Erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljylle.

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1271
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Onko sarjoja saatavilla Ylivieskan suunnalla? Ja sellaista mikä käy 2006 vuoden s203 220cdi malliin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kennoja on varastossa ja muistaakseni W211 pakettia kasattuna, valitettavasti 203-koriseen ei ole suunniteltu asennusvalmista sarjaa eli pitäisi olla auto paikan päällä.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Laittelin kaverin autoon viikonloppuna tämän sarjan. (9/2003 200cdi) . Asennus oli muuten ihan simppeli, mutta toinen letku oli autossa prässätyillä liitoksilla laatikolta syyläriin. Ratkaisin asian helmiliitoksella, sattumalta löytyi tallista sopivat nippelit.

Omassa 2004:ssa 320:ssä näkyi olevan ko. putket jenkaliitoksilla kumpikin. Eli pieniä eroja näissä on.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Noita valmiita W211 pakettejahan löytyy meikäläisenkin pajalta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Niko_69
Viestit: 49
Liittynyt: 16.10.2007 8:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Niko_69 »

Onko noita sarjoja uudenmaan alueella?
Koskeeko tyo glykoli homma myös bensakoneisia?
Mulla w211 240 -03
Petri1
Viestit: 30
Liittynyt: 29.6.2012 19:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Itse tiedustelin kyseistä asiaa, ja minulle sanottiin ettei ole bensakoneisten ongelma. Näin Veholla
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Oiskos poikaa S211 e320cdi:hin (-03) tuollainen paketti?

Mitään ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, onko mitään huonoja kokemuksia tuosta erillisestä syyläristä?

Saisko privaan vaikka hinta/toimitusinfoa?

Laatikon öljyt menee vaihtoon pian kuitenkin niin jos tuo osin samalla menis...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jaanika kirjoitti:Oiskos poikaa S211 e320cdi:hin (-03) tuollainen paketti?

Mitään ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, onko mitään huonoja kokemuksia tuosta erillisestä syyläristä?

Saisko privaan vaikka hinta/toimitusinfoa?

Laatikon öljyt menee vaihtoon pian kuitenkin niin jos tuo osin samalla menis...
Ihan varmanpääle jos haluaa pelatta niin siihen kiertoon vielä
Termostaati niin ei tule niitä pienikän mahdolisia onkelmia mitä voi tulla jos laatiko öljyn lämpö paljon seilaa

E: hintaahan se jonkin verran nostaa mutta sitten,
Huoletonta menoa ainakin laatikoöljyn jäähdytyksen osalta,
Ja kaikki sen hyväksi tehty
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
jwk210cdi
Viestit: 2
Liittynyt: 07.3.2013 10:18
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja jwk210cdi »

Tollanen sinne väliin, kuten CDI203 mainitsi:

http://moposport.fi/en/termostaatti-olj ... l-/OT-2/dp
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

dealer kirjoitti:
Mittailen kyllä seuraavalla kerralla jos suinkin muistan
Kierteen nousu on 1,5 mm ja halkaisija oli päältä mitaten 16 mm.

Pitää tekaista hyllyyn yksi valmis paketti rautoineen letkuineen niin saa tarvittaessa vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä ruuvata paikalleen, asennuksessahan ei mene aikaa juuri minkään vertaa.
Välikappaleen mitat ? .Laatikolta tulevaan mitat 16 mm 1,5 mm nousulla ja toinen pää samanlainen sisäkierteellä,vai onko kierteennousu eri
:?:
2 kpl tuollaisia.Meneekö se noin ?
Käykö jäähdyttimeksi tuo ?
http://moposport.fi/en/oljynjaahdytin-1 ... vDuzPl_tVI
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Ens viikolla viimein on luvattu että saan auton takas ja laatikko on käynyt jossain pohjanmaalla korjattavana. Jos se nyt on tikissään niin ehkä kannattaisi tällanen suodatin laittaa. Oisko täällä Juva/mikkeli/savolinna akselilla tyyppiä joka osaisi palikat laittaa paikoilleen ja keltäs vermeitä nyt osais tilailla. Auto on w211 320cdi 2004
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

miikka heikkinen kirjoitti:keltäs vermeitä nyt osais tilailla. Auto on w211 320cdi 2004

