalla.
Juh. Kokeiltu on jo ja kipunaa tulee oikein iloisesti. Ainakin sitä yhdestä tulpasta jonka testasin.. jos haluis olla varma pitäis kai kaikki katsoa, mutta oletin tuon nyt riittävän varmistukseksi...
Öööö...otas ku vähän mietin... EI! Mä ajan mieluummin mersun mereen kuin vaihdan sen Kiaan. On sekin kunniallisempi tapa mennä!Meilläpäin on muuten niitä etuseteleitä joilla hyvittävät näistä vanhoista romuista sen 500€ kun menee ostamaan sen uuden Kian.
Nyt olisi ollut tilaisuus auttaa miestä mäessä, mutta empä pystynyt. Tähdelliset-lehdessä on täydellinen, kolmen sivun juttu tuosta sytkäboksista, sen toiminnasta ja vianhausta. Vaan empä löydä sitä numeroa.
Voin vain todeta että juttua ei löydy 24, 27, 29, 32, 34, 35, 36, 41 mumeroista. Olen siis hävittänyt juuri sen oikean numeron.
Se, mitä jutusta jäi käteen on, että testerillä pystytään mittaamaan sytytyspuolen ensiö- ja toisiojännite sekä virran voimakkuudet. Boksi väsyy ajan oloon, virrat tippuja ja sytytysenergia vähenee, kunnes lopulta mersunkasi alkaa sammahdella satunnaisesti liikennevaloihin ja kieltäytyy käynnistymästä. Boksin jäähdyttyä kaikki on taas hyvin, kunnes päivän parin päästä vika iskee taas. Jutussa neuvottiin ostamaan uusi boksi jo valmiiksi pahan päivän varalle, sillä kyseessä on tyyppivika. Kun 20 vuotta tulee täyteen, niin boksi leviää. Uusia ei kuulema tällä hetkellä tähdä ja vehon varastot ovat hupenemassa. Uuden hinta olisi tuolloin ollut 500€, vanhan malliselle, ei sytytysennakkoa säävälle boksille.
Voin vain todeta että juttua ei löydy 24, 27, 29, 32, 34, 35, 36, 41 mumeroista. Olen siis hävittänyt juuri sen oikean numeron.
Se, mitä jutusta jäi käteen on, että testerillä pystytään mittaamaan sytytyspuolen ensiö- ja toisiojännite sekä virran voimakkuudet. Boksi väsyy ajan oloon, virrat tippuja ja sytytysenergia vähenee, kunnes lopulta mersunkasi alkaa sammahdella satunnaisesti liikennevaloihin ja kieltäytyy käynnistymästä. Boksin jäähdyttyä kaikki on taas hyvin, kunnes päivän parin päästä vika iskee taas. Jutussa neuvottiin ostamaan uusi boksi jo valmiiksi pahan päivän varalle, sillä kyseessä on tyyppivika. Kun 20 vuotta tulee täyteen, niin boksi leviää. Uusia ei kuulema tällä hetkellä tähdä ja vehon varastot ovat hupenemassa. Uuden hinta olisi tuolloin ollut 500€, vanhan malliselle, ei sytytysennakkoa säävälle boksille.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Äh, niinpä niin, sehän olikin just se boxi mitä ei oikein ehjänä saanut avattua, sais varmaan lähettää tämän oman pääkopan tuonne korjattavaksi kun noin pätkii Sori aiheeton pulssin nousu ässän käynnistymiseksiHVM kirjoitti:Eipä natsannut ainakaan mersun ja possin varaosanumeroilla. Boksia ei voi korjata, sehän on lähinnä pikimöntti.piippu kirjoitti:Mitäs jos koittaisit tuolta sitä boxia? Ja jos ei löydy hyllystä niin lähetä oma sinne, saavat varmaan kyllä kuntoon
http://beckmanntechnologies.com/products.html
ps. Ihan ois mielenkiinostakin kiva tietää noiden hinnoista yms. mutta löysin tuon paikan vasta sitten kun omaani olin jo uuden boxin saksasta keriinny tilata
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Eli siihen horjuvaan etuvastusteoriaani nojaan tukevasti edelleen. Sinänsä harmi ettei noissa George Lucaksen hallusinaatioihin pohjautuvissa moottorinohjuujärjestelmissä enää käytetä ensiövirran rajoitukseen vanhaa anglikaanis-uralilaista ratkaisua, eli löysiä abikoliittimiä, ohutta piuhaa ja hiiltyneitä muovinpalasia.Perttu K kirjoitti:Se, mitä jutusta jäi käteen on, että testerillä pystytään mittaamaan sytytyspuolen ensiö- ja toisiojännite sekä virran voimakkuudet. Boksi väsyy ajan oloon, virrat tippuja ja sytytysenergia vähenee, kunnes lopulta mersunkasi alkaa sammahdella satunnaisesti liikennevaloihin ja kieltäytyy käynnistymästä. Boksin jäähdyttyä kaikki on taas hyvin, kunnes päivän parin päästä vika iskee taas. Jutussa neuvottiin ostamaan uusi boksi jo valmiiksi pahan päivän varalle, sillä kyseessä on tyyppivika. Kun 20 vuotta tulee täyteen, niin boksi leviää. Uusia ei kuulema tällä hetkellä tähdä ja vehon varastot ovat hupenemassa. Uuden hinta olisi tuolloin ollut 500€, vanhan malliselle, ei sytytysennakkoa säävälle boksille.
