Erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljylle.
Laittelin kaverin autoon viikonloppuna tämän sarjan. (9/2003 200cdi) . Asennus oli muuten ihan simppeli, mutta toinen letku oli autossa prässätyillä liitoksilla laatikolta syyläriin. Ratkaisin asian helmiliitoksella, sattumalta löytyi tallista sopivat nippelit.
Omassa 2004:ssa 320:ssä näkyi olevan ko. putket jenkaliitoksilla kumpikin. Eli pieniä eroja näissä on.
Omassa 2004:ssa 320:ssä näkyi olevan ko. putket jenkaliitoksilla kumpikin. Eli pieniä eroja näissä on.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noita valmiita W211 pakettejahan löytyy meikäläisenkin pajalta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Oiskos poikaa S211 e320cdi:hin (-03) tuollainen paketti?
Mitään ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, onko mitään huonoja kokemuksia tuosta erillisestä syyläristä?
Saisko privaan vaikka hinta/toimitusinfoa?
Laatikon öljyt menee vaihtoon pian kuitenkin niin jos tuo osin samalla menis...
Mitään ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, onko mitään huonoja kokemuksia tuosta erillisestä syyläristä?
Saisko privaan vaikka hinta/toimitusinfoa?
Laatikon öljyt menee vaihtoon pian kuitenkin niin jos tuo osin samalla menis...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ihan varmanpääle jos haluaa pelatta niin siihen kiertoon vieläJaanika kirjoitti:Oiskos poikaa S211 e320cdi:hin (-03) tuollainen paketti?
Mitään ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, onko mitään huonoja kokemuksia tuosta erillisestä syyläristä?
Saisko privaan vaikka hinta/toimitusinfoa?
Laatikon öljyt menee vaihtoon pian kuitenkin niin jos tuo osin samalla menis...
Termostaati niin ei tule niitä pienikän mahdolisia onkelmia mitä voi tulla jos laatiko öljyn lämpö paljon seilaa
E: hintaahan se jonkin verran nostaa mutta sitten,
Huoletonta menoa ainakin laatikoöljyn jäähdytyksen osalta,
Ja kaikki sen hyväksi tehty
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tollanen sinne väliin, kuten CDI203 mainitsi:
http://moposport.fi/en/termostaatti-olj ... l-/OT-2/dp
http://moposport.fi/en/termostaatti-olj ... l-/OT-2/dp
Välikappaleen mitat ? .Laatikolta tulevaan mitat 16 mm 1,5 mm nousulla ja toinen pää samanlainen sisäkierteellä,vai onko kierteennousu eridealer kirjoitti:Kierteen nousu on 1,5 mm ja halkaisija oli päältä mitaten 16 mm.Mittailen kyllä seuraavalla kerralla jos suinkin muistan
Pitää tekaista hyllyyn yksi valmis paketti rautoineen letkuineen niin saa tarvittaessa vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä ruuvata paikalleen, asennuksessahan ei mene aikaa juuri minkään vertaa.
2 kpl tuollaisia.Meneekö se noin ?
Käykö jäähdyttimeksi tuo ?
http://moposport.fi/en/oljynjaahdytin-1 ... vDuzPl_tVI
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
Ens viikolla viimein on luvattu että saan auton takas ja laatikko on käynyt jossain pohjanmaalla korjattavana. Jos se nyt on tikissään niin ehkä kannattaisi tällanen suodatin laittaa. Oisko täällä Juva/mikkeli/savolinna akselilla tyyppiä joka osaisi palikat laittaa paikoilleen ja keltäs vermeitä nyt osais tilailla. Auto on w211 320cdi 2004
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
miikka heikkinen kirjoitti:keltäs vermeitä nyt osais tilailla. Auto on w211 320cdi 2004
Tiileri ykkös-sivulla kirjoittaa:
Tuossahan on myynti-ilmoituskin:
viewtopic.php?t=36528
Heräsi tästä kysymys. Mitäs tehdään siinä tapauksessa kun vahinko on jo käynyt ja glykolit on laatikossa? Laatikko menee uusiksi ja tulee tämä erillinen jäähdytin että ehkäistään tulevaisuudessa, mutta eikös ne glykolit vuoda nyt sitten samasta reiästä maahan? Eli meneekö joka tapauksessa "syyläri" uusiksi että pysyy nesteet sisällä?
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.12.2014 13:35
- Paikkakunta: Itä-Suomi
No onhan se todettu että ne valeot on jo melkein järjestään poikineet.... ja AINA kun on näitä glykolijäähdytteisiä, niin vaara on olemassa että sekoitaa nesteet. Itse olisin jo tuon laittanut mutta en saanut edelliseen huuhteluun paikkaan missä/mihin olisin saanut tuon systemin hankittua...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Voisi sanoa että noin 100% niistä joilla on riskiryhmään kuuluva auto ja joiden kanssa asia on tullut puheeksi.Onko moni uudemman 211 mesen omistaja ton laittanu?
Lisäksi jonkin verran sellaisia mersuilijoita jotka haluavat varmuuden siitä ettei glykolivaivaa tule, vaikka auto ei riskiryhmään kuulukaan.
Ihme kommentti Veholta. Mistä se jäähdytin tietää mitä moottoria se jäähdyttää?JP74 kirjoitti:Työkaverin bensavehkeestä meni juuri loota paskaksi. -03 320 CLK. 3500 eur lootan korjaus+uusi turbiini, sekä jäähdytin nippeleineen. 1,5 vuotta hukkasi nesteitä...Petri1 kirjoitti:Itse tiedustelin kyseistä asiaa, ja minulle sanottiin ettei ole bensakoneisten ongelma. Näin Veholla
Omaan CLK:hon asentelin Setrabin vähän ehkä turhankin ison kennon keulalle, mutta toimii hienosti.