Tiileri ykkös-sivulla kirjoittaa:
Tuossahan on myynti-ilmoituskin:
viewtopic.php?t=36528
ekron
Viestit: 29
Liittynyt: 21.10.2013 13:05

Viesti Kirjoittaja ekron »

Heräsi tästä kysymys. Mitäs tehdään siinä tapauksessa kun vahinko on jo käynyt ja glykolit on laatikossa? Laatikko menee uusiksi ja tulee tämä erillinen jäähdytin että ehkäistään tulevaisuudessa, mutta eikös ne glykolit vuoda nyt sitten samasta reiästä maahan? Eli meneekö joka tapauksessa "syyläri" uusiksi että pysyy nesteet sisällä?
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Kuinkahan odotettavissa tämä vahinko edes on? Itsellä on tuo Behrin syyläri ja vaihteistoöljyt aattelin teettää huuhtelemalla 60tkm välein. Sinänsä tuo on kiinnostava keksintö, mutta mietityttää että meneekö vaan sitte rahat hukkaan.. Onko moni uudemman 211 mesen omistaja ton laittanu? :?:
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

No onhan se todettu että ne valeot on jo melkein järjestään poikineet.... ja AINA kun on näitä glykolijäähdytteisiä, niin vaara on olemassa että sekoitaa nesteet. Itse olisin jo tuon laittanut mutta en saanut edelliseen huuhteluun paikkaan missä/mihin olisin saanut tuon systemin hankittua...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko moni uudemman 211 mesen omistaja ton laittanu?
Voisi sanoa että noin 100% niistä joilla on riskiryhmään kuuluva auto ja joiden kanssa asia on tullut puheeksi.
Lisäksi jonkin verran sellaisia mersuilijoita jotka haluavat varmuuden siitä ettei glykolivaivaa tule, vaikka auto ei riskiryhmään kuulukaan.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Petri1 kirjoitti:Itse tiedustelin kyseistä asiaa, ja minulle sanottiin ettei ole bensakoneisten ongelma. Näin Veholla
Työkaverin bensavehkeestä meni juuri loota paskaksi. -03 320 CLK. 3500 eur lootan korjaus+uusi turbiini, sekä jäähdytin nippeleineen. 1,5 vuotta hukkasi nesteitä...
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

JP74 kirjoitti:
Petri1 kirjoitti:Itse tiedustelin kyseistä asiaa, ja minulle sanottiin ettei ole bensakoneisten ongelma. Näin Veholla
Työkaverin bensavehkeestä meni juuri loota paskaksi. -03 320 CLK. 3500 eur lootan korjaus+uusi turbiini, sekä jäähdytin nippeleineen. 1,5 vuotta hukkasi nesteitä...
Ihme kommentti Veholta. Mistä se jäähdytin tietää mitä moottoria se jäähdyttää?

Omaan CLK:hon asentelin Setrabin vähän ehkä turhankin ison kennon keulalle, mutta toimii hienosti.

Ootteko muuten talviajossa ilman termostaatteja tai pahveja huomanneet suuria eroja vaihteiston käytöksessä?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mou kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Petri1 kirjoitti:Itse tiedustelin kyseistä asiaa, ja minulle sanottiin ettei ole bensakoneisten ongelma. Näin Veholla
Työkaverin bensavehkeestä meni juuri loota paskaksi. -03 320 CLK. 3500 eur lootan korjaus+uusi turbiini, sekä jäähdytin nippeleineen. 1,5 vuotta hukkasi nesteitä...
Ihme kommentti Veholta. Mistä se jäähdytin tietää mitä moottoria se jäähdyttää?

Omaan CLK:hon asentelin Setrabin vähän ehkä turhankin ison kennon keulalle, mutta toimii hienosti.

Ootteko muuten talviajossa ilman termostaatteja tai pahveja huomanneet suuria eroja vaihteiston käytöksessä?

Tiedossa on jokunen tapaus missä on ilman termostaatia
tullut onkelmia, olivat omatoimisesti kasaiellet systeemin
ja ei ollut tullut miellen sitä laittaa no onneksi oli hellpo korjaus termostaati linjaan niin siillä niistä päästiin, kaikkin niitä onkelmia ei edes tule mutta ei kaanta sitä termostaatia jättää pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Millaisia ongelmia? Missä autoissa? Millä askilla?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mou kirjoitti:Millaisia ongelmia? Missä autoissa? Millä askilla?
Mersuissa
722.6XX
toimineet miten satuu,
jokunen juttu ollut foorumeilakin


E: 202, 203, 211, 210, 220
joukossa sekä bensa että disel koneisia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Laatikkokin kestää pidempään kun sen öljynlämpö saadaan nopeammin ylös.. ja kulutuskin pienenee.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kone kirjoitti:Laatikkokin kestää pidempään kun sen öljynlämpö saadaan nopeammin ylös.. ja kulutuskin pienenee.
On se selvää että laatikko lämpenee nopeammin jos sitä ei jäähdytetä ja varsinkin jos sitä vielä lämmitetään kuten alkuperäisessä mutta olisi mukava saada jotain mittausarvoja laatikon öljyjen lämmöistä jossain 30 asteen pakkasessa maantieajossa jos erillinen jäähdytin toimii ilman termostaattia. Turbiini ei paljoa lämpöä maantienopeuksilla tuota mutta ne planeetat saattaa öljyä vähän silti hämmentää ja lämmittää ettei ihan -30 asteen öljyillä tarvitse matkaa tehdä?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ei taida tuottaa kovin suuria määriä lämpöä automaattivaihteisto itsessään. Minulla ei ole mitään mittaustuloksia, mutta yhden kerran oli Ylivieskasta lainassa cdi-auto, jossa vaihteiston lämmänvaihdin ei ollut käytössä ollenkaan vaan se oli ohitettu pelkällä letkulla. Hyvin pelasi ainakin loppukesästä parinkymmenen asteen lämpötilassa.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jos ei ole kuormaa niin ei sitä lämpöä tule. Kärryä vedettäessä tuommoinen oikosulku voi olla askin päälle mutta muuten sievällä ajolla ei ole moksiskaan.
Joskus saa tosissaan ajella että saa askin lämpimäksi öljynvaihtoa varten. Lämmitys vie enemmän aikaa kuin ite operaatio jos on kylmä tai puolilämmin auto. :D
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Jos ei ole kuormaa niin ei sitä lämpöä tule. Kärryä vedettäessä tuommoinen oikosulku voi olla askin päälle mutta muuten sievällä ajolla ei ole moksiskaan.
Joskus saa tosissaan ajella että saa askin lämpimäksi öljynvaihtoa varten. Lämmitys vie enemmän aikaa kuin ite operaatio jos on kylmä tai puolilämmin auto. :D
Näin se menne
joku aika sitten tuli katseltu kuinka nopeasti lämpenee ajossa
211 tuli ajamalla kuusenalle mootorin lämpö oli tullesa normali
ajettu ~40km ulko ilma +9
laatiko öljy hetikohta pysähdyksen jälkeen +52
(sen oli auto paikaaln käynnissä että sai *:rin piuhan kiinni)
sitten ajelemaan lämmitys ajoa ~25km piti ajella "hiukan" repivämpää menoa ennekuin lämpeni tarkistus lämpötilaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mitä kaikkia kori ja vuosimalleja tämä glygolikennohässäkkäpulma koskeekaan?

Vai onko pelkästään kennomallikohtaista?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:Mitä kaikkia kori ja vuosimalleja tämä glygolikennohässäkkäpulma koskeekaan?

Vai onko pelkästään kennomallikohtaista?
suurimaksi osaksi niitä valeo syylärillä olevia
mutta mahdolista se on kaikissa missä öljy ja neste toisiaan lämmitämässä/jäähdytämässä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

W211 270cdi, erillinen jäähdytin, ulkolämpö kävi kylmimmillään -10, ajossa ja paikallaan laatikko ei lämpeä yli 45 asteen. Kovemmilla pakkasilla ei ole tullut mitattua.
Kenno peitetty hyvin pahvilla.
Suosittelen ehdottomasti termostaattia tämän perusteella.

Esim mersufoorumin puolella hyvä juttu asennuksesta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=125546
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Onko alkuperäisessä ongelma jäähdyttimessä termostaattia laatikon jäähdyttimelle :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”