W211 automaatti luistaa
W211 automaatti luistaa
Pojan autossa (E270cdi farkku -04) laatikko alkanut luistamaan, nyt nelosella ja viitosella reilusti niin ettei niillä enää kiihdy vaan on kuin olisi vikatila päällä.
Öljyillä ei ole ajettu liian pitkään, ne on oikeanlaiset ja määrä oikea eikä öljy näytä pahalta.
Vaihteisto on 722.640 04 934038.
1. Onko mitään järkevää korjausta tehtävissä, ja yleensäkin mikä tuollaisen aiheuttaa ? Ei ole itsellä vastaavaa tullut eteen aiemmin. Laatikon purkaminen niin että sen joutuu irrottamaan ei ole tässä tapauksessa oikein kelvollinen vaihtoehto, sitten sama jo laittaa ehjä käytetty tilalle.
2. Mikä vaihteisto tilalle käy, jos joutuu käytetyn vaihtamaan, riittääkö että on 722.640 vai tarvitseeko niidenkään numeroiden olla samat ? Mistä malleista käypäistä löytyy ? Muiden moottoreiden perästä ?
... ja saa tarjota ehjää käytettyä vaihteistoa jos sattuu jollain löytymään, kiitos.
Öljyillä ei ole ajettu liian pitkään, ne on oikeanlaiset ja määrä oikea eikä öljy näytä pahalta.
Vaihteisto on 722.640 04 934038.
1. Onko mitään järkevää korjausta tehtävissä, ja yleensäkin mikä tuollaisen aiheuttaa ? Ei ole itsellä vastaavaa tullut eteen aiemmin. Laatikon purkaminen niin että sen joutuu irrottamaan ei ole tässä tapauksessa oikein kelvollinen vaihtoehto, sitten sama jo laittaa ehjä käytetty tilalle.
2. Mikä vaihteisto tilalle käy, jos joutuu käytetyn vaihtamaan, riittääkö että on 722.640 vai tarvitseeko niidenkään numeroiden olla samat ? Mistä malleista käypäistä löytyy ? Muiden moottoreiden perästä ?
... ja saa tarjota ehjää käytettyä vaihteistoa jos sattuu jollain löytymään, kiitos.
Tässäpä nyt on sellainen kuvio vielä, että saattaa loppupelissä olla kyse moottorin vikatilasta. Itse en ole ehtinyt ajamaan nyt ongelman ollessa "päällä".
Oireet on sikäli omituiset että auto liikkuu normaalisti 1-2-3 mutta nelosella ja viitosella ei enää. Ohjelmoituhan se on, että olisiko sillä jotain yhteyttä epätyypilliseen käyttäytymiseen.
>Tutkitaan, ennenkuin hutkitaan
Oireet on sikäli omituiset että auto liikkuu normaalisti 1-2-3 mutta nelosella ja viitosella ei enää. Ohjelmoituhan se on, että olisiko sillä jotain yhteyttä epätyypilliseen käyttäytymiseen.
>Tutkitaan, ennenkuin hutkitaan
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sattaa hyvinkin olla tekmistä voiman lisäyksesslä,dealer kirjoitti:Tässäpä nyt on sellainen kuvio vielä, että saattaa loppupelissä olla kyse moottorin vikatilasta. Itse en ole ehtinyt ajamaan nyt ongelman ollessa "päällä".
Oireet on sikäli omituiset että auto liikkuu normaalisti 1-2-3 mutta nelosella ja viitosella ei enää. Ohjelmoituhan se on, että olisiko sillä jotain yhteyttä epätyypilliseen käyttäytymiseen.
>Tutkitaan, ennenkuin hutkitaan
4, 5 kone rasittu koittaa tehdä täyttä ahto pyyntiä pidemän aikaa /syöttöä niin että menee vika tillan, myös tuo että väntöjä rajattu muilla vaihteilla
mutta jos laatikko luistelisi niin ei pitäisi ennän siitä 4 jälkeen vaihtaa vitosta vaan laatikon vika tila(jos sitä ei sitten ole joteenkin ronkittu pois sieltä)
toinen juttu on sitten jos se onkin turbini kun noilla vaihteilla luistellee niin se voisi johtu vaikka kuluneesta turbinista, vuotavasta ventili koneistosta
ihan ensimäisenä koko laatikoa en tiputtaisi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Testattu ja vikakoodina
0105-001 Tarkasta rakenneosa B5/1 ahtopaineen tunnistin, signaalijännite on liian korkea
Kokeiltu tunnistinta toimivasta autosta, ei muutosta.
Vika ilmeni muutama sata kilometriä ahtimen vaihtamisen jälkeen.
Vanhassa ahtimessa oli mennyt putken tiiviste siipeen ja siitä vaurio.
Tilalle tuli käytetty ehjää samanlainen ahdin.
Säädin laitettiin entinen, ja sen asennuksessa havaittiin että tankoa olisi pitänyt hieman lyhentää (säätöähän ei ole) tai kääntää ahtimen pesää eri asentoon.
Sitä ei kuitenkaan tehty.
Auto toimi joitain satoja kilometrejä, mutta nyt se ei enää toimi. Pikkuvaihteet saattaa vetää hyvin mutta neloselle vaihtaessa kyykkää.
Vikakoodi on tallennettuna, ei pysyvä. Kun se on muistissa, Starilla ei saa toimintatestissä ahtopainetta nousemaan / laskemaan. Kun vikakoodin poistaa, testit menee oikein läpi. Ajossa taas vikatila.
0105-001 Tarkasta rakenneosa B5/1 ahtopaineen tunnistin, signaalijännite on liian korkea
Kokeiltu tunnistinta toimivasta autosta, ei muutosta.
Vika ilmeni muutama sata kilometriä ahtimen vaihtamisen jälkeen.
Vanhassa ahtimessa oli mennyt putken tiiviste siipeen ja siitä vaurio.
Tilalle tuli käytetty ehjää samanlainen ahdin.
Säädin laitettiin entinen, ja sen asennuksessa havaittiin että tankoa olisi pitänyt hieman lyhentää (säätöähän ei ole) tai kääntää ahtimen pesää eri asentoon.
Sitä ei kuitenkaan tehty.
Auto toimi joitain satoja kilometrejä, mutta nyt se ei enää toimi. Pikkuvaihteet saattaa vetää hyvin mutta neloselle vaihtaessa kyykkää.
Vikakoodi on tallennettuna, ei pysyvä. Kun se on muistissa, Starilla ei saa toimintatestissä ahtopainetta nousemaan / laskemaan. Kun vikakoodin poistaa, testit menee oikein läpi. Ajossa taas vikatila.