mjo33400 kirjoitti:Miten on, toimiiko poksi vai onko vielä risa? Saako jostain kytkentäkuvaa, mistä näkisi mitä mihinkin liittimeen tulee.

Jaa-a, tämä tieto on Karralla, täytyy kysellä kuinka tilanne on tällä hetkellä. Kytkentäkaavasta ei ole meikäläisellä hajuakaa. Seurataan tilannetta.
Edit: tässä tuore tilannekatsaus:
Jatkan tähän vaikka kaapo aloittikin uuden topiccin viitaten samaan aiheeseen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2Aboksi%2A Jos vaikka modet linkittäisi sen tähän vanhaan ennen tätä omaa viimeistä viestiäni . Kaapolla kuulemma peli pelittää nyt varaosa-prefacelift-boksilla.
Sain kaapolta lainaksi mjo33400:n korjaaman vanhan facelift-boksin, mutta se ei toiminut omassa pre-faceliftissä. Antoi vain pakkokylmää ja muutoin täysin kuumaa riippumatta rullien asennosta, tämä siis molemmille puolille eli se toimiva apparinkin puoli sekosi.
Totesin tässä vaihto-operaatiossa että olin aiemmin vaihtanut transistorit tyystin väärään boksiin; sellaiseen mikä sijaitsee siellä maton alla tulipellissä - sekoitin tuon potkupahvin siihen tulipellin päällä olevaan muovilevyyn. Vein vanhan reglerin töihin sähkärille ja hän mittasi että toinen trankku on palanut, sekä itse olin nähnyt jo yhden irrallisen juotoksen (syynä on kuulemma se liimamassa joka tukee transistoria, ja laajetessaan iroittelee juotoksia niistä jaloista), sain vanhat tarkut kouraani nätisti irroitettuna .
Eilen oli uudet trasistorit saapuneet kauppaan ja sain ne tänään vaihdettua, mutta kun uusissa ei ollut E-C-B merkintöjä niin arpoessani järjestystä ne menivät tietenkin väärin päin eli koeajolla ei vieläkään toiminut. Noista varaosista on tarkempaa juttua mesen puolella, olin printannut sieltä ohjeet mutta ei ollut koko kuva mahtunut yhdelle paperille joten tuo asennustapa oli jäänyt pois kuvasta ja laiskana en nettiäkään jaksanut siinä aukaisemaan ryhtyä.
Sitten kun jouduin itse irroittelemaan jo kertaalleen juotetut komponentit koko homma meinasi mennä kämmentämiseksi kun en saanut kolmea jalkaa yht' aikaa irti, eli sivuleikkureilla vaan. Sain tössittyä sitten ne takaisin toisin päin ja kas vain koelämmitys autotallissa osoitti korjauksen onnistuneen .
Ei kun pahvit paikalleen ja ajoon. Kohta kuitenkin kuskin puoli alkoi työntää kuumaa ja ajattelin että jo no on prkl taitaa olla jotain muuta vialla. Vielä kerran purin potkupahvit auki ja regleri pöydälle ihmeteltäväksi: perskule oli kaksi nastaa jäänyt kylmäjuotoksen asteelle eli heiluttamalla transistoria näin ongelman. Sitten uudelleen juotos vaan, kuumeni transistori aika paljon ja ajattelin että saattaa jopa kärvähtää siinä mutta jotain oli tehtävä...
Sitten, koelämmitys ja säätö tallissa: system OK ja koeajolle pahvit ja boksit irrallaan kaapelin päässä roikkuen - näyttää edelleen toimivan. On muuten ihan eri ajomukavuus kun ei tarvi hikoilla tai palella tai ruuvata koko ajan. Eihän tässä projektissa mennytkään kuin vajaat 7 vuotta .