Ehei, joku sikaviisas elektroniikkapiiri noissa vehkeissä sitä ensiövirran määrää rajoittaa. Ja sopisi hyvin taudinkuvaan muutenkin. Tyhjäkäynnillähän ensiövirta noissa pyrkii kasvamaan ylisuureksi pidemmästä "kosketusajasta" johtuen, mikä voisi selittää tuon liikennevalosammahtelun. Samoin käynnistyksen yhteydessä on isompi virta tarpeen, jolloin väitän boksin päästävän ensiövirran suoraan puolalle ohi vastusten. Ja kun jossain pääteasteessa ei enää elektronit vilistäkään niinkuin Joachim ja Karl-Heinz ovat suunnitelleet ei kipuna enää tulpalla asti hyppää.
Jos Aleksilla kipunaa irtotulpalle iskee, niin ei muuta kuin bensaa lautaselle ja testaamaan. Testaa muuten ensin (silkkihansikkaat kädessä varpaillaan seisten) kuinka hanakasti se lautanen liikkuu ylöspäin siellä kartioputkensa sisällä. Jos vähänkin tökkii niin vika lienee löytynyt.
Spekulaatiota arvailun perään...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Niin ja muuten...
Mikä velvoittaa pysymään noissa alkuperäisissä sikahintaisissa tulpankuivaustuotteissa. Jenkkilän puolella ainakin MSD tarjoaa korvaavia tuotteita hyvinkin edulliseen hintaan. Lisäksi on megaruutat ja muut itse näpelöitävät hyviä vaihtoehtoja.
Itsellä kangerteli joskus mielessä GM:n HEI-jakajan sisuskalujen soveltaminen muumoottorikäyttöön, hinnat ei todellakaan päätä huimaa.
Mikä velvoittaa pysymään noissa alkuperäisissä sikahintaisissa tulpankuivaustuotteissa. Jenkkilän puolella ainakin MSD tarjoaa korvaavia tuotteita hyvinkin edulliseen hintaan. Lisäksi on megaruutat ja muut itse näpelöitävät hyviä vaihtoehtoja.
Itsellä kangerteli joskus mielessä GM:n HEI-jakajan sisuskalujen soveltaminen muumoottorikäyttöön, hinnat ei todellakaan päätä huimaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jep, se oli ihan hyvin tehty juttu. Pitäisköhän skannaa se tänne jos siitä ois apua ongelmaan?Perttu K kirjoitti:Nyt olisi ollut tilaisuus auttaa miestä mäessä, mutta empä pystynyt. Tähdelliset-lehdessä on täydellinen, kolmen sivun juttu tuosta sytkäboksista, sen toiminnasta ja vianhausta. Vaan empä löydä sitä numeroa.
Voin vain todeta että juttua ei löydy 24, 27, 29, 32, 34, 35, 36, 41 mumeroista. Olen siis hävittänyt juuri sen oikean numeron.
Se, mitä jutusta jäi käteen on, että testerillä pystytään mittaamaan sytytyspuolen ensiö- ja toisiojännite sekä virran voimakkuudet. Boksi väsyy ajan oloon, virrat tippuja ja sytytysenergia vähenee, kunnes lopulta mersunkasi alkaa sammahdella satunnaisesti liikennevaloihin ja kieltäytyy käynnistymästä. Boksin jäähdyttyä kaikki on taas hyvin, kunnes päivän parin päästä vika iskee taas. Jutussa neuvottiin ostamaan uusi boksi jo valmiiksi pahan päivän varalle, sillä kyseessä on tyyppivika. Kun 20 vuotta tulee täyteen, niin boksi leviää. Uusia ei kuulema tällä hetkellä tähdä ja vehon varastot ovat hupenemassa. Uuden hinta olisi tuolloin ollut 500€, vanhan malliselle, ei sytytysennakkoa säävälle boksille.
ON! Erittäin hyvä pointti, joka on unohdettu tähänastisissa keskusteluissa kokonaan. Kiitos!audimies kirjoitti:Onkos autossa original mersunhälyt?
Tuossa päivänä muutama törmännyt muiden merkkien alkuperäisiin ajonestoihin? Unohtaa antaa kipinän tulpille tai katkaisee polttoaineen syötön.
(Sais nyt tuon auton talliin jollain iliveellä)
No jospa tuohon nyt kumminkin pari kaveria jostain sais haalittua.Rässi66 kirjoitti:Mee hae hirvimiehiltä narutalja ja laita kiskoen?HVM kirjoitti:Sais nyt tuon auton talliin jollain iliveellä
Tai kipase tämmönen.
Asiaan: Mistäs se orkkis-hälyn boksi löytyy? Apparin puolelta verhoilujen alta?
Tuolta juuri katsastettu varaosa-auto tallin taakse:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1028410
Eihän se ole kuin muutaman ladan hintainen
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1028410
Eihän se ole kuin muutaman ladan hintainen
124.023
Jumankekka! Eipä ole enää hinnan kiroissa, mitähän tuossa on niin perustavaa laatua pielessä, että hinta on tuo? Hyllykallio? Oiskohan joku käyny vilkasemassa linttaa, jopa ajamassa?Hemingway kirjoitti:Tuolta juuri katsastettu varaosa-auto tallin taakse:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1028410
Eihän se ole kuin muutaman ladan hintainen
Mahtuuhan noita pihaan, mikäs siinä.
Oma lintta saatiin muuten tänään talliin, pitänee aloittaa tänään katetroimaan puolaa ja tuseeraamaan ylijännitesuojarelettä.
-
- Hanskakäsi-Edward
- Viestit: 416
- Liittynyt: 03.11.2006 17:47