Ootteko muuten talviajossa ilman termostaatteja tai pahveja huomanneet suuria eroja vaihteiston käytöksessä?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mou kirjoitti:Ihme kommentti Veholta. Mistä se jäähdytin tietää mitä moottoria se jäähdyttää?JP74 kirjoitti:Työkaverin bensavehkeestä meni juuri loota paskaksi. -03 320 CLK. 3500 eur lootan korjaus+uusi turbiini, sekä jäähdytin nippeleineen. 1,5 vuotta hukkasi nesteitä...Petri1 kirjoitti:Itse tiedustelin kyseistä asiaa, ja minulle sanottiin ettei ole bensakoneisten ongelma. Näin Veholla
Omaan CLK:hon asentelin Setrabin vähän ehkä turhankin ison kennon keulalle, mutta toimii hienosti.
Ootteko muuten talviajossa ilman termostaatteja tai pahveja huomanneet suuria eroja vaihteiston käytöksessä?
Tiedossa on jokunen tapaus missä on ilman termostaatia
tullut onkelmia, olivat omatoimisesti kasaiellet systeemin
ja ei ollut tullut miellen sitä laittaa no onneksi oli hellpo korjaus termostaati linjaan niin siillä niistä päästiin, kaikkin niitä onkelmia ei edes tule mutta ei kaanta sitä termostaatia jättää pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
MersuissaMou kirjoitti:Millaisia ongelmia? Missä autoissa? Millä askilla?
722.6XX
toimineet miten satuu,
jokunen juttu ollut foorumeilakin
E: 202, 203, 211, 210, 220
joukossa sekä bensa että disel koneisia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
On se selvää että laatikko lämpenee nopeammin jos sitä ei jäähdytetä ja varsinkin jos sitä vielä lämmitetään kuten alkuperäisessä mutta olisi mukava saada jotain mittausarvoja laatikon öljyjen lämmöistä jossain 30 asteen pakkasessa maantieajossa jos erillinen jäähdytin toimii ilman termostaattia. Turbiini ei paljoa lämpöä maantienopeuksilla tuota mutta ne planeetat saattaa öljyä vähän silti hämmentää ja lämmittää ettei ihan -30 asteen öljyillä tarvitse matkaa tehdä?Kone kirjoitti:Laatikkokin kestää pidempään kun sen öljynlämpö saadaan nopeammin ylös.. ja kulutuskin pienenee.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei taida tuottaa kovin suuria määriä lämpöä automaattivaihteisto itsessään. Minulla ei ole mitään mittaustuloksia, mutta yhden kerran oli Ylivieskasta lainassa cdi-auto, jossa vaihteiston lämmänvaihdin ei ollut käytössä ollenkaan vaan se oli ohitettu pelkällä letkulla. Hyvin pelasi ainakin loppukesästä parinkymmenen asteen lämpötilassa.
Jos ei ole kuormaa niin ei sitä lämpöä tule. Kärryä vedettäessä tuommoinen oikosulku voi olla askin päälle mutta muuten sievällä ajolla ei ole moksiskaan.
Joskus saa tosissaan ajella että saa askin lämpimäksi öljynvaihtoa varten. Lämmitys vie enemmän aikaa kuin ite operaatio jos on kylmä tai puolilämmin auto.
Joskus saa tosissaan ajella että saa askin lämpimäksi öljynvaihtoa varten. Lämmitys vie enemmän aikaa kuin ite operaatio jos on kylmä tai puolilämmin auto.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Näin se mennetapio89 kirjoitti:Jos ei ole kuormaa niin ei sitä lämpöä tule. Kärryä vedettäessä tuommoinen oikosulku voi olla askin päälle mutta muuten sievällä ajolla ei ole moksiskaan.
Joskus saa tosissaan ajella että saa askin lämpimäksi öljynvaihtoa varten. Lämmitys vie enemmän aikaa kuin ite operaatio jos on kylmä tai puolilämmin auto.
joku aika sitten tuli katseltu kuinka nopeasti lämpenee ajossa
211 tuli ajamalla kuusenalle mootorin lämpö oli tullesa normali
ajettu ~40km ulko ilma +9
laatiko öljy hetikohta pysähdyksen jälkeen +52
(sen oli auto paikaaln käynnissä että sai *:rin piuhan kiinni)
sitten ajelemaan lämmitys ajoa ~25km piti ajella "hiukan" repivämpää menoa ennekuin lämpeni tarkistus lämpötilaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
suurimaksi osaksi niitä valeo syylärillä oleviaAK47 kirjoitti:Mitä kaikkia kori ja vuosimalleja tämä glygolikennohässäkkäpulma koskeekaan?
Vai onko pelkästään kennomallikohtaista?
mutta mahdolista se on kaikissa missä öljy ja neste toisiaan lämmitämässä/jäähdytämässä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
W211 270cdi, erillinen jäähdytin, ulkolämpö kävi kylmimmillään -10, ajossa ja paikallaan laatikko ei lämpeä yli 45 asteen. Kovemmilla pakkasilla ei ole tullut mitattua.
Kenno peitetty hyvin pahvilla.
Suosittelen ehdottomasti termostaattia tämän perusteella.
Esim mersufoorumin puolella hyvä juttu asennuksesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=125546
Kenno peitetty hyvin pahvilla.
Suosittelen ehdottomasti termostaattia tämän perusteella.
Esim mersufoorumin puolella hyvä juttu asennuksesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=125546
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii