722.6 laatikko on kuminauha
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
722.6 laatikko on kuminauha
Öljyt vaihdettu (huuhtelemalla) vuosi sitten. Samalla vaihdettu kyb ja töpseli, suodatin jne.
Nyt on alkanut selkeästi luistamaan. Ihan kuin kytkin luistaisi.
Mistä kannattaa vikaa lähteä hakemaan?
Nyt on alkanut selkeästi luistamaan. Ihan kuin kytkin luistaisi.
Mistä kannattaa vikaa lähteä hakemaan?
Varmaan ennen kyselyä voisi edes katsoa öljyn määrän, värin ja hajun.dealer kirjoitti:Öljyn vähyys aiheuttaa tuollaista.
Sit voisi kertoa onko siinä vuodessa ajettu 5, 20, 50 vai 100 tuhatta.
Tuossa 722.6 oli vähän outo, välistä ehkä luistoa ja sit saattoi varsinkin kaasun painamisen jälkeen pikaisesti löysätessä pamauttaa vaihteen päälle pamauttamalla... Ohjainboksissa oli n 1.5-2dl öljyä. Vähennettiin kyseinen määrä öljyä sieltä ohjausboksista
Liian pieni määrä kyllä tosiaan saa lootan laiskasti vaihtamaan.
Tulikin mieleen että omaan pitää varmaan kohta vaihtaa öljyt, alkaa 60tkm tulla edellisestä vaihdosta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Joo sori. Öljy on siis kirkasta. Jopa niin kirkasta, että vaikea tarkastaa öljyn määrää. Sitä on myös riittävästi.
Auto on siis 642 koneella ja ajettu 290tkm
Vaihdon jälkeen about 20-30tkm?
Ihan kuin tuo ei ottaisi kiinni siten miten pitää. Kun painaa tallan lattiaan kierrokset nousee ja kuluu sekunteja ennenkuin auto ampaisee. Häiritsevä fiilis kun kierrokset nousee mutta mitään ei tapahdu.
Kerää painetta ensin? Minulle on tuon laatikon toiminta vähän epäselvä mutta siltä tuo tuntuisi.
Auto on siis 642 koneella ja ajettu 290tkm
Vaihdon jälkeen about 20-30tkm?
Ihan kuin tuo ei ottaisi kiinni siten miten pitää. Kun painaa tallan lattiaan kierrokset nousee ja kuluu sekunteja ennenkuin auto ampaisee. Häiritsevä fiilis kun kierrokset nousee mutta mitään ei tapahdu.
Kerää painetta ensin? Minulle on tuon laatikon toiminta vähän epäselvä mutta siltä tuo tuntuisi.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Vaikuttaa ettei turbiinilukko ota kiinni ollenkaan.
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.
Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.
Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
No siis punaista tikkua vasten kirkas. Toisaalta nyt kun sanoit, rupesin miettimään onko oikeasti punaista...Mika.T kirjoitti:Vaikuttaa ettei turbiinilukko ota kiinni ollenkaan.
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.
Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
Valkoinenkuolema kirjoitti:No siis punaista tikkua vasten kirkas. Toisaalta nyt kun sanoit, rupesin miettimään onko oikeasti punaista...Mika.T kirjoitti:Vaikuttaa ettei turbiinilukko ota kiinni ollenkaan.
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.
Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
Niitä on erilaisia öljyn vaihtajia. Olipa yhdessä 722.6 lootassa ihan uuden moottoriöljyn väristä eli varmaankin hydrauliöljyä. Kuitenkin alkoi pelata kivasti kun laittoi oikeat öljyt.
Toivotaan ettei sentään väärää öljyä ole laitettu.
Viimeksi muokannut AK47, 16.3.2019 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Öljyä en kerennyt vielä tarkistamaan (sataa vettä, ei kiinnosta nyt) mutta tuossa sain toisaalta vinkin kokeilla "pakko" manuaalilla.
Heitin kakkosen sisään, tallaa kohti lattiaa. Auto ampaisee. Sama kolmosella.
Eli vaikuttaisi siltä, että tuo vaihteen vaihto empii ja luistattaa jotenkin. Ei ole teräviä noi vaihdot.
Sen kummemmin tuon laatikon sielunelämää ymmärtämättä, mikä tuohon vaikuttaa? Voiko sen korjata jotenkin?
Heitin kakkosen sisään, tallaa kohti lattiaa. Auto ampaisee. Sama kolmosella.
Eli vaikuttaisi siltä, että tuo vaihteen vaihto empii ja luistattaa jotenkin. Ei ole teräviä noi vaihdot.
Sen kummemmin tuon laatikon sielunelämää ymmärtämättä, mikä tuohon vaikuttaa? Voiko sen korjata jotenkin?
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29