No niin, onpahan taas leikitty asentajaa. Oli melko nautinnollista ropata pirssiä kolme aamupäivän kuuminta tuntia aukealla hiekkapihalla ilman tuulenhäivääkään. Auringossa 36 astetta ja auton sisällä sitten jotain...
Ei meinanut löytyä sitä lukkosylinterin ritoliksen vapauttavaa reikää, oli kai liian valoisaa
Siis virtalukon ensimmäinen asento eli ohjauslukon vapautus ei riitä, vaan sen on oltava ns. radioasento, jossa pelaavat jo auton kaikki releet, mutta sytytysvirta ei ole päällä.
124:ssä voi olla eri tavalla - lukkoja on sekä yhdellä että kahdella sokkareiällä. Lossissa on yksi.
Koko savotan kantona kaskessa oli se, että lukko oli ilmeisesti niin seula, että vaikka sähkölaitteiden toiminnan perusteella lukon asento oli oikea, mekaanisesti piikin reikä ja kielen reikä eivät olleet kohdakkoin.
Tökkimistä kesti sen aikaa, että hermo paloi ja väänsin hohtimilla avainta muutaman millin lisää, jolloin oikea aukko löytyi.
Uuden lukon asennus ei vienytkään sitten kuin minuutin verran.
Kiitokset projektista:
1) Pitkämielisesti herrasväki Kaapoa pelipaikalla odottaneelle ja aina Tärviölle asti kuljettaneelle Arto N:lle.
2) Luckyn on-line puhelinneuvonnalle. Tiedustelin ohjeistusta kahdesta korjaamosta, yhdeltä asentajalta sekä Veholta ja ainoat tarkat ja oikeat ohjeet löytyivät lonkalta Dogin autoparantamosta.
3) Kolmas taho olkoon Autokorjaamo Sevi, joka lainasi tuntemattomalle kulkijalle virallisen lukon irrotuspuikon.
4) Forumin myötäeläjille
